longeerwerk Wainonia

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

longeerwerk Wainonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 20:32

Vandaag heb ik foto's gemaakt van Wainonia aan de longe. Niet echt optimaal, longeren en fotograferen tegelijk, maar ik denk dat ik zo wel een beeld kan schetsen van hoe het nu gaat. We zijn alleen in stap en draf bezig, veel afwisseling linksom, rechtsom, korte stukken stap-draf-stap-draf.

Wainonia rent graag onder het werken uit en pas sinds korte tijd gaat dat stukken beter en reageert ze rustig op de hulpen, wacht ze netjes af wat er gebeuren moet.

Eerst 2 oude foto's, om te zien waar we vandaan komen. Wainonia heeft vorig jaar een veulen gehad en was daardoor behoorlijk ingevallen. We zijn in alle rust weer spiertjes aan het kweken nu.

Dit was september afgelopen jaar:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


We hadden toen ook een topic en die was niet geheel onbewogen. Op dat punt hebben we een omslag gemaakt en zijn we radicaal veranderd van richting. [TVG] Wainonia aan de longe

Inmiddels hebben we onder het zadel een hele nieuwe basis opgebouwd in de klassieke richting en ook vanaf de grond werken we nu heel erg anders. En ik denk dat het te zien is!


Zo, en dan de foto's van vandaag :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GreenRider

Berichten: 1239
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Frankrijk

Re: longeerwerk Wainonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:30

zo! Daar is toch een hoop ontspanning ingekomen :D Mooi om te zien

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:36

Wauw wat een grote verbetering!

Olympia96

Berichten: 3296
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: longeerwerk Wainonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:48

AH wat leuk! Als Pessoa-hater uit je vorige topic wil ik toch zeggen dat dit er veel fijner uitziet! Wat gebruik je nu?

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: longeerwerk Wainonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:53

Wat een fantastische omslag, Murosch, om trots op te zijn :) Ze pakt het heel erg goed op wat je haar aanbiedt, mooi om te zien!

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 21:56

Hey wat leuk, toch nog reacties, en ook nog positief! (topic stond er al meer dan een week haha).

Bedankt, goed om te lezen :j

Wat ik nu gebruik? Nou.. de longeersingel die bij de pessoateugel hoorde en daaraan een lang, uitgelubberd elastiek die er eigenlijk voor spek en bonen aan hangt. Dat was een paar maanden geleden nog wel wat anders, dus ik ben hier heel blij mee!