Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 140 [ 3493 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 140  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Border collie topic!

 
Profiel   

Ik zie al verschillende ras topics voorbij komen, dus dacht ik, ik open een border collie topic.

Wie van jullie heeft er een border collie?
En hoe houden jullie hem/haar?
Kleur?
Waarom een border etc etc :)
Hier kan je er alles over kwijt!

Laat ik maar beginnen.

Ik heb een border collie van bijna 5 maandjes jong.
Ze is een kortharige blue merle en heet Sarah. Ik ben geen lid van een vereniging en doe ook niet aan schapen drijven etc etc.
Haar beide ouders zijn brave huishonden en is Sarah ook. Wel is ze actief. Maar we hebben ook een boerenfox dame van 3 jaar dus die houden elkaar wel bezig.
We gaan wel elke dag ( als het weer het toelaat ) ff het veld op, apporteren of ze vermaken zichzelf. Dit gebeurt zeker ongeveer 2 keer per dag. Natuurlijk wordt ze ook nog vaker uitgelaten. Ik werk niet dus ben ( als ik niet bij de paarden ben ) eigenlijk altijd thuis, of als ik ergens heen en op loopafstand gaan de honden mee.
Op deze manier is het dus prima een border collie te houden in huis.

Ik ben groot gebracht met dit ras en en er zo ingegroeid. Daar komt mijn liefde voor de bc vandaan!
Sarah is mijn 1e eigen bc. Waar mee ik opgegroeid ben was de hond van ouders en anderen van familie!

Ik ben benieuwd met jullie verhaal!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 11:06 



 
Profiel   

Ik kom net (gisteravond) terug van de bergen, met één van mijn bordercollies (Gláma), en twee paarden twee dagen lang free range schapen opgehaald. Samen met boeren van omringende boerderijen. De eerste zg. göngur van dit seizoen (zo eind oktober moeten alle schapen gehaald zijn).
Ik heb twee bordercollies, Gláma, en Max, de laatste is nog "in opleiding".
Ze leven nu tijdelijk in de toekomstid-ge paardenstal op onze boerderij, we zijn net verhuist hierheen, ze krijgen op termijn een eigen plek ergens in de stallen/hooischuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 12:23 



 
Profiel   

Wij hebben een bc reutje van nu bijna 5 maanden. Deze houden we in huis en is nu al een echte gezinshond. Wel trainen we met hem bij de hondenschool, nu nog voornamelijk gehoorzaamheid en als hij wat ouder is gaan we bekijken welke sport we leuk vinden.

Lucky is een actieve hond maar daar waren we op voorbereid. Hij gaat zoveel mogelijk met ons mee overal naar toe en dagelijks ergens wandelen waar hij lekker los kan ravotten. In huis hebben we allerlei dingetjes om hem geestelijk ook bezig te houden.

Het onze eerste bc, wel beide opgegroeid met andere honden. We zijn nu al gek op dit ras!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 12:39 



 
Profiel   

Hier een bleu merle teefje Fleur van 6 jaar, geboren bij een boer in frankrijk
De eerste paar maanden op de boerderij van mijn zus die ook in frankrijk woon opgegroeit
Toen ze 4 maanden was heeft mijn zus haar naar ons gebracht.
Ze loopt hier altijd los en is erg gehoorzaam, wel heel mensgericht
En is ook erg actief

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 12:49 



 
Profiel   

Wat leuk die verhalen!!
Heb alleen een fout genmaakt, die van mij is al bijna 6 maanden ipv 5 :O tijd gaat hard hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 14:48 



 
Profiel   

Ik meld mij! Wij hebben een bruine border collie reu. Zit nu mobiel zal later uitgebreidere omschrijving geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 14:53 



 
Profiel   

Ik wil best graag een border collie later als ik op mij zelf woon, alleen mijn moeder zegt telkens dat het geen leuke honden zijn want ze maken (standaard) dingen kapot. Ik geloof daar niet zo in. Als je gewoon veel met ze gaat doen kan je ze volgens mij prima in je huis houden. Volgens mij hoeven ze niet perse op een boerderij te leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 14:55 



 
Profiel   

Bambi1995 schreef
Ik wil best graag een border collie later als ik op mij zelf woon, alleen mijn moeder zegt telkens dat het geen leuke honden zijn want ze maken (standaard) dingen kapot. Ik geloof daar niet zo in. Als je gewoon veel met ze gaat doen kan je ze volgens mij prima in je huis houden. Volgens mij hoeven ze niet perse op een boerderij te leven.



Elke pup wil wel eens iets kapot maken. Ik merk bij mijn bc niet dat het erger is dan bij mijn andere hond die nu 3 is. Ze beet af en toe eens op een plintje en dan lieten wij natuurlijk merken dat dat niet mocht. Maar de dames hebben hier dan ook wel erg veel speelgoed.
Deel ligt aan de opvoeding.
Al is de mijne voortgekomen uit gezinshonden. Als je een echte werk bc hebt moet je er wel rekening mee houden dat ze zelf * werk * kunnen gaan zoeken als je ze niet voldoende bezig houdt en dit KAN sloopgedrag betekenen. Maar imo wil dat niet zeggen dat een ander ras dit nooit zou doen.
Wel wordt er hier veel aandacht aan de dames gegeven zoals denk spelletjes, ren spelletjes etc etc.
Onze bc is een prima huishond tot nu toe :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 15:01 



 
Profiel   

Dus er zijn twee soorten borders? Een gezinsbordercollie en een werk (boeren) border collie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 15:19 



 
Profiel   

Wij hebben 2 borders
[ img ]
De bruine driekleur is Swirl, een teefje van nu 14 maanden. De zwart witte is Gizmo, reu en ruim 3.5 jaar.

De honden leven gewoon in huis, iets anders zou ook niet echt praktisch zijn aangezien we in een woonwijk wonen. In principe zijn ze in huis gewoon hartstikke rustig.
We doen wel veel met ze, al zit dat met Swirl doordat ze nog jong is vooral in de opbouw/aanleer fase. We frisbeeen op wedstrijdniveau en daarnaast trainen we regelmatig bij de schapen. Daarnaast natuurlijk gewoon lekker wandelen, regelmatig fietsen en soms in huis wat denk of balansspelletjes (al is dat vooral als andere training stil ligt bijv vanwege het weer).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 15:37 



 
Profiel   

Ik heb een halve (kruising dus) Border.

Is zij/ben ik ook welkom in dit topic, of liever alleen zuivere Borders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 15:40 



 
Profiel   

ik zit nu op mijn mobiel maar zal zo ook even reageren. heb ook een geweldige border.☺

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 15:40 



 
Profiel   

Wij melden ons!

Ook ik heb een Border Collie van 2 jaar.
We trainen 2x in de week behendigheid. 1 keer op wedstrijd niveau en de andere keer doe ik voormezelf en dan elke keer iets anders. Dan de palen, dan de raakvlakken. Dan sprongtechniek en noem maar op.

Binnen in huis is hij onwijs rustig. Er wordt ook niet gespeeld anders zit er helemaal geen rem op. Jinn (zoals hij heet) is een halve werklijn en zijn vader is een showlijn.

Ik wil graag met hem frisbieen, maar hij is veel te onbenullig. Zogauw hij de frisbee vast heeft, laat hij zich gewoon naar beneden vallen. De landing is niet belangrijk en ben gewoon bang dat hij een keer goede verkeerd terecht komt. Kan er wel trainingen in volgen, maar ik moet oppassen dat het niet te veel wordt.
Naast de behendigheid gaat hij ook nog 1x in de week gehoorzaamheid doen en doen we thuis (buiten) ook van alles.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 15:45 



 
Profiel   

Leuk een border collie topic. Geweldig ras wij hebben 2 een langhaar mannetje scott en een korthaar fly

Allebei een eigen bench maar soms kruipen ze even bij elkaar om te knuffelen
[ img ]


In de raarste houdingen liggen kunnen ze ook als de beste
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 15:47 



 
Profiel   

Ik heb ook een boco :):)

Mijn boco heet Rex en is nu 3 jaar. Hij is chocoladebruin met wit. Wij hebben aan training gedaan maar hij werd daar nogal agressief van helaas. Het is een heel aanhankelijke hond, luisterd heel goed. Rex heeft een te lange tong en te korte voortandjes waardoor hij vaak zijn tong buitenboord heeft :))
Helaas heeft onze Rex ook verlatingsangst, als wij / 1 van ons weggaat gaat het licht uit en probeert hij je "vast te houden". We hebben vanalles al geprobeerd maar ben zelf tot de conclusie gekomen dat het niet meer overgaat . maar ach, als dat het enigste is! Rex gaat ook altijd mee op vakantie en ligt graag op schoot. Voor foto's kijk even op mijn profiel! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 15:50 



 
Profiel   

Hier ook een BC. Uiterlijk voldoet hij er volledig aan qua karakter is het een luie donder. Hij heeft de instelling van een pond worst maar gelukkig is hij heel lief wn past zijn luie karakter prima bij hoe ons leven nu is. Als bijna 3 jarige gekregen en daarvoor heeft hij geen fijn leven gehad en in het eerste jaar dat we hem hadden heeft hij ons een keer of 5 gebeten uit angst en hebben we hem bijna in laten slapen omdat het niet ging. Op het juiste monent is de knop bij hem on gegaan en zodoende is hij nu bijna 8. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 16:01 



 
Profiel   

Wij hebben één echte Border Collie en 1 'neppe' (kruising, 3/4 keeshond 1/4 Border Collie).
De volle Border is Joe en komt van een echte werklijn, echter merk je daar in huis niks aan terug. Hij is liever lui dan moe en ligt de hele dag lang uit. Hij houdt alleen niet erg van knuffelen of aandacht, en is erg op zichzelf.
Op strand is hij wel 1 bonk energie, maar goed daar mag het want daar heeft hij lekker de ruimte. Hij gaat ook vaak zelf meeuwen drijven, en meestal laten we dat toe want dan kan hij zichzelf lekker vermaken. Hij luistert perfect dus als we zeggen dat het over is dan komt hij gelijk en loopt hij netjes mee. Hij komt elke dag minimaal 1,5 uur op strand en natuurlijk nog de verdere kleine wandelingetjes.

De kruising is James, soort Border collie in keeshond verpakking maar wel weer met de Bc kleur :D
Qua aanhankelijkheid een echte kees maar qua energie een echte bc. Op strand doet hij niet onder voor Joe qua atletisch vermogen.

James links en Joe rechts
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 16:21 



 
Profiel   

Die foto van Swirl en Gizmo ... <3

Hier ook een BC. :j
Chendo is 10 jaar en kan geen genoeg krijgen van ballen. Wel één specifieke bal, andere ballen laat ie links liggen. :+ Zijn vader is 100% showlijn, zijn moeder (een driekleur <3 ) is half werklijn, half showlijn.
We hebben de puppyschool gedaan en daarna de cursussen basis gehoorzaamheid, gevorderde gehoorzaamheid en SHH (sociale huishond). Ik wilde ook nog behendigheid met hem gaan doen, maar dat was helaas niet te combineren met m'n werk.
In huis is hij gelukkig een hele rustige hond. Naar andere honden toe is hij ietwat dominant en helaas is hij sinds ongeveer 4 jaar voor veel dingen bang waar hij vroeger niet bang voor was.

Hier een (wat oudere) foto van hem, voor meer foto's zie profiel:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 16:33 



 
Profiel   

Bambi1995 schreef
Dus er zijn twee soorten borders? Een gezinsbordercollie en een werk (boeren) border collie?

Er zijn echte werkgefokte bordercollies, en er zijn nep, conformatiegefokte bordercollies. De laatste ook wel barbiecollie genaamd.
Het genetische onderscheid tussen deze groepen is inmiddels net zo groot als tussen twee willekeurige hondenrassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 16:54 



 
Profiel   

Barbiecollie :') geniaal. Ik gok dat wij dan een Barbiecollie hebben aangezien die van ons hondslui is in huis

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 16:57 



 
Profiel   

Bambi1995 schreef
Dus er zijn twee soorten borders? Een gezinsbordercollie en een werk (boeren) border collie?



Je hebt de werklijn en de showlijn.
Maar elke hond is een individu. Als je uit een echte werkhond een pup neemt is de kans groot dat de pup dit ook meeneemt ( hij neemt ook veel over van de ouders vanwege de 1e weken dat hij/zij nog bij de fokker is). Mijn pup is in huis bij fokker opgegroeid met een mama als huishond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 19:28 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
Ik heb een halve (kruising dus) Border.

Is zij/ben ik ook welkom in dit topic, of liever alleen zuivere Borders?


Jij bent ook welkom! Waar is zij mee gekruisd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 19:28 



 
Profiel   

Mooie foto's komen er voorbij!!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 19:35 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Femke_Tweety schreef
Ik heb een halve (kruising dus) Border.

Is zij/ben ik ook welkom in dit topic, of liever alleen zuivere Borders?


Jij bent ook welkom! Waar is zij mee gekruisd?


Leuk!!


Habibi is kruising Border Collie x Shetland Sheepdog (sheltie)

Een tricolor teefje van nu 5 jaar oud. Ze is vrij klein gebleven, nog geen tien kilo, en op sportgewicht zelfs net onder de 9 kilo.


Habibi leeft gewoon als huishond, maar ik doe er wel veel mee.
Gaat mee naar heel veel plekken waar dat kan, regelmatig mee naar stal bijvoorbeeld. Mee op de kar vindt ze geweldig...
Verder train ik redelijk serieus gg/obedience met haar.
Gg1 diploma heeft ze, de oefeningen uit het gg2 beheerst ze, en eigenlijk de meeste oefeningen uit het gg3 inmiddels ook.
Voor de lol pakken we soms een agilityparcoursje mee.

Buiten de gg oefeningen kent ze nog een hele stapel andere zinnige en minder zinnige commando's....
Gewoon omdat het leuk is om te trainen.

Paar foto's:

[ img ]


[ img ]


[ img ]

Voor meer foto's zie onderschrift!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 19:50 



 
Profiel   

Femke_tweety... wat een droppie!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-15 19:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 140 [ 3493 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 140  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen