Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 36 [ 894 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Canicross, wie doet het ook?

 
Profiel   

Ik ben enthousiast en ik moet dit volhouden, dus laten we elkaar motiveren *\o/*

Canicross is hardlopen met de hond maar dan net ietsje anders.
Je draagt een heupgordel en de hond zit daaraan vast met een passend harnas aan een elastische lijn. De hond dient je wat te trekken en altijd voor je uit te lopen.

Ik ben net begonnen met mijn Husky, hij kan het wel aardig dus ik begin even zo. Wie weet kan later de Podenco muts ook mee gaan doen. Mijn gordel was nog niet helemaal oké dus ik heb zojuist een echte van Zero DC besteld met zo'n broek eraan.

Anyway, ik dacht dat ik gisteren dood neer zou vallen en een been zou moeten laten amputeren van de kramp en bleek dat ik nog geen 3 km had gelopen :')

Mijn hond vindt het wel echt heel erg leuk, en ik ben toch ook wel enthousiast. Juist omdat hij zo perfect leidt en zelfs trekt.

Wie doet het nog meer?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-15 16:55 



 
Profiel   

Ik wil het wel gaan doen, maar eerst moet ik gewicht kwijt gaan raken omdat anders de belasting op mijn knieën te groot wordt. Leuk dat Manu het zo goed doet. Bij Noa verwacht ik dat het ook wel goed zal gaan (ik word hoogstens doof), Ninthe is niet zo´n trekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-15 17:18 



 
Profiel   

Mijn vriendin doet het ook, hier in zweden heb je speciale hardloop wedstrijden met hond :D is ook iets wat ik in gedachten houdt voor de toekomst (mag ik eerst wat conditie opbouwen :+)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-15 20:04 



 
Profiel   

ik doe het ook.
hoewel ik eigenlijk gewoon trail, en de hond meeneem.
afgelopen zondag naar Spa in België gereden en daar 10 km gelopen/gecrosst.



[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-15 20:06 



 
Profiel   

Wat leuk zeg ! Zijn er speciale wedstrijden of trainingen voor oid ? Lijkt me namelijk onwijs leuk om te doen !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-15 20:11 



 
Profiel   

er zijn zeker speciale wedstrijden voor.
http://www.canicrossnederland.nl/

er zijn door het hele land verschillende groepen die samen trainen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-15 20:13 



 
Profiel   

EmptyWords schreef
er zijn zeker speciale wedstrijden voor.
http://www.canicrossnederland.nl/

er zijn door het hele land verschillende groepen die samen trainen

Wat leuk ! Ik ga even een kijkje nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-15 20:15 



 
Profiel   

Jaaa leuk!!

Heb toevallig de kivo kempentrail gelopen laatst. En ga in Kuinderbos in december ook meedoen.

Loop met eem hond van de familie mossinkoff, vrij bekende mushers. Doen ook buitenland slede wedstrijden.

Ik loop met een gepensioeneerde hond die bij hun niet meer voor de kar/quad en slee loopt.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-15 20:20 



 
Profiel   

leuk JG, zo kan ie toch nog een beetje aan het werk blijven en zn ei kwijt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-15 20:21 



 
Profiel   

EmptyWords schreef
leuk JG, zo kan ie toch nog een beetje aan het werk blijven en zn ei kwijt :)


Jup.

Al wonen ze niet in de buurt. Dus loop niet vaak.
Knegsel was mn eerste x. Ongetraint 4,5 km in 28 minuten. Tweede dag 31 minuten.
Dus best netjes.:D

Ik train zelf niet met de hond.
Als ik loop, loop ik alleen.
Heb de hond enkel op wedstrijd of als ik bij trainen van hun ga kijken in Spaarnwoude.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-15 20:43 



 
Profiel   

dan loop je op dit moment sneller dan ik :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-15 20:44 



 
Profiel   

Op dit moment loop ik niet haha, knegsel was de eerste en laatste x tot nu toe.
Heb er momenteel de tijd niet voor.

Maar doe rustig ongetraint een wedstrijd mee van een km of 5 :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-15 20:48 



 
Profiel   

Ja ik doe het ook. Jij was gister in madestijn mee toch samen met de andere husky?
Ik liep mee met sem de bruine labrador x duitse staande. En mijn zus met mechelaar jody, horsii op bokt.

Super leuke sport. Je lichaam went vanzelf. Ik kon toen ik het voor het eerst deed 2 dagen erna niet normaal lopen maar gaat nu goed.

Gister 2x het rondje gedaan en 2e rondje zonder lopen tussendoor alleen maar hardgelopen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-15 20:57 



 
Profiel   

Ja klopt ik was ook in Madestein!
Morgen ga ik weer, vandaag had ik echt wel stijve bovenbenen. Fijn om te horen dat jij eerst ook moeite had haha!
Wat een onwijs gave foto's komen er al voorbij zeg!

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat als ik die goede heupgordel heb. Ik heb nu een D&D maar die schoof tocj wel. Voor gewoon hardlopen is ie prima maar Manu trekt behoorlijk en dan gaat dat ding alle kanten op.
Ik heb nu de Zero DC running pants besteld en een wat langere lijn die tot 2 meter rekt. En schoenen voor trail want op de gladde bladeren gleed ik alle kanten op met mijn huidige schoenen.
Ik woon vlakbij duin en strand dus trainingsmogelijkheden zat.

Voor de Podenco gelijk een tuig mee besteld, zij zal niet gelijk het trekken door hebben gok ik.

Beide honden lopen ook voor de step. De Husky doet echt stepjoring dus die kende het trekken al en de Podenco loopt vooral hard maar laat ik niet trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-15 23:28 



 
Profiel   

Die running pants heb ik ook. Vind ze erg fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 08:43 



 
Profiel   

Leuk topic!
Hardlopen wil ik weer wat meer gaan oppakken (sporten in het algemeen ook :') ), maar dit lijkt me een leuke manier!

Vanavond eens even zoeken waar te beginnen!
In ieder geval een erg fanatieke, sportieve hond, dus daar zal het niet aan liggen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 11:44 



 
Profiel   

Leuk!

Ik loop met twee honden. Een heidewachtel en een Duitse staande draadhaar.
We zijn met zijn drieën op gaan bouwen met Evy en lopen ondertussen makkelijk 10 km.

Ze worden helemaal gek als ik mijn hardloopschoenen aantrek! Echt gaaf,

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 11:50 



 
Profiel   

Ik heb afgelopen jaar mijn hond ook meegenomen met een evytraining, veel leuker samen. Alleen moet mijn hond (ivm opleiding) langs mij lopen. Ik ben een leek wat betreft dit soort sport, kan iemand mij uitleggen waarom een hond voor je moet lopen hierbij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 11:55 



 
Profiel   

Canicross is hardlopen in de natuur met een aangelijnde hond die naar hartenlust mag trekken zodat baas en hond samen zo snel mogelijk een parcours over onverharde paden afleggen. Deze vorm van achter je hond aan rennen is ooit begonnen in de sledehondenwereld als middel om de honden buiten het sneeuwseizoen te trainen. Tegenwoordig staat de sport open voor alle typen honden, klein of groot, ras of geen ras. Naast een enthousiaste hond heb je alleen een heupgordel, een goed passend tuig, een elastische lijn en een paar hardloopschoenen (liefst met profiel) nodig. Afhankelijk van looptalent en trekkracht betekent het voor de één gewoon hardlopen met je hond, voor de ander heel veel harder lopen dankzij je hond en voor sommigen lijkt het meer op vliegen. In Nederland is het nog een vrij onbekende sport die echter snel groeit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 11:57 



 
Profiel   

Klopt!

Maar daarnaast moeten ze wel blijven luisteren! Rechts, links, langzaam en naast.

Ik heb tuigen, riemen en mijn loopgordel van zero dc. Ben er zeer tevreden over. De honden trekken dan nl onder 'je billen' als het ware. Veel fijner dan in je buik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 12:01 



 
Profiel   

Ik doe het ook sinds een week, eerst zijn we naar een canicrossevent geweest alles aangeschaft en workshop bikejöring en canicross gedaan. Hij vond beide super maar voor het bikejöring wil ik wat langer wachten. Vorige week hadden we de eerste training we hebben meteen de zware gedaan( had niet gedacht dat het zondaar zou zijn) berg op en weer af dat 8 km lang Pffff... Maar hij vond het geweldig en haalde iedereen in. Wel moet ik zeggen dat het echt 8 km rennen was of m'n leven er van afhing :') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 12:05 



 
Profiel   

tuig is van canadog, alleen die hadden de roze die ik wil :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 12:06 



 
Profiel   

Luisteren die hij wel nog haha, ik heb alles van non-stop

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 12:07 



 
Profiel   

Dit was op het event
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 12:08 



 
Profiel   

Supergaaf! Mijn zwager doet het ook met zijn Fisla.
Ik ben sinds kort begonnen met hardlopen en wil dit ook een keer gaan proberen met onze duitse herder!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 12:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 36 [ 894 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen