Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 47 [ 1170 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 47  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Schofthoogte veulens 2016

 

Lastig! Ik zou het zo helaas ook niet weten, maar hoop dat hij er snel goed bovenop komt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 14:21 



 
Profiel   

Dankjewel! En ik ga hem straks nog eens meten denk ik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 14:23 



 
Profiel   

Granoek, als hij nu niet goed inzijn vel zit zou ik zeker wachten met castreren, is best een ingreep met kans dat je antibioica nodig hebt. En dus een nog lagere weerstand krijgt ook ben je nu eigenlijk te laat ivm vliegen. Hier nu 6 weken geleden en nog niet volledig dicht, oke was wel een 3 jjarige. Zal vd week je topic is lezen, nuvrij druk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 02:00 



 
Profiel   

Granoek schreef
Hele tijd wat anders eigenlijk..
Heb het hier uitgebreid omschreven: [VS] Jaarling met lage weerstand?
Maar weinig reactie haha.
Nu zijn het mijten, vorige keer luizen, waarschijnlijk krijgt hij ze altijd als enige omdat hij de zwakste is want beide keren heeft hij ook nog wormen. Telkens met een hoop gewichtsverlies er bij :(
Hij heeft nog zulke lelijke lange winterharen (lichaam zal energie nu wel voor andere dingen nodig hebben), zijn vacht is dof maar hij eet zijn eten niet als ik er lijnzaadolie onder doe.
Hij eet sowieso al slecht, tenzij ik hem apart zet maar dat gaat nu even niet meer.
Grrrr, kindjes hé


Ooo nu ik dit weet lijkt mij nu castreren ook niet zo'n goed idee. Lily-Fee is met vier maanden afgespeend en met vijf maanden kocht ik haar. Dit samen met een spoelworminfectie zorgde ook voor een lage weerstand. Wat bij mij goed geholpen heeft is goed bijvoeren met pavo podo grow, lijnzaadolie en een ontwormingschema opgesteld met de dierenarts. Ik gebruik elke zes weken een ander middel en volgende keer doen we ook een mestcontrole. Toen kwam ze snel op gewicht en goed in haar vacht. Helaas kreeg ze daarna droes... waar ze heel erg afviel. Maar ook nu komt het er weer goed aan met Pavo Podo Grow en ze heeft altijd onbeperkt ruwvoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 08:17 



 
Profiel   

Wow bedankt alvast voor al jullie reacties! Ik ben de zoektocht naar een nieuwe DA gestart want ik heb het gevoel dat ik niet echt serieus wordt genomen en dat het niet wordt opgevolgd telkens. Nog niet zo over nagedacht maar inderdaad dus beter wachten met castreren! Dat pavo voer ga ik zometeen eens voor kijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 10:49 



 
Profiel   

Granoek schreef
Wow bedankt alvast voor al jullie reacties! Ik ben de zoektocht naar een nieuwe DA gestart want ik heb het gevoel dat ik niet echt serieus wordt genomen en dat het niet wordt opgevolgd telkens. Nog niet zo over nagedacht maar inderdaad dus beter wachten met castreren! Dat pavo voer ga ik zometeen eens voor kijken :)


Ja ik vind het te gek. Alles voor goede en sterke spieren en gewrichten. Begreep alleen dat koudbloeden wel snel vet er van kunnen worden.
Over lage weerstand gesproken zag net dit bij Lily..

[ img ]

Is waarschijnlijk zomerzweer. Worminfectie. Dus maandag de dierenarts weer bellen. Pffff. Als jij iets vindt wat werkt om de weerstand te verhogen. Raad ik mij zeer aan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 11:57 



 
Profiel   

Lijkt wel ringworm, oppassen is besmettelijk en ook overdraagbaar op mensen!
Ik voer Metazoa, is een brok waar alleen vitaminen en mineralen in zit, weinig suikers, heb het een tijdje niet gegeven, omdat het afhaalpunt hier niet echt in de buurt zit, maar voer het weer sinds afgelopen week, en je ziet nu het verschil al, beginnen te glimmen als tierelieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 18:15 



 
Profiel   

Ik voer ook pavo podo grow aan Alpha, zeer over te spreken. Hij krijgt er ook dagelijks nog wat luzerne bij en een klein scheutje lijnzaadolie.

Ik ga hem binnenkort ook weer even meten. Nadat hij is de winter nauwelijks groeide, schiet hij nu opeens de lucht in. Vorige maand was hij 1.38cm, ben benieuwd of hij nu weer gegroeid is. Zo op het oog lijkt van wel.

Lily_Fee, aai dat ziet er niet echt lekker uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 18:43 



 
Profiel   

Nee beetje balen inderdaad. Ringworm? Heb zo nog nooit ringworm geziek. Is een huidinfectie...

Ik dacht dat het zomerzweer was:

http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... weren.html

Maar bel maandag de dierenarts even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 18:53 



 
Profiel   

Lily_Fee schreef
Nee beetje balen inderdaad. Ringworm? Heb zo nog nooit ringworm geziek. Is een huidinfectie...

Ik dacht dat het zomerzweer was:

http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... weren.html

Maar bel maandag de dierenarts even.


Ok, had ik nog niet eerder gezien of gehoord, sterkte er mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 21:01 



 
Profiel   

Lily Fee ik denk ook aan ringworm en idd pas op ook besmettelijk voor mensen. Verder als de va er is heb het is over het snot wat blijft komen :o, en vraag is naar het risico op luchtzak ontsteking(stenen). Hoop het niet voor je maar vind het wel heel lang duren bij jou paardje nu.
Hier een topic en in dit topic wordt nog verwezen naar een ander topic, meestal is blijvende snot uitvloei zonder koorts 1 vd symptomen (chronisch)
[MD] Luchtzakstenen na droes

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-17 01:25 



 
Profiel   

Een ontgiftigingskuur zou uitkomst kunnen bieden! Mijten, wormen, droes ect allemaal uitingen van een lage weerstand!
Ook ik voer de pavo podo grow en livia krijgt dagelijks lekker slobbertje, flinke scheut olie erin! Verder spelen andere zaken ook een rol: Hoe wordt de wei onderhouden? Wordt de mest verwijderd? Staan de veulens alleen maar tussen andere veulens of ook tussen volwassenen waarvan de weerstand sowieso al hoger is! ( als het goed is).. soms kan het verdomd lastig zijn te achterhalen waardoor veulens ziek worden! Heel veel sterkte iig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-17 05:01 



 
Profiel   

Bedankt voor alle reacties. Ik neem alle tips mee voor de dierenarts morgen. Laat het even weten wat zij denkt. Ik zal ook meteen even vragen wat ik kan doen tegen een lage weerstand.

En Jobamara ik hoop heel erg dat het geen luchtzakstenen zijn. Maar waarschijnlijk moet ik haar zoiezo laten uitspuiten als ik terug naar stal wil. Afgelopen twee dagen heeft Lily niet meer gevloeid, maar reutelt nog wel tijdens het ademhalen.. dus waarschijnlijk slikt ze het nu in..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-17 19:03 



 
Profiel   

Ik ook hoor maar omdat de veearts toc komt en het als ontsteking begint is het in eerste instantie nog te behandelen met een lange en juiste anti biotica. Omdat wij het helaas zelf hebben meegemaakt schrik ik altijd als het snot te lang blijft door sluimeren en hoop andere hiervoor te waarschuwen. Maar ik duim voor je.

Verder die van ons gemeten, nu 11 maanden 138,5 schoft en kont 1.40, ook maar 1/2 cm gegroeid deze maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-17 03:31 



 
Profiel   

OK meld me ook weer eens,
Onze jaarlingen zijn erg verschillend kwa hoogte de 1 is nu
11 maand en 1.53
De andere
10 maand en 1.43

Ik hoop dat de laatste een groeispurt krijgt want anders word ze naar verwachting niet groot genoeg.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-17 06:34 



 
Profiel   

Ha allemaal,

Goed nieuws. Dierenarts net gebeld voor een afspraak en hij denkt dat dat niet nodig is. Zomerzweer zou extreem vroeg zijn in het seizoen en heeft hij in 25 jaar nog nooit meegemaakt in zijn kliniek. Als het het wel is, dan zou ik het al behandeld hebben omdat ik haar vrijdag ontwormd heb. Hij vroeg er wel meteen bij of hij dan langs nog komen om foto's te maken. Vond hij reuze interessant, hahaha!

Verder luchtstenen vindt hij nog wat ver gezocht. Als ze over twee maanden nog zou reutelen en vloeien ja. Maar ze is nu drie weken koortsvrij en het is naar binnen geklapt dan is het heel normaal dat het nog wel even duurt.

Tenslotte ook geen ringworm. Ziet er heel anders uit.

Hij denkt dat het een uiting is van een virus een soort van koortslip. Dus die kleine del heeft voor het eerst staan zoenen :D Nee even zonder gekheid, komt vaker voor bij jonge dieren met een virus dat ze niet echt ziek worden, maar het zo tot uiting komt.

Gewoon schoonmaken met betadine. Pas weer bellen als de lippen dik worden of ze stopt met eten. Anders is het niet nodig om langs te komen.

Lage weerstand was zijn antwoord simpel. Goed voeren en het paard paard laten zijn. Niet gaan oplappen met poeders en papjes (zijn woorden) werkt voor een groot deel niet en maakt het alleen maar moeilijker voor de bacteriegroei in de darmen. Als je echt denkt dat ze wat te kort komt dan een bloedonderzoekje en naar aanleiding daarvan een vitaminepreparaat samenstellen.

XOXO

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-17 07:26 



 
Profiel   

Luna2006 schreef
Appie en obi heb ik vandaag gemeten.

Appie op 8 maanden: 73 cm
Obi op 7 maanden: 71cm


Obi op 11 maanden opnieuw gemeten en 76cm :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-17 07:59 



 
Profiel   

EliseXJoelle schreef
Wauw Kim! Beer is flink aan de maat al! Zo groot is mijn 6 jarige met zijn schoft haha.

Nyomi weer gemeten, nu 9 maanden en 1.38 schoft, 1.42 billen.


12,5 maand was ze 1,43 schoft en 1.46 bil.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-17 09:43 



 
Profiel   

Wat een leukerds komen er allemaal voorbij <3 Heb gisteren mijn kleuter naar de opfok verplaatst, hij gedroeg zich voorbeeldig O:)
Ik heb hem het laatst gemeten toen hij 10 mnd was, toen was hij 1,55 geloof ik! 6 mei wordt hij 1 Y)(^)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-17 10:41 



 
Profiel   

DanielleVos schreef
Wat een leukerds komen er allemaal voorbij <3 Heb gisteren mijn kleuter naar de opfok verplaatst, hij gedroeg zich voorbeeldig O:)
Ik heb hem het laatst gemeten toen hij 10 mnd was, toen was hij 1,55 geloof ik! 6 mei wordt hij 1 Y)(^)
[ [url=m/elssri.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dan is hij net zo groot als die van mij ongeveer! Ben jij zo groot dan? Op de foto lijkt hij een stuk kleiner. Leuk beest om te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-17 11:41 



 
Profiel   

ajesca123 schreef
DanielleVos schreef
Wat een leukerds komen er allemaal voorbij <3 Heb gisteren mijn kleuter naar de opfok verplaatst, hij gedroeg zich voorbeeldig O:)
Ik heb hem het laatst gemeten toen hij 10 mnd was, toen was hij 1,55 geloof ik! 6 mei wordt hij 1 Y)(^)
[ [url=m/elssri.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dan is hij net zo groot als die van mij ongeveer! Ben jij zo groot dan? Op de foto lijkt hij een stuk kleiner. Leuk beest om te zien!


Ik dacht hetzelfde! Haha. Hoe lang ben jij? 1,80 m plus? Lily-Fee is echt nog wel kleiner met 10 en een halve maand. Gelukkig ook maar boven de 1,70 m worden ze mij snel veel te groot. Wel nooi zo'n zwartje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-17 14:56 



 
Profiel   

Vandaag Alpha ook weer gemeten. Meet normaal pas de 10e van de maand, dus iets te vroeg dit keer maar mijn moeder was er vandaag dus dat was even handig haha. Hij is nu echt duidelijk aan een groeispurt begonnen. Paar maanden stil gestaan, maar is nu weer lekker bezig.

[ img ]

[ img ]

Ik had trouwens nog een vraag voor de andere die pavo podo grow voeren. Hoeveel voeren jullie hiervan? Voor mijn gevoel krijgt Alpha best veel, maar hij is niets te dik dus verbrand en gebruikt het blijkbaar ook allemaal weer. Alpha krijgt zowel 's ochtends al 's avonds een volle schep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-17 16:52 



 
Profiel   

iEmmaaa schreef
Vandaag Alpha ook weer gemeten. Meet normaal pas de 10e van de maand, dus iets te vroeg dit keer maar mijn moeder was er vandaag dus dat was even handig haha. Hij is nu echt duidelijk aan een groeispurt begonnen. Paar maanden stil gestaan, maar is nu weer lekker bezig.

[ [url=m/ZxvaFU.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oEZfMq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had trouwens nog een vraag voor de andere die pavo podo grow voeren. Hoeveel voeren jullie hiervan? Voor mijn gevoel krijgt Alpha best veel, maar hij is niets te dik dus verbrand en gebruikt het blijkbaar ook allemaal weer. Alpha krijgt zowel 's ochtends al 's avonds een volle schep.


Ontzettend lieve foto! Ik voer ongeveer zoals de verpakking zegt. Die zegt tot 1 jaar 350 gram per 100 kilo lichaamsgewicht. Ik gok haar op 400 kg dus geef 1,4 kilo per dag. Ietsje meer denk ik want geef haar 1 hele voerschep en een kwart en 1 voerschep is 1,3 kg brok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-17 17:09 



 
Profiel   

Ik voer 2 scheppen pavo podo grow per dag + elke dag slobbertje.
Livia meet 1.45, had gehoopt op iets meer! Hopelijk krijgt ze in de zomer nog een spurt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-17 18:59 



 
Profiel   

Die van mij krijgt een kilo cavalor juniorix en 100 gram cavalor progrow per dag. 10 mei word hij een jaar en ga ik weer meten :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-17 19:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 47 [ 1170 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 47  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen