Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden uit serie 'Outlander' welk ras?

 
Profiel   

:wave:

Op Netflix volg ik de serie Outlander, wat zich afspeelt in Schotland een paar honderd jaar geleden.
Nu rijden ze in de serie op friezen maar ook op andere, brede paarden. Deze paarden spreken mij erg aan maar ik heb geen idee welk ras dit nu is. Een ras uit de streek waar het zich afspeelt? Of toch wat anders?

Ik vind de paarden zelf het meest op Noordzweedse paarden lijken, maar heb toch het idee dat ik het mis heb.
Wie o wie heeft een idee? Natuurlijk heb ik al gegoogled maar ik kan het nergens vinden!

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/or ... 65a54f.jpg

[ img ]

http://cdn.collider.com/wp-content/uplo ... acroix.jpg
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-17 14:19 



 
Profiel   

Ik kan niet helemaal benoemen wat het allemaal is, ik kan je wel verzekeren dat het geen Noord Zweden zijn.

Als ik het zo zie zou ik zeggen dat het gewoon wat random rassen zijn van een stunt/filmpaarden stal. De meeste lichte trekpaarden of juist zware warmbloedrassen en die donkere lijkt wel wat spaans bloed te hebben. In je linkje ziet Jaime op een Fries met geschoren benen :P

Eigenlijk hadden ze gewoon allemaal op van die dikke Highlanders moeten gaan zitten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-17 14:29 



 
Profiel   

Ik heb de hele reeks hier in de kast staan, 8 boeken en meer dan 15.000 pagina's :D

In het boek hebben ze het vaak over inheemse rassen gekruist met uitheemse rassen. Later, ik dacht vanaf boek 3 of 4, komen er ook daadwerkelijk Friezen in voor.

De serie moet ik nog steeds aan beginnen, te weinig tijd voor. Op basis van de foto's kan het van alles zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-17 14:34 



 
Profiel   

Misschien kan ik helpen. :D Ik werk bij de stal die de paarden levert voor Outlander. Ze werken voornamelijk met Spaanse paarden. Sommige zijn flink barok, anderen weer wat slankere bouw. De paarden worden ook goed gevoerd, dus hebben ook wel wat vetjes over soms. Daarnaast werken ze ook met Friezen en Hongaarse trekpaarden. En ook wel kruisingen waar ze zelf ook de herkomst niet van weten. :+ Dus alsnog blijven er wat opties open haha! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-17 14:40 



 
Profiel   

Oehhh Vernon, wat een gave baan heb jij dan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-17 14:41 



 
Profiel   

Vernon schreef
Misschien kan ik helpen. :D Ik werk bij de stal die de paarden levert voor Outlander. Ze werken voornamelijk met Spaanse paarden. Sommige zijn flink barok, anderen weer wat slankere bouw. De paarden worden ook goed gevoerd, dus hebben ook wel wat vetjes over soms. Daarnaast werken ze ook met Friezen en Hongaarse trekpaarden. En ook wel kruisingen waar ze zelf ook de herkomst niet van weten. :+ Dus alsnog blijven er wat opties open haha! :')
Daar toen ze me dus aan denken! Toen ik een klein jaar in Roemeniƫ woonde kwam ik zulke paarden ook vaak tegen, inderdaad voor de kar :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-17 14:45 



 
Profiel   

Is dat via een stal in nederland dan? Want zo te zien woon jij bij mij in de buurt vernon.

Wel leuke dieren zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-17 15:17 



 
Profiel   

Storm, ja zeker gaaf! <3 Het is niet mijn fulltime baan, doe het op oproepbasis, maar dat maakt het niet minder leuk :D

Avelienvd, nee, dit is in Engeland. Ik doe dit werk ook maar afentoe op oproepbasis, en dan reis ik als het nodig is naar Engeland. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-17 15:50 



 
Profiel   

Vernon schreef
Storm, ja zeker gaaf! <3 Het is niet mijn fulltime baan, doe het op oproepbasis, maar dat maakt het niet minder leuk :D

Avelienvd, nee, dit is in Engeland. Ik doe dit werk ook maar afentoe op oproepbasis, en dan reis ik als het nodig is naar Engeland. :)


Tot zover mijn saaie kantoorbaan -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-17 16:14 



 
Profiel   

oh ik volg! Geweldige serie, de boeken zijn een ander paar mouwen en zouden waarschijnlijk een stuk interessanter zijn moest ik grotere stukken lezen.
Zouden ze misschien ergens een shire hebben gebruikt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 20:10 



 
Profiel   

Friesen en clydesdales dat is het meeste maar die andere paarden weet ik niet en in het boek zeggen ze heel vaak pony in plaats van paard.
Ps ik heb het engelse boek de eerste alleen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 17:12 



 
Profiel   

Als je voor die kruising op zoekt naar quater horse x friesian dan zie je paarden die er op lijken
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-17 18:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen