Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 164 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Trichelhof paarden verenigd

 
Profiel   

thx allemaal, we zijn er ook heel blij mee.

En ook voor ons is het Trichelhof een echte aanrader. We waren altijd welkom om ons veulen te bezoeken. Heel vriendelijke mensen met een hart voor de paarden. Ze hebben ons ook met raad en daad bijgestaan over de opvoeding en het vervoeren van Kunshi.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-15 22:56 



 
Profiel   

Beste wensen voor het nieuwe jaar. Mag alles voorspoedig verlopen met de Trichelhoffers!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-15 19:30 



 
Profiel   

Zelfde van hieruit! :)
Hopelijk een jaar vol brave flinke paardjes en veel wedstrijdsuccessen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-15 19:42 



 
Profiel   

wij wensen ook voor julie allemaal gezonde paarden en veel paardenfun in 2016!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-16 10:41 



 
Profiel   

Ook hier een gezond 2016 gewenst aan paarden en ruiters :) !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-16 20:20 



 
Profiel   

wat is het stil hier. Hoe gaat het met alle Trichelhofjes hier?

onze stoere hengst gaat vanaf gisteren als knappe ruin door het leven.
Hij is nu bijna 2 en groeit zo knap.

Hij was eigenlijk nog super braaf enkel het bijten in alles (ook in je armen) werd een beetje te gek. Ook tgo onze dochter begon hij zich soms erg dominant te gedragen.
Na het overlijden van mn ander paard (ruin) voelde hij zich toch wat meer de man in huis.

En ook mn merrie begon door te krijgen dat er een knappe man rondliep.
En omdat we toch niet met m gaan fokken hebben we hem maar laten ruinen.

Lijkt wel of het bijtgedrag meteen minder is, maar dat zal natuurlijk ook wel door de pijn en ongemak komen. Hoewel hij al weer speelde op de wei.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-17 12:25 



 
Profiel   

Goede keuze om hem te laten ruinen! Hij ziet er goed uit!

Met Soraya heb ik vorig jaar lichte tour gereden (saint george en inter 1) mei. Daarna heb ik de beslissing gemaakt om ze te verkopen. Ze staat nu in Japan en loopt daar ook lichte tour. Ze zijn daar super tevreden van haar!

Met Montie ga ik dit jaar niveau 1 starten. Hij doet het echt super. Heb nog nooit zo'n fijn paard gehad. We doen het wel rustig aan met hem. Hij is nu 5j en toch al 1m74 ongeveer. Ik ben er helemaal verliefd op!

Dit is'm trouwens:

[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-17 12:53 



 
Profiel   

Hoi! Knappe foto's hier :)

Imani staat eventjes stil ivm een vervelende blessure in haar nek. Na toch wat escalerend gedrag in december had ik besloten om toch nog eens grondige medische controle te doen. Het gedrag onder zadel strookte gewoon echt niet met haar anders lieve karakter. Heb toen het een en ander kunnen vaststellen wat toch wel mogelijk de reden hiervoor kan zijn en we werken nu aan gepaste behandelingen. Ben ergens wel blij dat ik nu eindelijk weet wat de oorzaak is :). Als controle volgende week goed gaat mag ik terug rustig beginnen rijden en met Lien concurreren in niveau 1 volgend seizoen ;). Al rijd ik wel vnl KR.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-17 12:57 



 
Profiel   

Ik zag al op FB dat Soraya naar Japan was verhuisd. Wat super dat ze het daar ook goed doet.
(had trichelhof gegoogled en kwam zo bij je uit) :D
En je opvolger ziet er ook een schatje uit.
Veel plezier met m.

Wat vervelend van Imani, hopelijk gaat het straks allemaal weer goed als je dr weer op kan.
Nivo 1 van KR zegt me niet zo veel, ik rijd zelf KNHS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-17 14:15 



 
Profiel   

3timesmom: Wat ziet hij er leuk uit!

Lien: Ben blij voor je dat Soraya goed terecht is gekomen! Veel succes met Montie dit jaar. Ik blijf hem een super gaaf paard vinden!

Ik heb Dayanera afgelopen najaar helaas moeten laten inslapen. Ze bleek EMND te hebben en er was geen geen hoop meer op verbetering. Het heeft me wat tijd gekost om de beslissing te maken en me ermee te verzoenen. Op 4/10/'16 is ze ingeslapen. Dierenarts heeft me verzekerd dat het de enige juiste keuze was omdat ze echt onheus veel pijn had.

Ik ben nu stilletjes op zoek naar een nieuw paardje. Helaas hebben ze bij het T'hof enkel héél jong geweld staan momenteel :-(

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-17 11:23 



 
Profiel   

Ooh wat erg voor je. Wat is EMND, heb dr precies nog nooit van gehoord, als ik vragen mag.
Veel sterkte in elk geval en succes met je zoektocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-17 12:29 



 
Profiel   

Equine Motor Neuron Disease, kortweg EMND genoemd is een zeldzame maar ernstige spier-zenuw-aandoening.

http://dier-en-natuur.infonu.nl/zieke-d ... sease.html

Bedankt. Vind het zo jammer. Het was echt een geweldige merrie! Zo eentje ga ik niet makkelijk meer vinden :-(

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-17 13:04 



 
Profiel   

Poeh An :( Ik schrok toch wel toen ik dat op facebook las! Wist ook niet wat EMND was.. moet verschrikkelijk zijn om je paard zo moeten af te geven. Ze was nog veel te jong hé.. Hopelijk vind je weer opnieuw een maatje. Wat zoek je juist (je mag me altijd pb'en)?

Niveau 1 in België is ongeveer gelijk aan L2 in Nederland. Onze proeven zijn juist veranderd, dus dat vind ik wel even spannend :D

Wat goed dat je nu weet waarom Imani zo deed Evelien.. Zit er al wat beterschap in?
We gaan elkaar inderdaad niet zo vaak tegenkomen want ik rij in de zomer maar zelden bij de KR. Bijna altijd VOR. Al is de KR voor ons meestal wel korterbij :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-17 13:21 



 
Profiel   

Hoi Lien, Ze was inderdaad véél te jong. Misschien heb ik zelfs te lang gewacht maar ik wilde alles geprobeerd hebben alvorens een beslissing te nemen. Heb zelfs nog een stal gezet bij mijn ouders in de wei in de hoop dat ze pijnvrij als grasmaaier verder kon maar zelfs dat bleek haar niet gegund te zijn |(

Ik zoek terug een merrie, tussen 3 en 7 jaar, liefst zwart, niet te groot (tss 1.61m en 1.69m) en met een nuchter karakter. Kijk nu rustig een beetje uit in de hoop de geschikte opvolgster tegen te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-17 13:51 



 
Profiel   

Bah vdba, het lijkt met heel zwaar om zo machteloos te moeten toekijken.
nogmaals sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-17 15:21 



 
Profiel   

Dankjewel. Omdat de dierenarts me verzekerde dat ik net op tijd was met mijn beslissing en niet langer had mogen wachten en het feit dat het zo sereen is verlopen (dierenarts heeft er echt haar tijd voor genomen, rustig alle stappen uitgelegd,...) heb ik het wel ergens kunnen plaatsen. Het zou niet fair geweest zijn om haar te laten lijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-17 16:24 



 
Profiel   

Ohnee An :( wat een nieuws. Krijg ik rillingen van! Wat voor symptomen had ze waardoor je wist dat er iets niet goed zat? Echt heel veel sterkte toegewenst en als ik een paardje zie voorbij komen dat in je profiel past laat ik het weten.

Lien: Het is een heel vervelende blessure die Imani heeft, in de zin dat ze erg moeilijk te behandelen is en het klinisch beeld varieert sterk. (gezwollen slijmbeurzen van de nek als gevolg van een klap van het hoofd tegen stal 1,5j geleden). Momenteel lijkt ze het makkelijker toe te laten dat je aan die regio aankomt en is ze al veeel flexibeler met haar nek. Maar ik mag voorlopig niet rijden dus kan het verschil in gedrag nog niet echt voelen.

Vind het erg jammer dat het zover gekomen is, terwijl ik de blessure al aan verschillende veeartsen getoond had en het werd steeds wat geminimaliseerd. De echo's die we begin van de maand namen vertelden iets heel anders... En we hadden veel meer kans op succes gehad met behandeling als ik er 'op tijd' bij geweest was :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-17 17:19 



 
Profiel   

Ze lag meer dan ze stond, had een heel zwakke achterhand en spieratrofie op de rug en achterhand. Ze stond steeds erg opgetrokken en ze was niet op gewicht te houden. Ze kreeg meer eten dan de rest van de sportpaarden op stal maar vermagerde nog steeds. De verplichte staldierenartsen hebben enkele keren een verkeerde diagnose gemaakt.

Uiteindelijk heb ik er mijn eigen dierenarts bijgehaald terwijl dit tegen de stalregels was. Zij heeft dan bloed genomen (staldierenarts achtte bloed nemen overbodig) en de juiste diagnose gesteld. Paard had zoveel pijn en stress dat ze daardoor niet op gewicht te krijgen was :-(

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-17 17:42 



 
Profiel   

Ach nee :( niet fijn om je paardje zo te zien en te voelen dat er iets niet klopt. En de frustratie met veeartsen begrijp ik, dat maakt het alleen maar erger! Goed dat je je hart gevolgd hebt, al blijft het een moeilijke beslissing...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-17 12:22 



 
Profiel   

Hey, ik kom hier ook even kijken! Ik heb 3 leuke paarden van het Trichelhof! Al moet nummer 3 nog naar huis komen gezien ze afgelopen zondag pas geboren is :D

Dochter van Apache, 2 jaar

Hier 1,5 jaar oud
[ img ]

Op de aanlegtest, net 2 jaar (nog in een dikke winterpels 8-) )
[ img ]

Nog eentje van de aanlegtest
[ img ]

Ik heb haar ook 3x laten mee doen aan het vrijspringen, dit ging heel goed!
[ img ]


Dit is een 2 jarige merrie van Nescio

Hier 1,5 jaar oud
[ img ]

Op de aanlegtest, op 2 maand na, 2 jaar oud (nog in een dikke winterpels 8-) )
[ img ]

Nog eentje van de aanlegtest
[ img ]

Ook haar heb ik mee genomen naar het vrijspringen
[ img ]

Het zijn 2 super lieve en aanhankelijke paarden! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 17:06 



 
Profiel   

leuk, nog meer trichelhofjes en ook een Apache.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 20:07 



 
Profiel   

3timesmom schreef
leuk, nog meer trichelhofjes en ook een Apache.

Ja, mijn nieuwste aanwinst is ook weer een Apache <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 20:08 



 
Profiel   

leuk, de onze heeft een heel fijn en nuchter karakter.
Uit welke merrie's zijn ze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 20:09 



 
Profiel   

3timesmom schreef
leuk, de onze heeft een heel fijn en nuchter karakter.
Uit welke merrie's zijn ze?


Mijn 2 jarige hier ook!

Mijn oudste is van Rimba (Kazan). En mijn nieuwe is van Demi (Donnerschlag (Donnerhall))

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 20:12 



 
Profiel   

Hoi Carlijn. Haha, jou ken ik al :-P
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-17 06:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 164 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen