Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 6 [ 135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ziet hij er echt zo slecht uit?

 
Profiel   

Jet4You schreef
Wat een onzin! Op de vacht na ziet ie er prima uit voor een jaarling. Die groeit namelijk nog! Laat hem alsjeblieft niet te dik worden dat doet hem meer kwaad dan dit.

Vitaminespuit is de grootste geldklopperij die er is. Aan de voorkant erin, aan de achterkant eruit.

Je hebt hem ontwormd en dat is voor nu prima. En gewoon lekker poetsen dan laat de vacht wel los.

Veel plezier met je pony!!


Daar ben ik het niet mee eens.
Deze zit te vol in de vacht, ook voor een jaarling!!
Kwestie van de juiste balans in het ruwvoer (en anders aanvullende vitamines) en lekker poetsen!

Ik zou graag onderbouwing willen zien met de bewoording van de vitaminespuit.
En kom met referenties....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 16:47 



 
Profiel   

Bedankt voor je reactie!
Hoefsmid en scheerder komen zowiezo volgende week, ga eens kijken of er nog een plaatsje is voor de dierenarts :D
Dus toch geen vitaminespuit? Ik denk namelijk dat het ook niet echt gezond kan zijn om hem in 1 keer een grote dosis vitamines te geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 16:47 



 
Profiel   

Mottig is volgens mij geen belediging, maar een omschrijving van wat iemand ziet.

Namelijk een doffe, ongelijke vacht, die te lang is voor dit moment in het jaar.

Ik snap de term mottig in dit geval vrij goed.

Ik zou gewoon even kort overleggen met veearts. Wel of niet scheren, welke vitaminekuur etc.

Want voor zijn leeftijd en het moment in het jaar vind ik hem inderdaad niet erg goed tonen.

Hou bij deze leeftijd ook bloedworm extra in de gaten. Niet iedere wormenkuur pakt dat goed mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 16:47 



 
Profiel   

Ik schrik wel een beetje van zo een pony.
Zou hem zeker goed na laten kijken én inderdaad scheren.

Snap eigenlijk niet dat dat niet eerder gebeurt is.
Vind het hebben staan van zo een pony absoluut géén reclame.

Het is geen traumatische zaak zo op het oog......maar denk dat dit paardje zeker enkele belangrijke aandachtspunten verdient.
Hopelijk ga je er serieus aan werken, dan kan er nog een heel leuk paardje onder te voorschijn komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 16:47 



 
Profiel   

Aan zijn vachtje te zien heeft dit mannetje wel degelijk enige tekorten, vitamine kuurtje geld klopperij? Nee dat ben ik niet met je eens. Scheren vind ik symptoom bestrijding en niet verstandig bij z'n jonkie. Ik las dat je hem nog maar net hebt en al begonnen bent met lijnzaad vlokken. Prima verder zou ik hem even tijd geven. En natuurlijk goed in de gaten houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 16:52 



 
Profiel   

Sielka schreef
Bedankt voor je reactie!
Hoefsmid en scheerder komen zowiezo volgende week, ga eens kijken of er nog een plaatsje is voor de dierenarts :D
Dus toch geen vitaminespuit? Ik denk namelijk dat het ook niet echt gezond kan zijn om hem in 1 keer een grote dosis vitamines te geven?


Hij gaat het gras op toch?
Voor extra vita's kun je ook altijd kijken naar bijvoorbeeld metazoa.
Zit bijna niks in... maar wel vitamines, en erg voordelig in gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 16:53 



 
Profiel   

maralyn schreef
Jet4You schreef
Wat een onzin! Op de vacht na ziet ie er prima uit voor een jaarling. Die groeit namelijk nog! Laat hem alsjeblieft niet te dik worden dat doet hem meer kwaad dan dit.

Vitaminespuit is de grootste geldklopperij die er is. Aan de voorkant erin, aan de achterkant eruit.

Je hebt hem ontwormd en dat is voor nu prima. En gewoon lekker poetsen dan laat de vacht wel los.

Veel plezier met je pony!!


Daar ben ik het niet mee eens.
Deze zit te vol in de vacht, ook voor een jaarling!!
Kwestie van de juiste balans in het ruwvoer (en anders aanvullende vitamines) en lekker poetsen!

Ik zou graag onderbouwing willen zien met de bewoording van de vitaminespuit.
En kom met referenties....


Ik zeg ook: op de vacht na.
De pony is in de groei en ik vind hem niet te schraal.

Als je vitamine wilt geven kun je beter de da vragen om een vitamine injectie. Dat werkt wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 16:53 



 
Profiel   

Maar hoe kom je erbij dat vitaminespuiten niet werken??
De boosters?

Kom met argumenten....?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 16:54 



 
Profiel   

Klopt! 24/7 op gras en mee in de kudde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 16:55 



 
Profiel   

Waarom geen veulenbrok bijgeven? Ik vind dat dit dier niet als een sober ras moet gevoederd worden, maar als een jonkie dat nog heel wat nodig heeft.

Als de temperaturen aanhouden, zou ik toch gaan scheren. Wil je niet zomaar vitamineboost geven, dan mss een bloedonderzoek. Dat ie wormen en/of tekorten heeft, dat lijdt volgens mij geen twijfel. De mijne zijn inmiddels weeral stilaan hun zomervacht aan het verliezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 16:57 



 
Profiel   

Wij kregen drie maanden geleden een jonge Tinkermerrie die er ook mottig uitzag.
Gewassen, wormenspuit erin, regelmatig poetsen en een klein beetje extra wat betreft vitamines.
Gewoon verder op ruwvoer en een korreltje biks voor het lekkere
Ziet er nu totaal anders uit. Lekker rond, wel de ribbetjes te zien en te voelen, glimmende vacht, pretoogjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 16:59 



 
Profiel   

maralyn schreef
Maar hoe kom je erbij dat vitaminespuiten niet werken??
De boosters?

Kom met argumenten....?


Dit is mij zowel door de da als door de hoefsmid verteld. Aan de voorkant erin, aan de achterkant eruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 17:01 



 
Profiel   

Bedankt voor de antwoorden!
ik ga morgen eens kijken bij apotheker voor een wormenspuit en bij aveve voor vitamines en eventueel een veulenbrok..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 17:02 



 
Profiel   

Jet4You schreef
maralyn schreef
Maar hoe kom je erbij dat vitaminespuiten niet werken??
De boosters?

Kom met argumenten....?


Dit is mij zowel door de da als door de hoefsmid verteld. Aan de voorkant erin, aan de achterkant eruit.


Maar wie zegt dan dat wat zij zeggen echt zo is??
Er wordt heus wel wat opgenomen hoor...
Maar alles in 1 x is inderdaad niet handig.
Je kan het beter in etappes doen.

Dierenarts heeft een opleiding gedaan, maar creeert ook een mening.
Een hele andere dierenarts zou hier misschien helemaal niet mee eens kunnen zijn.

En wat voor verstand heeft een hoefsmid ervan??
Is hij gediplomeerd tot voedingsadviseur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 17:04 



 
Profiel   

maralyn schreef
Jet4You schreef

Dit is mij zowel door de da als door de hoefsmid verteld. Aan de voorkant erin, aan de achterkant eruit.


Maar wie zegt dan dat wat zij zeggen echt zo is??
Er wordt heus wel wat opgenomen hoor...
Maar alles in 1 x is inderdaad niet handig.
Je kan het beter in etappes doen.

Dierenarts heeft een opleiding gedaan, maar creeert ook een mening.
Een hele andere dierenarts zou hier misschien helemaal niet mee eens kunnen zijn.

En wat voor verstand heeft een hoefsmid ervan??
Is hij gediplomeerd tot voedingsadviseur?


Daar ga ik geen serieus antwoord op geven! Ik vraag er niet om om hier aangevallen te worden. Gelukkig weet jij het dus vertel jij haar maar wat ze moet doen.
Ik probeer haar alleen te behoeden voor een hoop kosten voor allerlei onnodige adviezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 17:06 



 
Profiel   

Ik zou lekker vitaminekorreltjes van pavo halen, vitalcomplete en iets voor erbij anders is het zo weinig.
Wormen in de smiezen houden en lekker borstelen, zonodig scheren.
Ik zou er denk ik een scheerapparaat overheen halen.

Qua vitamines, van een vitamine c tablet voor mensen nemen we ca 30% op, die spuiten zijn imo ook onzin.
Dan beter een goede viramine en mineralenkorrel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 17:08 



 
Profiel   

Komt een vitaminebrok ongeveer overeen met een veulenbrok?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 17:10 



 
Profiel   

Jet4You schreef
maralyn schreef


Maar wie zegt dan dat wat zij zeggen echt zo is??
Er wordt heus wel wat opgenomen hoor...
Maar alles in 1 x is inderdaad niet handig.
Je kan het beter in etappes doen.

Dierenarts heeft een opleiding gedaan, maar creeert ook een mening.
Een hele andere dierenarts zou hier misschien helemaal niet mee eens kunnen zijn.

En wat voor verstand heeft een hoefsmid ervan??
Is hij gediplomeerd tot voedingsadviseur?


Daar ga ik geen serieus antwoord op geven! Ik vraag er niet om om hier aangevallen te worden. Gelukkig weet jij het dus vertel jij haar maar wat ze moet doen.
Ik probeer haar alleen te behoeden voor een hoop kosten voor allerlei onnodige adviezen.


Ik wil jou helemaal niet aanvallen. Maar onderbouwing van wat echt is.
Liever lees ik via wetenschappelijk onderzochte feiten dat het zo is, dan van een mening van een persoon van horen zeggen.
Want mijn dierenarts zou kunnen zeggen: "Werkt prima, maar dan moet je het wel verdelen per x en over de dag."

Kan toch?

En mijn hoefsmid kan zoveel zeggen, maar hij hoeft van mij maar 1 ding te doen.
"Nagels knippen van mijn paard."

Persoonlijk, als ik adviezen vraag aan een dierenarts, bel ik er 4.
Waarom? Om te kijken wat hun mening is, en daarvan gebruik ik de mening, die het sterkst op elkaar lijken.
Maar.... dat ben ik..

TS: Vitamine brokjes zijn puur vitamines. Een shetland/mini is een sober ras, die van enkel lucht al dik kan worden. (om zo maar te noemen)
Dan zou ik persoonlijk liever voor de vitamine brokjes gaan.
Op het gras haalt hij de vetjes wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 17:15 



 
Profiel   

Voor echt een brok voor vitamines en mineralen, moet je even verder kijken, dat zit volgensmij niet in normale brok van pavo enzo.

Metazoa, Vitalbix en nog wat anderen zijn wel goed voor de dagelijkse behoefte voor vitaminen en mineralen.

Je hoeft we vaak maar heel weinig van te voeren dus qua kosten zou ik zeker weten voor zoiets kiezen dan goedkope (veulen) brok van pavo/subli en andere merken

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 17:16 



 
Profiel   

Als ik hem zie denk ik aan luizen of ben ik echt de enigste die dat denkt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 17:16 



 
Profiel   

Sielka schreef
Bedankt voor de antwoorden!
ik ga morgen eens kijken bij apotheker voor een wormenspuit en bij aveve voor vitamines en eventueel een veulenbrok..


Je weet toch wel dat je een wormenkuur voor een paard via je dierenarts moet kopen? Even bellen en ophalen.... Zou die groene ven equest nemen die werkt ook tegen bloedworm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 17:19 



 
Profiel   

Munnie schreef
Als ik hem zie denk ik aan luizen of ben ik echt de enigste die dat denkt?


Nee hoor niet de enigste ;)

Als deze van een fokker komt is er slecht op gepast door de fokker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 17:20 



 
Profiel   

maralyn schreef
Ik wil jou helemaal niet aanvallen. Maar onderbouwing van wat echt is.
Liever lees ik via wetenschappelijk onderzochte feiten dat het zo is, dan van een mening van een persoon van horen zeggen.
Want mijn dierenarts zou kunnen zeggen: "Werkt prima, maar dan moet je het wel verdelen per x en over de dag."

Kan toch?

En mijn hoefsmid kan zoveel zeggen, maar hij hoeft van mij maar 1 ding te doen.
"Nagels knippen van mijn paard'.


Mijn hoefsmid is heel wat meer dan een 'nagelknipper'!! Jemig!

Meer ga ik hier niet over zeggen. Dat heeft ook verder niet met dit topic te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 17:21 



 
Profiel   

Nee ik dbk ook luis. Toen ik mijn pony kocht zag de vacht er ook lelijk uit. Hij had bloedworm en luis. Heb hem 3x in 3 maanden tijd moeten ontwormen met 2 soorten ontworming. En voor de luis had ik een spuitbus gehaald en een week lang het hele paard ingespoten. Vooral de manenkam en staart heel goed. Binnen 2 weken was hij ervan af. Hem wassen was geen optie omdat het januari was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 17:22 



 
Profiel   

Toch zie je dat wel meer bij shetten, dat plukkerige in deze tijd van het jaar, hoewel deze nog echt heel wat oud haar heeft. Misschien als je het volgend jaar goed bijhoudt, dat het sneller en netter gaat. Mijn shetruin heeft heel veel vacht in de winter en bij hem zit er nog steeds wat oude vacht.Hij is steevast later dan mijn andere paarden. Over een paar dagen staat er een glimmend prachtig paardje. Dat gaat al jaren zo.Over 3 weken begint de wintervacht weer te groeien.Bij navraag op het shetforum bleek dat het wel vaker voorkomt, zo laat.Pavo Liga= vitaminebrokje!,lijkt me prima en voldoende. Pas op met gelijk volledige weidegang, hoor!! Een paar uurtjes wei met goed hooi is ook prima.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 17:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 6 [ 135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen