Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 60 van de 61 [ 1504 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rubiquil nakomelingen

 
Profiel   

Heb hier ook al langere tijd ( lees een aantal jaar :o ) niet meer gepost..Zidane doet het erg goed, momenteel starten we in het Zzzwaar! Ik heb het hier al eerder gepost maar volgens Daan zijn balken paardetendemonsters :D dus nee hier geen springtalent
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-16 18:42 



 
Profiel   

Ooo geweldig Remi ik begin er aan te twijfelen om me lid te maken van knhs ik woon nogal dicht tegen de grensstreek van zeeuws vlaanderen.
Maar ik weet niet goed hoe dat het daar in zijn werk gaat ik kon lezen dan je lid moest worden van een club, en dat het om 1 paard te starten 135euro zou zijn?
Ja hoor Mijn Jebe kan ook goed springen maar dat heeft ze geërfd langs moederskant

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-16 19:16 



 
Profiel   

Je hoeft niet te kiezen, je kunt in beide landen starten
https://www.knhs.nl/wedstrijden/wedstri ... licenties/

Mijn Rubi gaat prima, Z1 gestart met winst *\%/* *\%/* *\%/*
Ze wordt steeds sterker, de oefeningen gaan haar steeds beter af, ben nog steeds heel blij met haar!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-16 19:52 



 
Profiel   

Ik heb met Lady nog nooit gesprongen, maar ik durf ook niet meer te springen (1.5 jaar geleden gevallen en hierdoor mijn knie verbrijzelt)... Misschien laat ik dit ooit wel aan iemand anders over :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 11:32 



 
Profiel   

Hoi hoi, hier is het ook beetje stil, althans niet met mij en mijn Rubiquil merrie, we rijden nog steeds regelmatig :D We zijn de laatste tijd veel in het bos te vinden, omdat ik haar op meer plekken wil hebben dan alleen thuis, en zonder trailer + auto moet je wat he. Gelukkig is het naar een manege 20min stappen. ik ga daar met haar extra activiteiten meepakken zoals springlesjes, FNRS wedstrijdjes e.d. en als we meer "wedstrijdervaring" hebben dan hopelijk een startpas ! En thuis het serieuze werk, manege voor erbij. Alleen dat kan ook wanneer het weer wat langer licht word. :) Updates worden geplaatst :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 18:59 



 
Profiel   

Nynke0809 schreef
hey!! hier nog een rubiquil! eentje die behoorlik kan springen. zijn er meer springers hier ?

Ja hier! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 20:00 



 
Profiel   

En hier ook, het is dat ik zelf niet zo heel veel durf (50+ :D ) maar een B-parcoursje en cross loopt ze met gemak door *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 20:49 



 
Profiel   

ik gisteren op training heerlijk kunnen werken met Jebe 5 min stress en dan heerlijk de drukke les door zou ze volwassen aan het worden zijn, en dinsdag nemen we eens een springlesje mee *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-16 09:53 



 
Profiel   

weet iemand nog een leuke rubiquil te koop ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-16 14:51 



 
Profiel   

nee helaas ik kijk af en toe een keer, ofwel is die onbetaalbaar ofwel toch niet echt mijn keuze, succes met je zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-16 15:54 



 
Profiel   

Bij Hexagon hebben ze doorlopend leuke urbi's te koop. Die gaan (zeker de drie- en vierjarigen) echt niet allemaal tegen de hoofdprijs, dus ik zou gewoon daar eens heen bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-16 16:32 



 
Profiel   

idd dat is waar stal Hexagon hebben ze er wel wat leuke tussen, maar die die ik dan weer tof vond waren dat te duur voor me, of niet te koop.
Ik zou graag toch nog is met Rubiquil fokken, maar ja.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-16 09:57 



 
Profiel   

Floortje hoor je nog wel eens van Whoopy?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-16 09:58 



 
Profiel   

Ja, zeker! Ik heb heel goed en leuk WhatsApp contact met haar eigenaresse, die er helemaal gek mee is. Ze is er zelf echt een perfecte match mee en luistert naar Whoopy, maakt een team, zet in op vertrouwen en doet leuke dingen met haar. Onderdeel van de cultuur daar is wel de verregaande gehoorzaamheid aan je trainer. Zij heeft een Duitse trainer die meer van het 'jij doet wat ik vraag' is en zoals bij heel veel paarden, werkt dat bij Whoopy niet. Ze protesteert dan niet, maar als ze bang is, laat ze je zitten omdat ze je niet vertrouwt. Ik zou dan snel zeggen 'doei, trainster', maar Whoopys eigenaresse zegt dan 'heb je nog trainingsmateriaal op video zodat wij kunnen leren hoe jullie dat soort situaties oplosten'. Ik kreeg met de kerst een aantal uitgebreide videos van een buitenrit van Whoopy en daar oogt ze zo tevreden en op haar plek dat ik er echt wel vrede mee heb. Ze heeft daar een team van verzorgers (waaronder haar persoonlijke masseur...) dus echt het officiele luxeleven! hopelijk gaan we op internationale wedstrijden nog eens wat van haar horen, maar voorlopig is dit voor Whoopy echt een heerlijk leven. Ik hoop haar later dit jaar met mijn kindjes te gaan opzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-16 11:52 



 
Profiel   

Ooo super leuk dat jullie contact kunnen houden, en als Whoopy er tevreden uitziet zal je zeker gelukkig maken....
Wel spijtig dat die trainers niet aanvoelen dat, dat systeem niet voor elk paard haalbaar is en hopelijk komt er een dag dat ze ook eens gaan luisteren naar wat het paard je te vertellen heeft dan pas zal de dressuursport een super mooie sport worden :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-16 12:30 



 
Profiel   

Zo trots op Jebe gisteren in de Gaverranch( Belgie) mee gedaan voor de 1ste keer M10 (vergelijkbaar met ZZZ denk ik)van mijn trainster mocht ik eigenlijk nog niet, want en ze had gelijk waren we nog niet klaar. Maar op Jumping Mechelen ben ik weer met beide voetjes op de grond gezet, en hebben we heerlijk liggen trainen en ze voelde steeds beter aan! Dus stoute schoenen aan getrokken en richting Harelbeke, alles ging zo makkelijk heb Jebe nog nooit zo fijn door de proef kunnen sturen, er waren nog steeds wel wat dingen van vroeger in de proef maar nu speelde ik er meteen op in in plaats van af te wachten! Dus ik was super tevreden na mijn proef en toen ik mijn punten zag amai 67.2% en 3de. 1 en 2 waren paarden die al regelmatig St-george lopen en scheelde maar 1% dus nu nog verder blijven werken zoals we bezig zijn. Nooit gedacht dat allemaal zo snel ging gaan <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-16 09:30 



 
Profiel   

volgens mij hebben we hier duidelijk geen nieuws meer over onze toppertjes.....

Ik heb de knoop doorgehakt en start 7j nationaal in Belgie zullen wel zien hoe dat afloopt is richting st- george alleen iets makkelijker...maar voor een 7j zeker moeilijk genoeg! En zeker voor mezelf heb geen enkele ervaring met die oefeningen, die jebe wel heel makkelijk allemaal doet, ze moet zich alleen wat losser laten haar eeuwig probleem in training lukt dit al heel aardig, alleen in de proef waar alles zo snel alles na elkaar komt is dit een hele moeilijke opgave, dus voor ons beide gaat dit weer een ervaring rijker zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-16 10:41 



 
Profiel   

@ Eike; spannend voor jullie beide dus! Wel erg leuk!

Ik rijd geen rubiquil meer, nadat de eigenaresse niet eerlijk is geweest tegenover mij wat betreft financien, dus ik zal hier geen nieuws plaatsen maar lees het uiteraard nog wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-16 12:08 



 
Profiel   

Super Eike! Ik volg je op facebook, en zie je foto's met bewondering! :)

Hier een beetje een dip gehad met Lady'ke. Bij het begin van het indoorseizoen liep ze ineens niet goed, bleek niet 100% erg te zijn, maar ben toch naar DA geweest. Daarna liep ze terug beter. Helaas was dit weer van korte duur, ze was enorm tam en ging ineens niet meer vooruit :? Bloed laten trekken en daar kwam ook vanalles uit. Ze krijgt nu een dikke week medicatie (op basis van kruiden - noem je dat dan ook medicatie? :P ) en vettige korrels en het gaat steeds beter van haar - het is terug Lady die ik ken. Afgelopen zaterdag naar een clinic geweest van Da nielle He ijkoop en ze ging SUPER! <3 Dan ielle was enorm enthousiast over haar galop, hehe. Hopelijk zijn we nu terug vertrokken! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-16 14:46 



 
Profiel   

Ooo gelukkig hebben jullie dat snel iets gevonden, bij sommige duurt het maanden! Leuk dat jullie terug vertrokken zijn! Ben benieuwd naar een paar fototjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-16 21:02 



 
Profiel   

Hoe is het met de Rubiquils?

Na vele oefenwedstrijdjes (altijd super goede punten) nu eindelijk voor het eerst weggeweest en officieel gestart.
Mijn doel was met een dikke smile de ring rond rijden en dat ze braaf zou zijn. Ze heeft alle verwachtingen overtroffen en we hebben zelfs een winstpunt!
De punten waren niet zo hoog als bij onderlinge wedstrijden maar dat geeft niets. Jurysport :p ik ben dik tevreden. Ze heeft geen pas verkeerd gezet. Ze was zo mooi en braaf. Nagenieten! Hopelijk de volgende keren ook zo! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-16 19:35 



 
Profiel   

alle eerste stapjes zijn moeilijk he, en het is wel zo dat er altijd meer puntjes worden gegeven op een onofficiele wedstrijddag! Maar je hebt een wedstrijdpunt super toch! Doe zo verder veel ervaring opdoen en leren uit de commentaren van de jury's.
Met mijn Rubiquil alles top die blijft maar gaan, We hebben dit jaar de 7j gestart en zeker niet slecht gedaan ook nationaal gestart (belgie) waar we snel de punten binnnen hadden op st-george te starten!
Ze doet al de gevraagde oefeningen op haar duimpje maar ik kom ik echt nog wat te kort dus deze winter lekker doortrainen en hopelijk volgend seizoen die lange jas aan .....een droom

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-16 08:09 



 
Profiel   

Ja klopt, maar het was ook wel minder dan op de onderlinge wedstrijden hihi, Door de te zware bak was ze moeilijker voorwaarts en struikelde ze ook. Maar het scheelde toch slechts 2 puntjes met de nummer 2 zag ik! :D verder rijden we vooral voor de fun en ervaring. Denk niet dat wij zo hoog gaan rijden haha!

succes met trainen! Klinkt goed zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-16 06:07 



 
Profiel   

zeg nooit...NOOIT! en idd plezier moet je hebben maar dat hebben wij ook hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-16 16:15 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Wij zijn Elise en Laura en zijn derdejaars studenten aan Hogeschool van Hall Larenstein. Momenteel zijn we bezig met een mini thesis over karakters bij paarden en daar zouden we graag jullie hulp bij willen gebruiken.

Wij zijn op zoek naar 20 nakomelingen van de hengst Rubiquil en waar kun je die nou beter vinden dan in het Rubiquil nakomelingen topic op bokt! Heb of rij je een nakomeling van Rubiquil dan zijn we op zoek naar jou!

Graag zouden we willen weten wie jullie ons zouden willen helpen door een formulier in te vullen ? Het is vrij kort en daardoor vergt het maar weinig van jullie kostbare tijd ;)
Willen jullie mij een dm sturen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-16 19:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 60 van de 61 [ 1504 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen