Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Goedkoop, makkelijk en vooral lekker eten?

 
Profiel   

Beste bokkers,
Sinds juni woon ik samen met mijn vriend. Mijn is internationaal vrachtwagenchauffeur, dat betekend dat ik 4 a 5 dagen alleen eet. Mijn vriend is meestal vrijdag thuis en dan eten we samen patat van de lokale snackbar.

Ik eet de rest van de week aardappels , stukje vlees en groente. Alleen voor 1 persoon is het erg lastig, wij kopen dan ook vriesvers groente, je kan een deel eruit halen en het andere deel weer in de vriezer. Alleen.. Ik vind de smaak vreselijk :o soms maak ik ook wel eens een soepje klaar. Aangezien ik anders de hele week 1 groente eet.

Nu vraag ik mij af, weten jullie makkelijke recepten voor 1 persoon. Gaat om warm avond eten.

Ik ben typetje, wat de boer niet kent eet ik niet :+

Mij leek roerbakgroente wel eens erg lekker! Ik heb hier alleen geen ervaring mee en ook nog nooit gegeten. Tips?

Alvast bedankt :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 18:29 



 
Profiel   

wat ik heerlijk vind is een boerenomelet. De basis is gewoon roerei met gebakken aardappelen. Daar kan je dan echt gewoon alles bij doen qua groenten enzo dat je hebt. Bijvoorbeeld met ui, spekjes, tomaat, champignions, paprika,...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 18:33 



 
Profiel   

Alle soorten van pasta en rijst.
De saus kun je in porties invriezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 18:39 



 
Profiel   

Op VT staan wel wat topics: [VT] Koken voor 1 persoon, lastig!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 18:39 



 
Profiel   

Rode kool vind ik uit pot prima te eten, evenals doperwtjes. Ik vind diepvries bloemkool goed te eten, maar smaken verschillen uiteraard. Ik kookte tot voor kort werkelijk nooit, maar sinds ik een airfryer gekregen heb heb ik de smaak helemaal te pakken. Vandaag zoete aardappelfrites erin gemaakt, een stukje vlees ook uit de airfryer en dan diepvriesbloemkool in de magnetron gemaakt.

Maar met verse groente is er toch ook wel wat mogelijk? Boontjes kan je toch gewoon van kopen wat je nodig hebt? Een bos wortelen blijft lang goed. En bv een rode kool is niet duur en kan je dan een keer gekookt eten en een keer rauw als salade.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 18:48 



 
Profiel   

Kijk eens op http://lekkerensimpel.nl. Zoals de naam al zegt: lekker, simpel en er worden vrijwel geen 'vreemde' ingrediënten gebruikt. Gewoon de recepten qua ingrediënten door de helft hakken en voilà. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 18:49 



 
Profiel   

Kan je op jouw werkplaats ook een warme maaltijd nuttigen? Dat zou misschien een uitkomst kunnen zijn. Andere dingen die je kan doen is bv een grote portie spaghettisaus/chili con carne/.. maken en dit invriezen in kleine potjes. Dan kan je die uithalen als je er zin in hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 18:53 



 
Profiel   

Gewoon lekker een dag gaan kokkerellen.
Je kan alle verse groenten klaarmaken en dan zelf invriezen in 1 persoons porties.

Echt super handig en lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 18:55 



 
Profiel   

Een super makkelijk, snel, lekker en gezond gerecht wat helemaal niet lekker klinkt (maar wel is); een courgette en een rode paprika in blokjes, beetje roerbakken, een blikje tonijn erbij en wat feta of 'witte saladekaas' erdoorheen. Alles bij elkaar warm maken, in een kom, vork of lepel erbij en klaar.

Ik heb het binnen 10 minuten klaar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 18:55 



 
Profiel   

SETEFURII schreef
Kan je op jouw werkplaats ook een warme maaltijd nuttigen? Dat zou misschien een uitkomst kunnen zijn. Andere dingen die je kan doen is bv een grote portie spaghettisaus/chili con carne/.. maken en dit invriezen in kleine potjes. Dan kan je die uithalen als je er zin in hebt.

Ik woon 2 minuten van mijn werk af, helaas hebben ze daar alleen een tosti ijzer

Tussen de middag eet ik een broodje thuis.

Bedankt allemaal voor de tips!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 19:22 



 
Profiel   

Bij groente uit de vriezer gooi ik er altijd een scheut sojasaus bij, en wat uiensnippers. Lekker roerbakken en klaar. Kan vanalles in.. bloemkool, broccoli, wortel, bonen, capucijners, aardappelblokjes..

Wat ik ook graag maak is risotto. Erg lekker, makkelijk en vooral super goedkoop. Gewoon de risotto even glazig bakken in olie met wat uiensnippers (en evt bv paddestoelen, of pompoenblokjes), scheut wijn erbij en dan steeds kleine scheutjes bouillon toevoegen terwijl je af en toe roert. Na een kwartiertje is de risotto heerlijk zacht en op smaak en kun je er bv nog kaas of edelgist ofzo doorheen roeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 19:35 



 
Profiel   

Super makkelijk, goedkoop en lekker: roerbakgroenten, noodles en een woksausje. Eet ik vaak als ik snel moet eten.

Aviko heeft van die zakken met aardappelschotels. Griekse variant daarvan vind ik ook erg lekker!
Van zo'n zak (450 gram) kan ik twee keer eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 19:40 



 
Profiel   

Heb je een groentezaak in de buurt? Bij mij in de buurt zit een fijne en ik kan daar precies de hoeveelheid groente kopen die ik nodig heb. Doordat ik de aanbiedingen daar in de gaten houd en ik niets meer hoef weg te gooien, is het niet duurder dan de supermarkt.

Daarnaast kan je ook twee dagen achter elkaar dezelfde groente eten, maar anders bereid. Bijvoorbeeld 1 dag witlofsalade en de dag daarna als ovenschotel. Of broccoli gekookt en daarna geroerbakt met rijst.

In de allerhande van de AH staan vaak leuke en makkelijke recepten. Alle recepten zijn ook online terug te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 19:40 



 
Profiel   

Kijk eens of je ergens op een markt je groente kan halen. Naast dat ik het daar vaak goedkoper had kon ik ook makkelijk mijn eigen porties bepalen. Bijv. kleine broccoli's die driekwart op waren nadat ik er 1 keer van had gegeten.

Het kan ook makkelijker zijn om te kijken wat je meer kan doen met 1 soort groente dan te kijken naar iets anders om te eten. Bijvoorbeeld een bloemkool;
- met aardappels en vlees
- door de pasta met kip en een alfredo saus
- een pizzadeegmix halen (deze, hoeft niet te rijzen, alleen even door de helft doen en de rest kan je bewaren) en daar bloemkool op doen. Ook een stuk lekkerder dan diepvries :D
- bloemkoolrijst (toegegeven; zelf nog nooit geprobeerd maar wil ik nog wel eens doen)
- ipv een pizza mix te kopen kan je ook van de bloemkool zelf de bodem maken (idem als voorgaande)
Zo eet je misschien 3x van dezelfde groente maar wel altijd wat anders. De kunst is om zoveel mogelijk manieren verzinnen waarmee je eenzelfde groente kan eten. Of dat is mijn kunst iig want ook ik ben een boer :')
Nou doe ik het niet zo 3x achter elkaar maar met tussenpozen. Bloemkool kan prima een aantal dagen in de koelkast blijven liggen dus tussendoor eet ik een keer boontjes, of stoofpeertjes uit pot <3

Boontjes en witlof en worteltjes soms kan je bij de winkel in portie afwegen dus daar haal je nooit teveel van. En je kan eens kijken in de koeling naar gesneden groente in zak, dat blijft ook prima paar dagen goed in de koelkast.
En als ik echt zin heb in wat lekkers haal ik kip en maak ik wraps met creme fraiche, wat ijsbergsla, komkommer en ananas (je kan ook tomaat/mais/paprika erop maar dat lust ik allemaal niet :+ ). Dat is helemaal easy te maken want je bakt de kip en de rest gooi je in schaaltjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 20:18 



 
Profiel   

Aangezien dit topic hoort op Voedertijd (VT) verplaats ik het van Mensenwelzijn naar VT.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 20:27 



 
Profiel   

Ik ben en woon alleen dus eet eigenlijk merendeel vd tijd alleen.

Ik maak wel eens een pan macaroni met lekker verse groentes en saus etc, daar eet ik dan van en de rest vries ik in in 1pers porties.

De vriezer is mijn grootste vriend.

Aardappels vlees groente ook, alleen varieer ik graag in eten en koken (ben nl dol op koken), dus ik maak dan een lekkere pan jus (van sudderlapjes bijv) en ja, die jus vries ik in ijsblokjesvormen in :)
Echt superhandig!
Gewoon de gewenste hoeveelheid jusblokjes kiezen, eruit drukken, ff opwarmen en klaar.

Toch kook ik het liefste vers en iedere dag wat anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 21:13 



 
Profiel   

Oh en echt makkelijk en snel is een blik ragout opwarmen en dat eten met (oud)brood of rijst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 21:38 



 
Profiel   

Wat dacht je van lekker wat rijst koken, roerbakgroenten opbakken in een beetje sojasaus, en dan eventueel een kippenpootje erbij. Echr favoriet hier. Ook zonder kip erg lekker en vullend :j

Verder:
Tortillawraps even opwarmen in magnetron/oven, kruidenkast/Philadelphia over de tortilla, dan zalm en wat sla. Oprollen en eten maar <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 21:40 



 
Profiel   

Mandyy schreef
Super makkelijk, goedkoop en lekker: roerbakgroenten, noodles en een woksausje. Eet ik vaak als ik snel moet eten.

Aviko heeft van die zakken met aardappelschotels. Griekse variant daarvan vind ik ook erg lekker!
Van zo'n zak (450 gram) kan ik twee keer eten.


Die aviko schotels zijn aankomende week in de aanbieding bij ah. 1+1 gratis. Ik vind ze opzich wel lekker
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-17 11:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen