Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring gezocht geven van rijstolie met Gammaoryzanol

 
Profiel   

Op aanrade van mijn masseur heb ik rijstolie gekocht. Dit moest een stof bevatten namelijk Gammaoryzanol.

Ik ken dit product echter niet dus ben benieuwt of mensen dit geven en wat jullie ervaring ermee is.

Ze rade het aan gezien mijn paard snel vast zit in der spieren en wat verzuurt is en met dit haar wat kan ondersteunen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 21:12 



 
Profiel   

Ik heb het ook een tijd gegeven. Wel gecombineerd met lijnzaadolie zodat de verhouding omega 3-6-9 in balans bleef. Toen gegeven als aanvulling voor spieropbouw, achteraf bleek dat mijn paard geen eten kreeg van de staleigenaar, hij had dus alles nodig om op zijn benen te kunnen blijven staan ipv spieren opbouwen.. De oplossing was simpel; andere stal. Later nog eens geprobeerd, nu met zekerheid dat hij eten krijgt. Leek wel wat effect te hebben. Maar heb het te kort gevoerd om een enorm verschil te kunnen zien. Voer nu vitaminen bij, icm zijn gewone brok en kuil zit hij super goed in zijn spieren.

Je mag altijd een PB sturen als je meer info wilt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 21:19 



 
Profiel   

Dankje. Vervelend dat de echte rede anders was dan wat je dacht.

Ik heb eerder al wat ingelezen over rijstolie en daar las ik wel dat de spieren beter uitkwamen maar daarin tegen de paarden goed druk werden.

Die ervaring zal jij dan niet hebben gezien paard geen energie had.

Maar ben daar wel benieuwt naar. Mijn paard is bij (slechte) suikers enorm onhandelbaar en als ze heet gaat worden van deze olie is het geen paard waar je veilig op gaat rijden in de winter.

Kwestie van uitproberen natuurlijk maar ben zeer benieuwt naar verdere ervaringen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 21:27 



 
Profiel   

Ik volg even. De staleigenaar combineert het hier ook met lijnzaadolie, maar kreeg niet echt een uitgebreide uitleg over waarom.
Mijn paard doet het er wel goed mee, maar ik merk geen verschil tussen rijst/lijnzaad of alleen maar lijnzaadolie (wat ze vroeger kreeg)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 21:29 



 
Profiel   

PanamaD schreef
Dankje. Vervelend dat de echte rede anders was dan wat je dacht.

Ik heb eerder al wat ingelezen over rijstolie en daar las ik wel dat de spieren beter uitkwamen maar daarin tegen de paarden goed druk werden.

Die ervaring zal jij dan niet hebben gezien paard geen energie had.

Maar ben daar wel benieuwt naar. Mijn paard is bij (slechte) suikers enorm onhandelbaar en als ze heet gaat worden van deze olie is het geen paard waar je veilig op gaat rijden in de winter.

Kwestie van uitproberen natuurlijk maar ben zeer benieuwt naar verdere ervaringen!


Wat het heet zijn betreft merk ik geen verschil (heb wel een gevoelig paard nochtans, teveel voer met energie (haver bv) en dan zit je op een brok stress)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 21:33 



 
Profiel   

Hoeveel ml krijgt je paard er dan van per dag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 21:34 



 
Profiel   

PanamaD schreef
Dankje. Vervelend dat de echte rede anders was dan wat je dacht.

Ik heb eerder al wat ingelezen over rijstolie en daar las ik wel dat de spieren beter uitkwamen maar daarin tegen de paarden goed druk werden.

Die ervaring zal jij dan niet hebben gezien paard geen energie had.

Maar ben daar wel benieuwt naar. Mijn paard is bij (slechte) suikers enorm onhandelbaar en als ze heet gaat worden van deze olie is het geen paard waar je veilig op gaat rijden in de winter.

Kwestie van uitproberen natuurlijk maar ben zeer benieuwt naar verdere ervaringen!


Toen ik het later nog eens voerde werd hij er ook niet heter van. Al moet ik zeggen dat ik mijn paard kan voeren wat ik wil, doet hem weinig. Heeft ook een tijd op dagelijks een kilo zwarte haver gestaan gecombineerd met sportbrok, merkte geen verschil behalve dat hij het erg lekker vond. Staat zeer hoog in het bloed, dus had inderdaad ook die reactie verwacht. Maar nee, hij bleef zichzelf (is beslist niet de makkelijkste met rijden, wellicht speelt dat mee in het niet merken van verschil omdat hij al lastig is). Mijn persoonlijke ervaring is dat het met dat heter worden dus wel meevalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 21:38 



 
Profiel   

PanamaD schreef
Hoeveel ml krijgt je paard er dan van per dag?


Je moet het opbouwen, ik begon met 20 en uiteindelijk moet je naar rond de 100 geloof ik toe wil je echt effect hebben. En dan komt de lijnzaadolie er nog bij..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 21:39 



 
Profiel   

Pffff 100?! Zeker??

Ik geef nu lijnzaadolie 25ml en als ik rijstolie geef (nu 2 keer gegeven) 20ml

Maar 100 ga ik sowieso niet doen. Naast dat ik een gevoelige heb voor heet en gestrest worden, is ze ook gevoelig om dik te worden. Haar krachtvoer bestaat ook uit zeer laag suiker en eiwit gehalte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 21:45 



 
Profiel   

Ongeveer een 50 ml. over 2 voederbeurten. Afwisselend een dag rijst en dan een dag lijnzaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 21:46 



 
Profiel   

100 klinkt mij ook best veel! Al hoor je het wel vaker dat voor echt effect te hebben van de olie je best veel moet voeren.. Ik vermoed dat die van mij daarom er ook niet veel anders op doet dan als ik alleen lijnzaadolie gaf ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 21:48 



 
Profiel   

Ik geef ook rijstolie.die van Makana.
Ik combineer ook met lijnzaad.
merk bij mijn merrie dat zij wel meer energie heeft maar ik geloof er bij haar niet in dat dat van de olie komt.
Ik geef 25ml.maar ik heb juist weer begrepen dat geven van meer olie zinloos is en het juist niet goed voor het lichaam is?
Ik ga in elk geval niet over de 25ml heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 21:52 



 
Profiel   

Ik geef ook rijstolie aan de jonge paarden ivm spieropbouw en bij mij krijgen ze ongeveer 30 ml per dag per paard.

Het schijnt al werkzaam te zijn bij 25 ml per dag voor een paard

Ik gebruik de rijstolie van Alesie (te koop bij Jumbo)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 21:54 



 
Profiel   

Ik heb van King van de AH. Daar zit dan die stof in die nodig is.

Ellepel, jij geeft die 25ml 1 keer op een dag of 2 keer?

Ik geloof wel dat een paard meer energie kan krijgen door olie. Is natuurlijk een laag energie bron (zeg ik dat goed)

Maar het heet worden houdt mij toch iets tegen.
Sta er wel voor open!

Lijnzaaf met rijstolie ga ik denk ik niet doen. Of lijnzaad of rijstolie. Denk als je het gaat mengen je de werking verminderd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 22:02 



 
Profiel   

Mij is door een voedingsdeskundige deze geadviseerd:
https://www.jumbo.com/alesie-rijstolie- ... 149006FLS/

Heb even snel vergeleken met de concentratie Gammaoryzanol en dat is bij die van Alesie 10.000 ppm en bij die van King van de AH maar 5.000 ppm.

Vandaar dat ik er dus ook maar weinig van hoef te geven en kost relatief weinig: 5,59 voor 2 liter..

Dat Gammaoryzanol is ook de werkzame stof in die dure spieropbouw supplementen. Dan is dit toch een stuk voordeliger :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 22:09 



 
Profiel   

Alleen moeten we opletten met Gammaoryzanol op de doping lijst staat, voor de mensen die hier wedstrijd rijden (ik dus niet)

Die van de jumbo zit idd meer in maaruuh? Frituurvet? :p

Die van king is ook niet duur 1000ml voor 5 nogwat. Nou dat is prima. Goedkoper dan lijnzaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 22:17 



 
Profiel   

Haha ja dat zei die vrouw ook al, klinkt raar met frituurvet, maar het is gewoon olie hoor, lijkt qua samenstelling ook niet op de normale frituurvet, zou het ook eerder bij de olie verwachten als je naar de samenstelling kijkt.

Ik zag bij bv het supplement Megabol (waar ook Gammaoryzanol in zit) dat geadviseerd wordt om vanaf 2 dagen voor wedstrijd even niet te geven, dus opzich kan je daar dan relatief makkelijk omheen plannen. Wij rijden maar paar KNHS wedstrijden per jaar, maar wel goed om even te onthouden dat ik dat dan paar dagen vor wedstrijd net meer door zn muesli gooi ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 22:25 



 
Profiel   

PanamaD schreef
Pffff 100?! Zeker??

Ik geef nu lijnzaadolie 25ml en als ik rijstolie geef (nu 2 keer gegeven) 20ml

Maar 100 ga ik sowieso niet doen. Naast dat ik een gevoelige heb voor heet en gestrest worden, is ze ook gevoelig om dik te worden. Haar krachtvoer bestaat ook uit zeer laag suiker en eiwit gehalte.


Heb het even opgezocht. 100 totaal incl lijnzaad was het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 23:17 



 
Profiel   

Ik geef 1x per dag,maar sla soms ook een dag over :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 15:27 



 
Profiel   

Megabol is gammaoryzanol. Heb daar zelf goede ervaringen mee wat betreft spieropbouw. Het is wel duur spul, maar doordat het vloeibaar is, is het heel exact te doseren. Gaat het gemakkelijkst met een lege injectiespuit, benodigde hoeveelheid optrekken en direct in de mond injecteren. Megabol (en ik neem aan ook rijstolie met gammaoryzanol) is alleen geschikt voor paarden die matig tot intensief getraind worden. Het is een plantaardig hormoon, vandaar dat het op de dopinglijst staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 12:10 



 
Profiel   

Ik voer ook rijstolie maar weten jullie hoeveel je mag bijvoeren .
Ivm verhouding omega 3 en 6 en vitamine e tekort

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 14:01 



 
Profiel   

Wat ik heb begrepen bij de massageopleiding is dat een scheutje al genoeg is.
Grote hoeveelheden olie kan een belasting zijn op het systeem.

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 16:36 



 
Profiel   

Ze raadde mij ook maar 20ml aan.

Geld dat trouwens ook voor lijnzaadolie? Ik geef beide namelijk. Wissel het af op wat ik gedaan heb die dag

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 16:39 



 
Profiel   

Ja.

Ik heb vandaag toevallig een holistisch dierenarts bij mijn paard gehad.
Ze zei dat lijnzaad super goed is voor mijn paard maar niet perse dagelijks maar gewoon een paar keer per week en een eetlepel is al goed.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 16:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen