Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 67 [ 1675 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 67  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

 
Profiel   

Hoi,
In 2015 besloten mijn man en ik om te verhuizen van California naar Washington, en uiteraard gingen de paardjes mee!
Ik had al vrij vlot een nieuwe baan gevonden, en in April 2016 was het dan eindelijk zover. Auto, truck en trailer ingepakt en aan de lange reis begonnen. We hebben er uiteindelijk iets meer dan 20 uur over gedaan met de trailer.

[ img ]
Net aan gekomen...

De paarden hebben we eerst op pension gezet en ik ben een paar maanden lang bij mijn schoonouders ingetrokken, terwijl manlief met de trailer terug is gereden om ons huis te verkopen en nog een vracht spullen mee terug te nemen.

In december 2016 hadden we dan eindelijk een nieuw stekje gevonden, en in Januari van dit jaar kregen we de sleutel!

We zijn nu de trotse eigenaren van iets meer dan 2 hectare, met een spuug lelijk huis en een schuur die op instorten staat! :Y)

En we zijn er zo blij mee!

We zijn hard bezig om alles op te knappen, en ik vond het leuk om de vooruitgang hier met jullie te delen :)

Ga straks even wat meer fotos zoeken en plaatsen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 04:02 



 
Profiel   

Ik volg! :)

Waar in Washington zitten jullie? Momenteel loop in stage in Sedro-Woolley en woon in Bellingham.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 04:12 



 
Profiel   

Ik volg! Heel gaaf zeg :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 04:18 



 
Profiel   

Super gaaf! Ben benieuwd wat jullie er van gaan maken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 04:35 



 
Profiel   

Helemaal leuk! Ook ik ga volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 04:38 



 
Profiel   

Wat gaaf! Ik spiek hier ook zo af en toe binnen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 05:23 



 
Profiel   

Wow, nu al volgers, wat leuk! :D

Wij zitten in de south Puget Sound, de westkust van Washington dus. Een prachtig gebied met veel water, groen en heuvels. Maar een stuk land zonder bomen erop vinden was nog een hele opgave...

Ik zal onze paarden trouwens ook gelijk even voorstellen, Jake is mijn 9 jarige ruin en Idaza is een 3 jarige merrie. Gelukkig waren ze allebeide erg braaf op de trailer en hebben ze de reis goed doorstaan. Kwa klimaat zijn we ook in de ideale tijd van het jaar verhuisd, want de temperaturen waren vergelijkbaar, want daar maakte ik me wel zorgen over.

Jake op de pension stal:
[ img ]
En Idaza:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 05:32 



 
Profiel   

Ohhh!!! Ik volg ook!!

Waarom zijn jullie eigenlijk verhuisd??
En wat kost een pensionstalling daar nou per maand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 05:47 



 
Profiel   

Wat gaaf :) ik ga jullie ook volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 05:47 



 
Profiel   

Leuk en heel benieuwd naar jullie "spuuglelijke" huis :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 06:10 



 
Profiel   

oh, wat leuk om te volgen. Nu ben ik uiteraard ook benieuwd naar het huis. En de omgeving !

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 06:17 



 
Profiel   

Ik volg ook! Ben erg benieuwd naar het huis en omgeving :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 07:02 



 
Profiel   

wat leuk, ik kom ook volgen !

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 07:08 



 
Profiel   

Wat een leuk avontuur.....succes en ik ben benieuwd naar de foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 07:18 



 
Profiel   

Gaaf! Ik volg ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 07:18 



 
Profiel   

Ik ben nu wel benieuwd naar dat spuuglelijke huis haha :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 07:20 



 
Profiel   

Weg uit california :oo Dat klimaat en het landschap daar lijkt me verdraaid dicht bij de hemel te komen hahaha

Wat beviel jullie er niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 07:25 



 
Profiel   

Wat gaaf. Ik volg ook (:

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 07:30 



 
Profiel   

Ik volg ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 07:33 



 
Profiel   

Ben aan het proberen om alle foto's van mn telefoon op de PC te zetten, dat plaatst iets makkelijker... Maar de electronica werkt niet echt mee haha :')

Nog eventjes geduld voor het lelijke huis dus.

Waarom we zijn verhuisd? Nou, ik wilde eigenlijk al een hele tijd verhuizen, maar mijn man is geboren in een klein gehucht in CA en wilde daar absoluut niet weg. Dus we waren eerst op zoek naar een leuk plekje met de paarden aan huis in California.
Totdat we op visite gingen bij mijn schoonmoeder in Washington, toen wilde meneer ineens wel verhuizen! :+
Maarja, ik had een leuke baan, paardjes stonden prima, reed een aantal paarden voor een fokker waar ik het naar mn zin had....
En toen kreeg ik te horen dat de mensen waar ik de paarden voor deed, ermee gingen stoppen en alle paarden wilden gaan verkopen. Dus ja, toen dacht ik, waarom niet?

California is super droog, er groeit geen gras in de zomer, dat verschroeit gewoon waar je bij staat zeg maar... De lucht is super ongezond, vol met smog en stof enzo, alles is duur.... en ik kom natuurlijk uit NL en miste het "groen" heel erg! Cali is een bruin, dor, dood maanlandschap zeg maar...
Ik wilde heel graag mooie groene weides voor mijn paardjes! Dusss, zo gezegd zo gedaan! En hier konden we ook iets meer land kopen voor ons budget ;)

Pension prijzen hier lopen best wel uiteen, de eerste stal waar ik hier in WA terecht kwam vroeg $155 voor een stal met uitloop, maar eigen hooi/krachtvoer en zelf uitmesten. Er was ook geen bak en geen echte uitrij mogelijk heden.
Toen ben ik dus weer verhuisd naar een "echte" pensionstal, waar ik ook zelf moest uitmesten, maar hun hooi. En een binnenbak/buitenbak/weiland/bos/etc. voor $375. Meeste all-in stallen in deze omgeving vragen rond de $500 geloof ik. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 07:55 



 
Profiel   

Leuk, ik "ken" je al een beetje van het paarden aan huis topic, maar jullie paarden aan huis is toch weer heel anders dan hier in NL. Gaaf hoor, ik volg ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 08:00 



 
Profiel   

Ik kom ook volgen !
De mega trailer, die stallen in hout ... helemaal gek op ! :j
Dus laat maar komen, die foto's ! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 08:01 



 
Profiel   

Leuk om even een kijkje bij je te mogen nemen. Dat zijn ook geen kleine prijsjes voor stalling bij jullie.
Wel vergelijkbaar met onze prijzen (in de Randstad dan).
Reuze benieuwd naar jullie huis en omgeving.
Even een vraagje: waarom een wei zonder bomen? Een boompje hier of daar (m.u.v. esdoorns) lijkt me juist wel lekker voor de paardjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 08:06 



 
Profiel   

Ik volg ook, gaaf!! <3
Alleen stel ik mij Washington voor als vooral stad. Is het een bosrijk gebied waar jullie zitten?

Oh, en Jake <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 08:09 



 
Profiel   

SayaJones schreef
Ik volg ook, gaaf!! <3
Alleen stel ik mij Washington voor als vooral stad. Is het een bosrijk gebied waar jullie zitten?

Oh, en Jake <3 <3 <3


Boven Oregon ligt de staat Washington, aan de west kust :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 08:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 67 [ 1675 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 67  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen