Ras van de maand september poll opties
de Shetlander 26%  26%  [ 50 ]
de Clydesdale 41%  41%  [ 78 ]
de Groninger 31%  31%  [ 59 ]
Totaal aantal stemmen : 187

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ras van de maand: de draver

 
Profiel   

Iedere maand zal er ander ras in de spotlight staan waar een uitgebreid nieuwsartikel over op de voorpagina over zal verschijnen. Hiervoor kunnen wij jullie hulp goed gebruiken!

Deze maand: De draver!
Uit de poll van ons vorige topic kwam de Draver als volgende ras naar voren, bedankt voor het stemmen :).
Wat maakt de draver nu zo speciaal voor jou? Zijn er misschien ook puntjes die wat extra aandacht verdienen bij dit ras volgens jou en waarom? Wat zijn jouw persoonlijke ervaringen met de draver? Heb je grappige, lieve of interessante verhalen of foto's die je graag wilt delen met andere bokkers?

Let op met het delen van foto's, deze zullen óók gebruikt kunnen worden voor de Wiki. Wanneer je een foto plaatst in dit topic met toestemming om te gebruiken voor het artikel, geef je automatisch ook toestemming voor het gebruik op de Wiki. (Je naam zal vermeld worden bij de foto).
Om de hoeveelheid foto's de info niet te laten overstromen vragen we je om niet meer dan 2 foto's ter illustratie toe te voegen :).

Je kunt je informatie, foto's en/of persoonlijke ervaringen tot 20 augustus inzenden, daarna zal het topic op slot gaan en zal de nieuwsredactie een mooi samenhangend artikel maken. Dit artikel zal op de 1ste van de volgende maand op de voorpagina gepubliceerd worden.

Jullie kunnen zelf meebepalen welk ras de volgende maand in de spotlights komt te staan! Bovenaan het topic is een poll met 3 keuzes te vinden. Deze maand kan er gekozen worden tussen 'De Shetlander, de Groninger en de Clydesdale. Heb jij nog leuke suggesties voor de volgende poll? Stuur deze dan in een pb naar Animal of Balance
Dit mogen ook rassen zijn die al eerder in een poll hebben gestaan, als ze nog maar geen topic hebben gehad. (eerdere topics gingen over de Haflinger, IJslander)



Laatst bijgewerkt door balance op 02-09-17 14:32, in het totaal 2 keer bewerkt

normaal status

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 00:16 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Calli is voor mij een bijzonder paard, een nu 14 jarige Draver van Volo Prise x Lara Buitenzorg.
Gekocht van een meisje waar hij niet goed was omgeschoold. Gevolg; paard was scheef, geen goede galop en een plank. Met veel geduld en lessen gewaagd en starten met wedstrijden. Het was niet altijd een succes, maar door de Bokkers hebben wij goed doorgezet!
Teller stond op L, maar na atrose staat meneer lekker in de wei en wordt er vooral veel gewandeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 13:59 



 
Profiel   

Mijn lieve, geweldige, knappe vriendje. Bailly Le Blanc, 9-jarige ruin.

Dit is toen hij net bij mij was aangekomen, beertje.
[ img ]

Op vakantie in de Loonse en Drunense duinen.
[ img ]

Redelijk recente, slechte kwaliteit telefoonfoto.
http://boktimg.nl/img/m/wG94C0.jpg

Lelijke foto van een buitenrit. Mijn moeder is geen fototalent :x We staan er ook lekker vrolijk op. Mijn houding is belabberd. Zijn we mee bezig :)
EDIT: foto weggehaald. Zo stond ik liever niet op het internet :Y)

Paardlief is sinds een week verhuisd naar een 24/7 buiten stal, en mijn god het is een spierbonk geworden :9 Helaas geen foto van. Ook geen foto van wij die normaal rijden. Niet dat het heel vaak voorkomt dat we echt in goede harmonie bezig zijn. Maar goed. Ook daar zijn we mee bezig, en het belangrijkste is dat dit het meest gevoelige, nuchtere, vriendelijke, mens- en werkgerichte eerste paard is wat ik me ooit had kunnen indenken. Hij is zo makkelijk, als je de juiste knopjes maar weet te vinden.

Heerlijk ras dit! Was heel blij toen ik zag dat ze het ras van de maand zijn :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 14:35 



 
Profiel   

Jeej wat leuk.

Helaas ben ik in het bezit van 2 sterrendravers. (Beide leven dus niet meer).
Maar wat een geweldig ras.
Will to please, eerlijk, grote spiegels.

Mijn eerste draver was Kindness Meadow. Op de baan niet bijster veel gepresenteerd.
Bij mij gekomen als 10jarige. Enorm veel gedaan met hem. Enige wat hij niet snapte was springen.
Zelfs dameszadel vond hij wel prima.
Helaas heeft hij niet ouder mogen worden dan 19.

[url]m/voAn3t.jpg[/url]
Samen met mn shetje
[ img ]

En dan heb ik Sherlock Boko nog gehad.
Enorm paard met een enorm goed karakter, mits hij maar aan het werk was. Wilde graag maar was enorm onhandig met zijn grote lichaam.

[ img ]

[url]m/LHu8VJ.jpg[/url]

Edit, krijg de linkjes niet goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 14:46 



 
Profiel   

Prima zo hoor, CarinaR. In de OP staat aangegeven dat er max. 2 foto's ter illustratie mogen. Mocht je in de toekomst elders op het forum moeite hebben met de upload, trek dan even een mod aan het jasje :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 15:41 



 
Profiel   

Altijd al een zwak voor dravers gehad, vanaf dat ik toen ik 12 of zo was, op een draver van de manege naar het strand mee ging. Heeft een tijdje geduurd, maar nu heb ik er zelf één.

En eigenlijk vooral ook omdat ik ook wilde mennen, en een draver kan al voor een kar lopen. OK, moet wel een klein beetje omgeschoold worden, een sulky wordt anders getrokken dan een gewone wagen, maar voor de rest scheelt het een boel.

[ img ]

Maar daarnaast gaat ze natuurlijk ook mee onder het zadel. Heerlijk relaxt paard, dravers zijn wel wat gewend door hun opvoeding, en verder zijn ze over het algemeen keihard op de benen. En ik heb tot nu toe ook nog geen behoefte aan ijzers gemerkt.

Kortom, ideaal paard. Veelzijdig, hard, en ook nog eens goedkoop. En best mooi ook nog eens. Kijk maar:

[ img ]

Typische dravereigenschap? Grootmoeder, wat heeft u grote ooooooren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 16:06 



 
Profiel   

super paarden, die dravers.
ik heb er 3 gehad. allemaal top braaf.
de eerste was een prachtige zwarte merrie. gewoon als recreatiepaard.

de tweede was een 6 jarige hengst van manza buitenzorg. ( 1.55 m hoog). met deze heb ik echt alles gedaan wat je met een paard kan doen.
gelest bij de ruiterclub. dressuur, 4 tal en springwedstrijden gereden tot en met z springen bij de paarden met winstpunten. hier ben ik nog het meest trots op. wat een springtalent.
maar ook tijdens kinder vakantiewerk cowboypaard spelen tussen wel 150 kinderen.
met een feest door de tent gelopen , tussen alle staantafels door, met de gastvrouw op zijn rug.
niks was hem te gek. hij deed alles voor en met mij.
en natuurlijk ontelbare buitenritten. zowel onder het zadel als voor de wagen.
helaas is hij maar 16 jaar geworden.

en mijn 3e draver was in zijn tijd de snelste 2 jarige allertijden. hij heeft alles gewonnen wat er als jong paard te winnen viel. ik kwam toen vaak op de stal waar hij stond en vond hem vanaf het begin een bijzonder paard. toen hij 9 jaar was kon hij niet meer op tegen de jongere en snellere paarden en zou hij verkocht worden. omdat zijn eigenaar en trainer wisten dat ik hem geweldig vond mocht ik hem gratis hebben. dat was natuurlijk een fantastisch cadeau.

met hem hebben we vele menritten gemaakt. altijd willen lopen en super braaf.
hij kon ook onder het zadel, maar galop heb ik hem nooit kunnen leren.
hij is 23 jaar geworden.

als ik nu nog een kleine draver zou vinden die net zo braaf en verkeersmak was als de rest zou ik hem direkt kopen om mee te mennen.
op het moment hebben we de kleine versie :D om mee te mennen. en paar zeer fanatieke shetlanders..... maar wie weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 16:18 



 
Profiel   

Heerlijke paarden zijn het!
Goudeerlijk, braaf, maar kunnen ook vreselijk de clown uithangen af en toe (die van mij in ieder geval wel).
Ze zijn super veelzijdig. Ze kennen vaak al veel doordat ze gekoerst hebben.
Nadat ze omgeschoold zijn, zijn het heerlijke rijpaarden.
Het zijn de ideale paarden voor mensen (zoals ik) die graag vele kilometers door de natuur willen maken.

Mijn Draver heeft na zijn koerscarrière nu een nieuwe carrière als endurance paard. Daar zijn ze ook super geschikt voor.

[ img ]

Het zijn ook nog eens prachtige fotomodellen <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 16:36 



 
Profiel   

dravers zijn het perfecte ras als je niet kunt kiezen in de sport en wan alles wat wil doen op een recreatieve manier
met mijn draver rij ik

B dressuur officieel
60 cm springen
doe aan cross lesjes
rij langen buiten ritten
optakel parcours ook geen probleem
hij zou ook nog voor de kar kunnen (word alleen door mij niet gedaan )
kinder paardje
grond werk vrijheids dressuur zit er ook op
en ons model voor op de bruiloft waar ik met de jurk op ga (foto volgt nog)
(somige foto zijn van en afgedrukte foto ik ben onlangs alles digitaal verloren |( )

kort om een alles kunner
[ img ]
[ img ]
http://boktimg.nl/img/m/1dOS6P.jpg
http://boktimg.nl/img/m/VPj8X6.jpg
http://boktimg.nl/img/m/N91jg4.jpg



Laatst bijgewerkt door balance op 01-08-17 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Max. 2 foto's ter illustratie, rest in link


Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 16:38 



 
Profiel   

Ik zal later nog even posten over mijn draver maar het zou fijn zijn als er bij het ras van de maand uitgelegd wordt dat draver echt een ras is met zelfs een gesloten stamboek. Dus niet een paard wat toevallig hard kan draven. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 19:24 



 
Profiel   

Dat wil ik best doen :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 19:32 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Ik zal later nog even posten over mijn draver maar het zou fijn zijn als er bij het ras van de maand uitgelegd wordt dat draver echt een ras is met zelfs een gesloten stamboek. Dus niet een paard wat toevallig hard kan draven. :)



... En daarop voortbordurend: dat een ex-draver dus niet bestaat. :))

Zelf gelukkige eigenaresse van twee dravers. Ik heb nu ruim twaalf jaar dravers als recreatiepaard en zou niet meer anders willen. Slimme, fijngevoelige dieren met nog leuke looks ook. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 19:58 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Ik zal later nog even posten over mijn draver maar het zou fijn zijn als er bij het ras van de maand uitgelegd wordt dat draver echt een ras is met zelfs een gesloten stamboek. Dus niet een paard wat toevallig hard kan draven. :)

Dan zullen wij er voor zorgen dat dat er zeker in komt :D Inderdaad goed om op te noemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 20:48 



 
Profiel   

De halve stal heeft hier dravers, veelzijdige recreatiepaardjes met meestal een ijzeren gezondheid en brave karakters. Springwedstrijden, buitenritten, kinderponys, trouwpaard, een draver kan het allemaal.
Wat mij opvalt is dat je zoveel verscheidenheid in dravers hebt, van klein ponyachtig iets tot ranke hoogbenige gazelle, van wat ik typisch dravershoofd vind tot echte fijne bloedige hoofdjes, van klassieke bruine met weinig aftekeningen tot vos met veel wit, van coole kikker tot bibberige zenuwpees etc etc.

Indien er fotomateriaal gewenst is kan ik eens in de archieven spitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 21:33 



 
Profiel   

Citaat
. En daarop voortbordurend: dat een ex-draver dus niet bestaat. :))


En alsjealsjealsjeblieft dat ze harddraven en niet rendraven. Ik ben echt allergisch voor dat woord:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 22:00 



 
Profiel   

Banjer is een draver <3 een hele lieve merrie, met karakter en een uitermate groot gevoel voor humor... als je haar eenmaal "hebt", gaat ze voor je door het vuur... en dat is denk ik ook wel draver eigen... je krijgt het niet meteen cadeau. Verder is Banjer heel veelzijdig: dressuur, springen, western, buitenritten, natural horsemanship, clickertraining, vrijheidsdressuur, slipjacht... noem het maar op en Banjer kan het.
Ook is Banjer heel erg slim. Ze voelt emoties feilloos aan en weet je hoe dan ook te troosten. Een beter, liever en geweldiger paard dan Banjer (en daarmee dus ook een draver) kan ik me niet wensen.


[ img ]

[ img ]

http://boktimg.nl/img/m/I29Tji.jpg

http://boktimg.nl/img/m/dvgGNw.jpg

http://boktimg.nl/img/m/oUoexX.jpg

http://boktimg.nl/img/m/zwMImp.jpg

http://boktimg.nl/img/m/3oUPMt.jpg

http://boktimg.nl/img/m/H7GKap.jpg




Laatst bijgewerkt door balance op 01-08-17 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Max. 2 foto's ter illustratie, rest in link


Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 22:03 



 
Profiel   

Ik weet dat er in NL ook monté dravers zijn (harddraven onder zadel) maar zijn er ook Pacers? In wedstrijd verband?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 22:15 



 
Profiel   

Nee, die hebben we niet in Nederland. Is alleen in Verenigd Koninkrijk, Amerika, Australië.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 22:16 



 
Profiel   

En Canada ;). Verenigd koninkrijk wist ik niet maar eigenlijk wel logisch omdat Australië, UK en Canada deel zijn van de commonwealth.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 22:21 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]




Onze Draver Dirk uit Zuid (Titus Boko) is zeven jaar oud en springt op het hoogste niveau bij de pony's met Boaz Sharon. Hij was in eerste instantie aangeschaft voor de recreatie, maar bleek over een verborgen talent te beschikken waar Boaz al vrij snel achter kwam. Van een huppeltje over de tuinstoelen achter het huis tot twee jaar later hun internationale debuut in de Lichte Tour in Lichtenvoorde klinkt als een sprookje, maar voor Boaz en Dirk werkelijkheid.
Een geweldige combinatie en door hun snelheid en eigen manier van springen altijd goed voor een beetje spektakel in de springring. Dirk heeft zo zijn eigen manier om niet passend toch passend te maken met een drafpasje tussendoor. Dat dit goed is voor een berg oranje linten hebben ze inmiddels wel bewezen, deze zijn niet meer te tellen.

Een kleine greep uit het CV van de twee:

Derde prijs in de Derby van Almelo 2016
Beste outdoor combinatie Zuidoost Drenthe 2016
Kringkampioen ZZ Zuidoost Drenthe 2016
Zevende prijs in de Lichte Tour CSIP Lichtenvoorde 2016
Winnaar Equipe springen CH Coevorden 2016 en 2017
Tweede prijs ZZ Paard & Buitenleven in Hardenberg 2017
Winnaar Equipe springen Zuidenveld festival 2017
Winnaar pony Derby van Drenthe Hippisch Holtrijk 2017

En voorlopig zijn ze nog niet klaar met elkaar.


Laatst bijgewerkt door Draver_Dirk op 01-08-17 22:49, in het totaal 5 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 22:24 



 
Profiel   

Mijn eerste draver was Ushi Alexander, een 1.50 kleine pittige merrie van Frisian Dragon. Wat een geweldige pony was dat. Ik had haar gekocht voor endurance. Ze wilde echt niet in de bak dat vond ze vreselijk. Maar endurance was haar ding. En dan vooral heuvels en zwaar technisch terrein. Ze had nergens moeite mee. Hele harde werker en ook nog een heel mooi paardje om te zien. Super eerlijk, nooit bokken of slaan. Helaas heb ik haar door een blessure van mezelf moeten verkopen. Heb later nog geprobeerd haar weer terug te kopen maar haar nieuwe eigenaar wilde haar niet meer kwijt (kan ik me alles bij voorstellen).

[ img ]
Ushi

Mijn tweede draver heb ik onlangs gekocht, omdat ik 'gewoon weer een paard wilde waar ik gewoon mee kon genieten' jaja. Hoe dat zo kwam gaat voor dit topic te ver. Maar we hebben hem nog maar net en zijn direct met hem een week op vakantie gegaan, liep in het bos alsof hij nooit anders had gedaan (en het was voor hem voor het eerst). Superman deze Fred Swagerman (die namen af en toe van die dravers, hilarisch...). Was te langzaam om op de baan te gaan, is wel getraind maar heeft zich niet gekwalificeerd. Voor mij is hij geweldig. WEer dat super ongecompliceerde karakter. En buiten zo fijn te rijden. Helemaal top. Hoop nog lang van hem te genieten. En hij is ook gewoon weer mooi, vos, met mooie lichte manen. Als je een gezond fijn paard zoekt zonder gedoe, is een draver echt ideaal.
Over dravers zijn veel vooroordelen. Zo kwam er tijdens onze vakantie iemand naar ons toe, ze vond Fred ontzettend mooi. Dat moet een Akhal Theke zijn zei ze. Nee, zei ik, Fred is een draver.
Grote verwarring :+

[ img ]
Fred.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 22:27 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

1 van mijn draver merrie's. Prachtige foto's vind ik het! Al zeg ik het zelf <3 *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 22:29 



 
Profiel   

Flew schreef
fransje23 schreef
Ik zal later nog even posten over mijn draver maar het zou fijn zijn als er bij het ras van de maand uitgelegd wordt dat draver echt een ras is met zelfs een gesloten stamboek. Dus niet een paard wat toevallig hard kan draven. :)



... En daarop voortbordurend: dat een ex-draver dus niet bestaat. :))


Ex-draver -O-

Inderdaad bestaat net zo min als een ex-fjord of ex- haflinger!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 22:53 



 
Profiel   

En een van de 1e vragen die ik altijd krijg is: kan je paard ook galopperen. Ja natuurlijk kan hij/zij galopperen. Maar als ze getraind zijn om heel hard te draven en dan ook nog op een baan, zul je er even wat energie tijd en geduld in moeten steken om ervoor te zorgen dat ze in die 20x40 met jou erop ook rondgalopperen.
Galop van een draver is vaak niet de bergopwaartse galop van een dressuurgefokte KWPN'er maar kan er prima mee door.
Wat me wel eens stoort is dat mensen die een dressuurgefokt paard kopen daar wel een of twee jaar training in willen steken (gerichte dressuurtraining) voor dat ze een wedstrijdje gaan doen maar dat een draver het blijkbaar na een koerscarriere opeens plotseling allemaal spontaan moet laten zien :P :o?

Er zijn ook grote misverstanden over dravers mbt hun gezondheid. Bij mijn dravertje Ushi heb ik nooit een DA gehad anders dan voor het enten en ik hoop dat het bij Fred net zo is. 'Men' (personen zonder ervaring met dravers) weten altijd verhalen te vertellen over mishandelde, zwaar geblesseerde, uitgemergelde etc dravers nog afgezien van neuroten en compleet gestoorde paarden. Ik kom ze zelden tegen. En zeker niet meer als bij andere paardenrassen. En dan vaak het gevolg van ondeskundige training of management (vaak ook door niet-dravers-trainers maar door gewoon mensen die je nooit een paard zou moeten laten houden en die alleen een draver kopen omdat ze goedkoop zijn) Ik vind dravers over het algemeen juist super cool in hun hoofd en zeer 'beleefd' zowel naar mens als dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-17 08:14 



 
Profiel   

Galop moet je idd even tijd in steken als ze van de baan komen. Het zijn vaak ook redelijke springers.
Beleefd hangt echt af van paard tot paard. Ken toch een paar dravers die, als ze hun bui hebben, vrolijk rechtdoor walsen ongeacht of je in de weg staat of niet. Of die een flinke duw nodig hebben om voor je opzij te gaan.
Heb er ook al 'beledigd' gezien en dan zijn het koppige steenezels.
Smid kapt per ongeluk te kort, paard is er wat gevoelig op en beste man kon nooit meer in de buurt van desbetreffend paard komen.
Bij het binnenhalen komt paard per ongeluk tegen de stroomdraad, het heeft weken geduurd voor de eigenaar (die op dat moment paard vast had) weer het paard in of uit de weide kon zetten. Eender wie kon hem zo binnen of buiten zetten, bij eigenaar was het drama.
Ze vergeten niet snel en de meesten vergeven makkelijk maar sommige exemplaren zijn niet zo vergevingsgezind.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-17 08:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen