Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 111 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Polyester trailer weer laten glimmen, tips?

 
Profiel   

Via de zoekfunctie kwam ik al goede tips tegen (o.a. botenlak) maar die waren niet heel recent dus ik dacht, wie weet zijn er nog nieuwe ervaringen of goede tips :)

Mijn bordeauxrode polyester trailer stond eerst buiten en is aan 1 kant valer geworden als aan de andere zijde (zon enz). Hij staat nu binnen en kan ook binnen blijven staan, dus dat scheelt.

Ik zou die ene kant graag weer net zo knap willen hebben als de andere kant. Ik heb hem eerst helemaal met water gereinigd en daarna gepoetst/gecleaned met Commandant 4. Dit gaf nog niet het gewenste resultaat. Dus voor ik hem helemaal in de was zet wil ik hem glimmender hebben. Het is dus metallic bordeaux rood.

Ik weet ook dat er bedrijven zijn die auto's, caravans enz poetsen en polijsten, wellicht is dat ook nog een idee maar ik vrees dat dat erg prijzig zal worden.

Is er een handige harry in de zaal met een goede tip? :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-16 19:58 



 
Profiel   

Commandant Als ik het goed geschreven heb Net als een wax goed in en uit wrijven

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-16 20:53 



 
Profiel   

Polijsten heeft helaas geen zin als de trailer eenmaal vaal is geworden.
Met wax moet je ook oppassen, want dat kan juist een witte aanslag veroorzaken.
Ik heb echt een hoop producten geprobeerd en veel navraag gedaan. Uiteindelijk bij de botenlak uitgekomen, en dat bleek echt perfect te werken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-16 20:57 



 
Profiel   

Welke botenlak kun jij aanraden en hoe aan te brengen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-16 20:58 



 
Profiel   

Ik heb ruwa jachtlak van de gamma gebruikt. Hij is nu toevallig in de aanbieding zie ik.
Die heeft het op mijn trailer bijna 10 jaar uitgehouden, daarna begon ie weer dof en vaal te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-16 21:01 



 
Profiel   

Probeer eens Oke-wax, daarmee krijg je ze weer een heel eind opgehaald :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-16 16:19 



 

Het ene vaal is het andere niet. Poly wordt altijd afgewerkt met een toplaag en die is onderhevig aan slijtage door uv-straling en het weer. Deze toplaag zal met de tijd dof worden, verweren en uiteindelijk helemaal los komen of eraf slijten.

Je zal dus eerst moeten weten of je toplaag gewoon een beetje dof of er al af is. Dof kan je oppoetsen met oa commandant maar met de hand is dit bijna niet te doen voor grote oppervlakten. Dan kan je beter met een polijstschijf op een netstroom boormachine aan de gang gaan. Eraf is eraf en poly laat zich niet meer glimmend poetsen. Dan moet er een nieuwe toplaag op waarbij je een poly toplaag kan gebruiken maar bijvoorbeeld ook epoxy of botenlak. Pas met botenlak op dat je heel dun smeert want deze kleurt anders gelig door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-16 17:23 



 
Profiel   

Ik volg dit topic ook even. Die Ruwa 8nnemiek, daar staat bij dat het alleen voor hout is. Maar zo te zien ([TAO] Polyester trailer, hoe weer laten glimmen?) heeft het bij jou ook gewerkt op polyester. Zit het er nog steeds goed op?

https://polyestershoppen.nl/lakken?gcli ... GwoddhgMrg Hier staan veel lakken die speciaal voor polyester. Hier had iemand op bokt ook ervaring mee geloof ik.

Misschien kun je de TS van dit topic: [TAO] Westfalia polyester trailer opknappen(foto-volg-topic) een berichtje sturen, die heeft ook een polyester trailer helemaal opnieuw geverfd. Ik heb in dat topic ook gereageerd met de vraag of de verf goed heeft gehouden na twee jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-16 10:19 



 
Profiel   

Mijn trailer heeft toevallig afgelopen jaar een nieuwe laag gekregen. Na 7/8 jaar in weer en wind buiten te hebben gestaan begon de oude laklaag weer wat dof te worden. Maar ik was er dus zeker niet ontevreden over, dus ik heb licht geschuurd en weer een zelfde ruwa lak erop gebruikt.
Polyester boten worden sowieso niet gelakt, die krijgen gewoon een nieuwe gelcoat, dus of er echte jachtlak voor polyester bestaat weet ik niet. De tweecomponentenlak is ook eigenlijk vooral voor hout bedoeld. De jachtlak voor houten boten is echt bedoeld om jarenlang in weer en wind buiten te liggen, dus dat leek mij het meest logische om te gebruiken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-16 10:34 



 
Profiel   

Nou 7/8 jaar daar zou ik het zeker voor doen! Mijn trailer komt ook buiten te staan.
Jij had die van de Praxis gebruikt toch? https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... GwodIUcJJg

Heb je de trailer voor je de eerste laag aanbracht ook licht opgeschuurd of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-16 10:43 



 
Profiel   

Ik heb voor zaterdag een afspraak gemaakt met een bedrijf dat auto's, campers, trailers enz poetst en waxt, polijst enz. Ik laat hen er even naar kijken en dan proberen zij een stukje en als ik tevreden ben met het resultaat dan laat ik hem helemaal doen. Zij hebben de juiste middelen er ook voor en de kennis.

Mocht dat resultaat me tegenvallen op het 'proefstukje' dan ga ik zelf de botenlak proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-16 11:11 



 
Profiel   

Zou je daar foto's van kunnen maken? Lijkt me erg gaaf om het resultaat te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-16 12:11 



 
Profiel   

Ja ik zal voor en na foto's maken. Via de telefoon kon hij niet zeggen of het zou lukken (soms is polyester gewoon te erg verweerd om weer heel mooi te worden zei hij) daarom wilde hij de trailer zien en een stukje proberen.

Ik zal het hier posten in elk geval. Ook als ik niet tevreden ben over het proefstukje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-16 12:57 



 
Profiel   

We zijn begonnen :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-16 11:39 



 
Profiel   

Ben erg benieuwd, we hebben onze trailer een paar maanden geleden gedaan met 2 soorten commandant en machinaal, maar het resultaat valt me een beetje tegen. Hij is wel opgeknapt, maar niet mooi egaal glimmend. Misschien te erg verweerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 20:57 



 
Profiel   

Is de Gelcoat erg verweerd dan eerst voorbehandelen met Polytrol olie. Deze rijkelijk Insmeren en een half uur laten inwerken. Daarna droog afnemen. Na een paar dagen dan met een parrafinehoudende wax poetsen.

Helpt dit niet dan pas cleanen, maar dan niet met commandant 4 (grof) maar met commandant 5 en afpoetsen met commandant 7.

Dat je niet de hoogglans krijgt met commandant 4 is dan ook niet zo verwonderlijk daar deze een te groffe korrel heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 22:14 



 
Profiel   

Commandant 5 werd afgeraden bij metallic, dus vandaar dat ik 4 genomen heb en vervolgens 7. Als ik weer zin heb doe ik het nog een keer met 5 en 7.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 23:29 



 
Profiel   

Ik weet niet de naam van het spul wat wij nu gebruiken, zaterdag gaan we hem afmaken en dan zal ik het even noteren.

Ik heb dit kunnen regelen via mijn vaders werk en deze mensen hebben er gelukkig veel verstand van en zij hebben nu de juiste producten voor me gekozen.

Hier nog een voor en tijdens foto ;)

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-16 11:00 



 

Ziet er weer uit als nieuw :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-16 12:00 



 
Profiel   

Wauw die komt er weer mooi uit te zien! Glimt weer.
Was hij echt zo wit als op het deurtje?
Kun je aangeven welke producten je precies hebt gebruikt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-16 17:37 



 
Profiel   

Ja deze kant was zo wit (en de andere kant ook op sommige plekken) en ik had aan deze kant nog niets zelf gedaan.

Zaterdag gaan we verder en dan zal ik even de namen van de producten doorgeven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-16 17:42 



 
Profiel   

Ik ben ook op zoek naar een goed middel om de polyester kap van mijn trailer weer op te poetsen. Ik ben benieuwd wat er bij de bordeaux rode trailer voor producten gebruikt zijn, want deze is er wel goed van opgeknapt zeg!

en anders zeggen jullie botenlak? Maar ik begrijp dat je dan eerst je trailer moet opschuren.
Het liefst wil ik hem gewoon alleen oppoetsen zonder schuren.

Nog verdere suggesties? :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-16 14:18 



 
Profiel   

Ik ben ook wel benieuwd met welk product jou trailer is opgeknapt, Jelleee! Zou je dat misschien nog kunnen laten weten? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-16 14:23 



 
Profiel   

Botenlak kan ook zonder te schuren :) gewoon goed schoonmaken met een sopje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-16 14:44 



 
Profiel   

WashingtonB schreef
Ik ben ook op zoek naar een goed middel om de polyester kap van mijn trailer weer op te poetsen. Ik ben benieuwd wat er bij de bordeaux rode trailer voor producten gebruikt zijn, want deze is er wel goed van opgeknapt zeg!

en anders zeggen jullie botenlak? Maar ik begrijp dat je dan eerst je trailer moet opschuren.
Het liefst wil ik hem gewoon alleen oppoetsen zonder schuren.

Nog verdere suggesties? :-)


Ik heb dit gebruikt om hem te polijsten, op aanraden hoor van dat bedrijf want ik heb er zelf 0 verstand van haha. En het is gedaan met een poetsmachine want met de hand begin je er niks aan. Zelfs nu waren we uren bezig.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-16 14:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 111 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen