Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 13 [ 318 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] [ras] kruisingen!

 
Profiel   

Als deze bestaat, heb ik hem nog niet gevonden.. Als ik mag?

Ik heb nl. een veulen gekocht, een boulonnais x appaloosa. Natuurlijk fantaseer ik er over hoe die er later gaat uit zien, maar heel veel vind ik niet op google. Wel een paar beauty's en dan hoop ik dat het zoiets wordt, maar dat is natuurlijk een gok.

Ik volg het trekpaarden topic, en ik heb al vaker mooie resultaten gezien van koudbloed x warmbloed. Ik zie graag dat ietsje steviger maar toch eleganter en met veel minder haar haha... De cob normande bv. vond ik ook zo mooi daarom..

Heb op bokt onlangs ook een tinker x trekpaard zien passeren... Zo mooi ! :D

Dit is mijn veulen:

http://i.imgur.com/PxQmzHm.jpg

http://i.imgur.com/HlEt08y.jpg

Zowel vader als moeder hebben 'mensenogen'. Hij heeft die ook meegekregen. Nu is het een schimmel met een bonte poep en heb ook geen idee hoe dat zou evolueren. Qua karakter is hij top. Kleur maakte mij op zich niet veel uit, dus wordt hij wit dan is het zo. Ik hoop vooral dat zijn bouw wat meezit en dat hij niet helemaal uit proportie is fzo :')

Dit is wat hij hopelijk wordt :wow:
[ img ]

En een clyde x appie
[ img ]


Meer trekpaardkruisingen please? :):)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-16 18:27 



 
Profiel   

Aah wat een dotje! en wat zijn die voorbeeld paarden knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-16 13:45 



 
Profiel   

Ik show ook even mijn lieve verzorgpaardje /3
Friesxardenner
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-16 14:10 



 
Profiel   

Wauw, wat een gave dieren in de OP, dat spreekt mij helemaal aan, die hoogpotige tanks :wow: Die friezenkruising hierboven is ook goed gelukt! Ben benieuwd hoe je veulen uit gaat groeien TS. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-16 14:17 



 
Profiel   

Evitali, ja he :') Kan maar dromen...

Noamivl die ziet er ook goed gelukt uit :D Friezen zelf zijn niet mijn ding, maar meerdere kruisingen die ik ervan gezien heb zijn wel meer mijn type :P

Ben ook zeerrrr benieuwd!!

Hoop dat er nog meer zijn met een half trekpaard !

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-16 15:50 



 
Profiel   

Die friesXardenner <3 prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-16 15:56 



 
Profiel   

Erg leuk!! vind kruisingen met een trekpaard ook helemaal geweldig :j
Zelf geen kruising maar wel een trekpaard een Vlaams trekpaard ruin van bijna 2 en meet nu al 1,75 :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-16 15:15 



 
Profiel   

Er zijn er wel niet zo veel precies...

Oh leuk, een Vlaams paard :D

De boulonnais merrie was ook heel groot, hengst eerder 1m55... Kruisingen worden soms groter dan beide ouders, maar weet niet of dat bij paarden ook zo gaat zijn :') Die tinker x trekpaard die ik zag was alleszins heel groot..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-16 19:24 



 
Profiel   

Vind je topic nu toevallig :D

Zal mijn kruising ook eventjes voorstellen hier :o

Bounty - Kruising apaloosa X comtois - Geboren in septembre 2011

Jeetje hij word alweer 5 dit jaar ! :')

Foto's van toen hij 5 maanden oud was;


[ img ]

[ img ]


En van nu;

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Hij is tussen de 1m45 en 1m50, maar vooral één bonk spier, maar zo lief en rustig !

Jammer genoeg is hij geboren met een afwijking aan zijn ogen waardoor hij aan één kant blind is en de andere kant niet voor de volle 100% ziet maar je ziet niks aan hem, net als zijn vriendjes en vriendinnetjes vliegt hij door het land heen, heeft respect voor het schrik draad ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-16 10:26 



 
Profiel   

Yaaay :D Hoop nog steeds op meer reacties haha!

Hij is wel cool :)

Hangende trekpaardonderlip is ook present ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-16 15:35 



 
Profiel   

Geen trekpaard kruising, maar wel erg benieuwd naar al de exemplaren die hier getoond worden!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-16 15:40 



 
Profiel   

Het gevaar met dit soort kruisingen vind ik altijd dat de benen te "licht" blijven voor het lijf wat er op rust met alle gevolgen van dien. De trekpaarden zijn in z'n geheel zo gebouwd dat het een stevig geheel is dat bij elkaar past. Ikzelf ben dan ook niet direct fan van dit soort kruisingen en heb gewoon een volledig trekpaard.

Uiteraard hoop ik dat jouw kruising wel mooi uit groeit en in proporties blijft dus mooi stevig beenwerk krijgt om het grote zware lijf te dragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-16 15:42 



 
Profiel   

GaelleS nee geen hangende lip haha.

Wat betreft de benen .. Bounty is niet de grootste, wel het forste van allen maar hij heeft ook de grootste hoeven van al mijn paarden, en stevige benen dus dat zit wel goed ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-16 15:56 



 

Zo gaaf! <3

[naam], kruising Nederlands [ras] x Shire.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-16 16:00 



 
Profiel   

Beertje is leuk ! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-16 16:03 



 
Profiel   

@Lizy29 , daar had ik niet direct bij stil gestaan, heb hem ook niet bewust zo gefokt. Was ook niet eens de bedoeling van een veulen te kopen maar toen werd die geboren :') De boulonnais merrie was zelf ook wel een redelijk slank type vond ik, haar benen sws minder zwaar als de belgen die erbij stonden en ook geen sokken (vind ik een pluspunt :P ).

Je zag wel het verschil goed tussen hem en de trekpaardveulens, maar niet enkel de benen. Zijn benen zijn ondertussen wel al even dik als die van mijn warmbloedjes terwijl andere veulens van die stekjes hebben. En de trekpaardbabies van die boomstronken...

In wat uit zich dat dan, die problemen? Ik weet dat trekpaarden algemeen soms op jonge leeftijd spontaan hoefkraakbeenverbening krijgen :/ Nuja, een oorzaak is er niet voor gevonden? En dan breken die verbeende stukken af en dan zijn ze er niet blij mee..

Heb ook geen idee hoe het zit met artrose in trekpaarden algemeen?
Wel dat te zware dieren (obees, en een heel vroeg gecastreerde stier die enorm was) en olifanten sws artrose krijgen op oudere leeftijd...

Ik zoek ff foto van de mama.. Heb er niet zo een mooie van haar spijtig genoeg...

@KoudbloedKim: De topics van beertje heb ik ook gevolgd hoor :D En tot ze bevallen was! Ben ook benieuwd hoe die gaat opgroeien :)


edit:

Mijn veulen zijn mam.. Ik wou een iet of wat duidelijke zijaanzicht foto maar ze bleef niet staan, daarom dat mijn kleine moeder haar halster zo vast had ..

http://i.imgur.com/A1rl5hy.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-16 18:55 



 

Prachtig dier, de moeder!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-16 07:40 



 
Profiel   

Nog even mijn 'kleine'. Verdorie die wordt groot..
11 maanden nu..

[ img ]


Laatst bijgewerkt door GaelleS op 20-05-16 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-16 21:20 



 

De foto werkt bij mij niet. :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-16 21:20 



 
Profiel   

Oops :P Hebt aangepast! Nu wel normaal ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-16 21:23 



 

Aahw, wat een prachtig dier, die kleur! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-16 21:24 



 
Profiel   

Thanks! Kleur gaat waarschijnlijk helemaal verdwijnen spijtig genoeg, moeder is schimmel.. Misschien niet maar is afwachten dus :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-16 21:29 



 

Wit is ook erg mooi vind ik. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-16 21:31 



 
Profiel   

Ik ben fan! Wat een knapperd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-16 21:34 



 
Profiel   

Hihi thanks :P Zal het hem doorgeven!
Ben nog steeds benieuwd naar meer trekpaardkruisingen! Om een beetje een idee te krijgen wat ik kan verwachten ook :P
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-16 08:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 13 [ 318 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen