Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 73 [ 1822 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 73  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

VOLG: The Miracle Pony named Lotje

 

Ivermectine helpt tegen veel soorten wormen, maar niet alle. Maar welke precies wel en niet, dat weet ik niet. Overleg anders even met je veearts.

Ff opgezocht:
http://dierenkliniekdepiekenhoef.nl/ontworming-paard/
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 20:21 



 
Profiel   

safina schreef
Ivermectine helpt tegen veel soorten wormen, maar niet alle. Maar welke precies wel en niet, dat weet ik niet. Overleg anders even met je veearts.

Ff opgezocht:
http://dierenkliniekdepiekenhoef.nl/ontworming-paard/


Bedankt voor het opzoeken! Mijn DA komt over 2 weken voor de tweede ronde entingen. Ik zal het meteen vragen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 20:23 



 
Profiel   

Als je met ivermectine ontwormt en je hebt horzeleitjes dan kun je dat het beste rond sinterklaas doen. Maar dat zal je dierenarts ook wel weten neem ik aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 20:54 



 
Profiel   

Morgen de benen afspoelen met lauw water! Deze eitjes komen namelijk uit als ze in contact komen met de warme ademlucht van het paard. Is idd van de paardenhorzel. Zie je in de 3de bachelor nog bij parasito. (Geen leuk vak :P )

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 21:51 



 
Profiel   

emilyslaluna schreef
Heel erg bedankt allemaal! Leuk dat er veel volgers mee gaan van het oude topic!

Is er toevallig iemand hier die het een en ander over vrijheidsdressuur weet? Ik wil Lotje naast de stapritjes mentaal nog wel kunnen entertainen en daarmee niet al te veel physiek belasten.
6 jaar geleden ongeveer heb ik haar al een trucje geleerd: been optillen als ze een snoepje krijgt. Ik vond het gewoon leuk en ze doet het na al die jaren nog steeds!
Omdat ik er zelf verder niks over weet en toch wel alles goed wil doen aangezien ze niet meer de jongste is, vroeg ik mij af of iemand hier ervaring heeft. :)


Super dat ze terug bij je is!
Vorige topic helemaal doorgelezen echt een wonder van een verhaal.

Je mag mij wel berichtje sturen over vrijheidsdressuur. Doe dit zelf met mijn ponys namelijk ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 21:58 



 
Profiel   

Gigixponys schreef
Morgen de benen afspoelen met lauw water! Deze eitjes komen namelijk uit als ze in contact komen met de warme ademlucht van het paard. Is idd van de paardenhorzel. Zie je in de 3de bachelor nog bij parasito. (Geen leuk vak :P )


Ik kan niet wachten tot ik mijn bachelor heb gedaan. Dan weet ik al die dingen zelf :') . Ik ga morgen proberen alles weg te halen!

Trouwens, bij dierkunde dit jaar kregen we al wat vieze parasitaire dingen te zien. Zoals de Ascaris Suum... Die mochten we ook lekker ontleden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 22:05 



 
Profiel   

Ajaa, dat herinner ik me nog! Was zo gewoon wat sliertjes eigenlijk in die hun 'buik', toch? En ja ik ben ook wel blij dat de bachelor er bijna op zit, maar ik weet ook nog lang niet alles hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-17 07:27 



 
Profiel   

Horzeleitjes kun je heel makkelijk verwijderen met zo'n groom blokje.

Wat betreft de artrose, glucosamine met MSM en chondroitine heb ik hele goede ervaringen mee. Fijn dat ze niet stijf was!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-17 07:34 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Horzeleitjes kun je heel makkelijk verwijderen met zo'n groom blokje.

Wat betreft de artrose, glucosamine met MSM en chondroitine heb ik hele goede ervaringen mee. Fijn dat ze niet stijf was!


Ja toevallig was ik laatst bij de ruitersportwinkel en toen zag ik hem liggen. Ik twijfelde of ik er een nodig zou hebben dus heb ik het maar niet gekocht, foute keus dus :') .
Vandaag heb ik alles maar met mijn nagels gedaan. Gelukkig hielp een stalgenoot mee want Lotje had er echt veel.

Kijk eens wat ik net binnen heb!

[ img ]

Noelle Bijl maakt deze soort sleutelhangers zelf, ze maakt ze precies zoals je paard! Ik heb het nogal moeilijk gemaakt omdat ik toch wel veel eisen had, maar ze bleef doorgaan tot ik tevreden was! Echt een aardige meid, super klantvriendelijk.

Kijk maar op haar website, voor €5 heb je al zelf een leuk kopie van je paard <3 .

https://m.facebook.com/groups/558618717 ... 5861167840

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-17 14:10 



 
Profiel   

Je kunt die horzeleitjes ook met een mesje afschrapen. Gaat heel snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-17 16:33 



 
Profiel   

Even een vraagje :)

Volgens de manege eigenaar is Lotje in het voorjaar ontwormd geweest. Wanneer is het dan handig om het weer te doen? En hoe kan ik dit het beste combineren met de ontworming tegen de horzels rond sinterklaas?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 17:29 



 
Profiel   

Bij ons krijgen ze allemaal weer zodra ze van het land naar stal gaan.
Weet je dierenarts het anders niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 19:32 



 
Profiel   

KellyR schreef
Bij ons krijgen ze allemaal weer zodra ze van het land naar stal gaan.
Weet je dierenarts het anders niet?


Mijn DA komt over 2 weekjes voor de tweede ronde entingen. Ik ga het dan vragen. Het leek mij interessant om al van jullie te horen hoe ik het kan aanpakken. Maar het heeft dus geen haast tot de DA komt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 19:40 



 
Profiel   

Mijn DA adviseert rond sinterklaas een wormenspuit met ivermectine.
Equimax krijgen ze dan. Waarom rond sinterklaas? Dan pak je alle horzellarven mee.

Heb wel een schema voor je gevonden, heb je een beetje een richtlijn. Maar ik zou sowieso even advies aan je DA vragen .. Bij mij staan ze al jaren met zijn drieën en ik schep iedere dag de poep uit de wei dus vaak komen ze bij mij met 1 keer per jaar ontwormen toe.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 22:43 



 
Profiel   

Ontwormen heeft alleen zin als ze wormen heeft. Even een mestonderzoek doen en aan de hand daarvan ontwormen.
Preventief ontwormen kan niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 09:15 



 
Profiel   

Als ze horzeleitjes op haar benen heeft dan zijn er waarschijnlijk ook een paar binnen gekomen. Een keer met haar hoofd erlangs schuren en ze heeft ze zo binnen. Ik zou die wormenspuit in december dus wel doen. Die kunnen een hoop ellende geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 09:29 



 

_Dracarys schreef
Ontwormen heeft alleen zin als ze wormen heeft. Even een mestonderzoek doen en aan de hand daarvan ontwormen.
Preventief ontwormen kan niet


Helaas geeft mestonderzoek wel aanwijzingen, maar het is lang niet altijd betrouwbaar. Neem bijvoorbeeld ingekapselde rode bloedworm.....

Als je horzeleitjes ziet op je paard, kan je ervan op aan dat je paard er al wat binnen heeft gekregen. En dat is sowieso een reden voor ontwormen, ongeacht de uitkomst van het mestonderzoek. Volgens mijn paardenarts dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 11:15 



 
Profiel   

Ik heb mijn DA toch alvast even raadgepleegd. Ontwormen in december is sowieso aan te raden vanwege de horzeleitjes. Een mestonderzoek is handig om te kijken of nu voor andere wormen een ontworming nodig is, of dat het gewoon kan wachten tot december samen met de horzelontworming. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 11:21 



 
Profiel   

RosaZorro schreef
Super leuk ik ga je zeker weer volgen!
Zelf doe ik met me oude merrie ook vd! Ze vind het ook altijd heel leuk en leert heel snel maar ik kan haar niet veel meer verder leren omdat de rest van de kunstjes te veel van haar lichaam kosten, maar ze vind het nog altijd heel erg leuk!


emilyslaluna schreef
Wat leuk dat je het ook met je oude merrie doet! Ik twijfelde zo of het nog kon met een oudje. Maar ik hoor nu steeds meer dat het gewoon kan! Pakte die van jou het goed op?



Jaa, super goed! Ze vind het heel erg leuk! Ze word soms ook wel heel enthousiast van hahaha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 20:54 



 
Profiel   

RosaZorro schreef
RosaZorro schreef
Super leuk ik ga je zeker weer volgen!
Zelf doe ik met me oude merrie ook vd! Ze vind het ook altijd heel leuk en leert heel snel maar ik kan haar niet veel meer verder leren omdat de rest van de kunstjes te veel van haar lichaam kosten, maar ze vind het nog altijd heel erg leuk!


emilyslaluna schreef
Wat leuk dat je het ook met je oude merrie doet! Ik twijfelde zo of het nog kon met een oudje. Maar ik hoor nu steeds meer dat het gewoon kan! Pakte die van jou het goed op?



Jaa, super goed! Ze vind het heel erg leuk! Ze word soms ook wel heel enthousiast van hahaha!


Echt leuk! Ik heb flehmen geprobeerd, maar Lotje vindt het snoepje blijkbaar niet interessant genoeg om die helemal omhoog mee te volgen... :')

Nu maar iets anders verzinnen!

Update van vandaag:
Heel de familie kwam op bezoek, ze wilden ook graag naar Lotje! Mijn neefje van 3 wilde toch wel heel graag op Lotje. En mijn nichtje van 1.5 iets minder. Dus ik ging er maar eventjes op zodat mijn nichtje toch durfde. Vervolgens wilde mijn neefje niet meer... Waarom? Omdat ik er op zat! Hij wilde zonder mij _O- . Nou dan weet ik het ook weer, ik neem te veel ruimte in beslag :') .

Ik hoop hem lekker besmet te hebben met de paarden virus <<) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 21:00 



 
Profiel   

Oohh wat ben ik blij dat ik dit topic tegen kom! Ik heb jaren les gegeven op de manege waar ze stond,en wat een toppony was dit!

Ook ik hoorde pas de middag van te voren dat ze weg ging, en vond het echt oprecht heel erg jammer. Dit was echt de beste beginnerspony die we hadden!

Ze heeft zoveel kindjes leren rijden, en ze was zo lief en braaf maar tegelijkertijd ook weer pittig. Ze leerde de kinderen echt netjes rijden, als iemand een buitenbeen te ver naar achter legde op de lange zijde ging ze in travers lopen hihi!

Ik ben echt zooo blij dat ze weer terug is op haar oude plekje, en geef haar maar een dikke knuffel van mij en alle kindjes van op de manege!!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 22:25 



 
Profiel   

Brittiexxx schreef
Oohh wat ben ik blij dat ik dit topic tegen kom! Ik heb jaren les gegeven op de manege waar ze stond,en wat een toppony was dit!

Ook ik hoorde pas de middag van te voren dat ze weg ging, en vond het echt oprecht heel erg jammer. Dit was echt de beste beginnerspony die we hadden!

Ze heeft zoveel kindjes leren rijden, en ze was zo lief en braaf maar tegelijkertijd ook weer pittig. Ze leerde de kinderen echt netjes rijden, als iemand een buitenbeen te ver naar achter legde op de lange zijde ging ze in travers lopen hihi!

Ik ben echt zooo blij dat ze weer terug is op haar oude plekje, en geef haar maar een dikke knuffel van mij en alle kindjes van op de manege!!! <3


Inderdaad super leuk dat je het topic tegen komt! Ik kan mij wel voorstellen dat ze een goede leerpony was. Alle hulpen zaten er verfijnd op :j . Geef je er nog steeds les? Kan het zijn dat ik je heb gezien die dag dat ik haar voor het eerst zag? Woensdag 12 juli.

Ik zal alle knuffels zeker doorgeven! En als iemand ooit contact zoekt, mijn PB staat open! Dit topic ook natuurlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 22:30 



 
Profiel   

emilyslaluna schreef
Brittiexxx schreef
Oohh wat ben ik blij dat ik dit topic tegen kom! Ik heb jaren les gegeven op de manege waar ze stond,en wat een toppony was dit!

Ook ik hoorde pas de middag van te voren dat ze weg ging, en vond het echt oprecht heel erg jammer. Dit was echt de beste beginnerspony die we hadden!

Ze heeft zoveel kindjes leren rijden, en ze was zo lief en braaf maar tegelijkertijd ook weer pittig. Ze leerde de kinderen echt netjes rijden, als iemand een buitenbeen te ver naar achter legde op de lange zijde ging ze in travers lopen hihi!

Ik ben echt zooo blij dat ze weer terug is op haar oude plekje, en geef haar maar een dikke knuffel van mij en alle kindjes van op de manege!!! <3


Inderdaad super leuk dat je het topic tegen komt! Ik kan mij wel voorstellen dat ze een goede leerpony was. Alle hulpen zaten er verfijnd op :j . Geef je er nog steeds les? Kan het zijn dat ik je heb gezien die dag dat ik haar voor het eerst zag? Woensdag 12 juli.

Ik zal alle knuffels zeker doorgeven! En als iemand ooit contact zoekt, mijn PB staat open! Dit topic ook natuurlijk!


Ik werk er helaas sinds 1 september niet meer. Ik was er zelf de laatste tijd ook alleen op zaterdagmorgen, dus ik was er die dag niet. Maar lotje was echt de lievelingspony van vele! Veel plezier nog met haar, dat verdient ze! En ik blijf volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 22:35 



 
Profiel   

Brittiexxx schreef
Ik werk er helaas sinds 1 september niet meer. Ik was er zelf de laatste tijd ook alleen op zaterdagmorgen, dus ik was er die dag niet. Maar lotje was echt de lievelingspony van vele! Veel plezier nog met haar, dat verdient ze! En ik blijf volgen!


Ja ik kreeg dat wel door. Ik kreeg na een week van de manege eigenaar de vraag of ik misschien een foto van Lotje in de wei kon doorsturen. Hij had veel verdrietige meiden en hij hoopte met die foto wat troost te kunnen geven.

Ik heb wel contact gehad met een moeder van een van die meisjes. Dat meisje heb ik gelukkig kunnen opvrolijken door een persoonlijke foto van Lotje met een briefje te sturen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 22:40 



 
Profiel   

Ik ben al sinds het eerste topic stille meelezer maar ik wilde toch even zeggen wat een gigantische topper ik je vind! <3 Zo lief ook naar de manegekindjes!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 00:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 73 [ 1822 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 73  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen