Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kokosmakroon --> taart

 
Profiel   

Hoi!
We hebben een familieweekend en uiteraard hoort daar taart bij. Ik ben zelf vegan, dus dacht eraan een makkelijke, snelle, maar vooral lekkere taart te maken.
Nu heb ik een super simpel recept voor kokosmakronen (kokos en gecondenseerde kokosmelk), en dacht ik die gewoon in taartvorm te maken.
Maar kan dit wel? Een taart is natuurlijk een stuk groter dan koekjes, weet iemand of het gewoon werkt als ik de taart langer in de oven laat? Of is dit hele idee gedoemd te mislukken? :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 12:38 



 
Profiel   

Denk niet dat het gaat werken, ben bang dat je randjes zwart zijn, maar je binnenkant nog niet gaar.

Dit is ook een makkelijke en echt heel lekkere taart: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... cheesecake

Vegan uiteraard, en iedereen kijkt er vanop, van zo'n groene taart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 12:42 



 
Profiel   

Misschien kan je hem afgedekt bakken, om verbranden te voorkomen. Dat werkt soms.

Voor eventuele alternatieven kan ik chocolatecoveredkatie aanraden, heel veel vegan of mogelijkheid voor vegan recepten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 13:00 



 
Profiel   

Die taart ziet er wel heel gaaf uit, maar jammer genoeg net niet simpel genoeg ben ik bang.
Bezoek komt best vroeg en mijn moeder wil eigenlijk al niet dat ik ging bakken, de kokosmakroontaart keurde ze nog net goed. :')

Afdekken is een goed idee! Nog niet aan gedacht. Gewoon zoals bij een ovenschotel met alluminiumfolie toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 13:09 



 
Profiel   

Zo'n dikke taart zal inderdaad niet gaar worden binnenin ben ik bang. Wat je wel zou kunnen doen (is wel veel werk): losse laagjes maken van een paar cm dik en na het bakken opstapelen, eventueel met vulling er tussen.

Ik heb eens een heerlijke vegan chocoladecake gemaakt, zoiets valt ook altijd in de smaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 13:09 



 
Profiel   

Die avocadotaart is echt heel snel klaar hoor. En hoeft ook niet in de oven, alleen in de koelkast bewaren. Maar dat moet je zelf even inschatten dan.

Zou het zelf sowieso niet proberen om een kokosmakroon taart te maken, gedoemd om te mislukken lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 13:13 



 
Profiel   

Denk als je idd een paar dunnere lagen bakt en die stapelt met vulling er tussen je meeste kans van slagen hebt

Of op lagere temperatuur afgedekt en dan aan hete ons zonder afdekken even "bruin" bakken op hogere temp
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 15:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen