Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vleesvervangers, ik zie door de bomen het bos niet meer

 

Hi bokkers!

Een aantal jaar geleden heb ik een periode vegetarisch gegeten. Naar mijn idee waren er toentertijd veeeel minder vleesvervangers te vinden dan nu. De AH XL hier bij ons heeft echt een heel groot assortiment. Maar sommige vleesvervanger vind ik toch wel zó vies smakeloos.

Tot nu toe bevalt de burger van de vegetarische slager heel goed, de kipstukjes van hen zijn ook goed te doen en hamblokjes van een ander merk (naam even vergeten) waren top.

Maar een goede vervanger voor (rauw) gehakt heb ik nog niet geproefd, evenals lekker beleg op brood of een stukje worst. In plaats van dat ik tig soorten ga proberen, dacht ik, jullie hebben vast wel wat aanraders? :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 18:27 



 

Ik vind de vegetarische gehaktballetjes en falafal van de AH heel lekker. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 18:29 



 
Profiel   

Groenteburgers, Kaasburger(?) vind ik ook erg lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 18:32 



 
Profiel   

En de bietenburger die is ook heel goed. De speck van de vegetarische slager was niet te doen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 18:32 



 
Profiel   

Vega van de Aldi is erg lekker, en als brood beleg vind ik de tivall pate erg lekker:
https://www.ah.nl/producten/product/wi2 ... uinkruiden

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 18:32 



 
Profiel   

Petit filet American van de vegetarische slager :9 .

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 18:57 



 
Profiel   

De Milner schnitzel van Valess, Heerlijk, echt een aanrader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 18:58 



 
Profiel   

De vleesvervangers bij de Aldi zijn inderdaad mijn favoriet! Verder zijn die van de Lidl ook wel lekker muv de mango burger. Ik vind zelf alle vegetarische wok/kip/gehakt achtige dingen echt vies. Dus dan maak ik mijn gerechten gewoon zonder vleesvervangers. Eventueel gooi ik er dan wat noten bij of kaas of ei of een extra groente.

Verder vind ik tivali echt heel erg tegenvallen. Zeker voor de prijs de je ervoor betaalt vaak. Valess is wel erg lekker, maar ook erg duur. Ah eigen merk vind ik ook wel lekker meestal :)
Over het algemeen vind ik groenteburgers niet te pruimen, maar vegetarische hamburgers dan weer wel :)
Het is vooral een beetje proberen denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 19:03 



 
Profiel   

Vleesvervangers bah. Wij hebben op het werk altijd meatless monday. Niemand weet waarom.
De enige vleesvervanger die bij mij in huis komt gaat op batterijen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 19:04 



 
Profiel   

Vegetatische kipfilet, ham en boterhamworst van de AH eet ik graag op brood. :) ook hebben ze daar vegetarisch gehakt. Ik ben nu 8,5 jaar vegetarier en ondertussen ken ik de meeste vleesvervangers wel, maar ik denk dat je er vooral achter komt door veel te proberen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 19:06 



 
Profiel   

Als vervanger voor gehakt zou ik deze eens proberen:
[ img ]

Zelf vind ik de producten van quorn echt heel lekker, vooral de stukjes en schnitzels. En als je geen problemen hebt met zuivel dan is Valess ook erg lekker.
Bij de AH koop ik regelmatig de pittige worst voor bij de stamppot, en de spekjes en knakworstjes zijn daar ook lekker.
Voor op brood zou ik ook de AH worstjes en plakjes proberen, die zijn erg lekker.
Verder eet ik niet heel veel qua vervangers, maar vervang ik vlees vaak door champignons of peulvruchten, of maak ik mijn eigen burgers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 19:07 



 
Profiel   

Ik gooide toen ik nog thuis woonde en regelmatig thuis kookte meestal Valess gehakt door bv de pastasaus of de gehaktdagschotel, omdat ik met dergelijke gerechten geen zin had om voor mij en mijn vader wat anders te koken dan voor mijn moeder, die vegetarisch eet.
Mijn vader en ik vonden in zulke gerechten eigenlijk geen verschil tussen echt gehakt of het vegetarische gehakt van Valess, dan was dit wel zo gemakkelijk.

Inmiddels woon ik niet meer thuis en eet ik nog regelmatig vegetarisch, maar ik eet geen vleesvervangers meer.
Ik maak een maaltijd waarin vlees niet vervangen hoeft te worden, omdat alle voedingsstoffen uit andere bronnen in de maaltijd verwerkt zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 19:26 



 

Ah kijk dit zijn al fijne tips :D volgens mij is de vegetarische slager op dit moment wel echt het meest populair he?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 20:19 



 
Profiel   

Ik heb vanavond de biologische tex mex burger van de ah geprobeerd. Die was ok. Valess schnitzel met milner is lekker, maar ook met sate.
En de toscaanse carre, die is ook goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 20:36 



 
Profiel   

De enige 'gehakt' die ik lekker vind is die van Albert Heijn, huismerk biologische tofu gehakt.

Verder lees ik hier wel dat het zeer persoonlijk is, ik vind alle vleesvervangers van de Lidl veel te droog en niet lekker, terwijl die dus wel aangeraden worden. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 20:58 



 
Profiel   

Mijn moeder heeft wel eens champignon schnitzels. Die vind ik lekker.
Het merk weet ik zo niet maar ze haalt ze bij de Emtee.

En bij de jumbo hebben ze lekkere saté schnitzels.
Deze zijn het: http://www.goodbite.nl/vegetarisch-prod ... schnitzel/

En deze gehaktballen zijn ook goed te doen: https://www.devegetarischeslager.nl/pro ... gehacktbal

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 21:14 



 
Profiel   

De boterhamworst van de vegatarische slager moet je echt vermijden. Bah. Ik heb wel veel goeds gehoord over de italiaanse worst, zelf nog niet geprobeerd.
De champignonburger en filet van vivera zijn een aanrader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 21:17 



 
Profiel   

De kipstuckjes van de vega slager kan je erg goed marineren, de nuggets daarvan doen het ook erg goed. En de filet american smaakt net echt, vind ik dan, vond het bijna eng. :')
Bitterballen en kroketten van de aldi (staat op dat ze vegan zijn) zijn laatst goed gekeurd.
De vegan burger van de tivall zijn ook favoriet hier. En de vegetarische turkse pizza van de ah in het diepvriesvak.

Verder kan ik je niet helpen, want veel vlees vervangers bevatten ei of melk en zelf ben ik veganist. Voor ik vegan werd vond ik de saucijzenbroodjes van valess volgens mij erg lekker.

Kom vooral ook eens mee kletsen in het bokt vegetariërs en veganisten topic, daar komen ook erg veel tips voorbij. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 21:21 



 
Profiel   

Ik vind de letterlijke vervanging voor vlees eerlijk gezegd niet te doen daarmee bedoel ik de gehakt, kipstukjes etc.

Mijn favorieten;
- Vega burger (https://www.ah.nl/producten/product/wi2 ... ega-burger) (heb deze overigens ook aan m'n vriend 'gevoerd' onder het mom van een vleesburger en hij had het niet door. :o :o
- Kaasschnitzel
- Boomstammetjes (https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... stammetjes)
- Eigenlijk alle vervangers van de burger; https://www.ah.nl/producten/vlees-kip-v ... egetarisch
- Falafel

Tofu bereid ik altijd zelf met wat sambal en ketjap/soja, pak nooit de kant en klare versie.

Op brood neem ik vaak de kipworst van de VS, die vind ik wel erg smakelijk :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 21:37 



 
Profiel   

de vega worstjes van de AH
de vega sate van mora ( volgens mij )
vega spekjes van de aldi
vivera champignon paprika burgers.
petit pate van de vegetarische slager, op een cracker of rijstwafel!! Hemels
laatst hadden ze bij de lidl vega salami!!!! Helaas was het maar een actie, en was hij een week later niet meer te krijgen. Maar die was echt mega lekker! :D

Dat zijn mijn favorieten.

Verder vind ik van alle merken het vega gehakt en smakeloos...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 21:37 



 
Profiel   

Lynske78 schreef
Vleesvervangers bah. Wij hebben op het werk altijd meatless monday. Niemand weet waarom.
De enige vleesvervanger die bij mij in huis komt gaat op batterijen :D

_O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 21:43 



 

Kuggur schreef
Lynske78 schreef
Vleesvervangers bah. Wij hebben op het werk altijd meatless monday. Niemand weet waarom.
De enige vleesvervanger die bij mij in huis komt gaat op batterijen :D

_O-

Het duurde echt even voor 't kwartje viel :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 22:12 



 

Willemiens schreef
Ik vind de letterlijke vervanging voor vlees eerlijk gezegd niet te doen daarmee bedoel ik de gehakt, kipstukjes etc.

Mijn favorieten;
- Vega burger (https://www.ah.nl/producten/product/wi2 ... ega-burger) (heb deze overigens ook aan m'n vriend 'gevoerd' onder het mom van een vleesburger en hij had het niet door. :o :o
- Kaasschnitzel
- Boomstammetjes (https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... stammetjes)
- Eigenlijk alle vervangers van de burger; https://www.ah.nl/producten/vlees-kip-v ... egetarisch
- Falafel

Tofu bereid ik altijd zelf met wat sambal en ketjap/soja, pak nooit de kant en klare versie.

Op brood neem ik vaak de kipworst van de VS, die vind ik wel erg smakelijk :j


Oooh klinkt goed dit. Vooral die boomstammetjes ben ik heel benieuwd naar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 22:13 



 

lesleygjof schreef
de vega worstjes van de AH
de vega sate van mora ( volgens mij )
vega spekjes van de aldi
vivera champignon paprika burgers.
petit pate van de vegetarische slager, op een cracker of rijstwafel!! Hemels
laatst hadden ze bij de lidl vega salami!!!! Helaas was het maar een actie, en was hij een week later niet meer te krijgen. Maar die was echt mega lekker! :D

Dat zijn mijn favorieten.

Verder vind ik van alle merken het vega gehakt en smakeloos...

Ja ik heb dus ook echt nog nooit lekker gehakt gehad, dat is eigenlijk waar ik steeds overstag ga en toch maar gewoon tartaar gebruik..

Jammer dat die salami niet meer te krijgen is! Heb ook nog niet echt een lekkere vervanger op brood gehad. Al staan er hier al wel wat tips tussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 22:14 



 

Yentaah schreef
De boterhamworst van de vegatarische slager moet je echt vermijden. Bah. Ik heb wel veel goeds gehoord over de italiaanse worst, zelf nog niet geprobeerd.
De champignonburger en filet van vivera zijn een aanrader!


Ah goed om te weten want die stond op m'n te proeven lijstje :') Een ander merk boterhamworst dat je kan aanraden toevallig? :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 22:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen