Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 12 [ 292 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vooruitgang Harvey

 
Profiel   

Goed bezig TS! Ik volg ook, ben benieuwd hoe snel hij op zal knappen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 07:13 



 
Profiel   

Echt top dat je je er voor inzet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 07:27 



 
Profiel   

Bedankt voor de fijne reacties :)
Heb geen andere keuze denk ik, kan hem daar moeilijk zo laten staan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 07:30 



 
Profiel   

Ik neem aan dat je hem gaat poetsen met dit dikke vachtje, wat helpt om de vacht eruit te krijgen is met een horzelblok tegen de vacht in te gaan. daarbij mag je best een beetje duwen. Zo heb ik de mijne geholpen in zomervacht te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 07:34 



 
Profiel   

Ben heel benieuwd naar het beeld van over een maand...
Want het is een leuk diertje om na te kijken, als je door het vachtje heen kijkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 07:44 



 
Profiel   

ik volg ook even,ben ervan overtuigd dat je hem over een maand niet meer herkend hoor :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 08:05 



 
Profiel   

Ik ga ook volgen, denk ook dat het wel een mooi ventje wordt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 12:56 



 
Profiel   

Ik ben echt benieuwd naar meer foto's want met een beetje TLC zal je daar een hele leuke pony aan overhouden.
PS, wel even goed scheren (vraag of iemand voor je kan scheren of zoek iemand daarvoor) want met deze temperaturen is het niet lekker voor ze. Wij hebben ook zojuist 4 (oudere) pony's geschoren omdat ze slecht door een vacht kwamen. 1tje is normaal als de dood daarvoor (lees, moet al voor een wormenspuit in de houdgreep worden genomen en geen 1 dierenarts kan er in de buurt komen voor een enting) en stond echt te genieten toen hij door had dat de vacht eraf kwam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 15:31 



 
Profiel   

Ik ga ook vragen of dierenarts de rest er wat af kan scheren :)
Maar een vraag over het voer, welke zou ik nu het best bijvoeren? De ene zegt veulenbrok, de andere vitaminen brok, weer iemand anders basisbrok.. :?
Weet niet echt welke ik nu moet nemen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 15:52 



 
Profiel   

Heb vandaag geprobeerd om hem te scheren..
Ik had juist al een groot stuk van zijn vacht aan zijn buik weggeschoren maar toen begaf mijn scheerapparaat het.. Ik heb hem nog proberen op te laden maar hij heeft de geest gegeven.. Omdat het er zowiezo al niet uitzag heb ik er maar de schaar in gezet..
De meeste overtollige vacht heb ik eraf gekregen en hij voelde zich direct al beter!
Ben niet trots op mijn werk maar ga het zo snel mogelijk afwerken
Dierenarts komt woensdag om 6 uur een kijke nemen!
[ img ]
Rechterkant

[ img ]
Linkerkant

Wat me ook opvalt is dat hij veel begint te schuren en als ik hem eventjes wat korter vastzette werd hij bijna gek dat hij niet kon krabben
Hier is zijn eerste wondje al..
IMG]http://i57.tinypic.com/2vmtymw.jpg[/IMG]
(Zie net dat mijn linkje het niet doet, op de foto zag je een schaafwondje net naast zijn staart op zijn bil, tinypic helpt even niet erg mee dus ga deze straks opnieuw proberen..)
Ik hoef geen negatieve commentaar over hoe beroerd mijn scheerkunsten zijn, het gaat er mij enkel om dat hij al wat beter uit zijn vacht is..
Tips ivm het krabben is zéér welkom!
Mijn inbox staat ook wagenwijd open
Mijn laatste vraagje, wat is TLC? :o heb er nog nooit van gehord..

Edit: typfoutjes aangepast en foutje vermeld bij linkje

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 15:57 



 
Profiel   

Ik denk dat het misschien verstandig is om hem eerst een paar keer te wassen met speciale shampoo !
Bij de Welkoop verkopen ze van het merk Grand National Tree Tree paarden shampoo.
Ook kun je daar de staart goed mee wassen. Als je een zweetmes neemt van metaal met een karteltjes rand dan kun je daar ook best veel haar mee afhalen. Natuurlijk wel voorzichtig doen maar dat helpt wel heel goed. Ik vind het wel heel super dat je meteen aan de slag gaat met de verzorging van de pony +:)+ Het gaat vast helemaal goed komen met jou inzet *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 16:04 



 
Profiel   

Bedankt voor de tip! Zal uitkijken naar dit merk shampoo, denk namelijk niet dat er een welkoop in België bestaat?
Heeft echt niemand een idee wat het beste is om hem bij te voeren?
Super bedankt voor de leuke reacties!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 16:25 



 
Profiel   

Als het mijn pony zou zijn dan zou ik een paar maanden een beetje veulenbrok van Hippostar voeren.
Daar kun je dan een beetje zonnebloem olie overheen doen.
Ik denk dat hij in combinatie met weidegang dan heel snel opknapt.
En dan evt later wanneer het nog nodig zou zijn een beetje muesli geven, en dan stoppen met de veulenbrok. Die geef je meestal tot anderhalf jaar.


Laatst bijgewerkt door silvia58 op 06-07-15 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 16:29 



 
Profiel   

ik kan je foto's niet zien, waarom niet gewoon met de bokt upload? heel handig en direct vanuit je map

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 16:31 



 
Profiel   

Ik ben nu even alles met de gsm aan het doen en aangezien dezeniet echt werkt zoals het zou moeten moet ik 's vonds nogeen heleboel aanpassen met de ipad :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 16:48 



 
Profiel   

Hoi! Ik heb je vorige topic gezien en gelezen en leuk dat je een vol topic maakt! Ik kan helaas je foto's in je laatste update niet zien. Ben erg benieuwd naar zijn geschoren vachtje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 16:53 



 
Profiel   

Ik volg ook

Dit lelijke eendje veranderd straks in een mooie zwaan!

Wil graag de vooruitgangen volgen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 16:59 



 
Profiel   

Beetje aandacht, borstelen en af en toe wassen dan zul je zien hoe hij opknapt.
Komt helemaal goed met jullie. :(:)
Ik blijf je volgen.

Ik heb hier de foto van het scheren van jou shet.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 17:50 



 
Profiel   

Bedankt! Het lukte me maar niet om ze mee naar hier te krijgen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 20:19 



 
Profiel   

misschien een idee om hem wat lijnzaadolie door zijn voer te doen? is goed voor de vacht en voor de darmen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 20:26 



 

TLC is Tender Loving Care, dus liefdevolle zorg en aandacht.

Ik schrik wel van het wondje bij zijn kontje.
Dit zou kunnen komen van de wormen, maar eventueel ook luis.
Als de dierenarts komt, zou ik hem even vragen of hij ernaar wil kijken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 20:53 



 
Profiel   

KoudbloedKim schreef
TLC is Tender Loving Care, dus liefdevolle zorg en aandacht.

Ik schrik wel van het wondje bij zijn kontje.
Dit zou kunnen komen van de wormen, maar eventueel ook luis.
Als de dierenarts komt, zou ik hem even vragen of hij ernaar wil kijken. :)


Wondjes op de kont? Die foto heb ik niet gezien. Heb ik die gemist?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 20:58 



 
Profiel   

[ img ]

het ziet er inderdaad niet lekker uit en ga mee met koudbloedkim :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 21:08 



 

Die inderdaad...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 21:09 



 
Profiel   

Wondje is jammer genoeg van vandaag.. Toen ik aankwam op zijn weide zat hij erg hard tgen het gaas aan te schuren ;( heb het gspoeld en verzorgd met isobetadine en vaseline op gedaan tegen de vliegen, moet genoeg zijn toch?
Lijnzaadvlokken krijgt hij nu 100g pr dag en de vacht begint al beter los te komen.
Ervaren scheerder gaat zo snel mogelijk ook komen om mijn week af te maken met een degelijk scheerapparaat en Harvey ga ik morgen wassen met Sebacil tegn luisjes :D
Dan woensdag afspraak met dierenarts gemaakt voor wormenonderzoek en algemene controle + checken van chip (vind namelijk ook dat hij wel érg ervaren is met stressvolle situaties en echt alles toelaat behalve voetjes geven en tandjes kijken.. )
Dan last but not least hoefsmid bellen voor natuurlijk te bekappen.
En hopelijk is het dan enkel afwachten of hij nog bijgevoerd gaat moeten worden maar denk van niet, ribbetjes zijn amper te zien en heeft toch een klein vetlaagje rond zijn ribben.
Wat me vandaag jammer genoeg ook is opgevallen is dat hij toch wel redelijk vaak hoest.. Kan dit soms gekomen zijn doordat hij veel zweette en dan die wind?

Het is een hele waslijst maar hopelijk krijg ik er een mooi en gezond ventje van terug! :list:

Edit: weeral eens die verdomde typfouten :')
Muzzy bedankt om de foto hier op te zetten! Foto's lukken mij vandaag echt niet _/-\o_
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 21:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 12 [ 292 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen