Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 47 [ 1170 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 47  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Schofthoogte veulens 2016

 
Profiel   

Sorry als ik hier even inbreek :o Maar ik heb even een vraagje, ik probeer zelf ook een groeimeter zoals hierboven bij te houden, maar ik kan dat groeischema alleen in PDF vinden.
Hoe houden jullie dat zo mooi bij?
In PDF kan ik nl niets aanpassen en/of invullen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-17 19:37 



 
Profiel   

Ik kan op mijn MacBook gewoon schrijven en tekenen in pdf's, maar als dit niet kan is photoshop misschien een optie? Of desnoods simpel gewoon paint? Haha je hoeft tenslotte alleen maar lijntjes te trekken.

Bedankt voor de voer antwoorden. Het verschilt dus niet zo heel veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-17 20:18 



 
Profiel   

Haha ja heb ik ook geprobeerd om hem op te slaan in paint, maar helaas.
Nou ja ik maak hem dan wel zelf in excel,daar ben ik beter mee :P.
Dank je wel voor je reactie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-17 20:22 



 
Profiel   

pol1 schreef
Ik voer 2 scheppen pavo podo grow per dag + elke dag slobbertje.
Livia meet 1.45, had gehoopt op iets meer! Hopelijk krijgt ze in de zomer nog een spurt..


Woooow!! Dat is bijna drie kilo plus slobber op een dag! Doet ze het daar goed op? Vindt Livia zo leuke en mooie naam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-17 21:24 



 
Profiel   

Lily_Fee schreef
pol1 schreef
Ik voer 2 scheppen pavo podo grow per dag + elke dag slobbertje.
Livia meet 1.45, had gehoopt op iets meer! Hopelijk krijgt ze in de zomer nog een spurt..


Woooow!! Dat is bijna drie kilo plus slobber op een dag! Doet ze het daar goed op? Vindt Livia zo leuke en mooie naam.


Daar doet ze het uitstekend op..Niks te dik! Precies goed..
Wij zijn ook blij met die naam! Las ergens dat de naam invloed heeft op het paard :D moet nu toch wel een lieverdje worden ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-17 22:00 



 
Profiel   

Duke is gemeten! Zoals (helaas) verwacht weinig verschil: 150cm. Hij is vandaag 11 maanden oud.
Zaterdag komt ie thuis op het gras staan en hopelijk schiet hij dan lekker de hoogte in :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-17 15:42 



 
Profiel   

Hier een pony van 13 maanden die 1.38m meet. Mooi aan de maat dus . :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-17 16:40 



 
Profiel   

Bailey is nu 1m31. 17 april was ze nog 1,295 :=

Stond van maart naar april even stil maar nu heeft ze besloten snel door te groeien. Haar dikke buik is in ieder geval weg, moet zelfs het voer wat opschroeven denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-17 17:07 



 
Profiel   

ajesca123 schreef
DanielleVos schreef
Wat een leukerds komen er allemaal voorbij <3 Heb gisteren mijn kleuter naar de opfok verplaatst, hij gedroeg zich voorbeeldig O:)
Ik heb hem het laatst gemeten toen hij 10 mnd was, toen was hij 1,55 geloof ik! 6 mei wordt hij 1 Y)(^)
[ [url=m/elssri.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dan is hij net zo groot als die van mij ongeveer! Ben jij zo groot dan? Op de foto lijkt hij een stuk kleiner. Leuk beest om te zien!


Nee ik ben niet onwijs groot, 1,73 B-) Ik heb hem op een vlakke betonnen grond gemeten met een lat, daar kwam 1,55 op te staan, hij lijkt voor mij ook kleiner dan dat :?

Edit; misschien was het 1,45 :+ Lijkt me logischer

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-17 13:33 



 
Profiel   

Ik meld me even! :Y) Zit ook al in het veulen 2016 topic, maar ik zoek eigenlijk een formule waarmee ik de uiteindelijke (geschatte) schofthoogte van mijn quartermerrie kan berekenen.

Vandaga mocht ze na 6 weken boxrust (na een navelbreuk operatie) weer los en ik verbaasde me over hoe hard ze in die anderhalve maand is gegroeid!

Joy als veulie <3
[ img ]

Hier bijna een half jaar
[ img ]

Foto's van vandaag. Ze is 20 april 1 jaar geworden
[ img ]
[ img ]

Geschatte schofthoogte nu ligt op 135 cm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-17 16:12 



 
Profiel   

Dan is hij net zo groot als die van mij ongeveer! Ben jij zo groot dan? Op de foto lijkt hij een stuk kleiner. Leuk beest om te zien![/quote]

Nee ik ben niet onwijs groot, 1,73 B-) Ik heb hem op een vlakke betonnen grond gemeten met een lat, daar kwam 1,55 op te staan, hij lijkt voor mij ook kleiner dan dat :?

Edit; misschien was het 1,45 :+ Lijkt me logischer[/quote]

Had ik ook laatste met meten, zat ik even schreef op het latje te kijken, had ik haar naar in inches... oeps

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 09:19 



 
Profiel   

Gimme_Spurs schreef
Ik meld me even! :Y) Zit ook al in het veulen 2016 topic, maar ik zoek eigenlijk een formule waarmee ik de uiteindelijke (geschatte) schofthoogte van mijn quartermerrie kan berekenen.

Vandaga mocht ze na 6 weken boxrust (na een navelbreuk operatie) weer los en ik verbaasde me over hoe hard ze in die anderhalve maand is gegroeid!

Joy als veulie <3
[ [url=m/MHj4Si.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier bijna een half jaar
[ [url=m/3FbZch.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto's van vandaag. Ze is 20 april 1 jaar geworden
[ [url=m/tzsZP6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tLNq4k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geschatte schofthoogte nu ligt op 135 cm.


Wat een leukje! Hoe groot verwacht je dat ze wordt? Hoe groot zijn haar papa en mama?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 09:22 



 
Profiel   

Dankje! :D

Ik ben dat niet op de foto hoor (dat is de fokster) maar ik ben even groot als de fokster ongeveer.

Papa is 155 en mama is 150. Het is bekend dat papa grote nakomelingen geeft, dus ik ga ervan uit dat Joy gaat uitgroeien tot tussen de 150 en 155. Groter hoeft van mij ook niet eigenlijk :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 10:01 



 
Profiel   

Mijn jaarling ook weer gemeten. Hij is afgelopen maand niet gegroeid maar is toch al 1.53

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 17:50 



 
Profiel   

Hahaha ja dat zou een mooi eindmaatje zijn voor Joy :D

Wat voor ras heb je?

Hier even een interessant overzichtje van de groeispurt van Joy:
[ img ]

Links bovenaan een week oud, rechts onderin 12 maanden en 2 weken oud :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 18:16 



 
Profiel   

Leuk om te zien gimme spurs!

Mijne zit met 12 maanden nog steeds op 135... Hoop echt dat hij groot genoeg wordt voor mij, vrees er een beetje voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 18:38 



 
Profiel   

Grappig he, ik wil dat ze zo klein mogelijk blijft... hoe groter, hoe meer moeite met de oefeningen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 18:53 



 
Profiel   

Hier met 11 maanden nog maar 150 en die moet toch minstens de 180 halen :+
Maar ik denk dat ie wat is blijven hangen met ziekjes te zijn, hopelijk schiet ie nu de hoogte in :D
Ik hoop over 3 jaar een mooi dubbelspan te hebben met mijn andere 180cm koe x paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 18:56 



 
Profiel   

Ja maar die van jouw heeft wel een stuk meer massa dan de mijne, dan is hoogte wat minder belangrijk.

Het gaat mij niet om het plaatje maar hij moet niet instorten als ik erop ga zitten ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 18:57 



 
Profiel   

Haha Granouk, met 150 als eindmaat ben ik heel erg gelukkig!

Maar als hij 180 moet gaan worden moet ie nog wel een stukje groeien....

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 18:59 



 
Profiel   

Mijne was ander halve maand terug 1.26 denk wel stuk groter.. Maar denk wel dat ie stukkie groter is als toen. Hoop wel dat ie zeker 150 red maar hij is goed zoals ie word maak me er niet meer te druk om <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 19:01 



 
Profiel   

Wat is ie knap Jaimy!! Toont ook vrij groot.. heel erg leuk dier :)

Ik probeer me er ook niet druk over te maken maar mijne is best wel fijntjes, dat maakt stokmaat wat belangrijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 19:08 



 
Profiel   

Dankjewel! Ja ben ook heel blij met 'm.. Hij is trouwens nog geen jaar! Dus nog tijd zat :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 19:13 



 
Profiel   

Roquefort schreef
Ja maar die van jouw heeft wel een stuk meer massa dan de mijne, dan is hoogte wat minder belangrijk.

Het gaat mij niet om het plaatje maar hij moet niet instorten als ik erop ga zitten ;)


Plaatje vind ik ook minder belangrijk idd... en ja qaurters hebben een goeie kont natuurlijk. Alhoewel je soms quarters van 140 ziet met van die zware (Amerikaanse) mannen erop. Dan hebben ze nog zoveel massa, dat vind ik best zielig. En ik ben zelf niet zo groot, dus op zich hoef ik ook geen paard. E-pony maatje is prima dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 19:15 



 
Profiel   

Wat ik me dus net afvraag: kennen paarden ook groeispurten? Dus dat ze ineens de hoogte inschieten in een korte tijd?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 19:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 47 [ 1170 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 47  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen