Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 20 [ 495 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vtamine d te kort lotgenoten

 
Profiel   

Zijn hier nog meer lotgenoten met vitamine d te kort?
Ik loop al een tijdje met klachten, en uit eerder bloed onderzoek bleken mijn b12 en foliumzuur te laag. Dus pillen voor gaan slikken en na tijdje werden mijn klachten ook minder. Maar sinds eind feb begon ik weer terug wat klachten te krijgen. Maandag was ik toch bij de ha, dus gelijk weer is bloed laten prikken. en ze prikte voor zekerheid ook vitamine d mee. Vandaag de uitslag gekregen en mijn waarde is dus 24 overige waardes waren wel verbeterd. Nu dus voor 6 weken drink ampullen gehad om 1x per week in te nemen en daarna weer afspraak maken.

Nu is mijn vraag neem je die gewoon zo zonder iets in? Heb ze namelijk niet zelf opgehaald maar mijn mams heeft ze ff voor me opgepikt. En word niet heel wijs uit de bijsluiter daar staat alleen volwassenen kunnen het met een lepel innemen. En merkte jullie snel verbetering na starten van stootkuur? Ik moet vanavond werken en morge ben ik vrij is het wijs om er dan gelijk vandaag mee te starte? Dat mogt ik er moe van worden dat ik dan morge vrij ben?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 13:48 



 
Profiel   

Ik heb ook Vit D tekort, maar merk er helemaal niks van (gelukkig). Ik kreeg (hele vieze) olie ampullen die ik dan elke maand 2 van moet slikken. Ik goot dat altijd op een lepel en dan slikte ik het snel door. Als het drink ampullen zijn kan je dat best zonder iets ander slikken.
Ik merk dus geen verbetering, want ik had nergens last van haha.
Verder, als de 'R' in de maand zit moet ik pillen slikken, maar daar begin in pas in september mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 13:52 



 
Profiel   

Ik slik dagelijks 800eh vit D ivm chronisch vitamine D tekort.
Ik heb waardes gehad van 15 en 24 als ik het niet slikte dus vandaar nu standaard.
Merk wel verschil, mijn depressie is zo goed als over en ik heb minder spierpijn in mijn bovenbenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 13:55 



 
Profiel   

Hier een groter topic over vitamine D tekort : [MWS] Komen mijn klachten door een vitamine d tekort?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 13:56 



 
Profiel   

Zijn idd olie achtige ampullen dus die gooi ik dan dus gewoon op lepel en slik ze door?

Bedankt had al even gezocht met zoek functie maar vond zo snel niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 13:59 



 
Profiel   

Ik slik ook dagelijks 800eh vitD (had die blauwe capsules, maar die zijn uit de handel, zijn nu gewoon pilletjes) Niet i.v.m. klachten, maar i.v.m. m'n diabetes.
Daarnaast ook magnesium. Bij een tekort aan D kan het goed zijn dat magnesium ook niet/slecht wordt opgenomen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 14:01 



 
Profiel   

Ik slik al exta b12 en foliumzuur en vitamine c want c zorgt weer voor betere opname van b12. Word wel een aardig rijtje zo :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 14:10 



 
Profiel   

vandaar dat ze multivitaminen hebben uitgevonden.... :') :+
Nee hoor, grapje! Ik slik ook C. Heb B12 injecties gehad, maar volgens de artsen is die waarde nu goed :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 14:23 



 
Profiel   

Maar in multi zit vaak geen b12 of heel weinig. En mijn b12 zit nog altijd onder de 500 dus slik liever nog even door met hoge dosering. Maar wellicht is multi vitamine een goede voor als mijn waardes weer goed zijn.
Wel apart dat d zo snel is gezakt. Net ff oude uitslag van oktober gezocht toen ik uitgebreid heb laten prikken om de oorzaak van mijn klachten te vinden en toen was mijn d nog 82.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 14:30 



 
Profiel   

Ik heb zeer erg vitd tekort gepaard met veel lichamelijke klachten dus ik snap je. Heb 2 shots gehad en toen door de overdosis 2 weken heel veel last en pijn gehad. Daarna iets beter. Sinds ik weer een paard heb en veel buiten ven gaat het weer beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 14:40 



 
Profiel   

Ik ben sinds september 2015 ook begonnen met het bijnemen van vitD. Die olie-achtige capsules van D-Cure. Ik los ze op in een beetje water en drink het dan op. Smaakt naar sinaas.
Ik had toen een waarde van 20.6. Volgens toenmalige HA was dit ok, want de onderwaarde was 20 en dus viel ik binnen de normale waardes...het was einde zomer :+ Geen idee welke waardetabel die vrouw nog gebruikte. :7
Ben toen op internet gaan speuren en dit bleek een ernstig tekort te zijn. Dus snel gaan bijslikken en na een paar maanden waren mijn klachten zo goed als verdwenen ( extreem vermoeid en spierpijn in bovenbenen ). Mijn waarde was toen gestegen naar 84.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 14:41 



 
Profiel   

Ik heb maandag een uitje naar walibi van werk en daarna moet ik avonddienst draaien. Dus twijfel heel erg om vandaag te starten of maandag pas. Ben bang dat klachten ook eerst erger worden of hoef ik mij daar geen zorgen over te maken? Heb lage dosering gekregen van 25000ie van dcura voor 6 weken 1x per week

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 14:48 



 
Profiel   

Roosje01 schreef
Ik heb maandag een uitje naar walibi van werk en daarna moet ik avonddienst draaien. Dus twijfel heel erg om vandaag te starten of maandag pas. Ben bang dat klachten ook eerst erger worden of hoef ik mij daar geen zorgen over te maken? Heb lage dosering gekregen van 25000ie van dcura voor 6 weken 1x per week


Dit is dezelfde die ik neem :j Heb destijds niet gemerkt dat de klachten bij de opstart erger werden in elk geval, dus ik zou er gewoon mee beginnen als ik jou was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 14:53 



 
Profiel   

Ok bedankt. Ben daar namelijk beetje bang voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 14:58 



 
Profiel   

Bij mij was dit zeker wel het geval! Ik heb 2 ampullen gehad en ben daar echt goed ziek van geweest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 19:34 



 
Profiel   

heel herkenbaar. ik heb een getinte huidskleur ( aziatisch) en mensen met een getinte huidskleur hebben daar dan ook sneller last van ( heeft de huisarts mij verteld)

ik krijg er idd medicatie voor.

verder zit het in GEKOOKTE eieren, zalm en nog meer dingen.


dus dat eet ik dan ook geregeld

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 19:43 



 
Profiel   

Maar wat vaker een eitje koken dan. at voorheen wel regelmatig sushi maar laaste tijd nie meer misschien is dat het :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 21:21 



 
Profiel   

Ik ook vitamine D tekort. Maar ik schat dat heel Nederland dit heeft aangezien het weer niet echt mee werkt.
Ik neem de ampullen in met appelmoes. Anders sta ik echt te kokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 21:32 



 
Profiel   

purny schreef
Ik ook vitamine D tekort. Maar ik schat dat heel Nederland dit heeft aangezien het weer niet echt mee werkt.
Ik neem de ampullen in met appelmoes. Anders sta ik echt te kokken.

Jep heel veel Nederlanders hebben het, vaak wordt zelfs gezegd alle Nederlanders. Ik heb sinds deze week ook ampullen, ik doe ze bij m'n ranja in en ik vind het niet heel verschrikkelijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 21:34 



 
Profiel   

Je kunt gerust gedurende een maand of 2 10.000 ųmg per dag slikken, daarna op onderhoudsdosering van 5000 per dag. Zo heb ik mijn level van 25 naar 150 gekregen, perfect. De nl richtlijnen voor een gezond vitamine d level zijn rudicuul (75-100) ik hou persoonlijk de usa richtlijn aan en heb daar veel baat bij. 1x pw 2500 slikken zal geen effect hebben en is dus geld weggooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 21:38 



 
Profiel   

Vorig jaar 1,5 week apatisch voor mijzelf uitzitten kijken op de bank. Was kapot, gesloopt, lusteloos en gelig... Kon niets en wilde alleen maar slapen.. Toen ook bloedonderzoek gehad, naderhand bleken mijn waardes zeer laag. De assistente vroeg mij of ik uberhaupt wel eens buiten kwam. Ook ik heb 6 weken lang ampullen geslikt met enorme dosis vitamine D, en ben heel goed opgeknapt. Dit jaar therapielamp gebruikt, en pillen geslikt. Ging prima!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 22:08 



 
Profiel   

ik heb ook vitamine d tekort, ontstaan door lyme, vorig jaar februari had ik een waarde van 14
ook die ampullen gekregen d cura en die aantal maanden gehad en ik had toen 84 uiteindelijk. veel hoger kom ik niet

nu was ik dit jaar weer verschrikkelijk moe en pijn in gewrichten en had nu 49 dus valt nog mee maar slik weer capsules al merk ik nog niet veel verschil
dus ik laat binnenkort weer prikken kijken of het wat helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 22:33 



 
Profiel   

In december was ik ook stikop. Kwam thuis en wou alleen maar slapen en had constant koud. Maar echt ijskoud. De dokter stelde een serieus tekort vast, had een waarde van 11 in mijn bloed. Omdat we wilde zwanger worden mocht ik geen drink ampullen. Dus ook aan de tabletjes. Anderhalve maand later kreeg ik een bloedname als zwangerschapstest. Bleek mijn vit d ook maar gestegen naar 17.
Nu ja, ik kan niet meer doen dan die pilletjes te nemen en ik probeer ook gewoon een pak meer buiten te komen. Zonvitamines opdoen als boost :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 22:45 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Je kunt gerust gedurende een maand of 2 10.000 ųmg per dag slikken, daarna op onderhoudsdosering van 5000 per dag. Zo heb ik mijn level van 25 naar 150 gekregen, perfect. De nl richtlijnen voor een gezond vitamine d level zijn rudicuul (75-100) ik hou persoonlijk de usa richtlijn aan en heb daar veel baat bij. 1x pw 2500 slikken zal geen effect hebben en is dus geld weggooien.

En vervolgens heb je een huisarts in de stress :D , ik slik ook 5.000iu per dag en zat ook rond de 130. Er werd mij dringend geadviseerd om het dan maar 1 x per week te gaan slikken.
Als je vitamine D slikt vanwege een tekort kan je het meestal ook beter gewoon het hele jaar door blijven slikken. Ik bestel het altijd in Amerika, zeker als je meer besteld ben je ondanks de import tax (heb ik pas 1 keer gehad) veel goedkoper uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 22:51 



 
Profiel   

Ik ben zoals mijn dokter zegt rozenbleek. Bijna geen pigment.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 22:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 20 [ 495 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen