Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vrijheidsdressuur met Bo!

 
Profiel   

Hai! Leuk dat je een kijkje neemt in m'n topic :j!

Ik heb mezelf een tijdje geleden voorgesteld in een van mijn topic's met mijn verzorgpaard Blando. Lieve Blann is er helaas niet meer; we hebben hem begin februari moeten laten inslapen i.v.m. een blijvende blessure.

Kort daarna kreeg ik een aanbod van een stalgenootje; of ik misschien voor haar pony wilde zorgen? Aangezien ik rustig aan op zoek was naar een nieuw maatje (stilzitten is namelijk niet mijn ding + ik voelde me zo down zonder paard), heb ik deze kans gegrepen! En wat ben ik blij met haar! Het gemis van Blann is enorm, maar dankzij haar ben ik niet in een zwart gat gevallen en kan ik weer lachen.

Meet Bo!
[ img ]

Bo (voluit Bowitha) is een knappe Tinkermerrie van net 18 jaar. Ze is behoorlijk op zichzelf, maar VHD blijkt ze heel leuk te vinden! We zijn begin maart gestart en VHD'en +/- 2x per week. Ze leert heel snel en dat zorgt ervoor dat we in 2 maanden al wat leuke oefeningen beheersen.

Bo beheerst inmiddels:
- Voer weigeren
- Targetten
- Flemen
- Voetje geven
- Jambette
- Spagaat
- Berggeit

De komende tijd ga ik deze oefeningen perfectioneren. Misschien dat ik haar nog wat makkelijke dingen zoals een kusje geven, ja knikken en nee schudden ga aanleren.

En nu is het tijd voor foto's!

Flemen
[ img ]

Targetten
[ img ]

Jambette
[ img ]

Belonen!
[ img ]

We waren bezig met de spagaat, maar aangezien Bo heel erg op de voorhand (en met name op haar linkervoorbeen) valt en daarom moet leren haar buikspieren te gebruiken laten we die oefening even voor wat het is. We zijn daarom gestart met de berggeit en die vind ze lastig! Het stappen op commando gaat inmiddels goed maar het blijven staan...die buikspiertjes protesteren dan hevig geloof ik :P.

Berggeit
[ img ]
Helaas staat haar kont er niet op (foto is gemaakt door m'n vriend die geen idee heeft wat ik en Bo nou eigenlijk aan het doen zijn :')). Haar achtervoetjes zijn gelukkig wél zichtbaar.

Baas...waar is die roze balk gebleven? Die is veel mooier :o.
[ img ]

Berggeit
[ img ]
De foto is vanuit een ongelukkige hoek genomen, maar de achtervoetjes komen steeds dichterbij :D!



Jambette
[ img ]
Mooi gestrekt, maar nog wat aan de lage kant.

Jambette
[ img ]
Inzet van de jambette is op deze foto al wat hoger, nu het been nog mooi strekken.

Bo en ik houden van reacties :)). Tips zijn ook heel welkom!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-17 15:05 



 
Profiel   

Wat een leukerd! En dat ziet er al goed uit! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-17 15:07 



 

Wat een lieverd! En wat een leuke kleur balkjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-17 15:25 



 
Profiel   

Wat een knap paardje! Blijf zo zeker doorgaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-17 22:00 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties! Het is zeker een leuk, knap (meestal dan, Bo is echt een vieze vlekken magneet :')) en lief paardje. Leuke balkjes hè KoudbloedKim, is weer eens iets anders dan het standaard rood en blauw :P!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 21:16 



 
Profiel   

Wat een knapperd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-17 15:24 



 
Profiel   

Dank je wel Cinderella :)) !

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-17 21:35 



 
Profiel   

Wow leuk! Wat een leuk paardje ook
Sterkte met je ouwe paardje

Hij kan echt al superveel <3
Veel plezier met hem

Xx Sanne

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-17 15:30 



 
Profiel   

Dank je wel Sanne, lief van je!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-17 20:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen