Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 18 [ 433 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Let op giftige eieren in omloop

 
Profiel   

Die verbaasd zijn zijn meestal de aanhangers van wakker dier en die soort maffia organisaties.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 11:19 



 
Profiel   

Die geen idee hebben hoe het werkelijk in elkaar steekt en de gevolgen zijn van het 'aanvallen' van de Nederlandse boeren. Zeer kwalijke zaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 17:37 



 
Profiel   

Nuh, de WD aanhanger prefereert óf eieren met keurmerk of gewoon geen eieren, da's ook nog een optie :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 19:38 



 
Profiel   

Er zijn genoeg WD volgers die in stallen komen of er zelfs gewerkt hebben. Ze brengen niet alles altijd even slim, maar echte onwaarheden zie ik niet vaak voorbij komen. Wel moeten mensen misschien iets minder agressief reageren, wat ik daar af en toe langs zie komen :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 20:22 



 
Profiel   

Ik ga zo lekker een dikke omelet maken. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 11:06 



 
Profiel   

En hier waren we van plan om ei met tomaat en uit te gaan eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 11:08 



 
Profiel   

Riraito schreef
Er zijn genoeg WD volgers die in stallen komen of er zelfs gewerkt hebben. Ze brengen niet alles altijd even slim, maar echte onwaarheden zie ik niet vaak voorbij komen. Wel moeten mensen misschien iets minder agressief reageren, wat ik daar af en toe langs zie komen :\


Echte waarheden zie ik ook niet vaak voorbij komen van WD :=

Hier ook weer een lekker zachtgekookt eitje. Sowieso bijna elke dag een ei :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 11:47 



 
Profiel   

Citaat
Die geen idee hebben hoe het werkelijk in elkaar steekt en de gevolgen zijn van het 'aanvallen' van de Nederlandse boeren. Zeer kwalijke zaak.



Ja, inderdaad: roddel en achterlap zijn kwalijke zaken.

Het zou toch wel leuk zijn, als de wederzijdse meningen wat werden bijgesteld.

Persoonlijk ken ik enige wakker dier mensen - die het totaal niet verdienen om aangeduid te worden als (ik citeer een ander topic) "de anti boeren lobby".

Dat boeren dat gevoel krijgen is uiteraard triest.
Maar het conflict nodeloos voeden hier op bokt is nergens voor nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 14:20 



 
Profiel   

Zelfs al kom je dagelijks op een boerenbedrijf, zodra je commentaar hebt ben je ineens anti-boeren lobby? En alle WD volgers zijn onwetende stadsmensen? Mag je de feiten niet weten, maar tegelijk kritisch zijn?

Natuurlijk zijn er zat mensen die roepen dat pluimveehouders dit allemaal voor de lol doen om er geld uit te slaan, of mensen die roepen dat een boer alleen maar voor het geld kiest door dieren te laten ruimen. Zij hebben geen idee dat het ruimen of de ondergang van het bedrijf is. Maar ik ben het wel een beetje zat dat iedereen die een beetje kritiek heeft, gelijk onwetend is? Het standaard antwoord is "Ga maar eens bij een boer kijken". En als je dat nou hebt gedaan? En wat als je mening nog steeds niet veranderd is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 18:21 



 
Profiel   

Je mag natuurlijk altijd je mening hebben en niet bijstellen als je bij een boer hebt gekeken.

Maar ik vind vaak wel dat de boeren de hardste klappen en kritiek krijgen van de maatschappij terwijl diezelfde boeren wel voor ons eten zorgen.
Mensen moeten zich ook realiseren dat als alle boeren kapot gemaakt worden (wat onderhand wel gebeurt) we over een tijdje ook geen eten, dus ook geen groenten, ook geen brood etc, meer hebben. Want boeren gaan niet alleen over dierlijke producten.

De afstand tussen de mensen en ons voedsel lijkt wel veel groter geworden. Het is vanzelfsprekend om op elke hoek van de straat eten te kopen, zonder af te vragen waar dit vandaan komt en wat er voor nodig is om het te produceren.

Tegelijk lijken mensen wel bewuster te worden van eten geproduceerd in ontwikkelingslanden, het fair-trade verkoopt steeds beter. Fijn, want dan krijgen die boeren een eerlijke prijs voor hun producten.
Maar hé, wanneer krijgen hier de boeren een eerlijke prijs? Hier wordt al jaren vanalles verhandeld op de productieprijs en houden boeren dus niks over. Moeten vaak zelfs toeleggen op hun bedrijf.
Je moet dus echt financiële keuzes gaan maken om niet zelf onderuit te gaan.
En ondertussen de consument maar klagen dat het allemaal anders moet...
De verhoudingen zijn compleet scheef getrokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 18:31 



 
Profiel   

Natuurlijk is dat zo. Iedereen die hard loopt te schreeuwen op internet, koopt in de supermarkt niet altijd wat hij zou moeten kopen. Gelukkig gaan er ook steeds meer mensen bij de boer zelf kopen. Dat is naar mijn idee het juiste om te doen, zodat je ziet wat je koopt. Tegenwoordig kan alles ook verzonden worden, zelfs zuivel en vlees. Groente verbouwen wij zelf, anders zou ik daar ook een adres voor zoeken.

Ik weet dat er strenge regels gelden in Nederland, maar het voelt alsof niemand kritiek mag hebben op onze manier van produceren. Want anders ben je een dierengekkie. Ik ben jaren vegetariër geweest, maar uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat alles in de wereld uiteindelijk dood gaat en gegeten zal worden. Behalve de mens dan, die gaat alleen dood :') . Er is echter wel verschil in hoe je een dier behandeld in zijn leven. Ik denk dat er in de reguliere veehouderij nog aardig winst te behalen valt, ook al brengt dit kosten met zich mee. Mensen moeten af van het idee dat vlees 'moet'. Wanneer dat eenmaal duidelijk is, kan je terug naar +- 3 keer per week vlees en mag het vlees dus ook duurder zijn.

Maar dat is mijn mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 20:19 



 
Profiel   

Er is altijd nog wat te behalen op welk vlak van dierenwelzijn dan ook.
Probleem is dat er al zoveel kapotgemaakt is in de boerenbedrijven dat er simpelweg geen financiële rek meer zit om het nóg beter te doen.
Plus dat er gebleken is dat de consument echt voor goedkoop supermarktvlees gaat. De strenge dierenhouderij-eisen alleen gelden voor Nederlands vlees, en niet voor geïmporteerd vlees.
Hoe minder van het dure vlees (Nederlands correct geproduceerd) er wordt verkocht, hoe meer dit wordt opgevuld met geïmporteerd vlees van Joost mag weten waar. En dan heb je alsnog veel meer dieronvriendelijk vlees zonder fatsoenlijke controle.
Idem dito met eieren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 20:28 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Maar ik vind vaak wel dat de boeren de hardste klappen en kritiek krijgen van de maatschappij terwijl diezelfde boeren wel voor ons eten zorgen.
Mensen moeten zich ook realiseren dat als alle boeren kapot gemaakt worden (wat onderhand wel gebeurt) we over een tijdje ook geen eten, dus ook geen groenten, ook geen brood etc, meer hebben.


Ik pleit met nadruk voor enige verruiming van de discussie.

Ik vind nadrukkelijk niet 'dat de zwarte Piet' bij de boer hoort.
En ik vind ook niet per se dat Wakker Dier dit doet.
Ik weet pertinent zeker dat de Partij voor de Dieren dit niet doet.

Het standpunt van de PvdD vind ik verfrissend radicaal: de westerse economie is het probleem.
Nou - die is echt niet door de boeren gecreeerd.
De boeren zitten tot over hun oren "aan molenstenen vastgeklonken" in die westerse economie, aka hypotheek van 3 miljoen bij de Rabo.
Driekwart van de 2e Kamer, de EU en noem maar op staan ook aan de kant van het probleem.
...en de boeren die willen omschakelen naar een duurzaam bedrijf ervaren regelmatig tegenwerking.

Enne: als we niet opschieten met verduurzaming, zijn niet alleen de boerenbedrijven naar de ratsmodee, maar de hele mensheid.
Als de planeet 5 graden opwarmt kan Moeder Natuur best blijven voortbestaan, maar de diersoort die zich Homo Sapiens noemt en met 7 miljard hier rondloopt, gaat het niet redden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 20:33 



 
Profiel   

Het is niet erg om welzijn te verhogen, het probleem is alleen dat het gros van de mensen alleen kijkt naar de prijs van voedsel. Er is nu een klein groepje schreeuwers die de boer zwart maakt terwijl het grootste probleem zit bij de mensen die het kopen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 20:36 



 
Profiel   

Het lijkt er op dat we die verduurzaming niet voor elkaar gaan krijgen, behalve als een groot deel van de consumenten mee gaat werken. Maar zie dat maar eens voor elkaar te krijgen. Want dan raken ze hun goedkope vleesje kwijt en er is mij verzekerd dat vlees een recht is. Ik vraag me af hoeveel procent van de Nederlanders voor duurzamere en/of diervriendelijkere producten gaat.

MarjanB schreef
Het is niet erg om welzijn te verhogen, het probleem is alleen dat het gros van de mensen alleen kijkt naar de prijs van voedsel. Er is nu een klein groepje schreeuwers die de boer zwart maakt terwijl het grootste probleem zit bij de mensen die het kopen..


En iedereen zweer dat ze biologisch kopen. Nou, als iedereen dat ook echt deed dan was de vraag voor biologisch veel groter. Als ik social media moet geloven dan koopt er niemand goedkoop vlees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 20:38 



 
Profiel   

Maar die is ook best groot, vaak zijn de schappen snel leeg, alleen de supermarkten durven te weinig te richten op deze tak...ze richten zich liever op de concurrentie om nog goedkoper te willen zijn en het liefst zo dicht mogelijk bij hun concurrentie een winkel te openen..wederom bepaalt de consument!

Er is een zeer grote groep die eten zien als iets wat aan de boom groeit en over vlees denkt men helemaal niet na.....nu vlees iets is wat voor iedereen toegankelijk is gemaakt vanwege de bio industrie. In mij jeugd was het helemaal niet van zelfsprekend om elke dag een flink stuk vlees te eten met diverse keuze...en toen bestond obesitas en darmkanker amper....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-17 08:29 



 
Profiel   

Apart in mijn jeugd was juist elke dag een stuk vlees eten wel normaal.
Gemaakt in jus pan, lekker vet.
Maar iedereen had toen zoveel beweging dat niemand er vet van werd.

Pas nu is het meer van vlees hoeft niet elke dag.
In de schijf van 5 stond vlees ook al vanaf het begin in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-17 08:32 



 
Profiel   

Bij ons niet, vlees was een luxe, die vette jus ken ik wel...vlees was toen duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-17 08:34 



 
Profiel   

Toch was hier soep, aardappelen, groente, vlees en een eigen gemakte pudding na. het gene wat je bijna de hele week at.
Rijst en pasta's niet echt.
Ik weet nog dat we op een gegeven moment op zaterdag macaroni gingen eten, best bijzonder eten was dat :) Wel met gehakt er in.

Citaat
Het gebruik van een voorgerecht in de alledaagse warme maaltijd heeft in Nederland geen lange geschiedenis. Op het platteland kreeg het waarschijnlijk pas tegen het einde van de negentiende eeuw grotere bekendheid, vrijwel altijd in de vorm van soep. Met name in Brabant en het aansluitende gebied van Limburg at men op doordeweekse dagen bij voorkeur een warme maaltijd die met soep begon. In andere delen van Nederland beperkte dit gebruik zich tot zon- en feestdagen.

Tot 1940 was de structuur van de hoofdmaaltijd in het oosten van Nederland vrijwel onveranderd. Regelmatig diende men hier nog een hoofdgang op die qua vorm en bereiding aan de vroegere ‘potspijzen' herinnerde; meestal was het een stamppot, maar het kon ook een ander eenpansgerecht zonder aardappelen zijn, te weten peulvruchten en diverse meelspijzen met inbegrip van rijst.
Uiteraard kende men daarnaast ook de moderne hoofdgang bestaande uit apart gekookte en apart opgediende aardappelen, groenten en een dierlijk product met een jus of saus, maar de positie hiervan was veel minder sterk dan op het platteland van West- en Zuid-Nederland.

Omstreeks 1950 waren stamppot en bruine bonen met spek of erwtensoep nog steeds geliefde gerechten .
De gebruikelijk dagelijkse maaltijd bestond uit: groente, vlees of vis, aardappelen, en dan soep vooraf óf een “toetje”. Als tweede groente aten Nederlanders vaak sla of compôte.
's Zondags omvat het menu meestal soep én een toespijs.
Aardappelen waren nog steeds het standaard gerecht. Ze hoorden thuis in het rijtje ‘aardappelen, vlees en groente' en waren het hart van elke stamppot.
Meelspijzen – rijst uitgezonderd- waren daarentegen vrijwel geheel als hoofdgerecht verdwenen .
Vanaf 1960 eisten naast de aardappelen ook rijst, bami en diverse pasta's een plaats op. Hierdoor trad een forse daling van de aardappelconsumptie op. Bovendien worden aardappels tegenwoordig niet alleen vers gekookt, maar ook industrieel bewerkt (patat, aardappelkroketten, puree, chips etc.). Ook bij het brood werd een neerwaartse trend in de consumptie waargenomen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-17 08:44 



 
Profiel   

Andermaal het verfrissende radicalisme van PvdD: niet de consument (nu ja, die ook wel) is het probleem - de echte kern van het probleem is de westerse economie.
Als mensen kiloknallers kopen omdat het goedkoop is, is dat te begrijpen.

Wat, aldus PvdD, minder goed te begrijpen is, dat de ellende afgewenteld mag worden op de kwetsbaren. Of dat nu dieren zijn, boeren of mensen met een smalle beurs.
Biologisch vlees en vega producten horen dus goedkoop te zijn, omdat ze een leefbare toekomst mogelijk maken - troep hoort duur te zijn (stevig belast te worden) omdat het de toekomst van de mensheid in gevaar brengt. (De planeet overleeft de klimaatverandering wel, maar 7 miljard "homo sapiens" - dat lukt niet.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-17 08:44 



 
Profiel   

maar wat ik dan zo gek vind, nooit zie je bijvoorbeeld WD op hun pagina uit zichzelf de meest extremistische reacties tegenspreken. Dingen worden pas verwijderd als je er zelf een bericht aan waagt, en dan ook nog lang niet altijd. Als ze zo pro-boer zijn, dan weten ze dat knap te verbergen. Ik denk zelf dat WD op de vegetarische tour gaat, maar dat nog niet officieel uitspreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-17 12:06 



 
Profiel   

Indestal schreef
Maar die is ook best groot, vaak zijn de schappen snel leeg, alleen de supermarkten durven te weinig te richten op deze tak...ze richten zich liever op de concurrentie om nog goedkoper te willen zijn en het liefst zo dicht mogelijk bij hun concurrentie een winkel te openen..wederom bepaalt de consument!

Er is een zeer grote groep die eten zien als iets wat aan de boom groeit en over vlees denkt men helemaal niet na.....nu vlees iets is wat voor iedereen toegankelijk is gemaakt vanwege de bio industrie. In mij jeugd was het helemaal niet van zelfsprekend om elke dag een flink stuk vlees te eten met diverse keuze...en toen bestond obesitas en darmkanker amper....


En de berichten er na:

er zijn weinig cijfers over. Wat we weten is dat de hoeveelheid vlees in de laatste 15 jaar juist gedaald is (met ongeveer 4kg per jaar p.p)
Vergeleken met ongeveer 50 jaar geleden lijkt de hoeveelheid vlees vervijfvoudigd te zijn in die tijd, maar die cijfers zijn minder duidelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-17 12:19 



 
Profiel   

Weet je wat ik raar vind en ook niet begrijp? ze hebben een paar 'daders' opgepakt voor het in Gevaar brengen van de gezondheid. Maar elke keer zeggen ze dat het géén Gevaar is voor de Gezondheid,die eieren. 8)7
Hoe kan je dan iemand oppakken voor zoiets? ze deden iets wat niet mag,dat klopt wel,maar de gezondheid in gevaar brengen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-17 12:35 



 
Profiel   

Het gaat erom dat ze verboden gif gebruiken en doen alsof het er niet in zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-17 14:39 



 
Profiel   

Dat is idd. strafbaar,maar ze worden opgepakt vanwege het in gevaar brengen v.d. gezondheid.
Hoe kan je de gezondheid in gevaar brengen als het geen kwaad kan v.d. gezondheid.Dat klopt toch niet?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-17 14:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 18 [ 433 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen