Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Eterische olie

 
Profiel   

Zijn er onder jullie die eterische oliën inzetten ter ondersteuning bij jullie paarden ?
Ik maak zeer regelmatig gebruik .
Heb zelfs al mooie resultaten behaald bij paarden die ik heb behandeld met peesblesures , ik geef dan ook. Nog een energetische healing.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 20:52 



 
Profiel   

Nog niet omdat ik er te weinig kennis van heb.
Binnenkort in overleg met een aromaterapeute wel wat gaan proberen.

Wat heb je bij een pees blessure gebruikt?

Het is zo geconcentreerd en sterk dat het allemaal niet zo onschuldig is, je moet dus wel goed weten waar je mee bezig bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 21:00 



 
Profiel   

Hoe zou jij het inzetten dan?

Heel veel etherische olieen kunnen flink prikkelen op de huid en bij sommige dingen wil je dat echt niet. Dan zet ik liever de kruidengeneeskinde in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 21:44 



 
Profiel   

Is dat met Doterra?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 22:00 



 
Profiel   

Veel etherische oliën worden uit kruiden en zaden gemaakt. De werking per plant is het zelfde, maar de olie is zo krachtig dat het veel te heftig is om het puur te gebruiken.

Er zijn maar weinig oliën die puur kunnen.
Al zie ik van Young Living (DoTerra nog geen ervaring mee) dat die wel oliën en mengsels puur aanraden. Dus ben daarom van zo'n merk al geen fan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 07:22 



 
Profiel   

Doterra is erg duur, maar erg puur en ruikt zoals de ingredienten horen te ruiken...allerlei goedkopere verdunningen daar geloof ik dan al,niet meer in...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 10:01 



 
Profiel   

De oliën die ik gebruik zijn van Sjankara . Er zijn idd hete oliën. Maar ik leg altijd eerst een laag met een neutrale plantaardige olie zoals amandel of kokos .
Met een goede olie heb je ook maar een paar druppels nodig. Vaak heb je genoeg aan een 2% olie , dus 2 druppels etherische olie op 5ml (100 druppels) drijvende olie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 21:51 



 
Profiel   

Voor peesontsteking gebruikte ik wintergreen . Een paar druppels in kokosolie .

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 21:58 



 
Profiel   

Young living en Doterra maken gebruik van MLM verkoop constructies! Kijk uit daarmee http://www.jantineleeflang.nl/2017/07/2 ... che-olien/

Citaat
Deze oliën zijn verkrijgbaar bij de meeste drogisterijen. Nieuw zijn twee bedrijven uit de V.S. die de Europese markt proberen te veroveren buiten de winkels om; DoTerra en Young Living. In het verleden hebben we al eerder kennisgemaakt met deze verkooptechnieken. Iedereen herinnert zich wel de tupperware party’s en de dubieuze praktijken van herbalife. Die laatste is veroordeeld voor illegale piramide verkoop. De agressieve verkooptechnieken die gebruikt worden zijn MLM (multi level marketing) of piramide constructies. De spil van het systeem zijn de verdelers of ‘adviseurs’. Zij verkopen het product niet alleen, maar ook het aanbrengen van nieuwe adviseurs kan financiële voordelen opleveren, al dan niet in de vorm van bonuspunten. Mensen die in eerste instantie producten afnemen bij deze adviseurs worden al snel aangespoord om zelf ook adviseur te worden, zodat ze zelf ook korting kunnen krijgen. Op deze manier ontstaat er een enorm vertakt netwerk van verkopers, die tegelijkertijd ook afnemer zijn. Bij dit soort constructies valt binnen een jaar vaak de helft af, omdat het alleen maar geld blijkt te kosten in plaats van dat het geld oplevert. Minder dan 1% van de deelnemers is in staat om geld te verdienen via MLM constructies en in de praktijk haalt bijna niemand meer dan 50,- euro per maand. Het komt er op neer dat je moet betalen om je eigen baan te creëren, wat natuurlijk een idiote situatie is. Wettelijk gezien is dit in Nederland strafbaar, herbalife is hiervoor ook veroordeeld [3]. Het is wel lastig om dit soort bedrijven veroordeeld te krijgen, omdat het netwerk in principe bestaat uit allemaal zelfstandige bedrijfjes. De top van het bedrijf is juridisch niet aansprakelijk

Het geraffineerde aan dit systeem is dat mensen kennismaken met de producten via een vriend of vriendin of goede bekende of zelfs een familielid. Het is lastig nee te zeggen tegen iemand die je persoonlijk kent. Als hij/zij gelooft in het product zal het toch wel goed zijn? Een andere tactiek is inzetten van mensen die een zekere autoriteit genieten bij andere mensen; de yogaleraar, instructeur, therapeut etc. Elke adviseur zal ook op de eigen website zetten welke geweldige ervaringen hij of zij heeft met de producten. Bedrijven weten dat ervaringsverhalen vele malen meer indruk maken bij potentiële klanten dan saai suf wetenschappelijk onderzoek met getallen zonder emotie. Deze bedrijven spelen manipulatief in op gevoelens en emoties. Ze doen er ook alles aan om jou het gevoel te geven dat je bij een bepaalde groep hoort. “DoTERRA staat voor positiviteit! Alle leden zijn positief over de oliën, de sfeer is zo ontzettend goed onder de dames (en heren) die de olien adviseren en verkopen. Iedereen helpt elkaar waar kan en er is veel samenwerking.” Bovendien doen de bedrijven allerlei beloften over gratis onderwijs, opleidingen, cursussen en workshops, wat eerder verkapte propaganda is en een soort pep-talk bijeenkomsten.

De claim van Doterra en Young Living is dat ze zeer zuivere oliën verkopen, maar toen een van de adviseurs om rapporten van chemische analyses vroeg, die een maat zijn voor de kwaliteit en zuiverheid, kreeg ze nul op het rekest. [4]

Doterra en Young Living hebben zich in eerste instantie gericht op de yogawereld. In deze kringen is het gebruik van alternatieve geneeswijzen meer geaccepteerd dan elders. Na de yogawereld lijkt nu ook de alternatieve hoek binnen de paardenwereld aan de beurt te zijn. Reclame richt zich op paardenliefhebbers die zich bezighouden met alternatieve geneeswijzen voor hun paarden. In diverse facebookgroepen wordt agressief geadverteerd of worden tot vervelens toe de producten aangeprezen bij allerhande klachten. Het gevaarlijke is dat producten aanbevolen worden bij serieuze aandoeningen waarbij alleen een veearts ingeschakeld zou moeten worden. Hierbij ontstaan linke situaties waarin massage met oliën geadviseerd worden bij een uiterst besmettelijke ziekte als droes en dus ook de gezondheid van andere paarden in gevaar wordt gebracht! In het gunstigste geval wordt alleen maar geadviseerd dat de producten een ondersteunende werking hebben, of dat er ‘mooie resultaten mee bereikt zijn’, dat is niet strafbaar namelijk. Het aanprijzen van deze producten als geneesmiddel is wel strafbaar!

Dat het systeem volledig geregeerd wordt van bovenaf en vooral ten gunste van de top, wordt wel duidelijk uit de website van Doterra Europa. Ook zij zijn geconfronteerd met plots veranderde regels:

Een aantal collega’s vragen ons waarom deze website online is. Het antwoord is simpel: Wij hebben van corporate doTERRA toestemming om deze site voorlopig nog online te houden. Dit heeft te maken met afspraken gemaakt in 2013 met de toenmalige directeur marketing en sales van doTERRA Europe. Ergens in 2015 heeft doTERRA de compliance regels aangepast en daarna voldeed deze site niet meer. Omdat we echter hebben geïnvesteerd en afspraken gemaakt, mag de site nog online blijven onder voorwaarde dat we gaan meedenken over een oplossing waarmee iedereen geholpen is: een Nederlandstalige ‘miniwebsite’ en een betaalmethode als iDEAL erin verwerkt. Hoe lang dat nog duurt is niet bekend, maar doTERRA op corporate niveau vindt het niet eerlijk dat wij moeten stoppen terwijl zij de spelregels hebben veranderd. En daar zijn wij het mee eens uiteraard. Tip: iedereen die het vraagt krijgt het antwoord en verzoek om, als ze bijvoorbeeld iemand hadden gedacht in te schrijven, binnen 14 dagen te checken of ze dat per ongeluk via ons gedaan hebben. Dan wordt die persoon uiteraard over geschreven. Hierboven staat hoe je contact kunt zoeken. Samen maken we doTERRA in Nederland en Belgie groter! https://www.etherischeolie.net/versterk-ons-team/

Conclusie

gebruik met verstand etherische oliën (lavendel/tea trea)
koop ze bij de drogist, al wordt beweerd dat deze kwaliteit slechter is, trap er niet in, de kwaliteit van DoTerra en Young Living zijn ook niet gegarandeerd en bewezen d.m.v. openbare rapporten
laat je NIET in met MLM verkooptechnieken, ook al benadert een vriend of vriendin je. Echte vriendschap kan een ‘nee’ verdragen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 08:49 



 
Profiel   

Aangezien TS pas vijf posts heeft vermoed ik een verkoper en ook weer die geijkte term "mooie resultaten". Bokt is natuurlijk een geweldige potentiële afzetmarkt....

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 08:53 



 
Profiel   

Probeer me de laatste ook meer te verdiepen in etherische oliën, vind het interessant maar ben ook bijzonder skeptisch. (ze ruiken wel lekker, dat wel).

Zie om me heen (sociale omgeving, FB) heel veel over Young Living en van dat bedrijf gaan m'n nekharen echt overeind staan. Zó niet transparant en prachtige marketingpraatjes. Brrr.

Dus tips over therapeuten / gecertificeerd biologische olieproducenten die niks met YL of Doterra (of gelijke MLM/Pyramide bedrijven) doen zijn welkom :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 11:47 



 
Profiel   

Alleen die werken met onzuivere goedkopere olie en de werkzaamheid daarvan is stukken minder.

Doterra is ook een bedrijf die er voor zorgt dat de boeren biologisch telen en daar een eerlijke prijs voor krijgen, ook hebben ze ontwikkelingsprojecten...
Het kruidvat met zijn produkten is pas niet transparant.

Voor de geinteresserden, Doterra heeft een prachtig boek voor een hele mooie prijs, waarin alles staat wat je weten wilt van etherische olie kwa werking en toepassing...je kunt met dat boek heel goed zelf aan de slag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 11:51 



 
Profiel   

Domi_banja schreef
Zijn er onder jullie die eterische oliën inzetten ter ondersteuning bij jullie paarden ?
Ik maak zeer regelmatig gebruik .
Heb zelfs al mooie resultaten behaald bij paarden die ik heb behandeld met peesblesures , ik geef dan ook. Nog een energetische healing.

Nee, ik prefereer behandelmetoden wiens werking beter is dan slechts placebo.
Ik kan het van harte aanraden, behaalt hele mooie resultaten. Vraag er maar eens naar bij je dierenarts, het staat bekend onder de term "reguliere geneeskunde".

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 11:57 



 
Profiel   

Ik laat even de discussie over 'is hier iemand stiekem reclame voor eigen bizz aan het maken?' buiten beschouwing.

Dennis schreef
Veel etherische oliën worden uit kruiden en zaden gemaakt. De werking per plant is het zelfde, maar de olie is zo krachtig dat het veel te heftig is om het puur te gebruiken.

Het maken van 'etherische' olie is een heel gewoon, chemisch proces, waarbij die delen van de plant die je gebruikt hun olie-achtige stoffen geven.
Vergelijk het met thee zetten: (ook een heel erg gewoon, chemisch proces :j ) dan geven die delen van de plant die je gebruikt hun wateroplosbare stoffen.

In principe vullen de methoden (thee en olie) elkaar aan. Heb je redenen om te denken dat de olie achtige, in olie oplosbare stoffen van de plant kunnen helpen, 'doe dan niet te veel met thee'.

Of "je" wortels, stengels, zaden, bladeren etc gebruikt is een keuze.

En idd: er zijn maar weinig oliën die puur kunnen. Tea tree wel, heel veel anderen liever niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 11:58 



 
Profiel   

Een bevriend aromatherapeute (een met jaren lange ervaring) is bezig om nieuwe cursussen te schrijven en misschien weer een eigen merk te beginnen.
Ze raad mij aan om, als ik wat koop wat wij zelf niet produceren, bij Chi te kopen of Aquaroma.

Doterra en Yong Living hebben beide over het algemeen prima olieen, maar ben ik geen fan van ivm hun verkoop technieken en adviezen.

Idd, olie maken is weinig speciaals aan. Je moet 'even' het juiste materiaal hebben en een knappe grondstof vinden en je kan aan het werk.

Er zijn planten, kruiden, zaden en wortels die een paar % olie geven, maar ook die maar 0.0002% olie geven oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 12:03 



 
Profiel   

Jammer dat de olie van Doterra zo negatief wordt belicht door iemand die het nodig vond om er een publikatie van te maken...

Er is wel degelijk een verschil tussen de lavendel van Doterra en die van de drogist...mischien eens naast elkaar leggen en ruiken.

Rapporten zullen er zeker wel zijn, aangezien Amerika het land van de rechtzaken is, iets claimen wat het niet is, gaat je duur komen te staan.

Facebook, waar dit wellicht van af komt, is een soort bijbel geworden voor mensen die denken dat daar de absolute waarheid wordt verkondigd..
MLM heeft het nadeel dat er te veel schijven tussen zitten waardoor een produkt te duur wordt, maar gek genoeg is een produkt in andere landen m.n. de minder economisch krachtigere landen een stuk goedkoper. Soms echt wel interessant om dan daar als je er toch bent te kopen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 12:04 



 
Profiel   

@indestal Wat is dan bijvoorbeeld het verschil tussen de biologisch gecertificeerde oliën van Farfalla of Chi en YL, DoTerra?

YL laat hun oliën testen en 'onderzoeken' door euh ja, zichzelf? (dochter/zusteronderneming Airase). 'Wij van WC eend adviseren WC eend'

Tot nu toe krijg ik van YL nog geen antwoord op de vraag waar ik hun richtlijnen danwel eisen m.b.t. hun biologische teelt kan vinden.
Dus ja, dat vind ik weinig transparant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 12:09 



 
Profiel   

Bij de drogist kan je vaak olie krijgen die allemaal het zelfde kosten (niet altijd hoor), en dat klopt natuurlijk niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 12:11 



 
Profiel   

Dat verschil weet ik ook iet, ik zit niet in de olie :D maar ik heb wel een avond uit interesse bij Doterra bijgewoond en al die geuren geroken....ik was omder de indruk..
Zelf heb ik ook verschillende flesjes olie van verschillende merken en die vielen totaal in het niet...
Mijn verstuiver bv, waar nog wat olie in zat van de vorige keer, rook zelfs viezig, zeker niet meer de geur uit het flesje en bij Doterra als je wat laat zitten blijft het de geur houden...de geuren vind ik heerlijk en heel puur..

Aangezien ze zelf hun eigen kruidenvelden beheren, kunnen ze een grote oplage uit het land van herkomst van het betreffende kruid produceren en in grote produktieruimtes met de meest nieuwe technieken samenstellen.

De merken die jij noemt ken ik niet, maar er zijn ook een hoop geuren chemisch te maken en wat basisolie toevoegen en je hebt etherische olie...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 12:24 



 
Profiel   

Maar je kan ook 2 goed geteelde en geproduceerde oliën naast elkaar leggen en die kunnen ook prima verschillend zijn.
Oliën zijn iedere productie anders, het is een natuurproduct. Oogst moment, groei omstandigheden, plaats waar het groeit, vers gedestilleerd of niet, is de olie vers of wat meer belegen (sommige oliën zijn vers juist beter, andere worden juist in de loop der jaren beter).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 12:37 



 
Profiel   

Hypericum schreef
@indestal Wat is dan bijvoorbeeld het verschil tussen de biologisch gecertificeerde oliën van Farfalla of Chi en YL, DoTerra?

YL laat hun oliën testen en 'onderzoeken' door euh ja, zichzelf? (dochter/zusteronderneming Airase). 'Wij van WC eend adviseren WC eend'

Tot nu toe krijg ik van YL nog geen antwoord op de vraag waar ik hun richtlijnen danwel eisen m.b.t. hun biologische teelt kan vinden.
Dus ja, dat vind ik weinig transparant.


Inderdaad en ze maken geen gegevens openbaar met analyse waaruit de zuiverheid blijkt.zo moeilijk kan dat niet zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 13:04 



 
Profiel   

Indestal schreef
Alleen die werken met onzuivere goedkopere olie en de werkzaamheid daarvan is stukken minder.

Doterra is ook een bedrijf die er voor zorgt dat de boeren biologisch telen en daar een eerlijke prijs voor krijgen, ook hebben ze ontwikkelingsprojecten...
Het kruidvat met zijn produkten is pas niet transparant.

Voor de geinteresserden, Doterra heeft een prachtig boek voor een hele mooie prijs, waarin alles staat wat je weten wilt van etherische olie kwa werking en toepassing...je kunt met dat boek heel goed zelf aan de slag!


Je draait precies hetzelfde riedeltje af als al die andere gehersenspoelde Young living en Doterra malloten.

Het bedrijf is oh zo ethisch verantwoord maar als iemand doorvraagt gaat het luik dicht.

Wij van WC eend adviseren natuurlijk WC eend want de wc eend van Kruidvat is lang niet zo goed. :z

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 13:08 



 
Profiel   

Etherische oliën vallen niet onder de geneesmiddelenwet, maar onder de Warenwet. Dat betekent minder strenge controle op vervuilingen, inwendig gebruik is dus af te raden. Op een paar oliën na, zijn er geen geneeskrachtige werkingen aangetoond in wetenschappelijk onderzoek. Enkele onderzochte en bewezen toepassingen zijn lavendelolie met rustgevende werking [1] en een antibacteriële werking. Van tea tree olie is een schimmelbestrijdende [2] en antibacteriële werking aangetoond.

Maar dettol doet dat ook en de veearts heeft vaak een beter middel

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 13:11 



 
Profiel   

Voor mijn verwaarloosde-opknap-paard met een lage weerstand en daardoor zomereczeem gebruik ik kokosolie vermengd met tea tree olie.
Ik heb er al vanalles (ook op advies van de DA allerlei middelen) op gesmeerd, maar dit werkt het beste en brengt hem het meeste rust en verlichting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 13:53 



 
Profiel   

Hypericum schreef
@indestal Wat is dan bijvoorbeeld het verschil tussen de biologisch gecertificeerde oliën van Farfalla of Chi en YL, DoTerra?

YL laat hun oliën testen en 'onderzoeken' door euh ja, zichzelf? (dochter/zusteronderneming Airase). 'Wij van WC eend adviseren WC eend'

Tot nu toe krijg ik van YL nog geen antwoord op de vraag waar ik hun richtlijnen danwel eisen m.b.t. hun biologische teelt kan vinden.
Dus ja, dat vind ik weinig transparant.


En dat andwoord ga je nooit krijgen omdat ze niet biologisch zijn. Hun andwoord zal zijn omdat ze van over gans de wereld komen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 20:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen