Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 7 [ 165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Plaats een nieuw onderwerp

Tips Traktatie peuter op creche

 

Bramen, frambozen, bosbessen en druiven zijn het helaas geen liefhebbers van. En om nou voor 35 kinderen alleen maar aardbeien op een stokje te prikken is ook niet zo leuk en bovendien inderdaad duur..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 10:25 



 
Profiel   

Bellenblaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 10:47 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Maar een antwoord op mijn vraag kreeg ik nog niet.
Hou jij je kind dan thuis op een standaard verjaardagsfeestje waar snoep en suikergoed rijkelijk aanwezig is?

Nee maar als ik weet dat er naar mijn maatstafen buiten proportie wordt gesnoept dan zou ik de ouders wel verzoeken mijn kind niet teveel te geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 11:17 



 
Profiel   

Gillbo schreef
tengeltje11 schreef
Maar een antwoord op mijn vraag kreeg ik nog niet.
Hou jij je kind dan thuis op een standaard verjaardagsfeestje waar snoep en suikergoed rijkelijk aanwezig is?

Nee maar als ik weet dat er naar mijn maatstafen buiten proportie wordt gesnoept dan zou ik de ouders wel verzoeken mijn kind niet teveel te geven


weetje als andere ouder zou ik zo een verzoek zeker gehoor geven ,zo kan het toch ook!( maar accepteerd je kind dat dan vraag ik me af)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 12:14 



 
Profiel   

laatst had een moeder voor ieder kind een ouderwetse liga milk break koek gedaan, roze ,bruine alleen witte en zonder dat spulletje dus alleen koek. Dat was echt zo op zonder miepen en mopperen!
weet alleen niet of het goedkoop isvoor 35 kids.
Of bij de action een boks ballon (zo een hele grote) dat zijn ook grote zakken en niet duur.
Heb zelf een keer tolletjes laten tracteren, dat was niet duur van de action.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 12:20 



 
Profiel   

Shanna schreef
Ik lees dit topic even mee, mijn dochter moet binnenkort trakteren in een klas van 35 kinderen, met volgens mij meerdere lactose-intoleranten en een hele erge pinda-allergie.
Ze wil wel graag iets tracteren wat eetbaar (en lekker) is, best een opgave want ook een blokje kaas kan bijvoorbeeld niet, en met dit weer vind ik gesneden fruit ook niet echt een optie (want kleverig, veel kieskeurige eters heb ik vorig jaar al gemerkt).
Popcorn is al een paar keer getrakteerd in de klas dus dat vind ze ook niet zo leuk om te doen..

Mijn kinderen mogen ook geen melk en daar bak ik nog wel eens zelf cupcakes voor. In de supermarkt verkopen ze plantaardige margarine en die gebruik ik daar gewoon voor. 3 eieren, 150 gram margarine, 150 gram suiker, 150 gram zelfrijzend bakmeel is genoeg voor 12 cupcakes en je proeft het verschil niet met "gewone" boter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-17 16:48 



 
Profiel   

heb hier een idee voor volgend jaar, stokbrood laten snijden bij de bakker, wentelteefjes bakken, vlaggetje met prikker er in versiersel er op en klaar.
Dochter stelde het zelf voor volgendjaar is het dus een klas van 45 kleuters! 2 leraren en 2 onderwijs assistenten... ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-17 17:46 



 
Profiel   

kwita schreef
heb hier een idee voor volgend jaar, stokbrood laten snijden bij de bakker, wentelteefjes bakken, vlaggetje met prikker er in versiersel er op en klaar.
Dochter stelde het zelf voor volgendjaar is het dus een klas van 45 kleuters! 2 leraren en 2 onderwijs assistenten... ben benieuwd!


Oooooh dat is ook gaaf! En uniek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-17 21:45 



 
Profiel   

Ik zocht gisteren koekjes voor naar school zonder chocola.Voor mijn dochter van 14.Bijna alles is met chocola.En ze wil met 14 geen Buurman en Buurman koek meer mee naar school.Chocola smelt in de tas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-17 06:38 



 

Kanjer stroopwafels, liga (ook die met fruit/ granen), fruitrepen, die ontbijt-dingen van de reclame, mueslirepen, allemaal per stuk of per 2 verpakt zonder chocolade :D
En anders gewoon normale koeken zelf in een zakje meegeven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-17 07:53 



 
Profiel   

Sultana

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-17 08:35 



 
Profiel   

laatst zag ik bij de aldie ook neutrale koekjes per 2 verpakt in doos, bij jumbo hebben ze bets veel wat jij zoekt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-17 09:38 



 
Profiel   

nou het nieuwe schooljaar is begonnen kregen we deze tekst mbt het trakteren:

Traktaties
Trakteren in de klas is voor sommige kinderen een belevenis waar ze het hele jaar naar uit kijken. Wij begrijpen dat uw kind graag iets trakteert wat hij of zij zelf ook erg lekker vindt. Onze voorkeur gaat uit naar gezonde traktaties, maar we zijn niet zo streng als het iets minder gezond is. Helaas liep dat een beetje uit de hand vorig jaar en kwamen er enorme suikerbommen de school binnen. Sommige kinderen reageren daar vrij sterk op en dat kwam de rust in de klas niet echt ten goede. Onze dringende vraag aan u als ouders is dan ook rekening te houden bij de traktaties dat het niet te groot is (de kleuters krijgen het vaak niet op) en ook niet al te veel suikers bevat. Zuurstokken, lolly’s, snoep en suikerspinnen zijn wellicht meer geschikt voor een kinderfeestje?
Als de dag dan eindelijk voor jonge kinderen is aangebroken dat ze mogen trakteren begrijpen we dat u daar bij wilt zijn. Bij de kleuters is dat van 10.00 uur tot 10.30 uur en bij groep 3 van 9.50 uur tot 10.00 uur. Vanaf groep 4 wordt het wat meer een besloten evenement voor kinderen en leerkrachten.
Ook mogen de kinderen met twee vriendjes de klassen rond om leerkrachten en broertjes of zusjes te trakteren. Wij snappen dat u uw jongste kleuter daar graag bij wilt ondersteunen. Sommige ouders zijn daar zo enthousiast over dat meerdere familieleden in polonaise achter het kind door de school gaan. We zouden het fijn vinden dat de kinderen dit zelfstandig gaan doen. U hoeft dus niet mee de klassen rond.

Nou ik vind het best nog redelijk omschreven , hebben jullie ook zo een bericht gekregen of zijn die van strengere aard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-17 18:02 



 
Profiel   

hier wordt eigenlijk nooit meegegaan in de school met de kleuters....

van geen snoep ed staat ook in een briefje,maar niemand volgt dat en elke verjaardag komen ze thuis met een zakje/potje snoep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-17 18:10 



 
Profiel   

Lijkt me alleszins redelijk Kwita :j

Raar zeg Tengeltje dat mensen er maling aan hebben. Als alle ouders zo snoeperig zijn dan zal er wel niemand over vallen zeker? Ik zou er wel van balen als het echt elke keer raak is dat het van die overdadige suikerbommen zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-17 21:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 7 [ 165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen