Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 30 [ 740 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Terroriserende schoonmoeder

 
Profiel   

Excuus voor het lange verhaal! Maar zo krijgen jullie een heel klein beetje een beeld hoe mijn schoonmoeder is.


Ik heb een hele nare schoonmoeder. 2 jaar lang is ze mij aan het terroriseren.
Tegen mij doet ze alsof er niets aan de hand is en speelt de lieve zelf. Achter mijn rug om is ze mij zwart aan het maken. Zegt dingen tegen mijn vriend dat ze hoopt dat het snel uit is, als wij ooit zouden trouwen dat ze niet komt opdagen. Maakt mij zwart bij de rest van de familie.
Ze heeft stennis lopen zoeken toen mijn moeder net overleden was. Loopt stennis te zoeken rondom mijn verjaardag etc.

De 1e kerst zonder mijn moeder, ik wilde kerst overslaan. Hier had ze totaal geen begrip voor en is dus boos geworden. Ik heb een keer geprobeerd met haar te praten. Heeft totaal geen zin gehad, ze zegt dat het leugens zijn en dat ze niet weet wat voor kwaads ze over mij te zeggen heeft.

Zo wilde ze ook perse keer mijn paard zien. Ok, kom maar langs. “oh wat een lief beest” etc.
Om een dag later te zeggen wat voor rot dier ik heb en dat ik teveel geld uitgeef (dit zegt ze tegen mijn vriend).

Ook zoiets… Zij vind dat ik aas op het geld van mijn vriend. Dat ik van hem eis alles te betalen.
Even voor de goede orde, we verdienen hetzelfde en betalen dus ieders de helft van de gezamenlijke kosten. Vriendlief zat een keer heel zwaar, baan verloren, WW uitkering zou pas weken later volgen. Hij heeft zijn ouders gevraagd om het geld te lenen. Dit wilden ze niet, want dan zou ik het afpakken.

Ik heb het contact met mijn schoonouders een half jaar geleden verbroken. Wat een rust! Zij houden uiteraard niet op. Mijn vriend komt altijd opgefokt weer thuis als hij op bezoek is geweest. Nieuwjaarsdag was voor mij de druppel. Ze hadden hem gebeld om gelukkig nieuw jaar te wensen (direct na 12-en). Dit heeft hij niet gezien, we waren in de stad vuurwerk aan het kijken. Hij ziet het een uur later, wilde niet eens terugbellen. Ik heb gezegd dit wel te doen, wel zijn ouders en ze willen waarschijnlijk alleen maar gelukkig nieuw jaar wensen. Zijn moeder is dus heel boos geworden dat hij niet direct heeft opgenomen. Ze gaf mij hierin de schuld en noemde mij ‘DAT’. (“je belt zeker niet omdat DAT naast je staat”)

Ik had het contact natuurlijk al verbroken, maar ik stond eventueel wel open als ze hun excuses aan wilde bieden. Dit gebeuren heeft echter voor mij de deur op slot gedaan en heb ik de sleutel weggegooid.

Mijn vriend is ook heel boos geworden. Heeft met zijn ouders erover gepraat en de waarheid verteld. Nu zijn ze heel bang hem kwijt te raken. Nu willen ze opeens met mij praten en het goed maken.
Mijn vriend hoopt heel hard dat het goed komt.

En nu? Ik heb totaal geen behoefte om met die mensen te praten. Ze zijn hier al 2 jaar mee bezig. Ik heb geen behoefte in contact met ze. Ben er klaar mee.
Moet ik dan alsnog maar met ze gaan praten? Mijn gevoel zegt: laten gaan, ze zijn het niet waard
Maar mijn verstand zegt dat ik het voor mijn vriend moet doen.

Uiteraard is het bovenstaande maar het topje van de ijsberg.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 10:56 



 
Profiel   

Jeetje wat een verhaal! Snap dat je er klaar mee bent.

Is dit al vanaf het begin of is er iets voorgevallen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:01 



 
Profiel   

Poeh, het verhaal lezende dacht ik al: jouw vriend moet eens even goed de waarheid vertellen hoe het ècht zit!

Zodat zij zich rot kunnen schamen en met hangende pootjes excuses aan komen bieden :j

Ik zou als ik jou was niet de behoefte hebben om zelf een handreiking te doen: zij doen eerst maar hun best om jou excuses te maken. Ze sturen maar een kaartje met verontschuldigingen ofzo en als wat daarop staat, je aanstaat dan kan je wel eens overwegen om ze op bezoek te laten komen ofzo.

Zo zie ik het hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:02 



 
Profiel   

Voor je vriend is dit natuurlijk heel moeilijk. Hij zit tussen twee vuren.
Ik zou dat gesprek aan gaan en niet boos worden wat ze ook zeggen.
Je kan daarna nog besluiten om niet meer met ze te praten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:05 



 
Profiel   

Wat een vervelende, zeg vreselijk situatie! Vooral als je het zelf echt niet wilt maar ook je vriend niet wilt teleurstellen.

Ik denk dat het heel belangrijk is om eerst voor je eigen gevoel voor jezelf te kunnen bevestigen dat wat zij zeggen allemaal niet waar/onzin is. Je zal moeten proberen te accepteren dat de situatie waarschijnlijk niet veranderd, of in ieder geval je schoonmoeder zal niet veranderen. Aangezien wat zij allemaal zeggen toch niet waar is, ook al is dat moeilijk, zou je kunnen proberen te denken 'weet je wat, laat haar maar l*lllen, ik weet zelf wel beter...'.

Ik zou als ik in jouw schoenen zou staan wel het gesprek aangaan, voor je vriend, maar dan zou ik wel eerst de rust moeten hebben gevonden om alle emoties uit te kunnen schakelen zodat je echt voor jezelf kan bedenken:' lekker belangrijk wat ze allemaal zegt, ik weet hoe het zit en niemand anders'. Maar dat heeft wel tijd nodig, en die moet je jezelf wel gunnen tot een moment dat je er weer klaar voor bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:05 



 
Profiel   

Jeetje wat een verhaal zeg! En wat lijkt mij dit moeilijk voor jouw vriend.
Ik weet natuurlijk niet het hele verhaal en wat er nog meer achter speelt qua gevoelens, maar ik zou nog 1 keer het gesprek aangaan. Sowieso voor je vriend, zodat je laat zien dat je het écht nog een keer wilt proberen om om de tafel te zitten met haar. Mocht het dan weer escaleren etc. dan zou ik het hier bij laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:08 



 
Profiel   

Hmm hele moeilijke situatie, echter hoe reageert je vriend op de beschuldigingen van z'n moeder tegenover jou? Want als hij het blijft accepteren word het haar natuurlijk wel heel gemakkelijk gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:09 



 
Profiel   

Daar ben ik het mee eens.

Denk dat jouw vriend eens met de vuist op tafel moet slaan en een keus moet maken!
Beetje vent laat zo toch niet over zijn geliefde praten? Kom op, zeg!
Met zo'n sukkeltje was ik zo klaar.
Ben je gelijk van die schoonmoeder af ook ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:14 



 
Profiel   

Wat een bijzondere situatie. Ik ben ook erg benieuwd hoe dit ontstaan is, is er ooit iets voorgevallen? Je moet hierin gewoon je gevoel volgen, het is altijd lastig om als buitenstaander hier iets van te vinden.

Ik zou denk ik wel nog een keer het gesprek in gaan en hierbij ook vertellen wat voor effect het heeft op jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:15 



 
Profiel   

Dit is ontstaan omdat ik hun lieftallige zoontje heb weggehaald.
Ik ben de andere vrouw in zijn leven nu.

Mijn vriend accepteert dit dus ook echt niet. Zegt dit constant. En als ze problemen hebben met mij daar met mij over moeten hebben.

Hij heeft ze nu dus een ultimatum gegeven. Normaal doen of hem kwijtraken.
Nu willen ze dus wel praten met mij. Maar hun mening over mij zal daarin niet veranderen lijkt mij.

Zoals ik verder lees uit jullie berichten kan ik dus het beste wel het gesprek aangaan.
Maar inderdaad, voor mijn vriend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:17 



 
Profiel   

Ik zou dan in ieder geval van te voren hele goede afspraken maken met je vriend!

Dat jullie met z'n twee precies op dezelfde lijn staan.
En ook dat als er een gesprek komt, je schoonouders precies komen te weten waar ze aan toe zijn.
Wat een eventueel hernieuwd contact inhoudt, wat de 'grens' is waarna het contact alsnog verbroken wordt.
Zulke dingen bedoel ik, bespreek het goed van te voren met je vriend.

Helemaal omdat je vriend zoals je zegt 'hard hoopt dat het goed komt'.
Dat betekent dat hij er heel anders instaat als jij.
Daarom moet je van te voren bepalen waar je gezamenlijk staat.


Laatst bijgewerkt door mika11 op 06-01-17 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:18 



 
Profiel   

Is je vriend enig kind?

Heeft je vriend al op de een of andere manier aan jou kenbaar gemaakt wat er bij hem in zijn hoofd zit?
Want als je weet dat hij aan je kant staat, denk ik dat je mogelijks best eerst met hem erover praat om dan samen te kijken wat de 'mogelijkheden' zijn.

Het is niet de bedoeling dat jij of hij elkaars leven nog moeilijker maakt.

Maar ik zou toch voor je eigen rust, nog een hele tijd geen contact met de schoonouders opzoeken.
En als je dit wel doet, doe het dan met eeen vertrouwenspersoon, iemand die weet wat er aan de hand is. Dan kan die inspringen voor je indien het nodig blijkt te zijn. Maar laat het van hen uit komen.
En moest je ooit naar een gesprek gaan met hen, neem het gesprek dan op met je smartphone of zo.
Als ze hun verhaal dan weer omkeren heb je het ultieme bewijs waar ze bijstaan.

Jammer genoeg heb ik ook geen goede contacten met mijn schoonmoeder, maar gelukkig moet ik nog meestal de moderator spelen want de relatie tussen mijn vriend is gewoon barslecht met zijn moeder (en dat heeft ze zelf uitgezocht en verkregen, tja)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:20 



 

Shirley schreef
Daar ben ik het mee eens.

Denk dat jouw vriend eens met de vuist op tafel moet slaan en een keus moet maken!
Beetje vent laat zo toch niet over zijn geliefde praten? Kom op, zeg!
Met zo'n sukkeltje was ik zo klaar.
Ben je gelijk van die schoonmoeder af ook ;)


Hier ben ik het mee eens! Als jouw vriend dit toe laat... Ik weet het, het is zijn moeder, maar oh wee dat als mijn moeder zo over mijn vriend zou praten ze gegarandeerd even ruzie met mij krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:20 



 
Profiel   

Ik zou het gesprek aan gaan en laat haar maar vertellen wat er precies gaande is en waar het vandaan komt.

Daaruit conclusies trekken en anders heel simpel zeggen dat je geen behoefte hebt aan het gezeur van de schoonmoeder en dat je geen hebt om je leven kapot te laten maken door haar en dat je gelukkig bent met je vriend.

Ja, dat is vrij hard maar dan weet de schoonmoeder ook meteen waar ze aan toe is en dan is het de keus van de vriend hoe hij dat oppakt. Dat weet ik natuurlijk niet.

Buiten dat is het natuurlijk een nare situatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:21 



 
Profiel   

Ik denk dat ik met ze zou gaan monologen.alles eruit gooien wat me heeft gestoord en wat dat voor je gevoel heeft betekend. Duidelijk maken dat het voor jou op die manier niet hoeft, je gek bent op je vriend en het echt wel belangrijk vind dat er contact is tussen hen, dat jij daar best onderdeel van uit wil maken maar niet zoals het nu gaat. Hen het woord even gunnen en zien hoe het loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:22 



 
Profiel   

Mijn vriend laat het ook niet toe en staat absoluut aan mijn kant!
Hij stopt haar elke keer als ze dit weer doet. Maar dat gaat maar even goed.
Hij heeft constant ruzie hierover met haar. Nu dus dat ultimatum.

JesdaJinn: dit heb ik dus een keer gedaan :+ Maar toen waren het dus allemaal leugens

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:23 



 
Profiel   

Dit klinkt als mn ex schoonmoeder, die zelfs nu 2 jaar later nog overal aan het rondbazuinen is over hoe naar ik ben en hoe zielig haar zoon.. Maar goed daar heb jij niks aan.

Ik zou het gesprek onder voorwaarden aangaan. 1 je vriend erbij en op een onpartijdige locatie afspreken. 2 als ze zich niet gedragen dat jij en vriend dan weg gaan (dit ook vooraf communiceren) 3 dat ze excuses aanbieden maar dit ook doen bij de mensen bij wie ze je zwart gemaakt hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:25 



 
Profiel   

Als ze haar verhaal weer heeft gedaan en daaruit blijkt dat het allemaal leugens zijn dan zou ik duidelijk zeggen dat ze liegt (eventueel een voorbeeld geven waaruit blijkt dat het niet zo is) en dan ook zeggen dat je bij deze het contact verbreekt want dat je je niet laat leiden door leugens.

Ik zou het absoluut niet pikken als mijn schoonmoeder zo doet, dan zou ik al veel eerder het contact verbreken. Lastige is natuurlijk wel dat je vriend wel contact heeft maar anders afspreken dat je er niks over wilt horen ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:25 



 

Ik zit/zat in een soortgelijke situatie met mijn schoonouders, wil er niet teveel over kwijt verder, maar een heleboel wat je vertelt, is zéér herkenbaar.
De eerste vraag die schoonmoeder me stelde toen we elkaar voor het eerst ontmoetten, was:"Hoe kom je zo dik?"
Daar sta je dan met je mond vol tanden.

Ik wil je wel één tip geven; zet je vriend niet onder druk om contact te verbreken.
Natuurlijk is het belangrijk om in gesprek te blijven, aan te geven wat het met je doet.
Maar laat hem niet kiezen tussen jou en zijn ouders.
Grote kans dat je dit sowieso niet van plan was hoor, dus vat het niet op als een beschuldiging alsjeblieft. :)

Mijn vriend (nu man) heeft er uiteindelijk voor gekozen om het contact te verbreken, maar heeft daarvoor wel meerdere keren geprobeerd een net gesprek met ze te voeren en geprobeerd zonder beschuldigingen duidelijk te maken wat hem dwars zat.
Later ook nog via een nette mail, aangezien het face-to-face gesprek 0,0 effect had.
De mail had ook geen effect en er werden allerlei leugens de wereld ingestuurd, dus uiteindelijk was de emmer vol.

TS, als je meer wil weten, stuur me dan maar een pb'tje. :)
Ik wil er verder openbaar niet echt meer over kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:27 



 
Profiel   

Hij is enigs kind inderdaad

Dank jullie wel voor jullie meningen. Ik ga het gesprek inderdaad aan.
Moet alleen nog even nadenken over het hoe en wat. Vriendlief staat achter mij, hoe dan ook!

Ik heb mijn vriend nóóit onder druk gezet. Juist niet!
Heb altijd gezegd dat hij gewoon op bezoek moet gaan e.d.
Dit jaar heeft hij daar kerst gevierd. Dit is dus echt vanuit hemzelf gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:30 



 

Dat dacht ik al inderdaad, het was ook zeker niet bedoeld als aanval. :)

Ik wens je heel veel succes!
Veel mensen hebben geen idee wat voor impact dit kan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:33 



 
Profiel   

Ik vind het in ieder geval wel postief dat je het gesprek aan gaat. Ik vind sommige hier nogal licht over gaan. Ik wil niet goedpraten wat zijn moeder doet, maar het blijft zijn moeder. Daar kun je ondanks alles toch niet zomaar tegen zeggen dag en bedankt. Nee je maakt ruzie in de hoop dat 2 belangrijke mensen in je leven het kunnen bijleggen. Ik wens je alvast veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:35 



 
Profiel   

nee zo zag ik het ook niet hoor :)

Ik vind het vooral heel naar voor mijn vriend.
Hij moet constant die dingen over mij weer horen, krijgt er weer ruzie over enzo.
Ik heb er niet zoveel last meer van sinds ik geen contact meer heb.
Niet meer ongemakkelijk op bezoek gaan, geen stomme telefoontjes meer. Voor mij is die rust er wel. Maar ja, dan komt vriendlief weer helemaal opgefokt thuis en weet ik alweer wat er is besproken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:36 



 
Profiel   

Ik heb ook zo'n sl, maar die van mij is wat geniepiger. Tegen mijn vriend doet ze alsof ze me geweldig vind en om me geeft, maar zodra hij ook maar even de kamer uit is... Hij blijft volhouden dat ze het niet zo bedoeld, maar ik weet na 15 jaar wel beter. Ik heb geen tips. Wij beperken het contact tot 2x per jaar hier (1x verjaardag ons en 1x verjaardag kinderen) en hij heeft verder telefonisch wel regelmatig contact met ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:38 



 
Profiel   

Maar waarom gaat jouw vriend daar heen als ze zo tegen jou doen? Mochten mijn ouders negatief doen over mijn vriend dan ben ik er per direct klaar mee. Ook al ken ik mijn vriend nog maar een jaar...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 11:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 30 [ 740 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen