Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden 1.70+

 
Profiel   

Ik heb een BWP'er van ong. 1.72m en heb eigenlijk ook nooit last gehad van zijn grootte. Hij is oa. heel wendbaar en makkelijk te rijden en past nog perfect in onze trailer :P

[ img ]

Al moet ik wel zeggen dat ik liever zou hebben dat hij niet meer groeit, maar hij is nog maar 6 dus die kans is klein...
Ik was ook al een hele tijd met hem aan het rijden voor ik beslist heb hem te kopen, en ik was dus al helemaal verliefd geworden op zijn persoonlijkheid. Een ander paard was op dat moment dus ook geen optie meer :D
Maar moest ik nu nog een paardje bijkopen zou het toch wel een maat kleiner zijn denk ik :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-17 12:16 



 
Profiel   

Ik was er wel bewust naar op zoek, maar alleen omdat ik zelf 190 ben, dus op de kleintjes pas ik niet.
Vind ik wel jammer want ik vind ponys eigenlijk veel leuker :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-17 12:18 



 
Profiel   

Wat een onwijs stoer paard plopkoeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-17 12:30 



 
Profiel   

Ik heb jaren geleden, een tijdje een KWPN merrie (Hattrick x Bernstein) van 1.73m gereden.
Paard werd gebruikt voor beginnerslessen. Zelfs kleine kinderen reden er zo mee weg. Al kon ze bij de wat meer gevorderde ruiters, soms wel wat pittig worden.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-17 12:51 



 
Profiel   

Was 168 cm toen ze 5 jaar was en nog overbouwd. Nu recht en ik weet toch wel zeker dat ze over de 170 cm heen is, maar is niet meer nagemeten. Ook ingeschreven bij het NRPS Stamboek :Y)

Vooral heel lange benen. Grote gallop is het enige nadeel van haar lengte, wil tijdens het springen wel eens niet goed passen. Voor de rest past ze standaard maten spullen en gewoon in de trailer en stal.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-17 13:10 



 
Profiel   

plopkoeken schreef
Ik heb een BWP'er van ong. 1.72m en heb eigenlijk ook nooit last gehad van zijn grootte. Hij is oa. heel wendbaar en makkelijk te rijden en past nog perfect in onze trailer :P

Al moet ik wel zeggen dat ik liever zou hebben dat hij niet meer groeit, maar hij is nog maar 6 dus die kans is klein...
Ik was ook al een hele tijd met hem aan het rijden voor ik beslist heb hem te kopen, en ik was dus al helemaal verliefd geworden op zijn persoonlijkheid. Een ander paard was op dat moment dus ook geen optie meer :D
Maar moest ik nu nog een paardje bijkopen zou het toch wel een maat kleiner zijn denk ik :)


Mijn vorige is op zijn zesde van 1.75 naar 1.81 gegaan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-17 13:14 



 
Profiel   

moonsparkle schreef
Wat een onwijs stoer paard plopkoeken


Dankjewel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-17 14:44 



 
Profiel   

Ik denk dat de grote niet zo veel uit maakt als je wat onervaren bent, een klein paard kan net zo lastpak zijn (misschien nog wel meer dan een grote) ik denk dat het belangrijk is dat je een paard uitzoekt naar wens en doel en wees eerlijk naar je eigen kunnen (zie genoeg meiden die een te bloederig jong paard kopen waar ze niks mee kunnen) en wat wil je ermee bereiken en wat voor karakter val je op.

Ik wilde een allrounder/recreatief en moest vooral braaf zijn, de tijd van fanatieke dressuren of jonge heethoofden heb ik gehad :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-17 14:58 



 
Profiel   

Ik heb een bwp van rond de 1.73, zijn vader was Pavarotti van de Helle. Afentoe is het bijzonder irritant, zeker omdat ik zelf ook maar een ukkie ben van 1.63, als hij z'n hoofd in de lucht gooit omdat ie z'n halster niet om wilt dan heb ik geen schijn van kans :P .

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-17 15:14 



 
Profiel   

Saar88 schreef
plopkoeken schreef
Ik heb een BWP'er van ong. 1.72m en heb eigenlijk ook nooit last gehad van zijn grootte. Hij is oa. heel wendbaar en makkelijk te rijden en past nog perfect in onze trailer :P

Al moet ik wel zeggen dat ik liever zou hebben dat hij niet meer groeit, maar hij is nog maar 6 dus die kans is klein...
Ik was ook al een hele tijd met hem aan het rijden voor ik beslist heb hem te kopen, en ik was dus al helemaal verliefd geworden op zijn persoonlijkheid. Een ander paard was op dat moment dus ook geen optie meer :D
Maar moest ik nu nog een paardje bijkopen zou het toch wel een maat kleiner zijn denk ik :)


Mijn vorige is op zijn zesde van 1.75 naar 1.81 gegaan :')


oh help :P Mijne is het laatste jaar nu wel al heel hard gegroeid, dus ik blijf hopen dat het hier ergens gaat stoppen... Zijn halfbroertjes hebben ook allemaal ongeveer zijn grootte nu dus er is nog hoop *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 09:29 



 
Profiel   

Fijn om te horen dat de grootte niet echt uit maakt bij paarden voor een beginner, dat is geruststellend :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 14:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen