Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zadel crisis.. tips gevraagd!

 
Profiel   

hallo,

ik weet niet of het hier goed staat en anders mag het uiteraard verplaatst worden.

Ik heb momenteel een Kentaur Electra dressuur 17 inch fit 2.
Heb dit zadel een jaar geleden aangeschaft en toen werd er tegen mij gezegd dit is een zadel waar je jaren mee vooruit kan aangezien jou paard al wat ouder is en dus niet meer groeit, ik heb hier specifiek om gevraagd omdat ik mijn paard nu al 8 jaar heb en toen al 7 jaar aan het proberen ben geweest met zadels en zadelmakers.
Nou werd ik na 2,5 maand niet heel erg intensief rijden 2 3 keer per week al enorm naar voor gegooid en zadel kwam aan de achterkant omhoog en ging liggen klepperen gebeld had na twee maanden plek en hij is toen opgevuld echter ondervond ik na 2,5 3 maanden weer het zelfde probleem. ik dacht dat het aan mijn houding lag dus met mijn instructeur daar aan gewerkt maar ik kan mijn bekken niet kantelen op dit zadel doordat ik in een bepaalde houding wordt gezet (naar voor) als ik dus wel enorm probeer om mijn bekken te kantelen krijg ik enorm last van mijn rug.

Nou is 2 weken geleden van Rijs weer langs geweest om hem weer op "maat" te maken.
Mijn paard maakte zich enorm bol en ging zelfs lopen bokken onder het zadel, ik heb mijn paard inmiddels 8 jaar en dit heeft hij nog nooit gedaan onder het zadel.
Nu hebben ze de boom aan de voorkant hoger gelegd, de kussen breder gemaakt aan de voorkant opgevuld aan de achterkant wat leeg gehaald omdat ik zo naar voren werd gegooid.
Als ik het zadel er nu opleg sluit hij dus totaal niet aan op zijn rug en als ik aan singel kan ik zonder enige moeite zo mijn handen onder de kussens schuiven. (hij sluit dus niet aan op zijn rug)
hij loopt inmiddels wel weer iets beter maar ontspant niet.

ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen, aan de ene kant denk ik ja van Rijs moet het oplossen want hun hebben het zo gedaan en ik wil gewoon een zadel dat voor zowel mij als voor mijn paard goed is, maar aan de andere kant is mijn vertrouwen weg in hun.
Wat raden jullie aan? En hebben jullie evt andere zadelmakers waren jullie helemaal van onder de indruk zijn en zeggen nou ik zou het bij die proberen want die is echt heel erg goed....
ik sta met mijn paard gestald in Katwijk Zuid-Holland.

Groetjes Michelle
(sorry voor het lange verhaal maar ik weet het gewoon echt even niet meer:()
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 14:38 



 
Profiel   

Hoor wisselende verhalen over van Rijs, en schijnt ook nog wel af te hangen van wie je hebt.
Ik vind het echter wel van slechte service getuigen als iemand, die al klant is bij je 2 maanden moet wachten voordat er opnieuw naar een zadel gekeken kan worden! En het feit dat het nog steeds niet fijn ligt, en er dus opnieuw iemand naar moet kijken. Zou persoonlijk ook het vertrouwen kwijt zijn en een '2nd opinion' laten doen door een andere zadelmaker.

Heb je misschien foto's van hoe het nu ligt met EN zonder jou erop? EN dan niet alleen stilstand, maar ook in de verschillende gangen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 15:05 



 
Profiel   

Van Rijs bellen dat het nog steeds niet goed is. Zij hebben deze dienst verleend en je moet ze de kans geven het op te lossen. Je zou eventueel een second opinion kunnen vragen. Bijv. bij pas de deux, zij zitten volgens mij in Noordwijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 15:42 



 
Profiel   

Daarnaast zou ik overwegen om afscheid te nemen van die Kentaur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 16:27 



 
Profiel   

ja de eerste 2 x had ik Kees en daarna heb ik om Jan gevraagd die is dus twee weken geleden geweest...
ik heb geen foto's ben dinsdag pas in het licht op stal dan kan ik evt foto's maken of laten maken.

over pas de deux ook heeeel veel slechte verhalen bij ons op stal meerder hebben hun gehad maar zijn bijna allemaal niet tevreden.
afscheid nemen van die Kentaur was ik zoiezo wel van plan aangezien ik er zelf ook niet perfect op zit al.

mijn punt is alleen elke keer dat van Rijs langs komt kost het me 120 euro nou is dat opzich geen probleem maar als het dan daarna weer niet lekker ligt ben ik dus elke keer geld kwijt voor niets.
en aan de andere kant vind ik dat hun het niet goed gedaan hebben en mij vorig jaar een zadel hebben verkocht van 1200 euro waarop mij verzekerd was dat dit zadel perfect voor mijn paard was en ik er zeker nog heeeeeeel veel jaar van kon gaan genieten, nou als ik er in totaal 2 maanden van heb genoten is dat veel. Vind ik eigenlijk ook dat hun dit moeten oplossen, alleen wordt er nu door van rijs gezegd dat het zadel goed ligt maar dat mijn paard rechts achter vast zit en daarom niet goed loopt en het daarom voor mij voelt dat het niet goed ligt. Ik heb een uitgekoersde draver die ruim 6 jaar op de baan heeft gelopen en die heeft zoiezo een ander loopje als een ander type paard maar mijn fysio is geweest en die ziet er niets aan. Mijn vertrouwen is echt weg in van Rijs.

Als ik dus een andere zadelmaker laat komen voor een second opinion ben ik uiteraard ook geld kwijt maar ik wil dan wel iemand laten komen die mij van dit zadel af kan helpen en mij echt kan verzekeren dat ik een goed zadel ervoor terug krijg nieuw of tweedehands dat maakt mij niet uit ik wil gewoon dat het goed ligt op mijn paard en dat ik er lekker in zit en dan dus ook weer wat meer kan gaan rijden want nu doe ik dat haast niet omdat ik bang ben dat ik hem pijn doe.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 21:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen