Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Clydesdale

 
Profiel   

KoudbloedKim schreef
Ik wil dat plaatje weleens zien met iemand van bijv. 1.60m op de Clydesdale. :D


Zoiets? :D

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 01:56 



 

_O-
Je moet eigenlijk die foto plaatsen van de Shetzadeltjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 10:58 



 
Profiel   

Ja die was ook leuk!

Kennen jullie deze al?
http://www.tinkerhengste-moorlage.de/Flash.htm

Wil daar nog eens mijn tinkermerrie naar toe brengen, vind hem ook leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 12:52 



 
Profiel   

Ohja hahahahaha [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 13:20 



 
Profiel   

Haha omg! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 13:24 



 
Profiel   

Deze staat op mijn werk ook Duke en staat te koop. [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 13:36 



 
Profiel   

Zelf denk ik dat vandaag de dag in de praktijk de shire en clydesdale niet echt meer verschillen. Denk dat het meer een kwestie van achtergrond/historische afkomst is dan van het huidige fokbeleid. Ik ken ranke en zware shires en clydesdales.

Je zou ons topic (en deel 1) door kunnen lezen :)

[HK] Deel II Erop, ernaast of eronder, met Shires geen gedonder!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 13:37 



 
Profiel   

VogeltjeM schreef
Zelf denk ik dat vandaag de dag in de praktijk de shire en clydesdale niet echt meer verschillen. Denk dat het meer een kwestie van achtergrond/historische afkomst is dan van het huidige fokbeleid. Ik ken ranke en zware shires en clydesdales.

Je zou ons topic (en deel 1) door kunnen lezen :)

[HK] Deel II Erop, ernaast of eronder, met Shires geen gedonder!


Ik vind dat je het verschil heel goed ziet als ze nog veulen zijn..
Ik zal een foto bijvoegen van mijn Clydesdale als veulen en van een Shireveulen dat er bij stond, dan zie je echt een verschil. En ik vind dat verschil heel vaak duidelijk, als veulen dan. Ik vind Clydesdales altijd wat lomper uitzien haha, en eigenlijk net een rib te lang (bij die van mij toch alleszins :) )

Die dikke teddybeer is van mij :D
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 17:16 



 
Profiel   

:D Zoals die onderste, daar houd ik van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 17:39 



 
Profiel   

Die van mij zijn shires maar de ene lijkt meer op de onderste en de ander meer op de bovenste :o wel interessant hoor, of er al dan niet nog veel verschillen bestaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 17:48 



 
Profiel   

Ik denk dat vooral de kleur verschilt met de shirts.

Maar waar kom je vandaan? Ik heb een Clydesdale merrie, misschien kan je eens kennismaken met het ras. Ik wil mijn merrie wel graag dit jaar laten dekken dus als er een hengst uit komt, alleen moet je dan even geduld hebben... :)

Mocht iemand een Clydesdale dekhengst weten dan hoor ik het graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-17 22:15 



 
Profiel   

garffpamela schreef
Ik denk dat vooral de kleur verschilt met de shirts.

Maar waar kom je vandaan? Ik heb een Clydesdale merrie, misschien kan je eens kennismaken met het ras. Ik wil mijn merrie wel graag dit jaar laten dekken dus als er een hengst uit komt, alleen moet je dan even geduld hebben... :)

Mocht iemand een Clydesdale dekhengst weten dan hoor ik het graag.



Wat een leuk idee! Ik woon in belgie, zo een 20 min van maastricht. Is dat een beetje in de buurt ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-17 23:29 



 
Profiel   

garffpamela: http://bokt.digidip.net/visit?url=http% ... Degosearch deze bijvoorbeeld dus :)

In Chaam staat nog een zwarte Clydesdale hengst, Arclid Bulabos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-17 01:36 



 
Profiel   

Misschien kunnen je ze bij Robin Hood Stables van Verhoeven meer info geven. Ze hebben eigenlijk Shires, maar importeren ook veel uit UK. Misschien weten hun een goede plek en ze kunnen je alles vertellen over de verzorging.

En een volledig raszuivere is moeilijk te vinden. Er is veel gekruisd tussen Shires en Clydesdales in het verleden. Daarom zijn er nu ook Shires die sabino bont dragen. Dat komt van oorsprong helemaal niet voor bij Shires, wel bij Clydesdales.

En qua zorg heb je er weinig ander werk van als elk ander paard. En ze vragen dezelfde extra zorg als ieder paard wat sokken en veel haar heeft (mok, mijt, etc etc) en ze eten veel... :-D

Ik heb wel ondervonden door de jaren heen dat ze het op laag suiker voer beter doen. Vooral sober (ruw)voer in grote hoeveelheden, aangevuld met wat sportbrok.

Heb zelf jaren een Shire gehad en laatst nog een Shire beleerd en ze zijn zo leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-17 01:53 



 
Profiel   

garffpamela schreef
Ik denk dat vooral de kleur verschilt met de shirts.

Maar waar kom je vandaan? Ik heb een Clydesdale merrie, misschien kan je eens kennismaken met het ras. Ik wil mijn merrie wel graag dit jaar laten dekken dus als er een hengst uit komt, alleen moet je dan even geduld hebben... :)

Mocht iemand een Clydesdale dekhengst weten dan hoor ik het graag.

Over drie jaar heb ik er eentje voor je haha :D
Maareehhh, jouw naam is garffpamela, van waar komt jouw paard?
Mijn ruin heet Garff Glashtyn :)


Laatst bijgewerkt door Granoek op 13-01-17 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-17 19:29 



 
Profiel   

Women2 schreef
Misschien kunnen je ze bij Robin Hood Stables van Verhoeven meer info geven. Ze hebben eigenlijk Shires, maar importeren ook veel uit UK. Misschien weten hun een goede plek en ze kunnen je alles vertellen over de verzorging.

En een volledig raszuivere is moeilijk te vinden. Er is veel gekruisd tussen Shires en Clydesdales in het verleden. Daarom zijn er nu ook Shires die sabino bont dragen. Dat komt van oorsprong helemaal niet voor bij Shires, wel bij Clydesdales.

En qua zorg heb je er weinig ander werk van als elk ander paard. En ze vragen dezelfde extra zorg als ieder paard wat sokken en veel haar heeft (mok, mijt, etc etc) en ze eten veel... :-D

Ik heb wel ondervonden door de jaren heen dat ze het op laag suiker voer beter doen. Vooral sober (ruw)voer in grote hoeveelheden, aangevuld met wat sportbrok.

Heb zelf jaren een Shire gehad en laatst nog een Shire beleerd en ze zijn zo leuk!



Persoonlijk niet zo'n goede ervaringen met RHS

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-17 19:29 



 
Profiel   

Dromerd schreef
garffpamela schreef
Ik denk dat vooral de kleur verschilt met de shirts.

Maar waar kom je vandaan? Ik heb een Clydesdale merrie, misschien kan je eens kennismaken met het ras. Ik wil mijn merrie wel graag dit jaar laten dekken dus als er een hengst uit komt, alleen moet je dan even geduld hebben... :)

Mocht iemand een Clydesdale dekhengst weten dan hoor ik het graag.



Wat een leuk idee! Ik woon in belgie, zo een 20 min van maastricht. Is dat een beetje in de buurt ?

Ik woon ook in Belgiƫ, 20min van maastricht. Als zij voor jou te ver woont :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-17 19:31 



 
Profiel   

Ik woon in Venhuizen dus niet echt in de buurt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-17 23:36 



 
Profiel   

Granoek schreef
Women2 schreef
Misschien kunnen je ze bij Robin Hood Stables van Verhoeven meer info geven. Ze hebben eigenlijk Shires, maar importeren ook veel uit UK. Misschien weten hun een goede plek en ze kunnen je alles vertellen over de verzorging.

En een volledig raszuivere is moeilijk te vinden. Er is veel gekruisd tussen Shires en Clydesdales in het verleden. Daarom zijn er nu ook Shires die sabino bont dragen. Dat komt van oorsprong helemaal niet voor bij Shires, wel bij Clydesdales.

En qua zorg heb je er weinig ander werk van als elk ander paard. En ze vragen dezelfde extra zorg als ieder paard wat sokken en veel haar heeft (mok, mijt, etc etc) en ze eten veel... :-D

Ik heb wel ondervonden door de jaren heen dat ze het op laag suiker voer beter doen. Vooral sober (ruw)voer in grote hoeveelheden, aangevuld met wat sportbrok.

Heb zelf jaren een Shire gehad en laatst nog een Shire beleerd en ze zijn zo leuk!



Persoonlijk niet zo'n goede ervaringen met RHS



Dat jij dat niet hebt, is erg vervelend. Ik heb meerdere goede ervaringen daar. Dus misschien TS gewoon zelf laten beslissen wat ze vind en het laten ervaren. Het is immers haar topic en niet dat van jou Granoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-17 02:28 



 
Profiel   

Granoek zegt toch ook niet dat ze daar niet mag gaan kijken? Ze gooit alleen haar eigen licht er nog overheen, net als jij doet. Dan heeft TS 2 verhalen ipv 1, toch alleen maar goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-17 16:30 



 
Profiel   

Wat een leuk idee! Ik woon in belgie, zo een 20 min van maastricht. Is dat een beetje in de buurt ?[/quote]
Ik woon ook in Belgiƫ, 20min van maastricht. Als zij voor jou te ver woont :)[/quote]

Granoek

Mag ik het onthouden voor wanneer de lente weer is aangebroken? Dan kom ik graag eens langs

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-17 21:50 



 
Profiel   

Ik ken iemand met een Shire. Wat betreft de verzorging/onderhoud van zo'n paard zijn er wel ff wat zaken om rekening mee te houden.

- Ten eerste de hoefsmid. Als je pech hebt gaat het tegen vallen er 1 te vinden. Daarnaast kan de eis worden gesteld dat hij in een bekapbox moet. Dat moet ej snuitje dan ook maar tolereren.
- Stalling. Een stalletje van 3 bij 3 is toch echt vaak te klein.
- Ruwvoer. Er gaat echt veel meer in.
- Passend materiaal: vooral hoofdstel, beenbeschermers, en dekens is soms een dingetje. Lengtematen zijn wel te krijgen maar ze hebben vaal grote onderlengte nodig en kortere bovenlengte door de zware hals.
- ontwormen, altijd 2 spuiten. vooral bij de duurdere exemplaren tikt dat lekker aan.
- vervoer. In mijn 2p past hij niet. Zit met zijn hoofd vast aan het plafond.
- medische dingetjes, zoals mok, zomereczeem, artrose etc

En dan ook de opvoeding, als dat net even met zijn voeten tegen je aan komt of met zijn hoofd schuurt is dat toch echt nog een stuk vervelender dan dat het normaal al is.

Dat zijn wat ik zo heb ervaren als dingen om over na te denken. Komt er vooral op neer dat sommige dingen gewoon duurder zijn, of dat dingen net wat meer moeite kosten om te vinden/regelen. Als je dat er voor over hebt, heb je er wel een prachtig dier staan. De shire was ook prima te rijden, niet lui ofzo, en prima aan de hulpen te zetten. Enige waar ik in dat opzicht over viel is dat je toch merkt dat ze moeite hebben om meer afdruk te ontwikkelen. Mja tis ook geen kleine jongen natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-17 22:50 



 
Profiel   

Persevero schreef
Ik ken iemand met een Shire. Wat betreft de verzorging/onderhoud van zo'n paard zijn er wel ff wat zaken om rekening mee te houden.

- Ten eerste de hoefsmid. Als je pech hebt gaat het tegen vallen er 1 te vinden. Daarnaast kan de eis worden gesteld dat hij in een bekapbox moet. Dat moet ej snuitje dan ook maar tolereren.
- Stalling. Een stalletje van 3 bij 3 is toch echt vaak te klein.
- Ruwvoer. Er gaat echt veel meer in.
- Passend materiaal: vooral hoofdstel, beenbeschermers, en dekens is soms een dingetje. Lengtematen zijn wel te krijgen maar ze hebben vaal grote onderlengte nodig en kortere bovenlengte door de zware hals.
- ontwormen, altijd 2 spuiten. vooral bij de duurdere exemplaren tikt dat lekker aan.
- vervoer. In mijn 2p past hij niet. Zit met zijn hoofd vast aan het plafond.
- medische dingetjes, zoals mok, zomereczeem, artrose etc

En dan ook de opvoeding, als dat net even met zijn voeten tegen je aan komt of met zijn hoofd schuurt is dat toch echt nog een stuk vervelender dan dat het normaal al is.

Dat zijn wat ik zo heb ervaren als dingen om over na te denken. Komt er vooral op neer dat sommige dingen gewoon duurder zijn, of dat dingen net wat meer moeite kosten om te vinden/regelen. Als je dat er voor over hebt, heb je er wel een prachtig dier staan. De shire was ook prima te rijden, niet lui ofzo, en prima aan de hulpen te zetten. Enige waar ik in dat opzicht over viel is dat je toch merkt dat ze moeite hebben om meer afdruk te ontwikkelen. Mja tis ook geen kleine jongen natuurlijk.



Dank je wel voor deze info ! Fijn ! Hier kan ik ook weer verder mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-17 23:13 



 
Profiel   

Dat opvoeden is iets waar je absoluut rekening mee moet houden. Mijn driejarige Clydesdale hengst is heel braaf en echt niet gemeen, maar met dat beetje hengstengedrag (enorm bijterig, soms met een voorbeen slaan) wat hij toont kan hij behoorlijk lomp zijn en moet je dus goed rekening houden met je eigen veiligheid. Mijn paard laat zich goed corrigeren en hij weet wat wel en niet mag, maar soms is het gewoon sterker dan hem en lukt hem (bijna) niet om het gedrag te onderdrukken.
Ik heb geen ambitie om te gaan fokken dus binnenkort laat ik hem ruinen, ik heb geen zin in gedoe en ik vind het risico te groot worden, zeker als zijn hormonen meer gaan opspelen.
(Maar ik vind het ook jammer, ik zie hoe hij nu aan het ontwikkelen is en ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig hoe hij uiteindelijk zou worden als ik hem wel hengst laat.)

Foto's vandaag gemaakt. Op de foto's is zijn uiterst vriendelijke karakter goed af te lezen, er zit echt geen kwaad in. Wat dat betreft zijn Clydesdales echt geweldige paarden!


[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Dat opjagen voor wat actiefoto's vind hij maar raar, het liefst komt hij gelijk weer naar me toe.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-17 22:10 



 
Profiel   

Wauw neila, die zit goed in z'n vacht! Glanst mooi.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-17 22:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen