Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 18 [ 433 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Let op giftige eieren in omloop

 
Profiel   

danzzz schreef
Voorlopig blijkt maar weer dat ze bij de NVWA ook heel goed kunnen liegen. Er werd gesteld dat er een anonieme tip binnen is gekomen in okotber vorig jaar en dat ze daar niks mee konden omdat het niet volledig was. Die anonieme tipgever heeft zich maar even gemeld bij Een Vandaag. De anonieme tipgever was de voormalig compagnon van de leverancier aan CF, die heeft met naam, toenaam, wanneer, hoeveel en precies wat alles verteld aan de NVWA, de NVWA heeft er niks mee gedaan.

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/758 ... hickfriend

http://www.ad.nl/binnenland/derde-verda ... ~a50c5757/

smerig spelletje wordt hier gespeeld



En dat is helaas typerend voor de NVWA je geeft ze iets op een presenteerblaadje en doen er niets mee, behalve brieven sturen aan de melder dat de klachten gegrond zijn bevonden en er passende maatregelen worden genomen. En passend is in het geval van de NVWA meestal niets...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 17:59 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
amado7 schreef
Even offtopic. Grappig dat vele voor biologisch kiezen omdat er geen dingen toegevoegd zijn. Helaas zijn deze eieren wel van kippen die vaak medicatie etc. Krijgen. Daarom eet ik altijd scharrel :D

Lees dit eerst maar even voordat je blij wordt.

http://nieuws.tpo.nl/2017/08/03/eiermaf ... -probleem/


TPO - ach...
Van de week hadden ze Trouw op de korrel, want *dat is de krant van meneer Perdiep R.*.
Mijn hemel nog aan toe, de krant heeft nadrukkelijk en lawaang geleden al afstand van deze man genomen.

Maar de riooljournalisten stellen eisen aan andeten, die ze dus niet aan zichzelf stellen.

* Wie blij wil worden: ban de rotzooi van TPO, dat is gewoon het beste.

* Wie op zoek is naar betrouwbaar nieuws: laat TPO maar dicht.

...en wie uit is op rellen over aantoonbaar onjuiste feiten: vooral lekker lezen. (Maar liever geen topics vervuilen.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 19:51 



 
Profiel   

http://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/m ... spartandhp

:+

Denk je een biologisch middel te gebruiken om je kipjes te beschermen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 07:33 



 
Profiel   

Hoe zit jet met alle prudukten uit bv het oost blok of andere landen met andere regels, waar ei in is verwerkt en in het boodschappen mandje gaat?

Is er nog vlees of vleesprodukten of in dit geval ei, wat puur is? Ondanks alle mooie regeltjes?

Kijk bloedluis is er altijd, niet alleen nu, ook vorig jaar en het jaar daarvoor....chickfriend bestaat al langer dan 1 maand....en in het buitenland mag meer....

Een grote paniek om iets wat gewoon onze wereld is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 09:26 



 
Profiel   

Indestal schreef
Hoe zit jet met alle prudukten uit bv het oost blok of andere landen met andere regels, waar ei in is verwerkt en in het boodschappen mandje gaat?

:o Het oostblok, voor mij zijn dat landen als Polen, Hongarije etc.
Dat is EU tegenwoordig, dus zelfde regelgeving. (Okee - naleving is een 2e...)
Zolang die malle accoorden zoals TTIP nog niet van kracht zijn: "ons land/EU, onze regels".
Citaat
Is er nog vlees of vleesprodukten of in dit geval ei, wat puur is? Ondanks alle mooie regeltjes?

Hoezo, 'ondanks'?
Zonder regels werd het echt een puinhoop. (Meaning: mooie reclamepraatjes over hoe gezond het is "als vlag op de modderschuit" van met veel gif etc geproduceerd spul. Dat is economisch het goedkoopste voor een bedrijf.)

Hoe je je tegen fraude moet wapenen - tja.
Het loskoppelen van de 2 functies van de NWVA kan helpen.
Kleinschalige productie kan ook helpen. (Dat een dichtbevolkt land ook nog eens voedsel exporteert, voor mij hoeft het niet. En op weinig ruimte toch kwaliteit proberen te realiseren is telkens weer zoeken.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 11:46 



 
Profiel   

Janneke, je staat in mijn foei, en zie dat ik gequote ben, ik reageer niet terug...voor de volgende keer ;) tipje..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 14:17 



 
Profiel   

Ik heb, ondanks de nationale paniekuitbraak, lekker drie eitjes per week gegeten. Wat een gedoe zeg. Roken, drinken, de zonnebank, uitlaatgassen, veel E-nummer, te veel suiker en vet, dat is zeker niet slecht voor je...
Zelfs van een flesje fipronil ga je nog niet dood 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 14:28 



 
Profiel   

dorothea schreef
Ik heb, ondanks de nationale paniekuitbraak, lekker drie eitjes per week gegeten. Wat een gedoe zeg. Roken, drinken, de zonnebank, uitlaatgassen, veel E-nummer, te veel suiker en vet, dat is zeker niet slecht voor je...
Zelfs van een flesje fipronil ga je nog niet dood 8)7

Inderdaad. Vaak ben je te bang he :D ik eet gewoon lekkere eieren, pannekoeken, eierkoeken , eiersalade enzenz

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 14:34 



 
Profiel   

Ik heb er ook geen ei om laten staan.
Het is echt zo'n onzin hoe het in de media is gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 14:49 



 
Profiel   

Ik zal wel moeten omdat de boerderijen hier in de buurt op slot zitten ;( er zijn wel eieren maar als ze erachter komen dat ze die toch verkopen zijn helemaal de rapen gaar.

Maar nu wel weer verse eitjes sinds vandaag bij een boer een dorp verderop. Een van de weinigen die dit jaar niet gespoten heeft met chickfriend omdat er toch geen luis te zien was om kosten te sparen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 14:55 



 
Profiel   

Indestal schreef
Janneke, je staat in mijn foei, en zie dat ik gequote ben, ik reageer niet terug...voor de volgende keer ;) tipje..


(Off topic comment: dit soort berichten zie ik toch niet vaak. In hun soort merkwaardig, maar ook grappig.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 16:03 



 
Profiel   

Winged schreef
Lusitana schreef
@Steeph, niemand zegt dat ze van baan moeten veranderen, het gaat om het feit dat iemand die een mega stal heeft, niet echt overkomt als een boer met sympathie voor dieren.

Waardeoordeel. In dat geval zou je een manegehouder bijvoorbeeld ook als person met minder sympathie voor dieren bestempelen. Of wat dacht je van een opfokker?

Ben je die wel eens tegengekomen met duizenden paarden? Ooit gehoord van een uitgebroken ziekte die duizenden slachtoffers onder paarden veroorzaakten? Brand die voor duizenden slachtoffers onder paarden veroorzaakte? Dat er duizenden paarden uit voorzorg geruimd moesten worden? Je weet wat een megastal is?
En er zijn inderdaad zat mensen "in de paarden" die weinig sympathie voor paarden tonen. Maar het ging hier even om de omvang. Laten we aub wel bij het onderwerp blijven. Er wordt al veel te veel bijgehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 22:42 



 

Maar goed, op 1 vierkante meter kan je 30 kippen houden, dat lukt bij paarden al niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-17 05:26 



 
Profiel   

Ik dacht dat medicatie dan niet mocht!

Zo zie je maar weer.
Hier eet ik ook altijd biologische eieren.

In dit schandaal hebben de biologische eieren er ook last van.

Wij hebben eieren van de blije kip en die stal is ook op slot.
Ik kon eventueel het bedrag terug krijgen.

amado7 schreef
Even offtopic. Grappig dat vele voor biologisch kiezen omdat er geen dingen toegevoegd zijn. Helaas zijn deze eieren wel van kippen die vaak medicatie etc. Krijgen. Daarom eet ik altijd scharrel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-17 05:40 



 
Profiel   

Lusitana schreef
Ben je die wel eens tegengekomen met duizenden paarden? Ooit gehoord van een uitgebroken ziekte die duizenden slachtoffers onder paarden veroorzaakten? Brand die voor duizenden slachtoffers onder paarden veroorzaakte? Dat er duizenden paarden uit voorzorg geruimd moesten worden? Je weet wat een megastal is?
En er zijn inderdaad zat mensen "in de paarden" die weinig sympathie voor paarden tonen. Maar het ging hier even om de omvang. Laten we aub wel bij het onderwerp blijven. Er wordt al veel te veel bijgehaald.


Boerendochter hier, ik denk dat ik prima weet hoe de situatie werkelijk is ;) heb ik geen geschreeuw uit Portugal voor nodig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-17 07:24 



 
Profiel   

De meeste produkten waar ei in zit, worden niet eens in Nederland gemaakt....Nederland heeft nog steeds de laagste norm...maar wij eten met zijn allen cake, koekjes, etc waar eieren uit landen komen die het niet zo nauw nemen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-17 08:48 



 
Profiel   

linnie050 schreef
Ik dacht dat medicatie dan niet mocht!

Zo zie je maar weer.
Hier eet ik ook altijd biologische eieren.

Medicatie is gewoon verplicht bij zieke dieren, punt.
Heeft niets met wel of niet biologisch te maken.
En medicatie hoort buiten de voedselketen te blijven.

En toen kwam er een nieuw bedrijf met een mooi verhaal over krachtige etherische oliën die werkten tegen bloedluis
(...wat waar is, of dat zou kunnen zijn...)
maar de firma had er stiekem toch een verboden middel bij gedaan.

Enkel etherische oliën is toegestaan bij biologische bedrijven (en terecht) - de rest is fraude.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-17 10:02 



 
Profiel   

Dit moet toch gewoon niet kunnen!!
En maar zeiken over onze eitjes en leefomstandigheden van de kippen.

http://www.ed.nl/binnenland/nvwa-bevest ... ~a4644eb1/

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 08:09 



 
Profiel   

Joh 8)7 fipronil in Poolse eieren??

:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 08:14 



 
Profiel   

Zijn we daar verbaast over? Hoe lang denk je dat je al buitenlandse eieren eet? En hoeveel gif je binnen hebt! ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 08:52 



 
Profiel   

Nee ik ben er niet verbaasd over.
Maar het is toch te gek voor woorden.
Ik kijk ook altijd naar land van herkomst, staat dat er niet op of is het buitenland koop ik het ook niet.

Maar gewoon te gek voor woorden dat boeren hier in Nederland zo aangevallen worden door organisaties en mensen.
Dat ze zich maar een hard gaan maken dat deze troep niet binnen komt, ipv de boeren hier het leven zuur maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 08:57 



 
Profiel   

Zit in allerlei produkten, zijn lage lonenlanden, dus ook Nederlandse fabrieken zitten daar en nemen hun goedkope gromdstoffen af...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 08:59 



 
Profiel   

Maar 1 koekje zal me worst wezen.
Maar er staat duidelijk dat die eieren hier in het geheel weer heen komen.
Natuurlijk dat weten we, dat is met alles, ook met antibiotica kip uit argentinië en zo.
Maar de nvwa doet dan of ze zo goed controleren maar laten dat gewoon binnen komen. Schijnheilige mafketels zijn het.
En de Nederlanders maar zo maf te geloven dat de kipjes het hier zo slecht hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 09:02 



 
Profiel   

Indestal schreef
Zijn we daar verbaast over? Hoe lang denk je dat je al buitenlandse eieren eet? En hoeveel gif je binnen hebt! ;)


Weet niet of je het tegen mij hebt, maar ik dacht dat m'n sarcasme wel duidelijk was :+
In het buitenland is de toegestane hoeveelheid fipronil vele malen hoger.

En als we hier de boeren uitroeien omdat de beesten het zo slecht hebben en het leven zuur maken met onnodige regeltjes ( :roll:) krijgen we vanzelf lekker weer Oostblok fipronil eieren terug *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 09:13 



 
Profiel   

Was van mij ook....
Maar er zijn er vast die verbaast zijn....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 09:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 18 [ 433 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen