Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 225 van de 261 [ 6515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228 ... 261  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

 

50 minuten tot een uur.. maar wel regelmatig checken en na een half uur een stuk zilverfolie tegen verkleuring op de vorm leggen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-17 12:01 



 
Profiel   

Dat heeft ie er idd ingezeten. Was precies goed. Echt een heerlijk recept.

Werkt dat met die folie ook bij bv appeltaart?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-17 17:03 



 

Dan zou ik de appeltaart op een lagere temperatuur bakken als hij verkleurd.. maar folie moet ook helpen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-17 19:53 



 
Profiel   

Oke, ik ga het eens proberen!

Onze oven doet het niet meer op de juiste stand, dus dat is ook groot deel van probleem :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-17 20:35 



 
Profiel   

Vanavond lekker simpel cupcakes gebakken. Chocolade en vanille.

Helaas begint mijn oven het te begeven, baktijden worden steeds langer terwijl recepten en tempratuur hetzelfde zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-17 23:06 



 

De biscuit staat weer in de oven! :-) En straks een pavlova taart maken als ik nog puf heb :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-17 12:47 



 
Profiel   

[ img ]
Toch even hier mijn resultaat laten zien. Best wel tevreden maar het kan beter. Het is een biscuit, met een laag kersen, een laag bokkenpootjesslagroom, bovenop ganache en dan langs de zijkant bokkenpootjes. Ben zelf niet zo'n "fan" van biscuit, heb altijd het idee dat er iets van cake spul moet zijn om op de bouwen maar het mag niet te veel smaak hebben, ik vind het altijd een beetje sponzig. Hebben jullie daar nog tips voor? De taart die ik zegmaar heel lekker zou vinden zou heel massief smeuïg chocolade zijn, maar dat zou te machtig worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-17 17:19 



 
Profiel   

Weet iemand hoeveel plakken/stukken je uit een 30cm cake kan halen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-17 20:24 



 
Profiel   

Ligt eraan hoe groot je je stukken snijdt, maar ik zou het gokken op 15

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-17 21:07 



 

28 is 12.. dus denk dan idd rond de 15!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-17 22:18 



 
Profiel   

Wat is het stilletjes hier. Ik ga dit weekend weer eens bakken. Een recept wat ik al eens eerder gemaakt heb. Uit Hoe word ik een goddelijke huisvrouw? van Nigella. Cake van mijn schoenmoeder. Cake is altijd goed al zeg ik het zelf. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-17 10:01 



 
Profiel   

Inderdaad heel stil hier! Ik heb geen fijne oven hier, dus vaak lastig om iets te bakken. Vorig weekend heb ik wel een overheerlijke fudge met oreo gemaakt. Suuuuper simpel, maar echt heel erg lekker. :) Hoop dat ik in de zomer, als ik afgestudeerd ben, weer meer kan bakken! :D

Die bokkepootjes taart ziet er mooi uit! Ik vind biscuit op zich ook nooit zo heel lekker, maar als je daar gewone cake voor gaat gebruiken wordt het wel een heel zwaar geheel.. Vaak vind ik de combi met vulling wel heel lekker :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-17 10:21 



 
Profiel   

Vanmiddag staan er roze koeken op het bak programma hier :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-17 10:35 



 

Ik bak teveel om hier bij te houden haha! Spekkoek laatst was erg lekker gelukt, maar had wat meer garing gemogen. :-) verder veel taarten gemaakt en boterkoek. En op het werk natuurlijk veel gebakken hmmmm

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-17 15:52 



 
Profiel   

Ik meld me ook even :D :D
Leuke recepten komen hier langs en ik ben benieuwd wat jullie van de mijne vinden.
Ik bak niet zoveel (eigelijk nooit), maar koken is wel mijn hobby.
Natuurlijk wilde ik ook eens proberen of het bakken mij goed afgaat.

Dus toen ik daar laatst de gelegenheid voor vond heb ik mijn eerste 2 taarten (in mijn leven gebakken)

Een chocolade fudge taart met framboosjes "on the top" en een macademia karamel cheese cake.

Ben benieuwd wat jullie daarvan vinden.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-17 16:25 



 
Profiel   

Ik ga binnenkort eens wat nieuws proberen. Maak normaal mijn biscuit altijd helemaal zelf. Heb nu van funcakes biscuit mix en de echanted cream om te proberen. Binnenkort maar eens maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-17 16:51 



 
Profiel   

ik hoor best veel positieve verhalen over de enchanted cream. Ik vind het zelf totaal niet lekker, soort van kunstmatige zoetstof smaak (dat vind ik sowieso smerig). Het is wel superhandig in gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-17 17:42 



 
Profiel   

Het ziet er lekker uit Babootje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-17 09:32 



 
Profiel   

Dit weekend wil ik voor de paasbrunch bij mijn ouders bakken.
En het worden de scones uit Donna Hay - De Basics.
Ik heb aardig wat kook/bak boeken en probeer regelmatig wat uit mijn boeken te maken. Ik probeer wekelijks maar dat lukt niet altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-17 13:57 



 
Profiel   

Inmiddels heb ik nog een keer de kruidkoek uit Gebak van Christophe Felder gebakken. Aangezien ik nog voldoende ingrediënten over had van de vorige keer. Zonde om weg te gooien natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-17 15:01 



 
Profiel   

Weet iemand waar je een simpele oventhermometer kan halen? Liefst niet al te duur. Vertrouw mijn oven niet helemaal meer qua temp. Dus wil even met zijn thermometer kijken of het klopt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-17 15:31 



 
Profiel   

Blokker oa wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-17 21:32 



 
Profiel   

Xenos is hier verdwenen en blokker heeft ook bijna niets meer in assortiment zitten. Zal me niet verbazen als die winkel ook verdwijnt uit het dorp hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-17 21:37 



 
Profiel   

Mijn oventhermometer heb ik ook voor een euro of 4 bij de Blokker gekocht.
Misschien heeft de marskramer ze ook? Online zie ik er op bol.com en cookandco staan voor 10 euro. En in de webshop van Dille Kamille voor € 7,95

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-17 10:50 



 
Profiel   

Dankjewel!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-17 13:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 225 van de 261 [ 6515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228 ... 261  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen