Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht!!!! paarden transport naar Denemarken

 
Profiel   

Potijk Holland heeft mijn merrie afgelopen oktober naar Oost Noorwegen gebracht. Top geregeld allemaal erg tevreden over hun transport en verreweg goedkoper dan de rest. Ze hebben wekelijks transport naar scandinavië.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-16 19:32 



 
Profiel   

wendely schreef
Potijk Holland heeft mijn merrie afgelopen oktober naar Oost Noorwegen gebracht. Top geregeld allemaal erg tevreden over hun transport en verreweg goedkoper dan de rest. Ze hebben wekelijks transport naar scandinavië.


oke mag ik vragen hoeveel jij er toen ongeveer voor kwijt was?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-16 19:35 



 
Profiel   

Inderdaad, Potijk. Doen erg veel transporten naar het Noorden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-16 19:37 



 
Profiel   

Hier kwam bss met een 18 paards wagen geloof ik, maar alleen onze paarden stonden er nog in. Hij was op doorreis naar Spanje om daar vol te laden.
Vooraf idd wat kleine communicatie foutjes, paarden hebben 2 dagen bij hun op stal gestaan maar voor zover ik hier kon zien zijn ze daar prima verzorgd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-16 19:45 



 
Profiel   

€1175,- maar in Noorwegen moest ik hier nog wel belasting over betalen. Ik weet niet hoe dat in Denemarken zit.. Stuur Potijk gewoon een mail je hebt doorgaans zo antwoord. En transport naar Denemarken zal veel goedkoper zijn dan naar Noorwegen.
Houd er rekening mee dat er nog veterinair document en een douane/uitvoer document bij moet. Dat kan Potijk ook voor je regelen á €175,-. In Noorwegen moest ik ook nog allerlei andere belastingen en invoersrechten betalen. Dat is echter alleen als het paard blijft. Kijk dat dus goed na van te voren. Totaal was ik zo'n €3100,- kwijt incl alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-16 19:53 



 
Profiel   

Ik heb goeie ervaringen met BSS, maar dan voor transport van de VS naar NL (Houston - Schiphol). Ze hebben alles voor mijn paard keurig geregeld, incl. quarantaine, bloedonderzoek etc. Op Schiphol heb ik hem zelf opgehaald, dus hun vrachtwagenservice kan ik niet over oordelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-16 19:56 



 
Profiel   

Hilary schreef
Ik heb goeie ervaringen met BSS, maar dan voor transport van de VS naar NL (Houston - Schiphol). Ze hebben alles voor mijn paard keurig geregeld, incl. quarantaine, bloedonderzoek etc. Op Schiphol heb ik hem zelf opgehaald, dus hun vrachtwagenservice kan ik niet over oordelen.

BSS regelt dus ook alles wat er omheen komt kijken ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-16 20:12 



 
Profiel   

Bij mij toen wel... Is al wel zes jaar (wow, zo lang al?!) geleden en mijn paard ging intercontinentaal met het vliegtuig mee. Ik neem aan dat ze binnen Europa dezelfde service bieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-16 20:23 



 
Profiel   

oke ja want op hun offerte hadden ze wel het kopje 'keuringkosten nvwa' erbij. Maar ik weet dus nu niet zeker of dit alle keuring en gezondheids keuringen zijn die ik nodig heb om haar te mogen vervoeren.
Maar heb ze zojuist gemaild met die vraag dus ik ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-16 20:32 



 
Profiel   

potijk heb ik 2 maand terug ook nog een paard heen gedaan.
top geregeld.

Je moet ze gewoon even bellen, dat heb ik ook gedaan, dan vertellen ze je hoe en wat. en als je dan mailt krijg je direct antwoord.

Hun kunnen ook je verklaringen regelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-16 20:33 



 
Profiel   

Omdat mijn paard van Frankrijk naar Nederland ging moest ik aan de Franse kant de dierenarts + de verklaring van de dienst "protection civile " regelen, BSS stuurde mij de het diploma van de chauffeur, de goedkeuring door de RDW van de vrachtwagen en een kopie van de vergunning van BSS, die moesten worden overgelegde bij de Franse autoriteiten om weer van hun het document te krijgen dat nodig was voor de export van mijn paard naar Nederland. Ik moet zeggen dat ik dacht dat we in Europa de grenzen hadden afgeschaft maar man o man wat een papierwerk!

Als je van Nederland naar het buitenland gaat dan zal BSS meer kunnen regelen voor je maar dat kun je het beste aan hun vragen. Maar ik denk dat je er zelf wel bij wilt zijn als de dierenarts van de VWA langskomt om je paard goed te keuren voor transport?

Voor het transport van Frankrijk naar znederland moest de Franse dierenarts ook nog verklaren dat er de afgelopen zes maanden niet een hele waslijst van besmettelijke ziekten op de desbetreffende stoeterij was geweest ( b.v. Geen droes)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-16 07:27 



 
Profiel   

Mag ik vragen hoe je aan het bedrag uit je openingspost komt?

Ik heb er zelf gewerkt, van Den Haag naar Vodskov is 1000km, dat zou op €800,- uitkomen dan. Vanuit Oost Gelderland lijkt het mij zelfs iets korter?

Edit; neem anders even contact op met bokker Anna_Dani, zij heeft een paard van Dk naar NL laten komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-16 07:32 



 
Profiel   

Ik heb mijn paard van Nederland naar Denemarken laten transporteren 2,5 jaar geleden. Heb dat via Potijk laten doen, hartstikke tevreden! Ik woonde al in Denemarken, ze hebben netjes het paard opgehaald, laten keuren (gezondheidscheck door het NVWA), en de volgende dag op transport. Ik weet niet meer exact wat ik betaald heb. Rond de 750 euro geloof ik...
Mijn paard moest naar nabij Kopenhagen.

Mijn ervaringen waren wel dat bij Potijk je beter even kunt bellen!

Nog een tip, aangezien je het ook over eventuele particulieren hebt, een paard staat veel rustiger op een vrachtwagen. En ze zijn minstens 12 uur onderweg. Bij mij waren ze in de ochtend om half 7 vertrokken en ze kwam aan om 12 uur 's nachts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-16 19:18 



 
Profiel   

TAO → ED

Een link kun je achterlaten in [TAO] Links naar topics buiten [TAO]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-16 07:26 



 
Profiel   

Sushilla88 schreef
Ik heb mijn paard van Nederland naar Denemarken laten transporteren 2,5 jaar geleden. Heb dat via Potijk laten doen, hartstikke tevreden! Ik woonde al in Denemarken, ze hebben netjes het paard opgehaald, laten keuren (gezondheidscheck door het NVWA), en de volgende dag op transport. Ik weet niet meer exact wat ik betaald heb. Rond de 750 euro geloof ik...
Mijn paard moest naar nabij Kopenhagen.

Mijn ervaringen waren wel dat bij Potijk je beter even kunt bellen!

Nog een tip, aangezien je het ook over eventuele particulieren hebt, een paard staat veel rustiger op een vrachtwagen. En ze zijn minstens 12 uur onderweg. Bij mij waren ze in de ochtend om half 7 vertrokken en ze kwam aan om 12 uur 's nachts.


Heb je ook ervaringen met het weer terug halen van je paard naar Nederland?
Qua vervoer ben ik er allemaal uit en heb ook een deense verzekering kunnen regelen.
Nu hoor ik alleen dat ze in denemarken allemaal wat hogere eisen stellen aan de gezondheid van paarden en dat dat eventueel problemen op kan leveren als ik haar terug wil nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-16 20:55 



 
Profiel   

Zelf ik daar geen directe ervaring mee, gezien ik nog steeds in Denemarken woon.

Maar op de stal waar ik werk worden regelmatig paarden naar het buitenland vervoerd. En dat levert geen enkele probleem op. Volgens mij zijn dat gewoon internationale richtlijnen waaraan een paard moet voldoen. De gezondheidscheck stelt echt niets voor, en neemt ook hier nog geen 5 minuten in beslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-16 05:15 



 
Profiel   

Hoi, ik las deze topic. Ik ben op zoek naar vervoerder en info over transpoet IJslander vanuit Denemarken naar Nederland. Hoe is het inmiddels met de informatie. En vooral papuerwerk en kosten.
Alvast bedankt.
Groetjes Daniëlle

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 11:11 



 
Profiel   

Vraag Jeroen ten haaf . Die zit regelmatig daar in de buurt dus als je niet aan een vaste datum vast zit en het dus te combineren is scheelt het ook in de kosten waarschijnlijk. (Enkele reis)
Zelf zou ik het altijd professioneel laten doen en niet door een particulier ook qua verzekeringen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 19:56 



 
Profiel   

Koekkoek in slagharen heeft regelmatig ritten naar Scandinavië.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 20:26 



 
Profiel   

Je vraag even bij wat grote bedrijven neerleggen, die kunnen alles incl papierwerk voor je regelen, je zal rond de 800/1000 euro kwijt zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 21:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen