Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Koken voor 1 persoon, lastig!!

 
Profiel   

welkom in de volwassen wereld veel werken en ook alles daarnaast nog moeten doen!
Natuurlijk is dat wennen, maar het went snel je kunt ook voor 2 dagen tegelijk koken hoor.
Als je voor jezelf kookt heb je het voorrecht dat je altijd lekker kan eten en dat kan ook gewoon gezond zijn of eens een keertje ongezond.
salades, pasta gerechten, rijst ,friet, aardappelen, pizza, gewone lekkere groentes. *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 08:07 



 
Profiel   

De meeste groenten zijn gewoon los te koop, kan je precies de juiste hoeveelheid nemen. Voorverpakt is dat lastiger. Als ze het bij de supermarkt niet hebben, dan wel bij de groenteboer.
Ui mikte ik voor mezelf gewoon een hele in :') Maar er zijn ook kleinere soorten. Ook in de diepvries zijn veel soorten (prima) groenten te vinden, haal eruit wat je voor jezelf nodig hebt.
Het is allemaal echt niet zo ingewikkeld :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 08:16 



 
Profiel   

asjemenou schreef
purny schreef
50 gram pasta of rijst ongekookt is genoeg voor 1 persoon per dag

Dan zou ik er wel heeel veel groente enzo bij moeten eten.
Ik gebruik altijd 125 gram pasta, ongekookt.
Is echt per persoon verschillend, gewoon even uitproberen.

Dit. Hangt ook af van lengte, gewicht, hoe actief je bent, etc. Ik ben wat groter en zwaarder dan gemiddeld en ga het met 50 gram dus ook echt niet redden, dan heb ik met een uurtje weer honger.

kwita schreef
welkom in de volwassen wereld veel werken en ook alles daarnaast nog moeten doen!
Natuurlijk is dat wennen, maar het went snel je kunt ook voor 2 dagen tegelijk koken hoor.

Dit doe ik meestal, deels uit gemak en deels omdat het praktischer is qua ingrediënten. Op woensdagen ben ik pas tussen 18:30 en 19:00 thuis van m'n werk, dan zorg ik als het kan dat ik nog eten over heb van maandag. Lukt dat niet, dan maak ik wat eenvoudigs, meestal wok ik dan. Voorgesneden kip, voorgesneden groenten, noodles even kort wellen in kokend water en je hebt binnen tien minuten een lekkere, gezonde maaltijd. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 10:39 



 
Profiel   

Ik ben vrij recent uit huis gegaan en woon nu met mijn vriend. Het is nog weinig voorgekomen dat ik alleen moest eten, maar áls het dan gebeurt, ben ik vreselijk inspiratieloos en ga ik dus maar een patatje halen... Ik lees dus graag mee!

Yv, dat recept voor de gamba's heb ik opgeslagen, klinkt echt super lekker!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 10:46 



 
Profiel   

Heel lekker en snel noodles met varkens of kippen vlees met thaise roerbakgroenten.

Kook water af in een pakje van conimex zitten 4 pakketjes noodles 1 pp kook die 2 minuten af. Bak ondertussen je vlees gaar en em giet daar woksaus naar smaak bij (bv. Zoet zuur of chilli) gooi je roerbakgroentem daarbij en wok ze even gaar. Giet je noodles af en gooi ze bij je vlees en groenten en klaar is kees!

Ik maak ze altijd met zoetzure saus en wat sirracha saus en wat vadouvan kruiden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 11:06 



 
Profiel   

ik volg. kan wel wat nieuwe 1 persoonsgerechten gebruiken :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 11:11 



 
Profiel   

Ik maak regelmatig pasta's.
Puur omdat je dat dus heel makkelijk kan afmeten voor 1 persoon.

1: Je heb een pastasalade met komkommerrauwkorst en tzatziki.
Ik doe er dan altijd nog een appel in kleine stukjes door en feta. (olijfolie voor de pasta)
2: Pastasalade, blikje tonijn(in olijfolie,wel laten uitlekken), pijnboompitjes even roosteren, feta, olijven, peper en zout
en olijfolie voor de pasta.
3: Chili con carne, maak je een grote pan kan je 2 zakjes invriezen voor andere dagen.
4: Oven schotel (maakt niet echt uit wat vind ik :P ) kan je 2 dagen van eten,
als je het niet erg vind om 2dagen hetzelfde te eten, zoals ik :+
5: Verse pasta's met spinazie ofzo er in. ik haal altijd 2 bakken en doe dan van beide de helft voor 1 dag.
De rest in een zakje terug in de koelkast, het is in de koelkast vaak 2 maanden of langer houdbaar.
Dus je hoeft het niet meteen de dag erna weer op te eten. (je kan het volgens de verpakking ook invriezen)
Ik doe er dan vaak walnoten bij roosteren en parmezaanse kaas raspen en slagroom erbij.
heel makkelijk en duur ook niet lang om te maken.
6: Curry. (daar eet ik dan wel ook 2 dagen van, maar kan je ook invriezen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 11:16 



 
Profiel   

Ik woon alleen en kook dus ook voor 1 persoon.

Aardappels, groente, vlees
Rijst met kip en komkommer en sla
Spaghetti, Marconi extra maak ik voor 2 x vries dan de saus in dat ik alleen nog pasta hoef te koken
Wraps kan je van alles in gooien
Patat
Pizza
Witlof ham kaas uit de oven.
Soep heel makkelijk pak tomatensap, bouillon blokje, water en vermicelli. Of vers met tomaten en een bouillon blokje ook heel makkelijk en snel.
Groente soep klein zakje soepgroente, bouillon evt kip

Nasi, paella ect maak ik voor meerdere dagen vries ik in. Zo kan ik op hele lange dagen s morgens iets uit de vriezer zetten en s avonds opwarmen.

Eigenlijk kun je alles maken voor 1 persoon zolang je de hoeveelheden maar aanpast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 11:19 



 
Profiel   

Iemand hier nog tips voor een goede pasta saus?
Ik had ooit bolognesesaus met witte wijn. maar ik kan niet meer vinden wat ik dacht dat klopte.
Ik weet dat er ook wortel in gaat :+

had tijdje terug 1 van ah gemaakt met rode wijn, en dit was echt niet lekker (vond ik)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 11:22 



 
Profiel   

sowieso is het altijd wel lekker om wat restrecepten in je achterhoofd te hebben voor einde van de week als er beetjes uit zijn vandit of dat:

- door macaroni of nasi kun je heel veel restjes heen roeren
- wokken met een flesje woksaus (of zelf een sausje maken) en wat noodles.
- rijst koken en opbakken in een pan met gebakken groentes en eventueel wat spekjes er doorheen

ik maak zelf ook graag soep als ik alleen ben: water met een bouillonblokje oid opzetten, daar wat noodles in en een zak roerbakgroentes (ik eet alleen een zak van 400gram op, maar 200gram kan ook prima natuurlijk, ik kies de champignonmix). Eventueel een eitje en wat gebakken uitjes er overheen en klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 11:23 



 
Profiel   

lovelyfiefy schreef
Iemand hier nog tips voor een goede pasta saus?
Ik had ooit bolognesesaus met witte wijn. maar ik kan niet meer vinden wat ik dacht dat klopte.
Ik weet dat er ook wortel in gaat :+

had tijdje terug 1 van ah gemaakt met rode wijn, en dit was echt niet lekker (vond ik)



Gehakt rullen, groentepakket er door, grote pot heinz traditionel en kleine pot Heinz hot.

en dan in porties in vriezen.
Dan hoefg je alleen de pasta te koken en de saus op te warmen.
werkt prima voor mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 11:30 



 
Profiel   

Ook heel makkelijk en goed te doseren voor 1 persoon:
Variant op pasta pesto. Normaal doe ik er ook nog een kipfiletje doorheen, maar had geen trek in kip omdat ik dat vanmiddag al heb gegeten. Makkelijker kan haast niet: (volkoren)spaghetti, olijfolie, pesto (potje of zelf maken), tomaatjes, rucola, parmezaanse kaas. Koken, mengen, klaar :D.
[ img ]


Alvast eet smakelijk Bernette :D. Het is zoooooo lekker! Het is dat die gamba's momenteel zo bizar duur zijn, anders had ik het zeker elkevweek gegeten. Jum jum!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 17:08 



 
Profiel   

Ik houd het vandaag lekker simpel, krieltjes gebakken, kipburger en een salade van ijsbergsla met augurk, komkommer, uitje, mozzarella en een eitje. Van de week eens even een gerechtje van hier pakken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 17:15 



 
Profiel   

https://chickslovefood.com/recept/home-made-falafel/
In jou geval een blikje van 150 gr kikkererwten.
En de rest ook iets aanpassen.

Griekse Yoghurt met knoflook en wat geraspte komkommer erbij. :*



En hou je van pittig en wat uitgebreider.
http://www.smulweb.nl/recepten/1365291/Harissa

Doe dan wat sla en tomaat op een pittabroodje of wrap.
Harissa erbij en daar dan de falafel in het broodje.

Met nog steeds de dipsaus van de Yoghurt

Ooh krijg nu alweer honger, jammie :~
En zo gemakkelijk te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 17:20 



 
Profiel   

Vanavond gekookt voor één persoon: rucola stamppot met paprika en vegetarische gehaktstam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 17:38 



 
Profiel   

En veel dingen blijven in de koelkast oid lang goed , champignons gaan hier zo een week mee (maandag door 1 gerecht , de overgebleven champignons de groentelade in en eind van de week gebruiken)
Spinazie slinkt idd als een dolle
3 ons is prima in een maaltijd
Of je pakt diepvries; paar blokjes pakken en gaan

En idd , op een gegeven moment gewoon nasi maken en alle restjes groente er door mikken , ideaal gerecht voor dat doeleinde.

Rode Pastasaus
Uitje , knoflook,bleekselderij, wortel klein snijden en fruiten
Gehakt rullen
Peper en zout naar smaak
blik tomatenblokjes en passata toevoegen en lekker laten pruttelen

Eventueel rode of witte wijn toevoegen en laten uitbruisen voor je de tomaat toevoegt

Aan het einde kun je basilicum toevoegen
Of oregano of Italiaanse kruiden


Als je nou te veel hebt gemaakt van dit soort sauzen
Gewoon invriezen
De week er op haal ie smorgens een bakje saus uit en savonds hoef je alleen nog maar de pasta te koken en de saus in een pannetje door te warmen

Chili doe ik dat ook mee want ik kan dat niet klein maken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-17 07:59 



 
Profiel   

Gewoon 2 persoons porties koken. Ik doe dat hier ook altijd voor ons 2en; 4 porties koken. Dan dan op maandag en woensdag gerecht 1 eten en op dinsdag en donderdag gerecht 2.
Ook lekker snel klaar die 2e dag.
Bespaart tijd en geld.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-17 08:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen