Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 25 [ 617 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

 
Profiel   

Hoihoi! *\o/*

Wie van jullie heeft er ook muizen als huisdier? Ik heb inmiddels een aantal jaar muizen maar ik ben alles behalve een expert op het gebied van deze kleine wezens. Ik hoop via dit topic meer mensen met muizen te ontmoeten, vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen!

Ik heb inmiddels een groepje van 14, maar ik laat alleen foto's zien van de 8 die ik al had, van de nieuwe helaas nog geen beelden. Ik ben al lid van de groep op facebook en het forum. :) Helaas hebben mijn dames geen snorharen meer, ik heb een snorrebijter in mijn groepje zitten. :(

Mijn muizen dames! De overige dames die nog niet op de foto staan heten: Ariel, Jasmine, Doornroosje, Assepoester, Belle en Mulan.

1. Rapunzel
[ img ]

2. Pocahontas.
[ img ]

3. Elsa.
[ img ]

4. Anna links. ( de snorrebijter ) Sneeuwwitje rechts.
[ img ]

5. Anna.
[ img ]

6. Porthos.
[ img ]

7. Athos.
[ img ]

8. D'Artangan
[ img ]

R.I.P
Mijn allerliefste Artemis.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 09:22 



 
Profiel   

Ze zijn mooi!
Zelf hebben we geen muizen maar gerbils. Ik vind muizen ook heel leuk maar ze gaan zo snel stinken helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 10:08 



 
Profiel   

Ik probeer er 1 op diervriendelijke wijze mijn huis uit te jagen, telt dat ook? :+

Ik vind ze heel schattig om te zien overigens, maar hoef ze niet als aangelopen huisdier, zeg maar. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 10:20 



 
Profiel   

soesita schreef
Ze zijn mooi!
Zelf hebben we geen muizen maar gerbils. Ik vind muizen ook heel leuk maar ze gaan zo snel stinken helaas.


Die ervaring heb ik gelukkig niet! Ik maak elke week de kooi schoon met alleen warm water. Dikke laag Back2Nature erin en je ruikt er niks van! Gerbils lijken mij ook heel leuk!

Haha Palmera, pas maar op. Straks neemt de muis zijn familie mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 10:27 



 
Profiel   

Ik heb er nu nog maar 1. Alle fokkers die ik een bericht stuur krijg ik geen reactie op dus tegen mijn wil in moet ik wel langs de dierenwinkel vanmiddag want wil dr niet alleen hebben.

Wel leuk om mijn oude muisjes te zien :3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 10:30 



 
Profiel   

Ja muisjes zijn leuk :) Ik heb er 6 en verwacht binnenkort nog een nestje. Zo geen foto's bij de hand.
Ze zijn echt zo gezellig, vooral in een groepje zijn de vele sociale interacties leuk om te zien. En ze zijn vrijwel altijd goedgehumeurd :D Stank valt erg mee, mannetjes kunnen wel snel stinken maar een groepje dames, dat vind ik echt niet anders dan een hamster oid. Met een goede bodembedekking merk je er echt niks van. En als huisdier is een damesgroep ook het leukst denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 10:39 



 
Profiel   

Wat een leukerds!

Ik meld me ook graag, op het moment heb ik er geen maar ik heb 4 dames gehad en in de lente komen er weer nieuwe :)
Ik twijfel nog of ik in april naar Exoknaag ga om er een aantal uit te zoeken of dat ik op school nog een keer mee doe aan een fokproject.
Het zijn echt leuke beestjes om te zien, mijn dames kletsten er ook op los <3

Dit was mijn laatste muisje, Miss Jingles. Helaas is ze afgelopen zomer overleden..:

[ img ]


Laatst bijgewerkt door melody7 op 07-12-16 10:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 10:50 



 
Profiel   

Ik heb nu Russische hamsters, maar in het verleden wel eens een muisje gehad.
Moet eerlijk zeggen nu ik mijn hamsters heb, vind ik stiekem een muis toch leuker.
Dus misschien als ze de regenboog hebben bereikt....

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 10:56 



 
Profiel   

noah14 schreef
Ik heb nu Russische hamsters, maar in het verleden wel eens een muisje gehad.
Moet eerlijk zeggen nu ik mijn hamsters heb, vind ik stiekem een muis toch leuker.
Dus misschien als ze de regenboog hebben bereikt....


Muizen zijn groepsdieren he :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 10:59 



 
Profiel   

AbC456 schreef
Ik heb er nu nog maar 1. Alle fokkers die ik een bericht stuur krijg ik geen reactie op dus tegen mijn wil in moet ik wel langs de dierenwinkel vanmiddag want wil dr niet alleen hebben.

Wel leuk om mijn oude muisjes te zien :3


Wat jammer dat ze niet reageren!

Vrijdag gaat de gehele groep terug naar hun oude verblijf. Ik probeer dan wat foto's te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 11:12 



 
Profiel   

AbC456 schreef
Muizen zijn groepsdieren he :)


Dat weet ik, had het er ook niet goed staan, had er 2 samen.
En zou het wel weer willen maar dan moeten eerst de hamsters weg, en dat zijn nog jonge dieren
dus duurt minimaal nog 2 jaar :) Maar vind muisjes toch liever!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 11:16 



 
Profiel   

Jaa hier nog een muizeneigenaar! Nouja.. Nog eventjes dan :')
Had er 6, maar allemaal van de zelfde leeftijd dus ze beginnen langzamerhand het lootje te leggen.
Heb er nu nog 2, maar een daar van heeft een tumor, hij heeft er nog geen last van, maar je weet maar nooit hoe hard die dingen groeien. En die andere heeft ouderdomswratjes en is blind. Echt een stel bejaarden dus :D
Heb nog wel foto's van de mama muis en een paar van de kleintjes.

1 mama muis
[ img ]

En 3 van de 4 kleintjes, die andere die wou liever niet op de foto haha
[ img ]

[ img ]

[ img ]

De gene die niet op de foto staan zijn toevallig de muisjes die ik nu nog heb. Dat is een grijs met witte en een helemaal witte

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 11:17 



 
Profiel   

noah14 schreef
AbC456 schreef
Muizen zijn groepsdieren he :)


Dat weet ik, had het er ook niet goed staan, had er 2 samen.
En zou het wel weer willen maar dan moeten eerst de hamsters weg, en dat zijn nog jonge dieren
dus duurt minimaal nog 2 jaar :) Maar vind muisjes toch liever!


Je kunt de hamsters ook een ander huisje geven, zitten die ook samen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 11:18 



 
Profiel   

Toevallig heb ik er 2 samen zitten (dat gaat goed) en de andere zit alleen omdat dat geen
groepsdieren zijn. Maar nee heb er zelf voor gekozen, dus ze blijven tot hun dood. En als ik daardoor nog 2 jaar zou moeten wachten, dan is het niet anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 11:32 



 
Profiel   

noah14 schreef
Toevallig heb ik er 2 samen zitten (dat gaat goed) en de andere zit alleen omdat dat geen
groepsdieren zijn. Maar nee heb er zelf voor gekozen, dus ze blijven tot hun dood. En als ik daardoor nog 2 jaar zou moeten wachten, dan is het niet anders.


Ookal gaat het goed dan leven ze nog in stres. Of het moeten robo's of die andere soort zijn xp

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 11:41 



 
Profiel   

Hoe bedoel je ze leven in stress?? Ze doen alles samen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 12:07 



 
Profiel   

Hier binnenkort ook muisjes, ben er nu zeker van![ img ]
Heb een prachtig onderkomen met veel speelruimte en klimmogelijkheden, een echt muizenparadijsje :):)
Mis mijn oude dikke hamster enorm en wil weer wat levendigs hebben om naar te kijken...

Zoek alleen nog een betrouwbaar adres.
Dierenwinkel durf ik niet goed aan omdat daar alles bij elkaar zit en ik geen zwangere meiden wil :n

Dus als iemand iets weet in mijn regio? Graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 12:09 



 
Profiel   

Shirley, kijk eens op het muizenforum op facebook. Als je daar een berichtje plaatst krijg je hopelijk gauw genoeg antwoord!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 12:11 



 
Profiel   

Ik heb geen Facebook -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 12:14 



 
Profiel   

Shirley schreef
Ik heb geen Facebook -O-


Dat is jammer. Welke omgeving zoek je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 12:29 



 
Profiel   

West-Brabant.
Stukje Zeeland of Zuid-Holland in vind ik ook geen probleem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 12:31 



 
Profiel   

noah14 schreef
Hoe bedoel je ze leven in stress?? Ze doen alles samen


Zodat ze alles kunnen zien wat de ander zoet en zodra er een zwakke plek zichtbaar is vallen ze aan.

Daarom kan het lang goed gaan en ineens niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 12:35 



 
Profiel   

Shirley schreef
West-Brabant.
Stukje Zeeland of Zuid-Holland in vind ik ook geen probleem!


Heb je hier wat aan? Anders zelf even googlen op mousery en plaatsnamen in je buurt.

http://www.harmhofstede.nl/nicemice/ind ... section=33

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 14:22 



 
Profiel   

Och muisjes <3
Ik had vroeger 2 rattendames. Een husky en een zwarte, zusjes. De husky dame was vanaf het begin al een kneusje, met wat ademproblemen, maar heeft het toch lang volgehouden.
Haar zusje heb ik nog laten opereren voor een tumor, en uiteindelijk met 2,5 laten inslapen. ;(
Ik ben gek op alles klein en pluizig, maar het leeft zo kort. Het verdriet dat ik had met het afscheid van mijn dames voel ik soms nog. En dat is al bijna 7 jaar geleden. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 14:28 



 
Profiel   

Amandavd schreef
Shirley schreef
West-Brabant.
Stukje Zeeland of Zuid-Holland in vind ik ook geen probleem!


Heb je hier wat aan? Anders zelf even googlen op mousery en plaatsnamen in je buurt.

http://www.harmhofstede.nl/nicemice/ind ... section=33


Dankjewel! :*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 14:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 25 [ 617 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen