Welk paardenras zou jij volgende maand graag als 'ras van de maand' willen zien?
Het Fjordenpaard 33%  33%  [ 74 ]
De Ijslander 38%  38%  [ 86 ]
Het Friese paard 27%  27%  [ 61 ]
Totaal aantal stemmen : 221

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Ras van de maand; De Haflinger

 
Profiel   

Mijn eerste liefde qua ras waar ik op viel en vind ze nog steeds geweldig.
Het zijn inderdaad karakters waarvan je moet houden maar zo geweldig.
Zo veel humor dat ze hebben, zo slim en uitgekookt en tegelijk zo lief en aanhankelijl als je dat nodig hebt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-17 19:39 



 
Profiel   

Wat een leuke verhalen allemaal!

We willen ook een informatief deel in het bericht plaatsen. Nu kunnen we daar natuurlijk de Boktwiki voor gebruiken (http://www.bokt.nl/wiki/Haflinger), maar zijn hier nog aanvullingen op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-17 11:38 



 
Profiel   

Als ik de wiki bokt lees, vind ik vooral het stuk over gebruik geen recht doen aan de hedendaagse Haflingers.

Er staat dat ze geen topprestaties leveren, maar ik ken veel Haflingers die het goed doen in de sport en uitgebracht worden in de klasse ZZ licht en ZZ zwaar in de dressuur, ZZ dressuur en ZZ vaardigheid mennen, klasse 4 samengestelde mensport, hoog in de endurance, mendurance, western, etc etc. En vaak in veel verschillende klasses goed presteren tegelijkertijd.
En dat maakt het in mijn ogen juist wel een topprestatie, als je als klein dapper paard met verschillende ruiters, menners in hetzelfde jaar gelijktijdig, in verschillende takken van de paardensport wordt uitgebracht en in al die klasses goed presteert. En ondertussen ook de manegebak op vrijdag gelijk trekt, op zaterdag met de familie op de koets de bossen intrekt en op zondag ZZ Zwaar dressuur proef loopt en maandag in de kinderles je rondjes loopt, en iedereen telkens weer het gevoel geeft dat ze samen met je werken.

In mijn ogen is dat een topprestatie in veelzijdigheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-17 14:43 



 
Profiel   

Mijn Haflinger, uit de A-lijn. Ik start haar Z1.
[ img ]

Power!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-17 15:03 



 
Profiel   

Het mooiste van de haflinger vind ik de kleur, betrouwbaar,- en veelzijdigheid. Veder heeft ze (naast de smid, tandarts ed) nog nooit echt gebreken gehad of ziek geweest, op chronisch honger na. :Y)

Robin is mijn eerste grote pony die ik tien jaar geleden heb gekregen van mijn ouders, zij was toen bijna 13 en ik 11. Dat maakt ons nu 23 en 21 :Y)

Ik hoop dat ons plezier in de foto's zichtbaar is

[ img ]

[ img ]


[ img ]
Ons eerste ponykamp

[ img ]
Ooit een keer een wedstrijd gereden (haflinger met bandages)

[ img ]
Verder rijden we dressuur

[ img ]
Rijden we veel buiten

[ img ]
Wordt ze regelmatig gekidnapt door mijn vader, en neem ik zijn vervoersmiddel over :+


[ img ]
Springen zit ook in het pakket


[ img ]
En staat ze sinds haar jeugdjaren, met een leeftijd van 23 sinds dit jaar, met veel plezier, weer voor de kar

[ img ]
Los grasjes eten is ook geen probleem

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-17 15:07 



 
Profiel   

janouk schreef
Als ik de wiki bokt lees, vind ik vooral het stuk over gebruik geen recht doen aan de hedendaagse Haflingers.

Er staat dat ze geen topprestaties leveren, maar ik ken veel Haflingers die het goed doen in de sport en uitgebracht worden in de klasse ZZ licht en ZZ zwaar in de dressuur, ZZ dressuur en ZZ vaardigheid mennen, klasse 4 samengestelde mensport, hoog in de endurance, mendurance, western, etc etc. En vaak in veel verschillende klasses goed presteren tegelijkertijd.
En dat maakt het in mijn ogen juist wel een topprestatie, als je als klein dapper paard met verschillende ruiters, menners in hetzelfde jaar gelijktijdig, in verschillende takken van de paardensport wordt uitgebracht en in al die klasses goed presteert. En ondertussen ook de manegebak op vrijdag gelijk trekt, op zaterdag met de familie op de koets de bossen intrekt en op zondag ZZ Zwaar dressuur proef loopt en maandag in de kinderles je rondjes loopt, en iedereen telkens weer het gevoel geeft dat ze samen met je werken.

In mijn ogen is dat een topprestatie in veelzijdigheid.


Helemaal mee eens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-17 15:36 



 
Profiel   

janouk schreef
Als ik de wiki bokt lees, vind ik vooral het stuk over gebruik geen recht doen aan de hedendaagse Haflingers.

Er staat dat ze geen topprestaties leveren, maar ik ken veel Haflingers die het goed doen in de sport en uitgebracht worden in de klasse ZZ licht en ZZ zwaar in de dressuur, ZZ dressuur en ZZ vaardigheid mennen, klasse 4 samengestelde mensport, hoog in de endurance, mendurance, western, etc etc. En vaak in veel verschillende klasses goed presteren tegelijkertijd.
En dat maakt het in mijn ogen juist wel een topprestatie, als je als klein dapper paard met verschillende ruiters, menners in hetzelfde jaar gelijktijdig, in verschillende takken van de paardensport wordt uitgebracht en in al die klasses goed presteert. En ondertussen ook de manegebak op vrijdag gelijk trekt, op zaterdag met de familie op de koets de bossen intrekt en op zondag ZZ Zwaar dressuur proef loopt en maandag in de kinderles je rondjes loopt, en iedereen telkens weer het gevoel geeft dat ze samen met je werken.

In mijn ogen is dat een topprestatie in veelzijdigheid.


Mooi geschreven! Helemaal mee eens :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-17 18:29 



 
Profiel   

Goed geschreven janouk!
De Haflinger wordt idd flink onderschat door de meeste mensen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-17 20:36 



 
Profiel   

Voor mij geen ander ras dan de haflinger.
Mijn 29jarige is al ruim 25 jaar in mijn leven en ik hoop nog vele jaren van hem te mogen genieten.
Still going strong.
Hij heeft 18 jaar manegewerk achter z'n kiezen, maar is nu al 7,5 jaar met 'actief pensioen'.
Hij gaat nog zo'n 2-3x per week mee het bos in voor een lekker ritje, is de knuffel- en rijpony waar mijn neefjes vrij mee zijn geworden met dieren, kent al mijn geheimen, is echt mijn soulmate.
Heeft in die 7,5 jaar inmiddels 4 jonge paarden/pony's mee op sleeptouw genomen in het bos als 'ouwe rot in het vak'. Hij doet het wel even voor (risico op voordoen van grapjes is wel in begrepen).

Sinds bijna 2 jaar terug is er een opvolger bij gekomen, zodat hij een stapje terug kon doen en wat meer van de geneugten van het leven mocht gaan genieten en tevens het jonge ding mocht helpen wegwijs worden.

Uiteraard is het jonge ding ook weer een haflinger. Zoals ik al zei, er bestaat voor mij geen ander ras.

Haflingers zijn mooi, slim, hebben karakter, als ze eenmaal je maatje zijn gaan ze voor je door het vuur.

En tja, dat alles altijd om eten draait, dat went. Vorige bijrijdster van mijn Gouwe Ouwe had heel snel door dat lekkers diep verstopt moest blijven tot je klaar was met hem laten werken.
Als je het voor die tijd al doet, begint hij er gewoon niet aan.

En hier op stal had hij binnen enkele weken de stal genoten opgevoed. Heel indringend hinnikte als er iemand langsloopt met een kruiwagen met hooi. En ja hoor, het werkt bij bijna iedereen, ze gooien wel een hap hooi je uitloop in _O-
En tja, medicijnen? Gewoon door het voor, hij heeft het al binnen voor hij het door heeft. Alles voor eten doen heeft ook echt wel voordelen hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-17 21:16 



 
Profiel   

Mijn dominante haflingerruin heeft het op een akkoordje gegooid met de concurrentie: "jij mag de merries hebben, dan neem ik het gras." Gentlemen's agreement en beide heren zijn tevreden en hebben rust. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-17 21:35 



 
Profiel   

Twee jaar met een vriendin 2 haflingers bijgereden. Ooooh wat waren ze leuk haha, moeder en dochter maar toch erg verschillend!
We hebben 90% van alle ritten in het bos gereden en hebben de nodige haflingerstreken wel meegemaakt :P
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-17 21:49 



 

Oh een aanvulling: hafjes zijn niet van suiker! <3

[ img ]

En onwiiiijjjsss lief!
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-17 22:35 



 
Profiel   



Dit vind ik de illustratie van een Haflinger
Cool, maakt haar eigen regels. Echt als je denkt dat je met paarden om kan gaan en je ze te slim af bent, dan heb je nog nooit een haflinger gehad.
Iedere dag een feest maar ook een uitdaging. Ze verrassen je altijd. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-17 23:08 



 
Profiel   

Als klein meisje werd ik verliefd op de haflinger van stal, helaas mocht ik er niet op want hij was niet voor 'beginners' tijden ben ik blijven zeuren want ik wilde er zoooo graag op en uiteindelijk mocht het dan! De eerste keer eraf gekletterd, na een poos de 2e keer ook weer en zelf de 3e keer maar ik gaf niet op en uiteindelijk zelfs een dressuurwedstrijd gereden met Goldy!

Na jaren kon ik dan een eigen paardje kopen, een veulen, natuurlijk een haflinger! Zo kwam in 2010 mijn eigen goud: Wimbley!
[ img ]

Al snel bleek ik geen schattige kleine haflinger te hebben uitgezocht 'zo'n leuke van 1.40 en lekker mollig' maar eentje die de 1.50 wel zou halen en een wat ranke papa... Wimbley overtreft alles en heeft nu de 1.60 bereikt! Vaak krijgen we de vraag of er iets anders in zit dan haflinger, maar Wim heeft gewoon volle papieren van ggk ouders.

Ondertussen is Wim alweer 7 jaar (timeflies!) hij loopt ohz bij mijn bijrijders en bij mij alleen aangespannen, van mini-marathons tot lekker boscrossen. Het maakt ons niet uit! Elke jaar op vakantie, met mijn mams die als de dood was van paarden maar dankzij Wim die angst heeft overwonnen! Het is mijn best maatje, mijn therapeut en mijn lompe boer! Alles in 1 gewoon!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Enige nadeel is zijn panische angst voor groot verkeer en stilstaan voor de wagen... En bruggen, bruggen zijn raar en moet je eerst naar snuiven en goed bekijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-17 23:56 



 
Profiel   

Wauw 1m60! Mijn droom haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-17 05:55 



 
Profiel   

Ik kwam 3 jaar geleden op een stal om een uurtje te rijden met mijn vriendin. Ik kwam in het weiland en zag een haflinger staan. Was meteen verliefd en wist dat dit hét paard was. Merkte dat ze echt niemand vertrouwde in het begin maar nu doet ze alles voor me. We crossen,springen en rijden buiten. Ze is natuurlijk heel eigenwijs en voor een grasje extra rent ze zo door alle draden heen of zelfs eroverheen.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-17 08:45 



 
Profiel   

Het topic over de Haflinger wordt hierbij gesloten. De meeste stemmen in de poll gingen naar de Ijslander, het topic daarvoor zal z.s.m. worden geopend :). Bedankt voor de reacties.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 06:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen