Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een spaanse man voor Modena? (Boulonnais kruising)

 
Profiel   

Heb je de paarden van het IHW (heavy warmbloed stamboek ) al bekeken?
http://www.ihwstudbook.com/index.php/forms
BV die 2e (niet allemaal bekeken, omdat ik echt geen idee heb wat je nou eigenlijk zoekt) en de twee bonte van Koudbloedkim zijn inderdaad ook echt leuke dieren
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 13:29 



 
Profiel   

xyzutu2 schreef
@ TS: kun je anders eens een foto in dit topic zetten van hoe jouw veulen er in de perfecte wereld als 4 jaar oud paard uit zou zien?

Je omschrijving is namelijk niet zo heel erg consequent, als in dat er lange benen gevraagd worden maar je op een kortbenige hengst valt enz. Als jij hier jouw ideaalbeeld neerzet, dan is er misschien wel iemand die een gelijkvormige hengst weet. :)


Eigenlijk vind ik het veulen in de OP prachtig, als ik weer zoiets kan fokken (maar dan ivm het praktische met een wat langer voorbeen, evt. betere rug) ben ik dolgelukkig. Het veulen zelf is helaas niet te koop, hij schijnt hetzelfde fantastische karakter als zijn moeder te hebben en zijn baasje (die ik nog op FB heb) is er helemaal happy mee.
Als ik op haar FB door de foto's ga, zelfs op de jaarling foto's vind ik het een prachtig ding om te zien. Als ik naar hem en vooral dat koppie en die oogjes kijk zie ik mijn eigen merrie, het zou toch prachtig zijn als ik op deze manier nog iets van haar heb als zij er ooit niet meer is. Ik heb gehoord dat hij precies dezelfde streken uithaalt etc. :D

Dus in de perfecte wereld fok ik het veulen uit de op met een wat langer voorbeen. Next best thing is het veulen uit de OP met de benen zoals het daar is, dan ben ik ook gelukkig. Zelf vind ik Modena haar benen en rug hartstikke mooi, ik begrijp alleen dat het niet praktisch is in de ring.
Modena heeft ook nog nooit een dresuurwedstrijd gewonnen voor me en daar ben ik dermate gek op dat ik er een veulen van wil. Dus nee, troi begrijpt mij helemaal wat die criteria betreft, geen lange voorbenen is geen dealbreker. Als ik een dressuurtopper wou fokken kocht ik wel een kwpn'er.

Het is niet zozeer de benen waar ik het dan trouwens over heb, als iemand een hengst met net zo'n speknek en een langer voorbeen weet ben ik akkoord!

Wat is uitstraling? Beauty is in the eye of the beholder, natuurlijk. Maar ik hoef toch niet uit te leggen dat zo'n lusitano een hele andere verschijning vormt dan een gelderse/groninger/vlaams trekpaard?

Lusitano hengst Quilo vind ik prachtig! Wauw! Er staat dat hij goede beweging vererft maar ik kan niet echt een goede standfoto vinden. Wat vinden jullie?

IHW net bekeken, deze paarden lijken me persoonlijk niet veel heavy'er dan een flinke lusitano? Misschien zie ik dat verkeerd hoor. Maar het is niet wat ik zoek ben ik bang.

Die twee bonte vind ik zeker niet verkeerd. Ik zie bij dit ras mooie speknekken voorbijkomen, ronde glanzende billen en mooie koppies. Wat mij betreft hebben we er een kanshebber bij!

Er hoeft trouwens niemand beledigd te zijn als ik hetgene zij aandragen niet geschikt vind, ik begrijp andersom ook weer heel goed dat je heel verdrietig word als er een mini modena uit je duur gedekte top kwpn fokmerrie komt. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 19:14 



 

Even voor de duidelijkheid: met het veulen in de openingstopic bedoel je dus de volwassen schimmel in de twee foto's onderin je OP? Heb je daar ook een goede standfoto van de zijkant van? Want als ik hem zo moet beoordelen op de foto dan zie ik eigenlijk rijtechnisch geen enkele 'verbetering' (zoals je hem zelf wenst/omschrijft) ten opzichte van je merrie.

Als ik jouw foto van zijn vader bekijk (hiervoor geldt hetzelfde: het is lastig om de bouw te beoordelen met zo'n galopfoto) dan zie ik daar eigenlijk precies wat je juist niet zocht: een korte ipv langere nek, een korte trekpaardrug ipv een langere rijpaardrug enz. Als ik hem zo zie dan zie ik een netjes, wat kort gebouwd trekpaard waarvan er hier wel meer gepost zijn in links of foto's, geen rijtypisch of barok paard.
Ook ben ik het (op basis van deze foto's!) niet eens met dat het veulen het evenbeeld is van jouw merrie, ik vind hem qua bouw juist veel meer van de vader weghebben. Dat is natuurlijk lastig te zeggen zonder goede standfoto's, maar ik vind de achterhand, front en bv neus veel meer naar de vader dan de moeder gaan.

Even een inkoppertje: als die hengst in jouw ogen het perfecte veulen gaf qua bouw en karakter: waarom gebruik je hem dan niet opnieuw?
Bij een merrie die zo'n enorme mix is als de jouwe is elk veulen een gok, maar met een eerder gebruikt vaderdier heb je wel een betere inschatting van wat er uit die combinatie komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:03 



 
Profiel   

Op de eerste pagina staat dat die geen hengst meer is ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:20 



 
Profiel   

Ik heb op pagina 1 of 2 vernomen dat de vader geen hengst meer is. :P

Foto's van de zijkant heb ik helaas niet echt, geen standfoto's iig. Ik zou het zijn baasje eens kunnen vragen.

@Xyzutu2: Ik dacht dat Modena's rug juist te lang was? Maar zoals ik al zei, het veulen maar voor het praktische mag de rug en het voorbeen langer. Is een langere nek ook gewenst denk jij? Kun je uitleggen waarom?

Arg dit is zo moeilijk uit te leggen. Op fb staan tig foto's van hem, die ga ik niet hier gooien maar hij heeft echt zoveel dingen van zijn moeder. Als ik de tweede foto in de op van hem op mijn fb gooi denkt iedereen dat het mijn merrie is, echt waar. Op de eerste foto is hij 3 daar moet hij nog wat uitzwaren.

Arg jongens dit is zo moeilijk te beschrijven. Ik denk dat ik zelf ook gewoon nog niet durf te dromen over hoe of wat precies, ik wil ook realistisch blijven en mijn verwachtingen niet te hoog leggen. Nu ben ik nog blij met een worst op pootjes die een beetje Modena's hoofd heeft. Ik wil niet dat ik straks zit te huilen bij een best wel oké trekpaardje omdat ik al hele andere dingen in mijn hoofd had gehaald.

Ik zie denk ik gewoon een soort XL lusitano met Modena's gezichtsuitdrukking voor me. Of een Modena maat S met wat meer dressuuraanleg (dus rug, voorbeen, nek?) en wat lusitano looks erdoorheen.

Wat lusitano looks zijn daar ben ik nog niet helemaal over uit, maar ik zou dolgelukkig zijn met een veulen dat een vleugje van dit ras over zich heeft. Bij een kwpn'er voel ik helemaal niks maar voor deze paarden gaat mijn hard sneller kloppen. Ik kan alleen niet op een plaatje aanwijzen waarom. :')

De standfoto in de OP doet mijn dame ook niet echt recht vind ik... :o
Nog eentje dan, omdat ik haar zelf zo graag zie. :)
[ img ]

Edit: Ik ben erg blij dat jullie allemaal meedenken ik leer van elke post, en besef me nu dat ik nog niet echt concreet had nagedacht over wat ik nu straks wil zien. Jullie dwingen me tot nadenken, dat is goed!!!!

Enne ik durf eerlijk toe te geven, ik heb hier echt de ballen verstand van. Helaas ken ik wel twee fokkers maar de een fokt dressuurpaarden de ander trekpaarden ik denk niet dat zij me kunnen helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:55 



 

Oké, dat de vader al gecastreerd was, was ik na vijf pagina's vergeten. :o
Maar ook al valt díe vader weg, dan heeft die vast ook weer een vader of broer of neef, dus punt blijft dat als je het veulen uit die combi je droom vindt dan zou ik weer voor die vaderlijn gaan.

Het klinkt eerlijk gezegd ook alsof je je meer aan het orienteren bent dan aan het kiezen, en eigenlijk ook dat je je nog niet eens aan het orienteren bent (want dan heb je vaak wel een richting die je gaat uitpluizen) maar eerder aan het dromen/fantaseren/visualiseren wat daaraan vooraf gaat?
Want als ik lees dat de schimmel in de openingspost je droom is en tegelijkertijd lees dat een je droom een XL Lusitano is, dan zijn dat wel heel erg uiteenliggende idealen en daartussenin valt zo ongeveer alles. ;)
Natuurlijk ken ik ook niet alle Lusi's ter wereld, maar ik heb wel een paar jaar op een Lusitanofokkerij gereden en daar liep niets rond wat op de schimmel in de OP leek, ook niet als ik er een paar 10 kilo bij op zou tellen. ;)

Ik vind persoonlijk ook dat je een erg leuke kruising hebt, maar het feit dat ze een vrij extreme kruising is maakt haar ook een onvoorspelbaar ouderdier dus dan zou ik zelf eigenlijk maar twee keuzes zien:
- of fokken in de lijn die al eerder een voor jou droomveulen opleverde (meeste garantie op iets wat met jouw kruising matcht)
- of een leuke 3 of 4jarige kopen of zelfs een veulen dat je aanspreekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 21:20 



 
Profiel   

Ik heb niet alle reacties bekeken dus misschien is het al genoemd, maar heb je een Frederiksborger wel eens overwogen? Moravita heeft er een aantal ter dekking staan en dat zijn echt prachtige paarden met veel front.
Zelf ben ik ook een PRE fan want ik heb er zelf een maar die kan zich niet meer voortplanten haha anders was die misschien wel leuk geweest want hij beweegt heel ruim.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 21:34 



 
Profiel   

Het veulen is voor mij perfect omdat hij net iets ranker dan Modena is, maar nog altijd duidelijk forser dan een gewone warmbloed. Dat zal wel geen normaal standaard fokdoel zijn maar voor mij is het er een.
Deze foto komt het dichstbij, ik weet echt niet waar ik een foto van zo'n formaat met een betere rug en een langer voorbeen ga vinden. := Die ook nog eens op Modena lijkt niet te vergeten.

Thx trouwens dat je haar leuk vind. :D

Mijn vriend komt zich er ook nog mee bemoeien, hij is er erg trots op dat modena bij een wedstrijdje duin op rennen altijd ruim als eerste boven staat. Zelfs paarden die er dagelijks lopen zijn geen partij voor haar. Hij maakt zich ernstig zorgen of deze kwaliteit wel behouden blijft. :')

Ik vind deze ook mooi! Op een andere manier dan een lusitano, maar ook mooi. :j http://showhorsegallery.com/gallery/hugin
[ img ]

Maar again, ik zie een mooi paard, mooi hoofd en een mooie nek, en dan pas kijk ik naar de benen en denk ik oh, da's niet zo handig. -O-

Oké, misschien zit er ook een behoorlijke bias in wat ik mooi vind. Ik heb drie paarden gehad: Modena, een few sport appie met 2 kleine vlekjes en nog een schimmeltje. Blijkbaar vind ik het eerder mooi als het wit is? Ik doe het niet expres ik zweer het. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 22:39 



 

Als je geen plat kruis wilt dan moet je juist niet naar Hugin, de appaloosa die je aanhaalt kijken ;)
[ img ]

Dat is ook wat ik bedoel met goede foto's: ik denk dat je het jezelf echt een heel stuk makkelijker maakt als je bij het bepalen van wat je geschikt vindt voor je merrie alleen naar goed standfoto's van de zijkant kijkt. De foto die je hierboven plaatst komt namelijk uit een fotoshoot die specifiek voor het boek van Bent Branderup was en waar hij en de fotograaf de stoerste foto's uit geselecteerd hebben, waarbij sommige hoeken nou eenmaal fotogenieker overkomen dan andere foto's. Dus zie je veel foto's die (iets) schuin van voren met een wat lager camerastandpunt zijn genomen en zo kun je zelfs een Shetlander groots en imposant laten lijken. 8-)
Doe jezelf dus een lol en kijk echt alleen naar standfoto's of filmpjes in beweging, maar geen glamourfoto's vanuit flatterende hoeken want dan heeft elk barok paard ineens een enorme hals, lange benen en een opwaartse rug - zoals bij veel van de hier eerder geposte foto's van barokke hengsten ook het geval is. Leuk dat een cameraman/vrouw zijn vak verstaat, maar laat je daar niet door misleiden als het je gaat om de bouw van een paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 22:48 



 
Profiel   

http://barockpintostudbook.com/hengsten/
Je moet daar even kijken of iets je aan spreekt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 22:48 



 
Profiel   

Je hebt gelijk ja, ik laat me nogal gauw gek maken als ik het zo zie. :=

Wat vinden we hier van? Begin ik er al oog voor te krijgen? :+
Edit: Wacht... Op deze manier lijken zijn voorbenen langer maar ze zijn het niet. Weer erin getrapt.

[ img ]

Ik durf alleen niet te zeggen wat ik er in het echt van vind. Ik zie dat er bij veel van deze paarden (veel) fries in zit, dat is wel jammer. Ik zag nog een andere mooie hengst maar die stond rechtsvoor iets toontredend en dat heeft Modena zelf ook al. Die dus maar niet doen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 23:08 



 
Profiel   

Sorry echt geen verstand van _O- welke stokmaat wil je eigenlijk? Ook wel verstandig om over na te denken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 23:19 



 
Profiel   

Ja, ben ook wel benieuwd wat je aan stokmaat wil.
want als iets kleiner een optie is, kan een Connemara ( maar goed...dat is een pony ras..) ook wel wat zijn.
Zie bijvoorbeeld Otto van Strijthagen:


Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 23:22 



 
Profiel   

http://www.bpstamboek.nl/ingeschreven-hengsten.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 23:28 



 
Profiel   

Stokmaat:
Hoofd > ramsneus / elegant
Hals > langer / korter > breder / smaller
Borst > breder / smaller
Ribben > ronder / smaller
Kont > puntiger / ronder
Benen > langer / korter
Sokken > ja / nee

Ik mis vast nog van alles en nog wat maar denk dat je door de bomen het bos niet meer ziet dus misschien maar eens zo een soort lijstje maken en dan ook dieper in gaan en omschrijven hoe wat en waarom?

In ieder geval succes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 23:33 



 
Profiel   

Ik vind dat heksje van bokker skymarian heet ze geloof ik een leuk ding.
Maar de meeste vind ik een beetje pony achtig? Jongens wat is dit moeilijk. Niet dat dat erg is maar Modena is ook al een soort grote shetlander, ze heeft mazzel dat ze elegante looks heeft maar anders had ik vast al eens een uitnodiging voor de engelse grand national gehad, je weet wel met die kinderen. :=

Het lastige is ook dat niet alles even belangrijk voor mij is denk ik. Als het veulen op Modena lijkt ben ik blij. Als het dan op iets anders lijkt laat het dan alsjeblieft iets zijn wat ik mooi vind. Straks heb ik opeens een modena met een hoofd dat me niet aanstaat. Al loopt 'ie de sterren v.d. hemel ik zal alleen dat "lelijke" hoofd zien. :=

Het moet op Modena lijken.
Als het niet (helemaal) op Modena lijkt, laat het dan alsjeblieft op iets anders lijken wat ik mooi vind.
Als het maar hele ronde dikke billen, een brede borst, een speknek en een edel hoofd heeft.

Meer aanleg voor dressuur zou een plus zijn, dus als het lukt, het betere rug/langere voorbenen pakket. En die langere hals is belangrijk begrijp ik? Liever niet te lang dan. :o

Rondgeribt vind ik mooi, maar ik vind de andere punten belangrijker.
Sokken: Niet meer, liefst evenveel, minder is oké.

Stokmaat: Ongeveer hetzelfde als nu is wel prima. Iets meer of minder mag. Ik zou haar even op moeten meten eigenlijk. :P

Karakter: het vurige zonder ril te zijn is fantastisch. Ik wil geen heel rillerig paard. Maar ook geen half dooie die je met allerlei kunstgrepen normaal voorwaarts moet krijgen. Ik wil een heet paard, net zoals Modena is. :)

Er is iets aan die lusitano's etc. wat ik fascinerend vind... Ik weet niet wat, kan er niet mijn vinger op leggen, maar als het veulen daar toch een stukje magie van kon meekrijgen.

Ik vergeet vast de helft. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-16 00:03 



 
Profiel   

Dan zou ik, als ik jou was, toch voor een soort gelijke hengst kiezen, dus ook iets met Boulonnais kruizing, trekpaard/warmbloed of hetgeen dichtbij de hengst in OP staat. Dus iets waarmee je de grootste kans heb dat het op jouw merrie gaat lijken. Alleen dan een paard met iets meer verfijning. Een speknek heeft een zwaarder paard al snel, helemaal als je het dan ook nog eens goed traint.

Kruis je met iets anders dan zijn de kansen natuurlijk veel groter dat er iets uit komt wat niet op jouw merrie lijkt. Denk bijvoorbeeld aan een paard met een confexe neuslijn wat bij de Lusitano een raskenmerk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-16 01:25 



 
Profiel   

Je kunt wel geen plat kruis willen....maar laat dat nu net hetgeen zijn dat voor draagkracht kan zorgen.
En draagkracht op het achterbeen zorgt voor meer ruimte in het voorbeen.

Ik was overigens niet beledigt door het niet mooi vinden was het Gelderse paard hoor.
Hey smaken verschillen. :) Ik vind ook niet alles mooi....kan ik niet verwachten dat iedereen mijn Gelderse mooi vind.

Ik zie nog ergens voorbij komen: Als het niet op Modena lijkt dan op iets wat ik mooi vind.
Daar zit alleen het hele punt. Bij een dergelijke kruising kan je er van alles uit krijgen. En dat kan uiteraard ook een leuk paard worden.....maar ook een met te groot hoofd, te lange benen, te korte nek etc, etc. En dat kan consequentie's hebben voor de gezondheid van het diertje.

Of je neemt die gok of je neemt een hengst die genetisch meer bij het type van de merrie ligt.
Ja minder verfijning maar wel meer jans op hetzelfde soort paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-16 06:07 



 
Profiel   

Oh wat lastig jongens. :')

Dit zie ik op de site van de arabo boulonnais voorbij komen:
[ img ]

Zien jullie wat ik zie? :P
Dat komt nog het meest bij Modena in de buurt denk ik. Qua bouw en grootte.

Ik heb ook de naam van Modena haar fokker, en zijn telefoonnummer op internet gevonden, ik zou graag weten wat nu precies haar vader geweest is, dan weten we ook al iets meer. Helaas neemt de beste man niet op... Misschien kan ik nog eens bij Modena haar veulen gaan kijken en dan als we toch in België zijn proberen langs te gaan of zo.

Alleen ik begrijp dat kruisen met een arabo boulonnais ook heel riskant is?
En dan kan ik natuurlijk nog voor de geboorte die aanleg voor dressuur vergeten. Het is niet het belangrijkste maar wel jammer op zich.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-16 07:59 



 
Profiel   

Dit worden hele rare voorstellen maar misschien een sprot haflinger/ fjord of een welsh d? %)

Of een berber /
Berber arabier

http://m.ehorses.de/Search

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-16 08:11 



 
Profiel   

Die hengst lijkt wat type betreft inderdaad veel op jouw merrie en zou op uiterlijk een goede combinatie zijn om een soort gelijk veulen te fokken. Alleen moet je dan inderdaad nog even kijken wat er achter in de bloedlijnen nog voorkomt. Het Arabier en de warmbloed kant zullen ook een rol kunnen gaan spelen natuurlijk. Inderdaad goed om na te gaan wat er precies in je merrie zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-16 08:21 



 
Profiel   

TS,...ik zie een zeer aansprekend koudbloed(achtig?)met veel ras en uitstraling.
Ik denk dat je met zo een inderdaad het meest in de richting komt met wat jij wil.

Probeer inderdaad nog uit te vinden via de fokker wat de vader precies was. Wie weet is ze wel hetzelfde gefokt.

Een gokje blijft het altijd maar zo maak je de gok kleiner.
En een terugslag op Arabisch bloed is niet erg....
Die zijn opwaarts gebouwd, met een recht kruis, lange hals. Allemaal rijtypische kenmerken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-16 08:21 



 
Profiel   

Gypsy schreef
xyzutu2 schreef
@ TS: kun je anders eens een foto in dit topic zetten van hoe jouw veulen er in de perfecte wereld als 4 jaar oud paard uit zou zien?

Je omschrijving is namelijk niet zo heel erg consequent, als in dat er lange benen gevraagd worden maar je op een kortbenige hengst valt enz. Als jij hier jouw ideaalbeeld neerzet, dan is er misschien wel iemand die een gelijkvormige hengst weet. :)


Eigenlijk vind ik het veulen in de OP prachtig, als ik weer zoiets kan fokken (maar dan ivm het praktische met een wat langer voorbeen, evt. betere rug) ben ik dolgelukkig. Het veulen zelf is helaas niet te koop, hij schijnt hetzelfde fantastische karakter als zijn moeder te hebben en zijn baasje (die ik nog op FB heb) is er helemaal happy mee.
Als ik op haar FB door de foto's ga, zelfs op de jaarling foto's vind ik het een prachtig ding om te zien. Als ik naar hem en vooral dat koppie en die oogjes kijk zie ik mijn eigen merrie, het zou toch prachtig zijn als ik op deze manier nog iets van haar heb als zij er ooit niet meer is. Ik heb gehoord dat hij precies dezelfde streken uithaalt etc. :D

Dus in de perfecte wereld fok ik het veulen uit de op met een wat langer voorbeen. Next best thing is het veulen uit de OP met de benen zoals het daar is, dan ben ik ook gelukkig. Zelf vind ik Modena haar benen en rug hartstikke mooi, ik begrijp alleen dat het niet praktisch is in de ring.
Modena heeft ook nog nooit een dresuurwedstrijd gewonnen voor me en daar ben ik dermate gek op dat ik er een veulen van wil. Dus nee, troi begrijpt mij helemaal wat die criteria betreft, geen lange voorbenen is geen dealbreker. Als ik een dressuurtopper wou fokken kocht ik wel een kwpn'er.

Het is niet zozeer de benen waar ik het dan trouwens over heb, als iemand een hengst met net zo'n speknek en een langer voorbeen weet ben ik akkoord!

Wat is uitstraling? Beauty is in the eye of the beholder, natuurlijk. Maar ik hoef toch niet uit te leggen dat zo'n lusitano een hele andere verschijning vormt dan een gelderse/groninger/vlaams trekpaard?

Lusitano hengst Quilo vind ik prachtig! Wauw! Er staat dat hij goede beweging vererft maar ik kan niet echt een goede standfoto vinden. Wat vinden jullie?

IHW net bekeken, deze paarden lijken me persoonlijk niet veel heavy'er dan een flinke lusitano? Misschien zie ik dat verkeerd hoor. Maar het is niet wat ik zoek ben ik bang.

Die twee bonte vind ik zeker niet verkeerd. Ik zie bij dit ras mooie speknekken voorbijkomen, ronde glanzende billen en mooie koppies. Wat mij betreft hebben we er een kanshebber bij!

Er hoeft trouwens niemand beledigd te zijn als ik hetgene zij aandragen niet geschikt vind, ik begrijp andersom ook weer heel goed dat je heel verdrietig word als er een mini modena uit je duur gedekte top kwpn fokmerrie komt. :=

Lotti is niet meer in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-16 08:46 



 
Profiel   

Wederom. Je wil een veulen zoals in de Op. en die lijkt heel sterk op een boulonnais. Je wil Modena en die IS een boulonnais.
blijf in het ras en kies een rankere hengst uit. al dan niet een arabo-boulonnaid. Dan kom je volgens mij het dichtste uit bij wat je wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-16 08:49 



 
Profiel   

Ik heb er ook totaal geen verstand van. Maar als ik denk aan lange benen maar toch stevig.... een Freiberger?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-16 09:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen