Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Mexicaans hoofdstel ?

 
Profiel   

Ik rijd nu met een gecombineerde neusriem maar vroeg me eigelijk af wat julie vinden van een mexicaanse neusriem ? Ik zou denken dat het bit dan beter ligt ? *D
(Geen discusie over bitloos enzo. Ik rijd zelf ook af en toe bitloos maar voor sommige kan dit niet altijd)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 20:42 



 
Profiel   

Een Mexicaanse neusriem is scherper dan een gewone/gecombineerde neusriem. Als je paard op het hoofdstel dat je nu hebt goed loopt dan zou ik er niks aan veranderen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 20:46 



 
Profiel   

is paardafhankelijk waar ie het beste op loopt. De mijne loopt veel beter op een mexicaanse dan op een gecombineerde neusriem. Het is niet perse scherper zoals change3x zegt, dat is naar mijn mening eerder een fabeltje. De drukverdeling is gewoon compleet anders. Het ene pard loopt het best op een lage neusriem, het andere op een gecombineerde, nog een andere met een mexicaanse of bitloos.
Ik zou het gewoon uittesten, maar zorg dan wel dat hij helemaal goed afgesteld is, anders krijg je verkeerde drukverdeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 20:50 



 
Profiel   

Ik heb verschillende paarden gereden met een Mexicaanse neusriem en allemaal reageerden ze erop. Zal vast niet zo zijn bij ieder paard idd. Het duurde een tijdje voordat ze eraan gewend waren.
Denk dus zeker dat het meer inwerkt omdat het op de neus drukt. :j

Je moet het inderdaad gewoon uitproberen, maar als je paard goed loopt op iets wat je nu hebt zou er niks aan veranderen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 20:54 



 
Profiel   

het werkt anders in, niet meer :p dat is een verschil. Tuurlijk moeten ze er aan wennen, net zoals ze aan een andere (bitloze bijvoorbeeld) moeten wennen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 20:55 



 
Profiel   

Ik heb binnen 1 jaar een paard omdat ik dan overga naar de paarden en was aan het denken (omdat ik springruiter ben) 2 hoofdtellen 1 voor het springen in het bruin (omdat springzadels heel vaak bruin zijn )en 1 voor dressuur in zwart. Maar had ook ergens gehoord dat ze makkelijk kunnen adedemen

En vind de bruine mexicaanse hoofdtellen gewoon veel mooier dan de gecombineerde vandaar mijn vraag ;)



Laatst bijgewerkt door C_arola op 15-02-16 07:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Berichten die onder elkaar stonden samengevoegd


Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 21:28 



 
Profiel   

Ijumping schreef
En vind de bruine mexicaanse hoofdtellen gewoon veel mooier dan de gecombineerde vandaar mijn vraag ;)


Er zijn ook heel veel mooie bruine gecombineerde hoofdstellen. :D Ik zou voordat je een Mexicaanse neusriem aanschaft er eerst een proberen van een kennis of iemand anders. Dan weet je zeker of het geen geldverspilling is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 21:48 



 
Profiel   

Ik heb nu een pony waarvoor ik 1 hoodstel heb maar zou het mss volgend jaar voor mijn paard kopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 21:50 



 
Profiel   

VD-ITP >>> HAR

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 22:07 



 

Ieder paard verschilt ermee. :)

Ik ken paarden die met een gecombineerde neusriem stijf zijn waardoor je eigenlijk gewoon "meer kracht" moet zetten, en met een mexicaanse neusriem opeens totaal soepel zijn. Veel lichter in je hand enzo. Als dat het geval is zou ik altijd voor een mexicaanse neusriem hebben die iets scherper inwerkt, maar waardoor je wel veel lichtere en fijnere hulpen kan geven. Daar ga je zelf beter van ontspannen en het paard daardoor ook weer. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 22:20 



 
Profiel   

Ik rijd 1x in de week een jong paardje die altijd enorm schudde en trok dus toen heb ik het hoofdstel met mexicaanse neusriem en ongebroken bit van mn leasepony gepakt en nu kan hij eindelijk zijn hoofd stilhouden :o Mexicaanse neusriem zorgt ook voor makkelijker ademhalen inderdaad, daarom hadden wij hem in de eerste instantie gekocht (het complete hoofdstel was toch maar 15 euro)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 22:47 



 
Profiel   

Ik heb het voor de mooi. Heb alles los zitten ook mijn Engels hoofdstel dus de werking veranderd bij mij niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-16 01:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen