Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Koken voor 1 persoon, lastig!!

 
Profiel   

Inderdaad zoals hierboven de maaltijdsalades. Die heb je kant en klaar maar zijn ook makkelijk te maken. Zakje ijsbergsla, komkommer, appel, saladeblokjes en gekookte stukjes kip (en eventueel pijnboompitten). Dit is echt mijn favo gerecht voor als ik alleen eet :)
Wat ook heel makkelijk is zijn de pakjes kip madras of kip tandori. Is geloof ik voor 2 a 3 personen. Ik kan er altijd twee dagen van eten :j Is ook zo klaar!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 23:22 



 
Profiel   

Als ik voor mezelf moet koken mag het vooral niet teveel tijd kosten. Maar ik hou ook niet van (teveel) kant en klaar, of ongezonde sausjes/zakjes.

Wat ik dan in huis haal zijn handige dingen als voorgekookte rijst, voorgesneden aardappels/friet/groenten, vis in blik, houdbare room. En ik eet natuurlijk gerechten die mijn partner niet graag lust.

- Risotto met véél champignons
- Zoete aardappelfriet met een (vega) burger
- rijstsalade met voorgekookte rijst, stukjes komkommer, 2 roereieren, wat ketjap en gebakken uitjes
- verse ravioli met courgette in blokjes, Bertolli-pastasaus in zak (knoflook!) en rucola
- spaghetti met knoflook, rode peper, ansjovis, peterselie, tonijn uit blik, tomatenpassata en kaneel!
- geroosterde groenten (vers zoals paprika, wortel en vriezer zoals pompoen/zoete aardappel
- mac & cheese met bloemkool
- snel wat aardappelpartjes uit de vriezer in de pan, vissticks en spinazie á la crème.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 23:52 



 
Profiel   

- lekkere salade
- spaghetti carbonara
- pot groente, krieltjes en een schnitzel
- wraps
- pizza
- nasi


Wat ik doe, is koken voor twee dagen. Eet je wel twee dagen hetzelfde, maar je hoeft niet iedere avond te koken

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 23:58 



 
Profiel   

Je kan op maandag 2 keer eten maken, en dan afwisselen. Want inderdaad, de hoeveelheden om in te kopen is wat lastiger voor 1 persoon, en invriezen vind ik persoonlijk echt niks. Ik kook bv pastasaus met gehakt en grote pan soep. Die wissel ik dan af tot het op is. Succes !!
Btw Een halve zak verse spinazie en bv verse boerenkool enzo kan je invriezen en later weer gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 01:31 



 
Profiel   

Diepvries spinazie is er ook in hele kleine verpakkingen maar ook de kleinere zak met verse spinazie is goed te doen in je uppie. Wat je daarvan overhoudt kan je de volgende dag in een salade gebruiken bijvoorbeeld.

Ik heb van de week, bij gebrek aan zin en tijd, wat pasta gekookt en daar vervolgens veel tomaatjes en komkommer doorheen gegooid + nog wat mozzarella. Erg simpele maar toch lekkere salade.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 06:35 



 
Profiel   

Mijn vriend is niet alle dagen thuis maar loop bij ah gewoon langs het vak, genoeg zakjes brocolli etc voor 1 persoon..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 07:02 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
Jeetje wat veel simpele gerechtjes al! Zitten ook zeker een paar bij die ik ga maken! Nadeel van bijvoorbeeld spinazie is dat je meteen zo'n hele zak hebt... Dus ik moet idd gerechtjes vinden waar je ook de groentjes als klein portie kan inkopen maar er zitten al zeker een paar gerechtjes bij die ik ga testen!


Ik haal ook vaak een zak en maak er een salade van.

paprika, tomaat, komkommer, blauw kaasje/fetakaas, rode ui, beetje peper, beetje zout, olijfolie.
Maar hier kun je natuurlijk alle kanten mee op.

Omelet ook lekker met spinazie of een wrap. Boursin, kipfilet(of zalm), dot spinazie en rollen maar. Jammie en zo klaar.

Die zakken van Iglo zijn mij veel te duur.
Collega van mij had laatst ook zo'n zak en er zaten maar liefst 2 stukjes kip in :oo .

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 07:06 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
Jeetje wat veel simpele gerechtjes al! Zitten ook zeker een paar bij die ik ga maken! Nadeel van bijvoorbeeld spinazie is dat je meteen zo'n hele zak hebt... Dus ik moet idd gerechtjes vinden waar je ook de groentjes als klein portie kan inkopen maar er zitten al zeker een paar gerechtjes bij die ik ga testen!

En van zo'n hele zak... Blijft vaak heel weinig over ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 07:28 



 
Profiel   

Thanks Yv_ Ik ga aan de slag deze week :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 12:17 



 
Profiel   

Macaroni met een tomatensaus met gehakt en wat groenten. wanneer wij dit thuis over hebben, maak ik er de volgende dag een maaltijdsalade van.
De macaroni met saus koud samen, nog wat kleine augurkjes, beetje slasaus of fritesaus erdoor heen en dan heb je al twee dagen te eten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 12:39 



 
Profiel   

Pasta pesto met kip! In de avond lekker warm, en de volgende dag als salade voor de lunch. Hmmmm!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 12:43 



 
Profiel   

daantjuhhh schreef
Je hebt van diepvries dingen van iglo
[ [url=m/YzLdqO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ideaal voor de langere werkdag.
Je hebt veel verschillende soorten.
Ff 8 minuten in de koekenpan opbakken met een paar eetlepels water...

Ik heb vandaag zelf shoarma gemaakt met groente

vind die zakken zo smaakloos

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 12:45 



 
Profiel   

Hier is macaroni met tonijn erg populair en het is snel klaar.

Macaroni voor 1 persoon
1 klein blikje mais
1 blikje tonijn (in olijfolie)
Kaas (wij gebruiken grano padano)
En als saus een fles ketchup er naast. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 13:00 



 

Ik snap nooit zo goed wat er lastig aan is, want je kunt best veel dingen maken voor 1 persoon. Loop de groenteafdeling op en pak groente voor 1 persoon. Kijk op de vleesafdeling voor 1 stuks vlees, of gooi de rest in de vriezer. Rijst, pasta, aardappels kun je allemaal voor 1 persoon maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 13:10 



 
Profiel   

Ik woon alleen, dus kook best vaak voor 1 persoon. Inspiratie haal ik vaak van lekkerensimpel.nl. Staan hele lekkere recepten (oa risotto met paddenstoelen) en vaak allemaal zonder pakjes. Meeste recepten zijn allemaal snel en makkelijk te maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 13:18 



 

Ik hou van heel simpel gekookte aardappelen en groente, of een uitje en paprika snijden, diepvries boontjes en prei uit de diepvries in een pan roerbakken, beetje soja saus erbij en dan bami/rijst koken en erdoor gooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 13:59 



 
Profiel   

Joolien schreef
Ik snap nooit zo goed wat er lastig aan is, want je kunt best veel dingen maken voor 1 persoon. Loop de groenteafdeling op en pak groente voor 1 persoon. Kijk op de vleesafdeling voor 1 stuks vlees, of gooi de rest in de vriezer. Rijst, pasta, aardappels kun je allemaal voor 1 persoon maken.

Dat klopt. Maar ik verkijk mij er altijd gewoon heel erg op. Dan pak ik wat pasta.. wat groente.. wat vlees. En dan doe ik het samen op 1 bord. En dan zijn het ineens 3 borden

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 16:44 



 
Profiel   

daantjuhhh schreef
Joolien schreef
Ik snap nooit zo goed wat er lastig aan is, want je kunt best veel dingen maken voor 1 persoon. Loop de groenteafdeling op en pak groente voor 1 persoon. Kijk op de vleesafdeling voor 1 stuks vlees, of gooi de rest in de vriezer. Rijst, pasta, aardappels kun je allemaal voor 1 persoon maken.

Dat klopt. Maar ik verkijk mij er altijd gewoon heel erg op. Dan pak ik wat pasta.. wat groente.. wat vlees. En dan doe ik het samen op 1 bord. En dan zijn het ineens 3 borden

Dat is toch gewoon een kwestie van een beetje de hoeveelheden in de gaten houden? Voor 1 persoon houd ik altijd 60 - 70 gram pasta aan, 250 - 300 gram groente en 80 - 100 gram vlees. Rijst is 50 - 60 gram per persoon, aardappels 150 - 250 gram. Met die richtlijn kook je eigenlijk nooit veel te veel of juist te weinig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 18:04 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
Jeetje wat veel simpele gerechtjes al! Zitten ook zeker een paar bij die ik ga maken! Nadeel van bijvoorbeeld spinazie is dat je meteen zo'n hele zak hebt... Dus ik moet idd gerechtjes vinden waar je ook de groentjes als klein portie kan inkopen maar er zitten al zeker een paar gerechtjes bij die ik ga testen!

Je hebt ook van die kleine 1 persoonspakjes van Iglo, fijngehakte diepvries spinazie. :9

Die diepvries zakjes van iglo met boursin en kip :9 Zelf nog ff bosuitje toevoegen. Heerlijk.

Macaroni/spaghetti is ook makkelijk voor 1 persoon te maken.
Soep zelf maken is ook heerlijk, de rest invriezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 18:34 



 
Profiel   

Many schreef
daantjuhhh schreef
Dat klopt. Maar ik verkijk mij er altijd gewoon heel erg op. Dan pak ik wat pasta.. wat groente.. wat vlees. En dan doe ik het samen op 1 bord. En dan zijn het ineens 3 borden

Dat is toch gewoon een kwestie van een beetje de hoeveelheden in de gaten houden? Voor 1 persoon houd ik altijd 60 - 70 gram pasta aan, 250 - 300 gram groente en 80 - 100 gram vlees. Rijst is 50 - 60 gram per persoon, aardappels 150 - 250 gram. Met die richtlijn kook je eigenlijk nooit veel te veel of juist te weinig.

Hangt van de persoon af, ik zou daar te weinig aan hebben. :) Ik reken voor mezelf zo'n 100 gram pasta per persoon (125 als het verse van de AH is), 250-350 gram groente en 150-200 gram vlees.

MelanieB schreef
Macaroni/spaghetti is ook makkelijk voor 1 persoon te maken.

Niet echt, tenzij je de rest van de saus invriest. Anders kom je met een kwart tot een halve ui en dat soort hoeveelheden, niet praktisch. Ik kook daarom ook meestal voor twee dagen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 19:11 



 
Profiel   

50 gram pasta of rijst ongekookt is genoeg voor 1 persoon per dag

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 19:40 



 
Profiel   

Vind voor 1 persoon koken niet lastig maar vaak denk ik waarom zou ik voor mezelf koken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 19:54 



 
Profiel   

De hoeveelheden verschillen natuurlijk per persoon, fanatieke sporter of bankhanger, verbranding enz.

Daarnaast heb ik altijd, hoe hard ik het ook probeer, teveel eten. Omdat ik toch een hele ui gebruik en dan toch een beetje extra hier en oeps ik schoot uit daar. Maar goed, daar heb ik dan mijn vriezer voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 20:14 



 
Profiel   

Pasta en rijst maak ik altijd in een grote wokpan.
Dan heb ik gelijk 3 porties. 1 voor nu en 2 om in te vriezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 07:40 



 
Profiel   

purny schreef
50 gram pasta of rijst ongekookt is genoeg voor 1 persoon per dag

Dan zou ik er wel heeel veel groente enzo bij moeten eten.
Ik gebruik altijd 125 gram pasta, ongekookt.
Is echt per persoon verschillend, gewoon even uitproberen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 08:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen