Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 44 [ 1091 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 44  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

 
Profiel   

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die het nieuwe voer van havens gebruiken.
Ik verbaas me wel over dat het een brok is terwijl het zeer geschikt is voor maagzweer paarden.

Nu heeft mijn paard geen maagzweer (vastgesteld met de scope ) maar is die wel heel gevoelig op zijn darmen en heeft hij bij minste of geringste stress en als gevolg hiervan water langs de billen (kotwasser)

Supplementen helpen even maar niet volledig. Hij staat nu op care4life daar doet ie goed op maar blijft ie echt te ver achter in spier kracht en volume. Hij is nu echt te schraal en te bloot. Ik wil hem ook niet vol belasten, want dan bouw je ook niks op.

Maar goed ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van de gastro+ en aan wat voor paard met welke klachten jullie het zijn gaan voeren
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-16 20:22 



 
Profiel   

Hoi

Mijn paard is heel gevoelig op der buik en heeft een maagzweer. Ik heb door t voer een totaal ander paard na pas 5 dagen voeren. Ik ga het zometeen in combinatie met de havens mix voeren zoals havens aan raad

Ik raad t echt iedereen aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-16 20:41 



 
Profiel   

Ik ben ook erg benieuwd. Mijn paard staat ook op care 4 life ( en bietenpulp) maar hij blijft ook nog erg schraal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-16 20:44 



 
Profiel   

Interessant concept! Wel vraag ik me af in hoeverre dit vergelijkbaar is met reguliere muesli gecombineerd met lucerne en wat rennies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-16 20:46 



 
Profiel   

Hier is het voer vanaf a.s weekend verkrijbaar en ga zeker wel een poging doen met voeren met mijn maagzweergevoelige merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-16 21:23 



 
Profiel   

Snap alleen niet dat het zetmeel gehalte dan toch nog boven de 15% is. Voor paarden die maagzweer gevoelig zijn is zetmeel boven de 10% behoorlijk aan de hoge kant dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-16 21:41 



 
Profiel   

Ik volg. Ik voer nu de natural balance van havens. Mooi spul met spelt erin maar wel veel zetmeel. Ik voer er maar een halve schep van op een dag gemixt met grasmix dus kwaad kan dat zeker niet maar ben wel benieuwd naar dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-16 21:51 



 
Profiel   

Kelly08 schreef
Snap alleen niet dat het zetmeel gehalte dan toch nog boven de 15% is. Voor paarden die maagzweer gevoelig zijn is zetmeel boven de 10% behoorlijk aan de hoge kant dacht ik.

Dit inderdaad.
ik wacht nog even de recensies af.
Weet iemand wat een zak kost?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-16 23:28 



 
Profiel   

Ik volg even, momenteel een beetje aan het zoeken naar mogelijkheden voor een paard dat erg snel dunne mest heeft. Paard heeft verder geen klachten maar mocht het daarbij blijken te helpen, is het het proberen wel waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-16 23:32 



 
Profiel   

Kelly08 schreef
Snap alleen niet dat het zetmeel gehalte dan toch nog boven de 15% is. Voor paarden die maagzweer gevoelig zijn is zetmeel boven de 10% behoorlijk aan de hoge kant dacht ik.


Maar zetmeel is ook een energiebron. Dit voer is bedoeld voor presterende paarden die hebben ook energie nodig. Het vetgehalte is al heel hoog en kan dus niet hoger, dan blijft zetmeel over. Overigens is het gehalte nog steeds erg laag voor een sportvoer.

Of zie jij andere mogelijkheden om energie toe te voegen aan dit voer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 07:06 



 
Profiel   

Zoals ik aangaf ben ik heel positief over het voer en zie ik mij paard echr opknappen. Ik voer het nu 5 dagen. Een zak kost hier 13 euro. De brok bevat veel ruwe vezels en stoffeb die de maag tot rust brengt in tegenstelling tot andere muesli's. Binnenkort ga ik de luzerne mix van havens er bij voeren. Dit wordt namelijk aangeraden voor het ultieme resultaat.


Laatst bijgewerkt door mabel94 op 05-04-16 07:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 07:12 



 
Profiel   

Er wordt aan geraden om gastro + alleen te voeren, zodat de maag op rust kan komen. Als hij op rust is kun ne andere dingen gaan bijvoeren. Gastro is een voer soort voor sportpaarden dus er zitten voldoende vitamine en mineralen in. Vandaag ook het redelijk hoge zetmeel gehalte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 07:16 



 
Profiel   

0000 schreef
Ik volg even, momenteel een beetje aan het zoeken naar mogelijkheden voor een paard dat erg snel dunne mest heeft. Paard heeft verder geen klachten maar mocht het daarbij blijken te helpen, is het het proberen wel waard.


Daar gaat het ook voor werken. Het is voor paarden die snel last hebbeb van hun maag of iets aan hun maag hebben. Dunne mest komt vaak door stress of door gevoeligheid op de maag. Ik zou het dus zeker aan raden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 07:20 



 
Profiel   

troi schreef
Kelly08 schreef
Snap alleen niet dat het zetmeel gehalte dan toch nog boven de 15% is. Voor paarden die maagzweer gevoelig zijn is zetmeel boven de 10% behoorlijk aan de hoge kant dacht ik.


Maar zetmeel is ook een energiebron. Dit voer is bedoeld voor presterende paarden die hebben ook energie nodig. Het vetgehalte is al heel hoog en kan dus niet hoger, dan blijft zetmeel over. Overigens is het gehalte nog steeds erg laag voor een sportvoer.

Of zie jij andere mogelijkheden om energie toe te voegen aan dit voer?


Snap inderdaad dat ze ergens energie vandaan moeten halen. Ben alleen benieuwd straks naar meerdere ervaringen of met zo'n zetmeel gehalte de maag tot rust kan komen (en klopt dat 16% al enorm laag is voor een krachtvoer).

Ik blijf nu eenmaal erg kritisch wat betreft voer en dit viel mij meteen op. Eventueel een andere energie bron in het voer zou bietenpulp kunnen zijn. Laag in zetmeel en evenveel energie als haver. Maar dan heb je weer het probleem van weken. Ben erg benieuwd naar ervaringen straks van dit product.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 07:43 



 
Profiel   

mabel94 schreef
Zoals ik aangaf ben ik heel positief over het voer en zie ik mij paard echr opknappen. Ik voer het nu 5 dagen. Een zak kost hier 13 euro. De brok bevat veel ruwe vezels en stoffeb die de maag tot rust brengt in tegenstelling tot andere muesli's. Binnenkort ga ik de luzerne mix van havens er bij voeren. Dit wordt namelijk aangeraden voor het ultieme resultaat.


Weet je ook hoeveel kg er in een zak zit? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 09:21 



 
Profiel   

Ik was naar meer informatie aan het zoeken over het voer en kwam een site tegen die andere informatie geeft dan Havens zelf. Verwarrend, want met die info vind het wel aantrekkelijk om het te voeren want mijn inziens lijkt het dus ook voor recreatiepaarden geschikt, terwijl ik vanuit het topic meer de indruk krijg dat het voor sportpaarden is.

Citaat
Gaan uw paarden weer op de weide? En wilt u problemen door het voorjaarsgras voorkomen? Dan kunt u met Gastro+ het suiker/zetmeel gehalte in het totaalrantsoen verlagen. Uiteraard kun je Havens Gastro+ preventief voeren om problemen te voorkomen. Het herstellen van een maagzweer duurt lang! Daardoor is voorkomen beter dan genezen. - See more at: http://voerenstrooisel.nl/havens-gastro ... gcRJL.dpuf


Ik wil namelijk ook graag een maagzweer voorkomen bij mijn paard. Hij wordt gauw te dik, reageert erg op gras en suikers, staat op vlas en kan geen onbeperkt hooi krijgen ivm te snel dik worden. Hij is net verhuisd naar een trainingsstal wat hem zeker stress heeft gegeven. Hij is dus op dieet, training wordt opgebouwd maar is voor zijn doen best intensief, maar hij mist wel energie. Hij krijgt nu subli prestatiebrok naast zn hooi, ik denk 500 gram en dat wordt opgebouwd.

Gastro klinkt geschikt, maar hoe zit het met dit voer icm snel dik worden ivm hoge zetmeel gehalte?

Edit: heb Havens zelf ook even gemaild. Als er belang bij is kan ik het antwoord hier plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 09:44 



 
Profiel   

Orchid schreef
mabel94 schreef
Zoals ik aangaf ben ik heel positief over het voer en zie ik mij paard echr opknappen. Ik voer het nu 5 dagen. Een zak kost hier 13 euro. De brok bevat veel ruwe vezels en stoffeb die de maag tot rust brengt in tegenstelling tot andere muesli's. Binnenkort ga ik de luzerne mix van havens er bij voeren. Dit wordt namelijk aangeraden voor het ultieme resultaat.


Weet je ook hoeveel kg er in een zak zit? :)


20 KG

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 10:53 



 
Profiel   

Jotoma schreef
Ik was naar meer informatie aan het zoeken over het voer en kwam een site tegen die andere informatie geeft dan Havens zelf. Verwarrend, want met die info vind het wel aantrekkelijk om het te voeren want mijn inziens lijkt het dus ook voor recreatiepaarden geschikt, terwijl ik vanuit het topic meer de indruk krijg dat het voor sportpaarden is.

Citaat
Gaan uw paarden weer op de weide? En wilt u problemen door het voorjaarsgras voorkomen? Dan kunt u met Gastro+ het suiker/zetmeel gehalte in het totaalrantsoen verlagen. Uiteraard kun je Havens Gastro+ preventief voeren om problemen te voorkomen. Het herstellen van een maagzweer duurt lang! Daardoor is voorkomen beter dan genezen. - See more at: http://voerenstrooisel.nl/havens-gastro ... gcRJL.dpuf


Ik wil namelijk ook graag een maagzweer voorkomen bij mijn paard. Hij wordt gauw te dik, reageert erg op gras en suikers, staat op vlas en kan geen onbeperkt hooi krijgen ivm te snel dik worden. Hij is net verhuisd naar een trainingsstal wat hem zeker stress heeft gegeven. Hij is dus op dieet, training wordt opgebouwd maar is voor zijn doen best intensief, maar hij mist wel energie. Hij krijgt nu subli prestatiebrok naast zn hooi, ik denk 500 gram en dat wordt opgebouwd.

Gastro klinkt geschikt, maar hoe zit het met dit voer icm snel dik worden ivm hoge zetmeel gehalte?

Edit: heb Havens zelf ook even gemaild. Als er belang bij is kan ik het antwoord hier plaatsen.



Klopt. Het is niet alleen voor sportpaarden geschikt. Ik geef het namelijk aan mijn merrie die 3 jaar is, zij doet verder nog niks. Ik had ook contact opgenomen met havens en die zeiden dat ze voorlopig zowel even kon blijven staan. Mocht het zo zijn dat ze dan energie te kort komt, ga ik samen met hun kijken naar een muesli die geschikt is voor haar erbij.

Gastro is geschikt voor paarden die vage klachten hebben , wordt ook in het foldertje geschreven. Een paard wat vage klachten heeft kom je vaak altijd uit bij de maag. Als hij snel in de stress schiet waardoor hij dunne mest krijgt. Zou ik Gastro zeker adviseren. Er wordt aan geraden om 3x per dag een kilo te voeren maar ik zelf vind dat echt te veel. Mijn merrie krijg 2x 750 gram. Hier doet ze het al erg goed op!

Zetmeel wordt inpricipe omgezet in energie. Er zit uit mijn hoofd maar 4% suiker in. Als je dit voer wil gaan proberen zou ik het rustig opbouwen. Als je aan geeft dat je paard snel dik wordt zal hij waarschijnlijk aan 2x 500 gram zat hebben misschien wel minder maar dat moet je echt zelf aanvoelen. Wanneer hij voldoende krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 11:00 



 
Profiel   

http://www.paardenvoeders.nl/gastro-plus
http://www.paardenvoeders.nl/files/medi ... o-nl_1.pdf

Hier staat alle informatie en voedingwaarden van de Gastro +

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 11:01 



 
Profiel   

mabel94 schreef
Klopt. Het is niet alleen voor sportpaarden geschikt. Ik geef het namelijk aan mijn merrie die 3 jaar is, zij doet verder nog niks. Ik had ook contact opgenomen met havens en die zeiden dat ze voorlopig zowel even kon blijven staan. Mocht het zo zijn dat ze dan energie te kort komt, ga ik samen met hun kijken naar een muesli die geschikt is voor haar erbij.

Gastro is geschikt voor paarden die vage klachten hebben , wordt ook in het foldertje geschreven. Een paard wat vage klachten heeft kom je vaak altijd uit bij de maag. Als hij snel in de stress schiet waardoor hij dunne mest krijgt. Zou ik Gastro zeker adviseren. Er wordt aan geraden om 3x per dag een kilo te voeren maar ik zelf vind dat echt te veel. Mijn merrie krijg 2x 750 gram. Hier doet ze het al erg goed op!

Zetmeel wordt inpricipe omgezet in energie. Er zit uit mijn hoofd maar 4% suiker in. Als je dit voer wil gaan proberen zou ik het rustig opbouwen. Als je aan geeft dat je paard snel dik wordt zal hij waarschijnlijk aan 2x 500 gram zat hebben misschien wel minder maar dat moet je echt zelf aanvoelen. Wanneer hij voldoende krijgt.


Die van mij heeft helemaal geen gekke mest, het is dus puur ter preventie.
De combinatie afvallen, vlas (dus niet altijd ruwvoer ter beschikking), gassig worden op voorjaars/zomergras, tijdens verharen of met stress een doffe vacht (in de zomer overigens een topvacht) en de stress nu vd verhuizing maken dat ik denk dat dit voer geschikt is voor nu.

Mijn paard had ik alleen op vitaminebrok in de winter (hij was uit training gehaald ivm blessure aan mijn kant), dus kreeg al niet meer dan 250gr per dag. 3 kilo vind ik ook zeker teveel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 12:01 



 
Profiel   

Jotoma schreef
mabel94 schreef
Klopt. Het is niet alleen voor sportpaarden geschikt. Ik geef het namelijk aan mijn merrie die 3 jaar is, zij doet verder nog niks. Ik had ook contact opgenomen met havens en die zeiden dat ze voorlopig zowel even kon blijven staan. Mocht het zo zijn dat ze dan energie te kort komt, ga ik samen met hun kijken naar een muesli die geschikt is voor haar erbij.

Gastro is geschikt voor paarden die vage klachten hebben , wordt ook in het foldertje geschreven. Een paard wat vage klachten heeft kom je vaak altijd uit bij de maag. Als hij snel in de stress schiet waardoor hij dunne mest krijgt. Zou ik Gastro zeker adviseren. Er wordt aan geraden om 3x per dag een kilo te voeren maar ik zelf vind dat echt te veel. Mijn merrie krijg 2x 750 gram. Hier doet ze het al erg goed op!

Zetmeel wordt inpricipe omgezet in energie. Er zit uit mijn hoofd maar 4% suiker in. Als je dit voer wil gaan proberen zou ik het rustig opbouwen. Als je aan geeft dat je paard snel dik wordt zal hij waarschijnlijk aan 2x 500 gram zat hebben misschien wel minder maar dat moet je echt zelf aanvoelen. Wanneer hij voldoende krijgt.


Die van mij heeft helemaal geen gekke mest, het is dus puur ter preventie.
De combinatie afvallen, vlas (dus niet altijd ruwvoer ter beschikking), gassig worden op voorjaars/zomergras, tijdens verharen of met stress een doffe vacht (in de zomer overigens een topvacht) en de stress nu vd verhuizing maken dat ik denk dat dit voer geschikt is voor nu.

Mijn paard had ik alleen op vitaminebrok in de winter (hij was uit training gehaald ivm blessure aan mijn kant), dus kreeg al niet meer dan 250gr per dag. 3 kilo vind ik ook zeker teveel.



Misschien is het wat inderdaad. Gewoon uit proberen als t niks is kun je der altijd nog mee stoppen. Bij stress en gassig zou het zeker kunnen helpen.:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 12:42 



 
Profiel   

Geven jullie je paarden ook maagcompositum? Zouden jullie dat hier ook nog doorheen doen?
Ik wil dit voer toch wel graag gaan proberen alleen weet ik niet of ik nou met de maagcomp moet stoppen of niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 13:07 



 
Profiel   

MightyJoe schreef
Geven jullie je paarden ook maagcompositum? Zouden jullie dat hier ook nog doorheen doen?
Ik wil dit voer toch wel graag gaan proberen alleen weet ik niet of ik nou met de maagcomp moet stoppen of niet..


Hoi , ik zou de maagcompositum langzaam afbouwen en uit eindelijk stoppen. In het voer zitten namelijk al zulke supplementen die de maag ondersteunen. Ik ben altijd voor om zo min mogelijk supplementen te voeren, omdat het elkaar ook tegen kan gaan werken. Dus ik zou liever een goede brok/muesli die duur is en goed bij mijn paard past voeren. Als een slechte passende muesli/brok die goedkoop is en aan moet vullen met dure supplementen die elkaar ook nog eens tegen kunnen gaan werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 13:58 



 
Profiel   

Welke supplementen zitten er volgens jouw dan gelijkaardig in gastro+ mabel94?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 14:04 



 
Profiel   

Kirrr schreef
Welke supplementen zitten er volgens jouw dan gelijkaardig in gastro+ mabel94?


HAVENS Gastro+
is een complete 7mm brok met specifieke kenmerken:
 Bevat een speciale cocktail van o.a. natrium bicarbonaat, calciumcarbonaat, magnesium
en een extra probiotica om een optimale spijsvertering te helpen ondersteunen
 HAVENS Gastro+ is een volwaardig krachtvoer met een hoog gehalte aan aminozuren,
vitamines en sporenelementen en voorziet daarmee uw (sport)paard van alle benodigde
voedingsstoffen
 Bevat een hoog luzernegehalte om het kauwproces en tevens de speekselaanmaak te
stimuleren. Luzerne en speeksel werken beide als buffer tegen maagzuur
 Bevat extra olie voor langzaam vrijkomende energie en een glanzende vacht

http://www.paardenvoeders.nl/files/medi ... o-nl_1.pdf
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 14:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 44 [ 1091 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 44  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen