Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 120 [ 2990 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 120  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Aanrommelaars met koolhydraatarm?

 
Profiel   

Hoi mensen!

Ik ben wel heel benieuwd of er meer mensen zijn die geen vast dieet volgen zoals GOK, Paleo, Atkins of dergelijke, maar zich wel hebben ingelezen in kha en daar nu zelf mee aanrommelen.

Ik ben op medisch advies kha gaan eten omdat ik een bacterie had die zorgde dat koolhydraten gistten, wat weer zorgde voor een overbelaste lever omdat die vol alcohol zat.
Een paar maanden brood, rijst, pasta, aardappelen en geraffineerde suikers geschrapt. Paar kilo afgevallen, en toen was de bacterie weg en mocht ik zo nu en dan weer kh toevoegen.

Dus, zo nu en dan weer eens een speculaasje, quiche mét bodem, speltbrood, en ook wel chips, pizza, patat enzovoorts.
2 kilo's zaten er weer aan :+
Ik ben 2 weken geleden gestart met strenger kha eten, met 15-20 kh per dag, en nu tel ik ze niet meer en doe ik iets waarvan ik gok dat het tussen de 20 en de 50 ligt.

Ik ben nu al 4 kilo kwijt terwijl ik afgelopen weekend kapsalon en toastjes heb gehad.
Wie doet dit nog meer en vind het leuk om recepten, dagmenu's en dergelijke uit te wisselen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-15 15:05 



 
Profiel   

Ik doe mee, ik wil niet koolhydraatarm eten. Maar minder.
Ben inmiddels 12 kilo kwijt in een jaar tijd, wil er nog 3.

Maar ik volg inderdaad geen dieet, heb mijn levensstijl omgegooid, dus sta altijd open voor nieuwe lekkere recepten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-15 15:11 



 
Profiel   

ik doe mee! ik rommel ook wat aan. Alleen ik mis wel brood...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-15 16:46 



 
Profiel   

Goede koolhydraten zijn niet slecht maar heb je nodig. Je kunt beter de geraffineerde suikers laten staan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-15 16:55 



 
Profiel   

Goede koolhydraten zijn lastig te vinden meeste is vreselijk bewerkt.

Tijdstip van innname koolhydraten is ook belangrijk btw

Weet wat je eet en wanneer je wat eet

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-15 16:58 



 
Profiel   

Grappig dat je het aanrommelen noemt. Zo zie ik het zelf niet zo. Omdat glutten/tarwevrij goed zou werken bij hooikoorts eet ik dat in het voorjaar minder. Dat is bij mij echt het piek seizoen namelijk. Alleen na twee jaar merk ik dat ik steeds minder koolhydraten eet. Wel gewoon bij het warm eten maar verder probeer ik een koolhydraat moment per dag aan te houden. Alleen worden het er ook wel eens twee. Gewoon omdat ik er zin of behoefte in heb. Of omdat uit eten ga of lunchen. Het grappige is dat ik tegenwoordig heel eenvoudig op gewicht kan blijven, eigenlijk alles kan eten waar ik zin in heb maar geen vreetbuien. En nog steeds een patatje kan eten als ik langs de onweerstaanbare frietkraam loop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-15 16:58 



 
Profiel   

wat laten jullie nog meer staan of doen jullie anders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-15 17:16 



 
Profiel   

Ik eet als het even kan tussen de middag warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-15 21:53 



 
Profiel   

@verootjoo, ik heb me ruim ingelezen om mijn mening te vormen. Goede koolhydraten zitten naar mijn mening alleen in volkoren producten, en ik laat tarwe liever staan omdat er met tarwe zo enorm veel gerotzooid mee wordt.
Witte rijst en witte pasta is gewoon vullende zooi naar mijn mening en doet niets anders dan vullen en in een mum van tijd weer honger creëren.

Daarnaast val ik niet af als ik goede koolhydraten eet (uit graanproducten), dus laat ik die ook grotendeels staan. Ik eet koolhydraten (die je wel degelijk nodig hebt om je hersenen normaal te laten werken) voornamelijk via groenten.

@Jenny, aanrommelen is voor mij idd meer het zelf in elkaar flansen van een voedingspatroon ipv een dieet volgen.
Zelf voel ik me veel beter zonder kh, maar ik wil inderdaad ook gewoon een frietje kunnen eten, of een stuk appeltaart bij een verjaardag. Of een lekkere kapsalon in het weekend :9

Zelf heb ik, nu ik kha eet, vééél minder honger en eet ik ook veel minder. Eerst zat ik, gegokt, makkelijk aan zo'n 2500 kcal per dag, als ik nu voor de lol een keer zo'n dagschema invoer zit ik rond de 1200-1500, en ik voel me vol en heb genoeg energie om alles te doen wat ik wil. Meer energie zelfs, want ik heb geen suikercravings meer.


Ik eet als ontbijt heel graag een shake van 1 avacado, een handje (40 gr) bevroren frambozen en een goeie lepel yoghurt (50 gram). Scheut water en een paar druppels zoetstof evt erbij en ik heb een heerlijke shake.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 12:01 



 
Profiel   

Precies wat jij zegt nachtlampje, zo doe ik het ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 12:50 



 
Profiel   

Heb jij nog leuke recepten IrishCold?

Ik probeer voornamelijk iets van cake/koek te vinden dat ik lekker vind, maar ik vind amandelmeel echt gewoon goor in baksels. Vieze rubberkorrels :')
Evenals Oopsies, die lukken bij mij gewoon niet? Blijven altijd sponzig/nattig in het midden, ookal bak ik ze bijna anderhalf uur. En ze rijzen ook niet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 14:47 



 
Profiel   

Ik eet wel kh arm. Dit ook omdat mijn darmen brood, pasta, rijst etc gewoon niet echt lekker vinden. :)
Voordeel is dat ik nu in 4 maanden 10 kilo kwijt ben en geen buikpijn meer heb.

Wat heel erg lekker is en kh arm is de volgende cake. \
75 gram amandelmeel
30 gram proteinepoeder. (lekker smaakje. Ik hou erg van de coconut bounty smaak)
3 eieren
50 gram roomboter
100 ml slagroom
2 theelepels bakpoeder.
25 minuten op 200 graden

Dit smaakt echt als een goede cake.
Ik vraag me af of je wel de goede amandelmeel hebt. (Die ik nu heb komt bij de tuinen vandaan) Ik vind namelijk niet dat het rubberkorrels zijn :)

Je kan ook een kh arm kaas uienbroodje maken.
eetl lijnzaad
eetl kokosolie
eetl kokosmeel
eetl amandelmeel
theel bakpoeder
1 eu
eetl mon chou
kaas
bosui
Alles mixen en 20 min op 200 graden. (1 broodje)

Oventemparaturen kunnen verschillen. Ik zelf heb een magnatron oven en heb gemerkt dat het bij mij iets langer moet voordat alles goed is.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan. :)
Ik ga morgen weer een heerlijk pizza maken met een bodem van mozzarella. Deze is ook zo lekker :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 14:56 



 
Profiel   

op fb is een groep van koolhydraatarm eten. Staan vaak hele leuke recepten op. Ik doe het ook zo nachtlampje, ik merk dat ik me daar ook best gelukkig bij voel !

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 14:57 



 
Profiel   

klopt daar ben ik ook lid van. IS leuke groep om te lezen, maar niet om te reageren. Als je iets teveel eet krijg je meteen iedereen over je heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 14:59 



 
Profiel   

@lin, precies die cake vond ik dus zo smakeloos en rubberig. Mijn vriend vond hem wel oké. Had er zelfs nog wat zoetstof bij gedaan om het geheel wat te zoeten.

Amandelmeel heb ik uit Duitsland, scheelt enorm in prijs.

@smileydees daar ben ik ook bij aangemeld ja! Maar reageer daar liever niet te veel door de enorme heisa die mensen maken als je geen dieet volgt en iets post met bijvoorbeeld een lepel honing erdoorheen, of fruit.

edit: Lin ik zie dat jij hetzelfde probleem ervaart :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 15:01 



 
Profiel   

Ik zal is kijken wat je nog meer kan maken zonder amandelmeel. Bijv. de kokosmakronen zouden dan wel moeten lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 15:02 



 
Profiel   

http://koolhydraatarmerecepten.info/rec ... imgebakje/
http://oanhskitchen.nl/category/desserts-en-zoetigheid/
Hier staan hoop lekkere dingen op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 15:04 



 
Profiel   

Graag lees ik hier mee, moet ook nodig weer beginnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 15:09 



 
Profiel   

ook ik lees graag mee ik ben sinds gisteren weer begonnen met ongeveer 20 kh per dag. Heb het al eerder gedaan en toen die tijd 27 kilo mee afgevallen.. Nu een maand geleden gestopt met roken en weer wat kilo's erbij maar die gaan er weer af!!
Ik voel mij altijd stukken beter wanneer ik minder kh eet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 15:18 



 
Profiel   

Oeh die laatste site is leuk Lin! Die heb ik zelf nog nooit gevonden.

Voor andere meelezers; dit gerecht hieronder was écht heel erg lekker.

http://www.smulweb.nl/recepten/1400219/ ... it-de-oven

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 15:22 



 
Profiel   

@nachtlampje, dat recept ga ik zeker binnenkort keer proberen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 15:27 



 
Profiel   

Ik ben sinds deze week via een dietiste bezig met een koolhydraatbeperkt dieet ivm afvallen en ik ben wel benieuwd naar leuke recepten. Mag van de dietiste ook geen melkproducten hebben en ik ben wel benieuwd waarmee jullie ontbijten. Ik neem nu telkens gekookte eieren met wat kipfilet/ham maar ik zoek nog een alternatief

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 15:28 



 
Profiel   

Ik nam vaak griekse yoghurt met wat zoetstof bosbesjes en paar pecannootjes.

Maar dat mag jij dan helaas niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 15:31 



 
Profiel   

De aldi heeft tegenwoordig ook een soort yoghurt van kokos, ongezoet, zit wel iets hk in, maar zou voor jou misschien een optie zijn, zonder melk en kaas lijkt me heel moeilijk,

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 15:32 



 
Profiel   

Als ontbijt neem ik ook wel rookkaascrackers, omelet met tonijn en een gesneden tomaatje, avacado met zout en peper (ik neem aan dat je wel kh uit groenten neemt) en een gebakken eitje met spek,
Zelf pannekoekjes maken van mozzarella en ei is ook erg lekker. Met een lepeltje eiwitpoeder vanille en een plakje spek erin mee gebakken is het een lekkere zoet-zout combi.
Plakjes komkommer besmeren met filet americain of kruidensmeerkaas is ook lekker.

Met wat meer kh: een shake dus, met rood fruit (frambozen = 7 gr kh per 100 gr), een Wasa roggecracker met smeersels, een stuk komkommer en een paar blokjes kaas...


Oh bakkes, ik zit niet na te denken dat kaas ook melk is. Ik neem alleen geen melk ivm de lactose.. Waar haal jij je vet dan vandaan putzy? Want die komt bij mij toch best een groot deel uit kazen denk ik.

@fokfanaat, oeh, in het koelschap? ik heb m nog niet gezien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 15:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 120 [ 2990 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 120  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen