Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 96 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

schofthoogte en verwachte schofthoogte veulens 2015

 
Profiel   

Volgens mij gaan de onze mooi gelijk op carika! Wat is de maat van de ouders van de jouwe?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-16 20:36 



 
Profiel   

Murosch schreef
Volgens mij gaan de onze mooi gelijk op carika! Wat is de maat van de ouders van de jouwe?


Ja idd :) Veronia was begin april geboren toch? Zimba eind april.

De merrie is rond de ~1,59m en de vader ~1,72m. Ik hoop op iets rond de 1.64m en iets breder dan de merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-16 20:48 



 
Profiel   

Hoe lees je de tabel. Hoe kan je het eindresultaat uitrekenen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-16 19:24 



 

Mijn man is nu 16 maanden en 1.58

Moeder is 1.68 vader 1.70

Moeder heeft meerdere veulens gehad

Half broer 9 jaar nu 1.86 vader is 1.70

Half broer 4 jaar 1.70 vader 1.66

Half zus 3 jaar 1.65 vader 1.66
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-16 21:49 



 
Profiel   

sultan15 schreef
gister een mail gehad van de opfok! Ze hebben Kodi en Kayden gemeten. Ik weet niet precies op welke dag, maar ik ik denk dat er niet zo lang geleden gemeten is:

Kodi +-13,5 maanden: 160 :wow:
Kayden +- 11,5 maanden: 142 :)

Volgens de groeitabel zou kodi tussen de 170-175 worden en kayden tussen de 152-158. Nou is Kayden z'n vader 179 dus daar geloof ik weinig van :P ben benieuwd!


Hey!

Omdat ik sinds kort ook een veulentje heb ben ik heel benieuwd hoe groot zij gaat uitgroeien. Daarom vind ik dit topic ook zo leuk en vroeg ik mij af hoe groot Kodi en Kayden nu zijn?

Groetjes Julia

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 15:51 



 
Profiel   

Hoi Julia,

Wat leuk dat je een veulentje hebt, weet je hoe groot ze is en hoeveel maanden ze is?

Kodi en Kayden zijn in november voor het laatst gemeten.
Kodi was met 20 maanden 1.61 m
Kayden was met 17 maanden 1.48 m

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 16:59 



 
Profiel   

sultan15 schreef
Hoi Julia,

Wat leuk dat je een veulentje hebt, weet je hoe groot ze is en hoeveel maanden ze is?

Kodi en Kayden zijn in november voor het laatst gemeten.
Kodi was met 20 maanden 1.61 m
Kayden was met 17 maanden 1.48 m



Hey! Wat leuk zo'n snelle reactie. Lily-Fee is nu 8,5 maand en is 1,44/1,45 m ongeveer. Ik heb haar gemeten maar ben er nu niet zo handig in. Haha. Zie foto van drie weken geleden voor het idee.. ik ben zelf 1,77 m. (Met bruin jasje en blauwe paardrijbroek)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 17:07 



 
Profiel   

ah leuk hoor, mooi veulen! Weet je hoe groot haar ouders zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 17:10 



 
Profiel   

Moeder is een Goodtimes x Flemmingh van 1,64 maar volgens de fokker is ze met 2,5 jaar opgemeten voor het stamboek en is ze daarna iets doorgegroeid tot 1,66. Vader is een Hitmaker en is als driejarige op de hengstenkeuring gemeten op 1,71. Hitmaker is van Wynton en Lily-Fee is van de eerste jaargang van Hitmaker dus weet niet hoe hij doorfokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 17:15 



 
Profiel   

Verwachte schofhoogte durf ik geen uitspraak meer over te doen :+ Dunja is inmiddels de 1.62m over en toont echt mega :')


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 21:30 



 
Profiel   

ik durf er ook geen uitspraak over doen :D Lily lijkt groter te worden dan haar mams terwijl paps eigenlijk zelfs nog kleiner is.
Lily ging ook geweldig snel de hoogte in, om dan nu uiteindelijk te stabiliseren.

mijn andere merrie daarentegen lijkt kleine veulens te geven, eigenaardig hoe dit soms komt.

ja suffie en dat van een pony papa :')

knap veulen lily fee

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-17 10:41 



 
Profiel   

Fotsy schreef
ja suffie en dat van een pony papa :')


En als je dan nu de buik van Lara ziet, dan komt er minstens een olifant uit :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-17 12:05 



 
Profiel   

Fotsy schreef
ik durf er ook geen uitspraak over doen :D Lily lijkt groter te worden dan haar mams terwijl paps eigenlijk zelfs nog kleiner is.
Lily ging ook geweldig snel de hoogte in, om dan nu uiteindelijk te stabiliseren.

mijn andere merrie daarentegen lijkt kleine veulens te geven, eigenaardig hoe dit soms komt.

ja suffie en dat van een pony papa :')

knap veulen lily fee


Dankjewel. Ben er trots op haar. Jouw merrie heet ook Lily? Heb je ook een foto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-17 18:52 



 
Profiel   

Hey leuk topic.
Ik ben bezig met het trainen (gewoon grondwerk, voordat bokt staat te steigeren :P ) van een gelderse merrie, geboren op 21 mei 2015. Ze groeit echt als kool en begint echt behoorlijk groot te worden. Langzamerhand begint ze ook echt op een paard te lijken, ipv een lange iele slungel :D
Niet gemeten maar de schoft is ongeveer net zo hoog als ik, 1.65 dus
Haar kont is veel hoger (groter dan ik), dus schat rond de 1.69.

[ img ]

[ img ]

Ze is een volle zus van Danser (Sander x Ahoy), hij is maar 1.65
Net als hun vader, Sander. Ook hij is 1.65
Moeder, Sharon is 1.69

Best apart dat zij nu al zo groot is dus.. Ben benieuwd hoe groot ze uiteindelijk wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-17 14:45 



 
Profiel   

Ik zag per toeval dit topic voorbij komen. Ik heb zelf een veulen van 2015 en ben mij momenteel ook in de groeicurves aan het verdiepen. Alleen ik heb het idee dat de groeitabel voor warmbloedpaarden al afwijkt bij mijn eigen jaarling.

Ik heb een tinker en die is nu met 20 maanden bij de schoft 1.32 en billen 1,43m. Ik heb hem met 5 maanden oud gekocht met een schatting dat hij zeker wel rond de 1,50 uit zal komen. Als ik de groeitabel bekijk dan zou hij op deze leeftijd niet groter worden als 1,38 maar aangezien zijn kont alleen al hoger zit lijkt mij dat sterk...

Iemand die mij hier wat meer informatie over kan geven?

Hij staat trouwens best hoog op de benen en vrij brede kniepartij wat ook aangeeft dat hij nog best wel wat kan gaan groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-17 14:55 



 
Profiel   

Hoe heb je dit gemeten als ik mag vragen? Voor die leeftijd vind ik het namelijk wel een heel groot verschil tussen schoft en billen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-17 18:22 



 
Profiel   

Met een meetstok is dit gemeten op vlakke ondergrond (beton) hij is/was ook echt flink overbouwd. begint langzaamaan al wat recht te trekken.

Ik zal zijn groeistanden even opzoeken en hier neerzetten.

Edit:

geboren op 25 mei 2015
In mijn bezit vanaf 21 december 2015.

7 maanden gemeten op (voor/achter): 1,20m/1,25m
8 maanden gemeten op : 1,23m/1,26m
met 10 maanden is hij gecastreerd ( weet niet of dat van toegevoegde waarde is.. maar zet het er toch maar bij)
11 maanden gemeten op: 1,25m/1,30m
14 maanden gemeten op : 1,26m/1,38m
20 maanden gemeten op: 1,32m/ 1,43m

Ik ga dit weekend weer even meten, want bedenk mij wel net dat de laatste 2 metingen met een andere stok zijn gemeten. Misschien dat de scheve verhouding daar in zit ?


Laatst bijgewerkt door Tess_C op 10-03-17 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-17 11:50 



 
Profiel   

Niet als belediging bedoeld hoor, maar veel van dat soort pony's blijven ook altijd overbouwd. Dus dan klopt die extreme overbouwdheid wel.... En dan klopt die 1.38 schoft misschien ook nog wel.
En met meetstok kan je ook zo 2 cm ernaast zitten, speling hebben.

Mijn kleine pony, die door 3 man gemeten is, komen 3 verschillende hoogtes uit :P


Mijn Jonkie is ook van 2015!
Die had ik toen ik hem gekocht gemeten op een krappe 1.30, maar na bekappen bleef er nog maar 1.28 over. Hij was toen 1 jaar en 5 maanden.

Nu is hij 1 jaar en 11 maanden (bijna 2 dus). Zal hem eens meten van de week. Hij is wat overbouwd ook, hoort ook beetje bij het ras en dat zal die altijd wel houden.

Als veulen van een maand of 3 heb ik een foto dat ie groter is dan zn mama (die is 1.20)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-17 11:58 



 
Profiel   

Veronia is nu 23 maanden oud (9 april 2015) en heeft een schoftmaat van ongeveer 1.62. Ik zou het mooi vinden als ze tussen de 1.65 en 1.68 zou uitkomen uiteindelijk. Ze is op dit moment niet meer zo heel erg overbouwd, maar ik denk dat die paar cm er nog wel in moeten zitten. Dat sprietige jaarling model is nu ook echt weg, er komt nu meer een paard onder vandaan:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-17 12:06 



 
Profiel   

Toydoll, dat klopt inderdaad. Maar vindt het wel een heel verschil als hij op de 1,38 schofthoogte blijft zitten als er van te voren verwacht werd dat hij minimaal de 1,50 zou gaan halen. :o

Ik hoop dus dat hij toch nog wat de hoogte in gaat ( niet ten koste van zijn lijf natuurlijk) anders ga ik een hele moeilijke keuze moeten maken waarschijnlijk...

Ter indicatie.. Op deze foto was hij 11 maanden:
[ img ]


en deze is van februari 2017:
[ img ]

Zoals je ziet gaat zijn lichaam alle kanten op, op het moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-17 12:06 



 
Profiel   

die groeicurves zijn echt maar indicatief ook en zeker niet op alle rassen toe te passen.

sommige groeien heel traag en anderen zijn op hun twee jaar al helemaal paard, zoals de mijne
oh Lily Fee, dit is mijn twenter Lily


[ img ]


ik heb ook een veulen staan van een pony van 2015 en volgens de groeicurves zou hij nu dringend moeten gaan krimpen _O-

veronia staat inderdaad helemaal niet meer overbouwd, al heeft haar ras wel altijd een hogere steilere schoft toch?
tegenover bijvoorbeeld quarters die staan ook altijd een beetje overbouwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-17 14:06 



 
Profiel   

Superleuk topic! Ook leuk om te zien hoe ze allemaal groeien.

Paola is nu bijna 2 ( april ) en 1.75 <3 :D Haar vader is 1.80 haar moeder 1.70


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-17 14:15 



 
Profiel   

Luna2006 schreef
Maylinn:
dag 200: 78cm :')
13 maanden: 83,75
23 maanden: 92cm schoft 95cm poep


Maylinn groeit lekker door!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-17 10:09 



 
Profiel   

carika schreef
Zimba
Dag 1: 102 cm
Dag 20: 108 cm
Dag 35: 114cm
Dag 55: 120 cm
Dag 120: 133 cm
Dag 157: 136cm
Dag 184: 139 cm
Dag 326: ~ 147cm
14 maanden ~ 152 cm
23 maanden ~ 160 cm


Ik had verwacht dat Zimba inmiddels groter zou zijn, maar hij lijkt nog vrij compact.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-17 18:46 



 
Profiel   

Ha allemaal,

Hoe gaat het nu met jullie jaarlingen? Hoe groot zijn ze nu? Ben heel benieuwd...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 09:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 96 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen