Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
RoyceMack schreef:Hmm denk even na over de opbouw van je werkstuk. Het is belangrijk dat jij een aanleiding hebt voor je onderzoek. Waarom wil je dit onderzoek doen en wat is het nut ervan? Je wilt dus het nut weten van tuigage door de jaren heen. Waarom wil je dat weten? Zodat we in de ruitersport weer terug kunnen naar het beste tuigage? Of wat is je doel?
Het klinkt nu meer als een spreekbeurt dan een onderzoek. Ik heb laatst mijn afstudeeronderzoek ingeleverd en weet nu hoe een onderzoek wordt opgebouwd. Als je vragen hebt mag je altijd PB'en.
Zorg voor een goede aanleiding en een nog duidelijker doel. waarom doe je dit onderzoek, wat wil je bereiken.
Ook is het niet slim om een onderzoeksvraag op te stellen en daar dan de verschillende tuigen als deelvragen te nemen. dat is niet professioneel. het is niet logisch om een onderzoeksvraag te stellen als: wat was het nut van de verschillende tuigen door de jaren heen (zoiezo vind ik die onderzoeksvraag niet sterk, omdat er geen doel aangekoppeld is.. waarom moet iemand dit weten?) en dan als deelvraag: wat is een japans tuig, wat is een arabisch tuig, etc. dat zijn geen sterke vragen. Meestal start je je onderzoeksvraag met: hoe.. waarom.. op welke manier.. om welke reden...
succes in ieder geval!
RoyceMack schreef:Hmm denk even na over de opbouw van je werkstuk. Het is belangrijk dat jij een aanleiding hebt voor je onderzoek. Waarom wil je dit onderzoek doen en wat is het nut ervan? Je wilt dus het nut weten van tuigage door de jaren heen. Waarom wil je dat weten? Zodat we in de ruitersport weer terug kunnen naar het beste tuigage? Of wat is je doel?
Het klinkt nu meer als een spreekbeurt dan een onderzoek. Ik heb laatst mijn afstudeeronderzoek ingeleverd en weet nu hoe een onderzoek wordt opgebouwd. Als je vragen hebt mag je altijd PB'en.
Zorg voor een goede aanleiding en een nog duidelijker doel. waarom doe je dit onderzoek, wat wil je bereiken.
Ook is het niet slim om een onderzoeksvraag op te stellen en daar dan de verschillende tuigen als deelvragen te nemen. dat is niet professioneel. het is niet logisch om een onderzoeksvraag te stellen als: wat was het nut van de verschillende tuigen door de jaren heen (zoiezo vind ik die onderzoeksvraag niet sterk, omdat er geen doel aangekoppeld is.. waarom moet iemand dit weten?) en dan als deelvraag: wat is een japans tuig, wat is een arabisch tuig, etc. dat zijn geen sterke vragen. Meestal start je je onderzoeksvraag met: hoe.. waarom.. op welke manier.. om welke reden...
succes in ieder geval!