Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 235 van de 242 [ 6028 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238 ... 242  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Taarten Decoreren deel XXIV

 
Profiel   

Nou ik vind hem super goed gelukt +:)+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-16 15:19 



 
Profiel   

Zeker goed gelukt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-16 19:48 



 
Profiel   

EedihcrO schreef
Heel gaaf zeg. Super mooi gemaakt. Daar zal een kind heel blij mee zijn geweest.

Enkele maanden terug heb ik hier in het topic wat tips gevraagd voor een bruidtaart. Het paar was gelukkig op de hoogte dat ik het enkel voor de hobby doe en het is dus niet zo'n strakke taart als ik hier soms voorbij zie komen. Maar al met al ben ik toch wel tevreden en het bruidspaar was er waanzinnig blij mee :D


[ [url=m/IP237y.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/rvdf8Y.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die is goed gelukt hoor! En op dat blok staat hij nog mooier. Wat had je voor vullingen erin zitten?

Ik ben vandaag begonnen aan de boerenkooltaart. Vanmiddag op m'n gemakje staan bakken. De taart is bekleed en morgen gaat de boerenkool er. De rookworst is afgesmeerd en kan bekleed worden. Daarnaast moet ik alleen nog de theedoek maken maar dat is gewoon lekker verstand op nul en hokjes verven. :')
Ik heb even getwijfeld over het onderbord, maar ik ga hem toch maar zo laten.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-16 17:57 



 
Profiel   

Top dat onderbord!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-16 18:04 



 
Profiel   

Ja past er goed bij

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-16 18:05 



 
Profiel   

Jolien87 schreef
Die is goed gelukt hoor! En op dat blok staat hij nog mooier. Wat had je voor vullingen erin zitten?

Ik ben vandaag begonnen aan de boerenkooltaart. Vanmiddag op m'n gemakje staan bakken. De taart is bekleed en morgen gaat de boerenkool er. De rookworst is afgesmeerd en kan bekleed worden. Daarnaast moet ik alleen nog de theedoek maken maar dat is gewoon lekker verstand op nul en hokjes verven. :')
Ik heb even getwijfeld over het onderbord, maar ik ga hem toch maar zo laten.

[ [url=m/Wgigxi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Thanks allemaal. Was zelf ook echt wel blij, maar die strakke rand aan de bovenkant zoals jullie die hebben, dat lukt me nooit.

Hij was gemaakt van chocoladebiscuit en gevuld met 2lagen frambozenmousse. Mijn schoonouders hebben een struik in de tuin, dus die kon ik lekker goedkoop voor ze regelen. Voor zo een taart heb je er best wat nodig zeg. En de onderste laag was gewoon vanille met BBR en aardbeien. Voor de kinderen toch het aller lekkerst (en die heb ik zelf ook lekker gegeten :9 )

Gaaf, dat onderbord. Past goed bij je thema. Laat je de hele taart ook nog even zien. Ben erg benieuwd. Klinkt wel heel gek als je zegt dat de rookworst klaar ligt om te bekleden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-16 22:53 



 
Profiel   

Het eindresultaat:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-16 14:47 



 
Profiel   

Wauw _/-\o_

Krijg serieus trek in boerenkool nu :') Hij ziet er echt prachtig uit zeg :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-16 15:37 



 
Profiel   

Blijft een geweldige taart..


De bruidstaart vond ik ook erg mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-16 16:31 



 
Profiel   

Wauw wat mooi zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-16 16:44 



 
Profiel   

Leuk gedaan! MAar is dit nou een zoete taart of een hartige taart?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-16 18:57 



 
Profiel   

Duhelo schreef
Leuk gedaan! MAar is dit nou een zoete taart of een hartige taart?


Hij is mierzoet. :=
Hou je vast: vanille biscuit gevuld met mergpijpjescreme, aardbeienconfiture, bokkenpootjescreme en lemoncurd. Afgesmeerd met pure chocoladeganache. De worst is gemaakt van cereal treats, dat zijn rice crispies met gesmolten marsmellows en roomboter. Ook afgesmeerd met chocoladeganache. De jus is gemaakt van gesmolten chokotoffs met slagroom. De buitenkant is volledig van fondant.
Ik was bang dat ik de boerenkool niet mooi ging krijgen aangezien ik de oorspronkelijke taart 4 jaar geleden had gemaakt, maar ik vind hem 10x beter dan het origineel. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-16 19:05 



 
Profiel   

Goh, dat klinkt lekker (behalve de ganache van pure chocolade dan, ik lust liever melkchocolade :P).
Ik vermoed dat de eerste hap wel apart is,boerenkool met worst zién en taart smáken :P.
En als je hier een stukje van op hebt je de rest van de dag niet meer hoeft te eten, de calorietjes zijn er dan wel :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-16 19:59 



 
Profiel   

Duhelo schreef
Goh, dat klinkt lekker (behalve de ganache van pure chocolade dan, ik lust liever melkchocolade :P).
Ik vermoed dat de eerste hap wel apart is,boerenkool met worst zién en taart smáken :P.
En als je hier een stukje van op hebt je de rest van de dag niet meer hoeft te eten, de calorietjes zijn er dan wel :P


Een stuk heb je volgens mij een dagmaaltijd aan. :=
Ik vind melkchocolade normaal gesproken ook lekkerder, maar juist omdat de taart zelf met de vullingen en fondant zo zoet is, wordt dit wat gecompenseerd door de pure chocolade.

Voor aankomend weekend ga ik een lego taart maken, weer wat nieuws. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-16 20:03 



 
Profiel   

Hij is weer goed gelukt Jolien.

Duhelo, ik hou ook niet van pure chocoladea maar zoals Jolien zegt, de taart zelf is heel zoet. Afmeren met pure ganache is dan veel lekkerder en dat pure proef je niet echt hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-16 20:30 



 
Profiel   

Wauw, lang niet meer in dit topic geweest, maar wat gaaf die boerenkooltaart! Was je daarmee ook niet in HHB smaakt naar meer geweest?

Mijn neefje wilde een vissentaart voor zijn 4e verjaardag. Deze heb ik gisteren gemaakt


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-16 23:13 



 
Profiel   

Ook ik ben lang niet hier geweest...Wat een mooie taarten de bruidstaart prima gelukt en die boerenkooltaart :~
Ik heb ook een bruidstaart gemaakt maar of geen foto's van (alleen van de bovenste) en een leuke my little pony. Ik heb me voorgenomen om alleen moet slecht weer taarten te maken ik heb me in de zomer echt gefrustreerd met die plak fondant dan heb ik er geen lol in.

[ img ]

[ img ]
Dat spul wat op poeder lijkt is glitter alleen komt dat op foto nooit over...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-16 07:42 



 
Profiel   

Leuk weer :)

Even op m'n telefoon gezocht.
Deze heb ik afgelopen week gemaakt:
[ img ]
[ img ]

Voor dinsdag nog een Paw Patrol taart en voor zaterdag een kersttaartje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-16 09:10 



 
Profiel   

Ha wat leuk, weer een beetje leven in het topic!

Ingrid, de boerenkooltaart was inderdaad voor Smaakt naar meer, was erg leuk. :) Ze waren erg onder de indruk van mijn taart.
[ img ]

Er komen weer mooie taarten voorbij. Woezel en Pip vind ik erg schattig.

Deze taart was een heel gepuzzel met de legoblokjes, maar gelukkig was ik de winnende aanhouder. :)
[ img ]

En de jaarlijkste taart voor Het Groot Niet Te Vermijden. Altijd weer een eer om te mogen doen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-16 09:17 



 
Profiel   

Weer wat leven hier. Leuk.

Jolien, die legotaart is ook echt heel gaaf. Mooi gemaakt.

Andere taarten zijn ook leuk gedaan. Zijn dat gewoon smarties erop bij die vissentaart?

Ik heb ook 2 nieuwe taarten


[ img ]
Pokémon is een beetje ingezakt tijdens het drogen. Nu is het net of hij teveel taart heeft gesnoept :P . Vanillebiscuit met vanillebotercreme met schuddebuikjes en mandarijntjes.

[ img ]
En voor mijn magic Mike maatje :') . Chocoladebiscuit met chocoladeganache en mini m&km's

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-16 09:46 



 
Profiel   

Ja dat zijn inderdaad smarties :)
Super leuk Jolien, dat maak je niet vaak mee.

Mooie taarten weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-16 20:19 



 

[ img ]

Ik had laatst ook een leuk taartje op het werk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-16 20:21 



 
Profiel   

ik had in die bruidstaart champagnecreme gedaan...nou das echt een aanrader heerlijk zeg!!!!
bewerkelijk om te maken maar zeker de moeite waard

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-16 21:26 



 
Profiel   

Hallo allemaal!
In het verleden heb ik ook wel taarten gebakken, maar niet heel fanatiek of veel. Mijn jongste dochter wordt bijna 1 en ik wil zelf de taart gaan bakken. De basisbenodigdheden heb ik dus, maar nu....

http://pin.it/cI3ADxx

Dit moet de taart worden. Wat ben ik hier verder voor nodig? Op mijn lijstje staat:
Biscuitmix
Fondant
Marsepein
Vulling

Er moet natuurlijk ook iets tussen de beide taarten in voor de zekerheid, wat was dat ook alweer?
Bestaat er grijze fondant?
Om de taart te bekleden kan ik het beste marsepein gebruiken denk ik?
Wat moet ik gebruiken om de strik niet in te laten zakken?

Nog meer dingen waar ik aan moet denken?

Alvast bedankt!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-17 22:35 



 
Profiel   

Tussen de taarten doe je een taart- karton en in de onderste taart douwels van hout of lollistokjes van plastic of chocolade stokjes .
De strik maak je hard met tylose, dit moet wel 24u uitharden en werkt alleen met fondant.
Grijze fondant is vast te koop maar je kan ook zwart en wit gebruiken en dan mengen.
Die kleuren gebruik je vaker dan grijs.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 08:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 235 van de 242 [ 6028 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238 ... 242  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen