Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 12 [ 292 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vooruitgang Harvey

 
Profiel   

Met Sebacil wassen is op zich wel prima, maar kijk let goed op dat je de juiste verhouding klaar maakt.
Het is een pittig middel, dat als je het te weiig verdund ook behoorlijk schade aan kan brengen op de huid.
Vandaar dat ik het over de Tree Tree shampoo had. Ik dacht dat Sebasil ook niet meer verkocht mag worden ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 21:34 



 
Profiel   

Ik volg, goed bezig TS. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 21:44 



 
Profiel   

Ik volg ook!

Het zal me verbazen als hij GEEN wormen heeft. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 21:44 



 
Profiel   

Heb het hier in Belgiƫ kunnen verkrijgen via een dierenarts hoor :)
Had het al een tijdje thuis staan, dacht dat het enkel in Nederland niet meer verkocht werd?
Tree tree shampoo heb ik gezocht en kan ik online bestellen maar duurt dan weer te lang voor dat het hier is en kan alleen maar nadelig zijn voor Harvey.. Gelukkig heb ik thuis eens liggen zoeken en heb nog Sebacil gevonden :D
Nu nog even bijsluiter van online zoeken en we zijn klaar om te gaan ~~}>

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 21:49 



 
Profiel   

Komt vast wel goed dan :D
Succes met wassen ! ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 21:53 



 
Profiel   

Onlangs is de naam van Sebacil naar Sarnacuran veranderd, misschien heeft het hiermee te maken dat je hem niet meer op de vorige naam vind?
Bedankt! Zal hopelijk morgen weer wat verbeteringen kunnen posten en over hoe het gegaan is :D
Leuk dat er zoveel mensen meevolgen en tips geven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 21:56 



 
Profiel   

Je bent goed bezig ts!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 07:36 



 
Profiel   

Als je de veearts ernaar laat kijken controleer ook op leeftijd, heeft nl erg lange manen en staart voor een j(n)aarling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 07:58 



 
Profiel   

Mij lijkt voor een mini shet de staart langer. Dan een groot paard. Wij hebben ook aantal jaarlingen mini's in de buurt staan en hebben ook zulke staarten

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 08:00 



 
Profiel   

Valt wel mee hoor, met die lengte van manen en staart. Voor een shet heel normaal. Zo zag de mijne eruit met 1 jaar:
[ img ]
(oogje was ontstoken)

TS, Harvey ziet er al een stuk beter uit. Ondanks je scheerkunsten ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 09:10 



 
Profiel   

Goed bezig TS, zo te horen heeft Harvey een heel goed baasje getroffen. :D
Ben benieuwd hoe hij eruit ziet na het scheren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 09:23 



 
Profiel   

Bedankt! :D
Hij is ook het middelpunt van de stalling geworden, iedereen vindt hem heeerlijk :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 09:59 



 
Profiel   

Heb hem vandaag nog niet kunnen wassen.. Heb zelfs geen tijd om langs hem te gaan dus zal voor morgen zijn, samen met de dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 15:14 



 
Profiel   

Jammer, maar goed dat de da morgen komt :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 15:19 



 
Profiel   

Leuk beestje!!

Succes met wassen morgen. Kijk wel goed uit voor je handen en de wondjes bij je pony! En houd je goed aan de dosering.

Zelf heeft mijn shetlanderruin ieder jaar luis gehad. De merrie niet, maar bij hem is het telkens raak alleen dan in februari/maart.
Scheren en wassen met tea tree shampoo werkt hier heel goed. Die shampoo werkt ook goed tegen de jeuk.

Het eerste jaar toen ik hem had als 2,5 jarige kwam hij ook dramatisch uit zijn wintervacht. Ik heb hem toen ook geschoren. Het zag er net als bij jou ook niet uit. Mijn eerste keer scheren en hij vond het spannend. Maar het was wel functioneel!

Ik zou toch kijken of iemand hem helemaal goed voor je kan scheren.
Anders kan ik je de borstel ''haarverwijderaar Magic'' van Epplejeck aanraden. Die gebruik ik om de losse wintervacht bij mijn shetten eruit te borstelen en tot nu toe ben ik hier het meest tevreden over!

Verder inderdaad een checkup van de DA en liefde en geduld en dan komt het vast goed! Naast goed en ruim ruwvoer en een vitaminebrokje of handje veulenbrok zou ik uitkijken met veel extra's te gaan voeren.

http://www.ej.nl/paard/poetsen-toilette ... _3002.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 19:18 



 
Profiel   

Echt een schatje! <3
Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet als hij wat ouder is en wat meer opgeknapt is.
Veel plezier met hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 20:40 



 
Profiel   

Ik ga ook kijken of de dierenarts hem misschien ook morgen kan scheren, zal wel handig zijn :)
Heb toch ook tea tree shampoo gevonden, doet dit ook de luizen dood of helpt het enkel tegen de jeuk?

Ben toch bij Harvey kunnen langsgaan andaag en heb hem even laten grazen in mijn tuin :)
Ook ineens kennis laten maken met wat drukke kinderen in we wijk en het stoorde hem helemaal niet, echt een geweldig beestje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 20:50 



 
Profiel   

Ik denk niet dat een DA dit zal doen. Waarschijnlijk heeft hij niet eens een geschikt scheerapparaat (bij). Bij ruitersportzaken kun je vaak een scheerapparaat huren. Of misschien ken je een melkveehouder waar je een scheerapparaat mag lenen?

Hier hielp de tea tree shampoo voldoende om de luizen te doden! Ik heb hem wel eerst helemaal geschoren, waardoor hij er al veel kwijt was. Daarna nat gemaakt en ruim tea tree shampoo in gemasseerd en 5 minuutjes in laten trekken. Daarna afgespoeld en droog getrokken.
Ik heb het goed in de gaten gehouden, maar hij was er echt van af. Helaas zijn ze meestal ieder jaar februari weer terug en ik zou niet weten hoe dat steeds kan.

Ik was zelf wat huiverig om sebacil te gebruiken. Als je het gebruikt zou ik je dus wel goed inlezen over de dosering en hoe te gebruiken of beter nog even afstemmen met de DA. Ik meen eens te hebben gelezen dat een paard na het wassen met sebacil die dag niet in de volle zon mag i.v.m. een eventuele chemische reactie.
Ik weet niet of dit klopt, misschien dat iemand hier het weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 21:56 



 
Profiel   

Lijkt me toch wat veiliger dan om die tea tree shampoo te gebruiken..
Als dierenarts hem niet kan scheren zal ik wel iemand laten komen die er wel iets van kent :Y)
Morgen fototoestel meenemen en nog wat plaatjes op dit topic zetten +:)+

Most er iemand interesse hebben in meer foto's en filmpjes kan je me altijd toevoegen op facebook, is toch wat handiger om wat door te sturen :j
Naam is Silke Van der Avert

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 22:03 



 

Ik ben benieuwd! Ik volg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 22:13 



 
Profiel   

hoe komen luizen jaarlijks terug?
Het kan dat er toch eitjes blijven zitten (kunnen met gemak een paar maanden zitten en later pas ontpoppen als temperaturen beter zijn) maar nog veel vanzelfsprekender is dat ze het krijgen van kippen in de omgeving ;)
vaak springen de luizen over en een dikke vacht in de winter, en je merkt ze zelf pas op in februari/maart omdat ze dan pas in storende getallen zijn voor je paard/pony ;) Dan zijn ze met zoveel dat ze opvallen voor jouw als paarden eigenaar en je paard opmerkelijk gaat lopen schuren.
tevens kan het op deze zelfde manier komen van ander gevogelte in de omgeving (denk aan ganzen, eenden, maar ook merels etc. en van konijnen/hazen)

las net in het topic iemand die het zich afvroeg ;)

ik zelf raad je aan de pony (en kijk goed uit rondom de wondjes!) een keer goed te wassen met sebacil.
en vervolgens lekker met tea tree na te wassen, sebacil dood de luizen etc beter af, maar tea tree verzacht de juik vanaf het eerste moment en voorkomt dus krabben en het creeren van nog meer wondjes ;)
sebacil kan eventueel ook gewoon nog ongeschoren..
zou wel echt snel gaan scheren en dan met tea tree verder af en toe wassen :)

dan voor de zekerheid achter 3 weken nog eens met sebacil wassen
en de tea tree gewoon die drie weken lekker aanhouden om de huid lekker gezond te houden en eventuele jeuk etc. te voorkomen ;)

(voor sebacil vraag de juiste hoeveelheid menging even aan je dierenarts!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 22:14 



 
Profiel   

Bedankt voor je antwoord!
Van de kippen hier zal hij het jammer genoeg ook vaak krijgen dan..
Op de stalling lopen er echt veel rond en ze durven allemaal zo verdomd dicht komen en hi doet helemaal niets ertegen :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 22:21 



 
Profiel   

Wat een leuke pony!
Heb je vorige topic doorgelezen en ben benieuwd hoe hij er uiteindelijk uit zal zien, dus ik volg ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-15 22:35 



 
Profiel   

Sielka schreef
Bedankt voor je antwoord!
Van de kippen hier zal hij het jammer genoeg ook vaak krijgen dan..
Op de stalling lopen er echt veel rond en ze durven allemaal zo verdomd dicht komen en hi doet helemaal niets ertegen :roll:


Misschien is het verstandig om de kippen dan zo af en toe ook eens even in een emmer
met water en speciaal kippen luis middel te dompelen. Mijn man heeft kippen en doet dat regelmatig.
Zo hebben de kippen ook veel minder last van luis. Middel is gewoon in de winkel te koop.
Hier bij de Welkoop maar er zijn overal winkels die agrariche produkten verkopen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-15 08:24 



 
Profiel   

Bedankt voor je antwoord! :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-15 08:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 12 [ 292 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen