Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Galaxie (Jazz x Future)

 
Profiel   

Wie heeft er een merrie die dit jaar een veulen van Galaxie (v. Jazz x Future) verwacht? En waarom hebben jullie hem gebruikt?

Mijn 17-jarige keur, sport, prestatie merrie is drachtig van Galaxie en is in juli uitgerekend. Ze voert trouwens het bloed van Vincent x Balzflug x Ariban xx

Aanvankelijk is ze eerst door een andere hengst gedekt, maar uiteindelijk was hij niet meer vers beschikbaar vanwege de Pavocup. Galaxie was mij tijdens het voorjaarsonderzoek en later in Middenbeemster tijdens een presentatie opgevallen. Een hengst met veel voorkomen, massa en bovendien al erg compleet voor zijn leeftijd. Mijn merrie mag iets meer houding en souplesse hebben. Verder is het al een complete merrie en hopelijk geeft ze met Galaxie haar 3 goede gangen door en misschien zelfs wel met wat extra.

Heeft iemand hem toevallig op de hengstenshow bij v. Uytert gezien?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-15 14:27 



 
Profiel   

Wij hebben er ook eentje :) ook uitgerekend in juli. De afweging waarom het deze hengst geworden is heb ik niet helemaal gevolgd vorig jaar (keuze van mijn vader).
Gaat om de onderste merrie! :)

[EHK] Tips voor 3 merries (Ampère / Jazz / Monaco) gevraagd! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-15 16:10 



 
Profiel   

Heb hem gisteren zien lopen, fijn voorgesteld, inderdaad wel een vrij compleet paard! Benieuwd naar de combi met onze merrie alleszins :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-15 22:53 



 
Profiel   

Afgelopen vrijdag aansprekende familieleden van Galaxie bewonderd en ook zijn fokker heeft een Galaxie uit een Gribaldi gefokt. Een heel goed veulen. Ik hoop ook op zo'n veulen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-15 10:06 



 
Profiel   

Ik ben ook erg benieuwd naar de nakomelingen van deze hengst.
Ben en paar wekengeleden bij meneer bregman geweest en inderdaad die nakomeling gezien waar jij het over hebt mosh. Was er erg over te spreken.

Wellicht dat ik mijn merrie volgend jaar door hem wil laten dekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-15 19:27 



 
Profiel   

Onze merrie is gisteren bevallen, het is een donkerbruine hengst geworden met een sterretje en 2 witte achtervoetjes. Heel compact veulen, fijn hoofdje. Heeft veel weg van de mama (meer dan het veulen van Everdale van vorig jaar in ieder geval). Hij is niet erg groot maar dat is de merrie ook niet, hij ziet er toch al iets groter uit dan die van vorig jaar. Erg lief veulen (komt spontaan knuffelen). Ik plaats zo snel mogelijk eens een foto, als er liefhebbers/geïnteresseerden zijn ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-15 12:56 



 
Profiel   

Oud topic maar misschien zijn er ondertussen al wat meer Bokkers met Galaxie-nakomelingen? :D

Ik heb onlangs Kenzo (Galaxie x Monaco x Esteban) gekocht van bij Stral. De foto is van vorig jaar en toen was hij dus 2 jaar.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-18 16:33 



 
Profiel   

Zou inderdaad leuk zijn nog wat meer te horen over andere Galaxies :)

Ik denk dat je er een hele leuke aan hebt en ben benieuwd om jullie te zien (en helpen) evolueren! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-18 16:52 



 
Profiel   

Wat leuk, Galaxie nakomelingen. Kenzo ziet er goed uit.

Ik zal ook mijn Galaxie merrie Lente even voorstellen. Lente is nu bijna 2,5 jaar en is een Galaxie x Oscar.
[ img ]
[ img ]
In mijn profiel staan meer foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-18 14:59 



 
Profiel   

Die heeft dezelfde goede blik als Kenzo :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-18 15:12 



 
Profiel   

Leuke merrie! *D
Ze hebben inderdaad dezelfde zachte blik.

Benieuwd hoe ze verder zullen uitgroeien, Kenzo is nog wat iel. Maar wel een top karakter tot nu toe.
Begin juli is hij van bij de fokker naar zijn nieuwe thuis verhuisd en het is alsof hij er altijd heeft gestaan *D . Zijn eerste wandelingen aan de hand verlopen ook zeer vlot (wel met ouder paard erbij). Heel blij met hoe hij zich tot nu toe gedraagt in elk geval! :j <3

Hier 2 foto's van de dag van de verhuis:

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 14:17 



 
Profiel   

Dat top karakter herken ik wel. Lente is ook een fijn paard in de omgang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 17:15 



 
Profiel   

Leuk dat dit topic weer boven komt. De vorige keer dat ik zocht was er niet echt iets te vinden over deze nog jonge hengst.
Ik ben sinds kort ook eigenaar van een 3 jarige merrie galaxie x gibraldi.
Ze heeft eigenlijk alles wel van galaxie mee gekregen ik vind haar er qua uiterlijk en karakter erg op lijken.
Ik heb galaxie zelf een aantal keer in handen gehad en vind het een onwijs lieve hengst.
Ik hoop wel dat hij nog naar de grandprix wordt gereden zodat mijn merrie meer waard wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 17:54 



 
Profiel   

Twilight1 schreef
Leuk dat dit topic weer boven komt. De vorige keer dat ik zocht was er niet echt iets te vinden over deze nog jonge hengst.
Ik ben sinds kort ook eigenaar van een 3 jarige merrie galaxie x gibraldi.
Ze heeft eigenlijk alles wel van galaxie mee gekregen ik vind haar er qua uiterlijk en karakter erg op lijken.
Ik heb galaxie zelf een aantal keer in handen gehad en vind het een onwijs lieve hengst.
Ik hoop wel dat hij nog naar de grandprix wordt gereden zodat mijn merrie meer waard wordt.

Tof! Heb je een foto van je merrie? Ben benieuwd! :D Die van jou is om later te verkopen dan? Ben je al aan de slag met haar? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 13:41 



 
Profiel   

Ik ben lekker aan het spelen met haar, ik rij haar twee keer in de week en verder lekker wandelen, bezig met een balkje aan de hand, stapmolen leren kennen etc.
Ik heb mijn vorige paard verkocht om deze merrie te kunnen kopen dus het zou kunnen dat zij ook uiteindelijk verkocht wordt maar dat weet je nooit zeker, ik heb haar niet gekocht voor de verkoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-18 06:32 



 
Profiel   

Hoe gaat het nog met de Galaxie-nakomelingen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-18 07:04 



 
Profiel   

Heel erg goed, inmiddels zijn we 3 maanden verder. We zijn een week in zeeland geweest om op het strand te rijden en 2 proeven bij een oefenwedstrijd op ander terrein gedaan. Ook al 3 proeven officieel op thuiswedstrijd gereden. Totaal 4 oranje linten en 1 witte.

Hoe gaat het bij jou?

Hier eindelijk een foto, hebben jullie ook een recente foto van je galaxie nakomeling?

http://i67.tinypic.com/21chuer.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-18 10:00 



 
Profiel   

Wat een knappe merrie heb je! :9
En ze loopt al lekker ook zo te zien, ziet er netjes uit! :j Leuk dat je al wat lintjes hebt kunnen scoren.

Aangezien Kenzo pas 3 is geworden eind juli, is het bij ons allemaal nog lekker op het gemak.
Ik longeer hem 1x per week, 1x les en 1x wandelen. Op dressuurvlak staat hij dus zeker nog niet zo ver als die van jou, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed komt :) . Hij is in elk geval zeer flink en ook het wandelen gaat super vlot, hij verschiet absoluut niet snel dus dat is fijn. En hij lijkt alles ook wel leuk te vinden, als hij maar aandacht krijgt :D :+

Ik heb geen foto`s van onder het zadel. Deze foto`s zijn getrokken in augustus:

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 20:09 



 
Profiel   

Wat leuk! Karakter lijken ze dan wel op elkaar maar qua uiterlijk niet haha die van jou heeft echt meer body.

Ik heb de hoop dat het bij die van mij nog gaat komen haha.
Wat is/zijn jou doelen voor de toekomst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-18 15:26 



 
Profiel   

Dat ziet er netjes uit Twilight1.
Leuk om zo te vergelijken, vwb uiterlijk zijn ze inderdaad best verschillend.

Mijn galaxie wordt over 3 maanden alweer 3. Voorlopig mag ze nog lekker spelen.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 11:17 



 
Profiel   

Een vroeg veulen dus! Ze ziet er al aardig volgroeid uit! Zal wel erg kriebelen om aan de slag te gaan of niet? Erg leuk dier! Qua hoofd vind ik die van jou al meer op die van mij lijken dan die van Hannel

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 13:51 



 
Profiel   

Twilight1 schreef
Een vroeg veulen dus! Ze ziet er al aardig volgroeid uit! Zal wel erg kriebelen om aan de slag te gaan of niet? Erg leuk dier! Qua hoofd vind ik die van jou al meer op die van mij lijken dan die van Hannel


Ze mag van mij lekker lang blijven spelen, ik wil haar eigenlijk pas met 4 - 4,5 zadelmak laten maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 14:07 



 
Profiel   

Twilight1 schreef
Wat leuk! Karakter lijken ze dan wel op elkaar maar qua uiterlijk niet haha die van jou heeft echt meer body.

Ik heb de hoop dat het bij die van mij nog gaat komen haha.
Wat is/zijn jou doelen voor de toekomst?

Hij moet nochtans ook nog veel uitzetten, maar dat lijkt misschien minder op de foto dan in het echt :)

Doelen: een leuk dressuurpaard hebben waarmee ik ook een fijne wandeling kan maken. Ik wil op termijn zeker wedstrijden rijden, maar hoe dat allemaal zal lopen zie ik dan wel weer :D

Otje, echt een mooie merrie heb je! Ze ziet er idd ook al best volwassen uit, benieuwd hoe ze zal zijn als je ze gaat opleren!

Hoe groot zijn jullie merries nu? Kenzo 1.60m, hij komt uit een kleine merrie maar ik wou dan ook geen reus ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 21:52 



 
Profiel   

Lente zal zo'n 1,59 zijn nu denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 22:53 



 
Profiel   

Mijn merrie heb ik gekocht als 1.64 (dierenarts schatting) maar ik denk dat ze al gegroeid is ondertussen.
Ik verwacht/ hoop dat ze nog wel de 1.67/1.68 aantikt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 20:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen