Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 47 [ 1170 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 47  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Schofthoogte veulens 2016

 
Profiel   

Mijne is vorige maand gemeten op 1.30 de laatste tijd niet veel gegroeid voor mijn gevoel

Hij is gemeten op 8.5 maand oud en is inmiddels 9.5 ik ga deze week weer meten

Laatste meting was hij 1.30 dit zou betekenen dat hij tussen de 1.46 en 1.50 wordt.

Papa is 1.36,5 ( new forest)
Mams is 1.53 (amerikaanse draver)

Kwa halster maat begint maat pony nu aardig krap te zitten en gaat dus al richting cob :=

1 dag oud <3
[ img ]

1 maand
[ img ]

3 maand
[ img ]

Nu 9 maand

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-17 11:28 



 
Profiel   

Hier ook weer gemeten op 9 maand. Paps 1.62, mams 1.63 en junior 1.47 :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-17 15:48 



 

Momenteel maken de billen van [naam] een flinke groeispurt. :)

26 April - 1.15m
22 Mei - 1.26m (kont 1.28m)
20 Juni - 1.30m (kont 1.35m)
29 Juli - 1.38 (kont 1.42m)
27 Aug - 1.42m (kont 1.46m)
22 Nov - 1.50m (kont 1.57m)
20 Dec - 1.52m (kont 1.58m)
07 Feb - 1.53m (kont 1.61m)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-17 22:08 



 
Profiel   

Hoi allemaal
ik heb een vraagje.
mijn veulen(tje :D ) is nu 5,5 maand en 89 cm, haar moeder is 111cm en de vader 110 cm. Hoe groot woed ze dan ongeveer als ze 3 jaar is (dus bijna uitgegroeid).ik heb er geen verstand van maar ze groeit heel snel daarom was ik benieuwd. Alvast bedankt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 18:35 



 
Profiel   

[ img ]

Deze staat eerder in het topic, je kan dan een beetje het gemiddelde percentage nemen tussen maand 5 en 6

Dus maximaal 84,5% en minimaal 78,15%

Als ik het goed uitreken wordt ze dan ongeveer tussen de 1m05 en 1m14. Dit zou dan wel eind schofthoogte zijn, dus misschien nog niet als ze 3 is

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-17 05:03 



 
Profiel   

Oke heel erg bedankt voor je antwoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-17 14:58 



 
Profiel   

Vandaag Bailey weer gemeten (iets te laat, oeps) en ze is 1m28,5. Ze is dus weer 2,5cm gegroeid. Haar kont staat op 1m34 (moeder is 1m35).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-17 10:15 



 

Hier gaat het groeien ook weer sneller, ik denk toch ook dat ze in de winter langzamer groeien en nu het weer warmer wordt en langer licht, het groeien ook sneller gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-17 10:22 



 
Profiel   

Bryana meten word wat lastig in de opfok.
Maar gok schoft 138/140 kont 146/148
Moeder 148 vader 152

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-17 10:59 



 
Profiel   

Bij mij groeit Yuri als kool hij is volgende maand 1 jaar :) moet hem nog even echt meten hihi ikzelf ben 1.75

[ img ]
Foto van nu
[ img ]
Toen hij 5 maanden was

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-17 11:02 



 
Profiel   

Onze dame lijkt toch niet heel groot te worden ze is nu met bijna 9 maanden maar 1.40 dus verwachtte eind stokmaat rond de 1.65 maar hoop dat ze toch nog flink gaat groeien tot 3 jaar dat ze de 1.70 of groter haalt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-17 11:07 



 
Profiel   

Alpha groeit op het moment bijna niet. Hij is nu 8 maand en meet zo'n 1.36... ik hoop echt dat hij van het voorjaar een flinke groeispurt maakt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-17 14:14 



 
Profiel   

Lieve Bokkers,

Graag doe ik mee met jullie topic. Mijn merrieveulen heb ik aangekocht met zes en een halve maand en heet Lily-Fee. Een merrie van Hitmaker x Goodtimes x Flemmingh.

Mama van Lily-Fee is Uni-Fee een Elite, Sport Dr en EPTM Dr merrie. Uni-Fee is gemeten op 1,64 m, maar is volgens de eigenaren nog iets groter uitgegroeid na de merrietest naar 1,66 m. Uni-Fee heeft al veel verschillende veulens gehad waarvan de kleinste een merrie van 1,62 m. is geworden uit een Parcival haar andere vier volwassen kinderen zijn allemaal tussen de 1,65 en 1,70 geworden.

Papa van Lily-Fee is de twee jaar terug goedgekeurde hengst Hitmaker en Lily-Fee is van zijn eerst jaargang. Hitmaker is gemeten als driejarige op 1,71 m en is een zoon van Wynton. Er is nog weinig bekend over de nakomelingen van Hitmaker, maar naar verwachting gaan ze veel maat meekrijgen zoals beoordeeld tijdens de hengstenkeuring.

Lily-Fee heb ik als volgt gemeten:
6,5 maanden - 1,41 cm
8,5 maanden - 1,45 cm (vandaag nog even checken)

Lily-Fee heeft ontzettend lange benen en kwam met een worminfectie. Dus wat schraal. Gelukkig is ze nu wat aangekomen. Foto's hieronder zijn van de dag nadat ik haar had gekocht met zes en een halve maand. Zal even kijken of ik betere kan maken komende week.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Nu mijn vraag: Hoe groot denken jullie dat Lily-Fee gaat worden?

Bedankt voor het lezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 09:38 



 
Profiel   

Moos zondag gemeten helemaal vergeten te melden! :#

Schoft 1,26 en billen 1,30.
Toen ie aan kwam was ie 1,19 dus in iets minder dan 4 maandjes 7cm erbij :oo
Ik heb er stiekem wel hoop in dat het een grote gaat worden!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 09:44 



 
Profiel   

Moos is wel een plaatje om te zien <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 09:50 



 
Profiel   

Wat een leukerd Lily-fee! Ik denk zo tussen 1,65 en 1,70. Je zou eens met die tabel kunnen uitrekenen. Maar als ze met een worminfectie kwam kan ze zo nog de hoogte in gaan, of heeft ze dat al gedaan? Idd hele lange benen!

Hoe groot verwacht je dat moos wordt? Die van mij is iets hoger, maar ik verwacht dat ze gewoon vroeg stopt met groeien (moeder is klein en vader ook niet heel groot). Ik hoop dat ze de 1,45 haalt (kleiner is niet erg, ik ben ook klein)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 10:12 



 
Profiel   

Papa is 1,53 mama 1,47.

Ik hoop zo een 1,50. Maargoed dat valt natuurlijk niet te zeggen. Hij heeft ook nog geen echte spurt gehad maar heel geleidelijk. Het is afwachten haha! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 10:15 



 
Profiel   

Hier geen idee hoe groot Gentle ondertussen al is... Staat in Duitsland in de opfok en toen hij weg ging ( met 6 maanden) was hij de 1.30m al gepasseerd.

Zijn moeder is maar 1.45m en zijn vader is 1.55m dus ik gok dat hij de schofthoogte van paps wel zal gaan halen.

Ik heb n 6 jarige ruin op stal staan die uit 2 ouders van 1.46m komt en die hebben we n dik half jaar geleden gemeten op ruim 1.51m.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je het sowieso nooit zeker weet hoe groot veulens uiteindelijk gaan worden als ze volwassen zijn... Sommige blijven "klein", andere worden groter dan verwacht..... Nu moet ik wel zeggen dat ik vanaf het begin af aan gezegd heb dat mijn ruin groter zou gaan worden en ook van Gentle zeg ik dat al vanaf zijn geboorte :D maar ja, de tijd zal het ons gaan uitwijzen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 10:48 



 
Profiel   

Myrth97 schreef
Wat een leukerd Lily-fee! Ik denk zo tussen 1,65 en 1,70. Je zou eens met die tabel kunnen uitrekenen. Maar als ze met een worminfectie kwam kan ze zo nog de hoogte in gaan, of heeft ze dat al gedaan? Idd hele lange benen!

Hoe groot verwacht je dat moos wordt? Die van mij is iets hoger, maar ik verwacht dat ze gewoon vroeg stopt met groeien (moeder is klein en vader ook niet heel groot). Ik hoop dat ze de 1,45 haalt (kleiner is niet erg, ik ben ook klein)



Ik denk dat Moos wel de 1,45 haalt hoor. Wie is zijn vader? Heb jarenlang met fjorden op de keuring gelopen en er zijn weinig moderne hengsten die veulens geven die kleiner worden dan 1,43, zeker ruinen/hengsten worden vaak groter. Oudere types zie je nog wel wat kleintjes uit komen en de mama heeft natuurlijk ook nog wat te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 15:21 



 
Profiel   

Lily_Fee schreef
Myrth97 schreef
Wat een leukerd Lily-fee! Ik denk zo tussen 1,65 en 1,70. Je zou eens met die tabel kunnen uitrekenen. Maar als ze met een worminfectie kwam kan ze zo nog de hoogte in gaan, of heeft ze dat al gedaan? Idd hele lange benen!

Hoe groot verwacht je dat moos wordt? Die van mij is iets hoger, maar ik verwacht dat ze gewoon vroeg stopt met groeien (moeder is klein en vader ook niet heel groot). Ik hoop dat ze de 1,45 haalt (kleiner is niet erg, ik ben ook klein)



Ik denk dat Moos wel de 1,45 haalt hoor. Wie is zijn vader? Heb jarenlang met fjorden op de keuring gelopen en er zijn weinig moderne hengsten die veulens geven die kleiner worden dan 1,43, zeker ruinen/hengsten worden vaak groter. Oudere types zie je nog wel wat kleintjes uit komen en de mama heeft natuurlijk ook nog wat te zeggen.



De vader van Mosi is Gio :) :)
Hij heeft grote ''knieën'' en ook echt fors in de breedte. Ik geloof er ook wel in dat ie groot word, ben benieuwd in de zomer dan groeien ze vaak wat sneller wegens t warme weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 17:51 



 
Profiel   

Ik denk dat Moos wel de 1,45 haalt hoor. Wie is zijn vader? Heb jarenlang met fjorden op de keuring gelopen en er zijn weinig moderne hengsten die veulens geven die kleiner worden dan 1,43, zeker ruinen/hengsten worden vaak groter. Oudere types zie je nog wel wat kleintjes uit komen en de mama heeft natuurlijk ook nog wat te zeggen.[/quote]


De vader van Mosi is Gio :) :)
Hij heeft grote ''knieën'' en ook echt fors in de breedte. Ik geloof er ook wel in dat ie groot word, ben benieuwd in de zomer dan groeien ze vaak wat sneller wegens t warme weer[/quote]

Ja is dat echt zo dat veulens in de zomer meer groeien vanwege het warme weer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 20:16 



 
Profiel   

Die van mij is in de winter maanden giga gegroeid hihi denk dat per paardje verschilllend is

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 20:19 



 
Profiel   

Die van mij moet even langzaam aandoen, die groeit te snel voor haar pezen :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 21:01 



 
Profiel   

Is wat k gehoord heb.. denk dat ze dan meer energie kunnen gebruiken ipv zichzelf warm te houden? Geen idee hoor verder, we zullen zien!! :j

Ja arme Bailey.. kan je daar zorgen of is dat echt 'hopen' dat ie nu langzamer gaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 21:13 



 
Profiel   

Meer hopen. Ze was ook aan de stevige kant, dus we hebben het voer wel aangepast, zodat ze in ieder geval met haar gewicht niet ook nog haar benen belast. Ze kreeg wel echt super veel eten van de boer hier, die vond dat ze goed moest groeien := Had ik beter in de gaten moeten houden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 21:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 47 [ 1170 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 47  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen