Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Broodbeleg wat ongekoeld naar school kan.

 

Sinds dit schooljaar hebben ze een continu-rooster ingevoerd bij mijn dochter (6) op school.
Vorig schooljaar kon je voor het overblijven je trommeltje en beker in een koelkast plaatsen,met het continu rooster moet het in de tas blijven zitten. Hierbij loop ik dus tegen het probleem van (gezond) broodbeleg aan. Want wat moet ik haar nu meegeven naar school als broodbeleg?

Kaas en worst is niet zo lekker om ongekoeld te bewaren, ook niet zo gezond (bacterie groei op worst gaat ongekoeld best snel). Pindakaas kan niet wegens een heftige pinda-allergie in de klas. Vlokken, hagelslag, schuddebuikjes en chocopasta gaan zo knoeien en is ook niet echt gezond. Jam idem dito.
Appelstroop en kokosbrood vind ze niet lekker. Daarmee zijn volgens mij de keuzes op?

Voor het drinken is eventueel wel een koelkast beschikbaar, dus melk kan ze wel mee. Maar nu heeft ze eigenlijk altijd kaas of vlees op brood en dat gaat dus niet meer.. Wat kan ik haar dan nog wel mee geven?

Of wordt het dan toch maar een koeltas meenemen? Vind ze helemaal niet leuk, want juist haar rugtassen is ze erg trots op ook..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 09:43 



 
Profiel   

Koeltasje een optie? Die heb je in alle kleuren en maten tegenwoordig.
De Leukste lunch heeft aardig wat in de assortiment (webwinkel) maar je ziet ze ook steeds meer bij bakstenen winkels
https://www.deleukstelunch.nl/nl/lunchkoeltas

Of een koelelement in haar broodtrommel?


Laatst bijgewerkt door Keet op 04-09-17 09:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 09:45 



 
Profiel   

Altijd kaas en worst gewoon op brood gehad, ongekoeld mee naar school en nooit ziek geworden! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 09:45 



 
Profiel   

Gekookt ei
Humus
Advocado

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 09:45 



 
Profiel   

Ik neem al zo'n 9 jaar ongekoeld vlees tussen mijn brood mee naar school. Kaas ook :+ Nooit problemen mee gehad :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 09:47 



 
Profiel   

Ik denk dat bv in belgie je nergens op school je eten in een frigo kan bewaren.
Zat kindjes die kaas of vlees als beleg hebben.
Koeltasje of zakje met ijs die niet lekt erbij stoppen?

Nu,ze eten om 12u,school begint hier om 9u.
Op 3 uurtjes uit de koelkast wordt iets toch niet slecht lijkt me?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 09:47 



 

Hebben jullie dan een koele school ofzo? :+
Het is hier op school echt warm en benauwend binnen.. Kaas gaat dan al snel zweten, en vlees verkleurd ook en wordt er ook niet lekkerder van..
School begint om 08:30 en omstreeks 12 u gaan ze eten verwacht ik..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 09:49 



 
Profiel   

[VT] Lang houdbaar broodbeleg, tips gezocht
Had even voor je gezocht (iets met saaie eter :+ ), in dit topic noemt iemand het invriezen van vleeswaren en kaas. Is dat geen idee> Gewoon dat het flink koud is, kan het best mee lijkt me, evt met een plastic zakje erom (:

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 09:50 



 

Ik kreeg altijd ontbijtkoek tussen mijn boterhammen mee, dat bleef ook lekker :j

Verder is het met een lunchbox met koelelement ook opletten hoe lang dat koel blijft. Ik kan mij voorstellen dat het maar een uurtje of twee koud blijft als het een klein elementje is.

Wat een raar idee trouwens, dat ze tussendoor niet even iets uit de koeling kunnen halen terwijl dat met een niet continu rooster wel kon. Ik weet dat de continurooster school bij ons dit wel gewoon toestaat.

En anders gewoon een klacht indienen bij de school, die zou op zich wel kleine koelkastjes per lokaal kunnen verzorgen lijkt mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 09:51 



 
Profiel   

Mijn hele leven eet ik kaas op de boterham. Ik hou niet van pasta of zoetbeleg of vlees. Dus lekker eentonig :+
En mijn hele leve zat dat in de tas, zowel op school als op het werk. En ook nog nooit last van gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 09:51 



 
Profiel   

Ham, salami en harde kazen blijven goed tot de lunch.
Je kunt ook speculaasjes apart verpakken van het brood, dan wordt het niet zacht, en het is lekker op brood.
Als je wat komkommerplakjes op het brood doet, blijft dat ook wel goed.

En wat hier boven ook staat, broodpakketjes voor meerdere dagen maken, invriezen en 's ochtends eruit halen. Tegen lunchtijd is het dan ontdooit.


Laatst bijgewerkt door Dammie op 04-09-17 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 09:51 



 
Profiel   

Ja dat was dan maar zo hahaha.
Nee wij hadden hier echt nooit die optie om dingen koud te zetten, alles ging gewoon mee in de brooddoos of het nou warm of koud was. Zilverfolie helpt wel ietsje.
Heb er ook nooit last van gehad, nooit ziek geweest. Het is niet zo lekker als kaas vers uit de koelkast, maar heb er nooit bij stilgestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 09:52 



 
Profiel   

Shanna schreef
Hebben jullie dan een koele school ofzo? :+
Het is hier op school echt warm en benauwend binnen.. Kaas gaat dan al snel zweten, en vlees verkleurd ook en wordt er ook niet lekkerder van..
School begint om 08:30 en omstreeks 12 u gaan ze eten verwacht ik..


Denk dat een koeltasje met koelelement echt wel voldoende koelend is hoor. Misschien op hete dagen een extra element erin doen.


Jans schreef
Wat een raar idee trouwens, dat ze tussendoor niet even iets uit de koeling kunnen halen terwijl dat met een niet continu rooster wel kon. Ik weet dat de continurooster school bij ons dit wel gewoon toestaat.

En anders gewoon een klacht indienen bij de school, die zou op zich wel kleine koelkastjes per lokaal kunnen verzorgen lijkt mij.


Dat is het hem dus waarschijnlijk, momenteel hebben ze niet voldoende koelkastruimte. Of in ieder geval niet als ieder kind per se zijn bammetjes (incl. lompe broodtrommel) en drinken in de koelkast wil hebben. Is nogal banketstaaf als dat net niet past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 09:54 



 
Profiel   

Ik neem altijd brood met vlees of kaas beleg mee, altijd naar school toe ook gedaan en ik heb mijn lunch nooit in de koelkast gehad. Nooit problemen mee gehad, ik leef nogsteeds ;)

Maar is een lunchbox met een koelelementje dan niks voor je kind? Die zijn verkrijgbaar bij o.a. de Blokker en de Hema.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 09:55 



 
Profiel   

Wij hebben ook nooit wat in de koeling gehad en leven ook nog steeds :D

Is het een idee om het brood in de ochtend uit de vriezer te halen en dan het beleg ertussen? Dan blijft het nog best een tijdje koel.

Of om wel een knoeibaar iets erop te doen, je kunt natuurlijk gewoon handenwassen en je mond afvegen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 09:55 



 
Profiel   

Brood avond van te voren smeren en in de vriezer leggen en smorgens pas eruit halen zodat het ontdooid is tegen de tijd dat ze het moet eten

Brood avond van te voren smeren en in de koelkast leggen totdat ze het meeneemt, dan is het al voorgekoeld

https://www.rostimepalshop.nl/to-go/lun ... ement.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 09:55 



 
Profiel   

Ik zou een koeltasje met een koelelement meegeven.

Jam met minder suiker zou eventueel geschikt zijn, maar elke dag jam wordt wel een beetje saai.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 09:57 



 
Profiel   

komkommer eventueel met klein scheutje olijfolie? houdt zich best goed + gezond en lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 09:58 



 
Profiel   

Shanna schreef
Hebben jullie dan een koele school ofzo? :+
Het is hier op school echt warm en benauwend binnen.. Kaas gaat dan al snel zweten, en vlees verkleurd ook en wordt er ook niet lekkerder van..
School begint om 08:30 en omstreeks 12 u gaan ze eten verwacht ik..



Hier hadden ze voorheen ook een oud en warm gebouw en geen koelkasten. Ik gaf ook gewoon snijworst, boterhamworst of kaas op het brood mee hoor. Ik heb ze er nooit over horen klagen en ze zijn er nooit ziek van geweest. In een dichte donkere broodtrommel vond ik vleeswaar nooit verkleuren.
Ik heb dit 5,5 jaar zo gedaan en dit ging prima.

Je kunt eventueel ook bevroren brood opsmeren en zo in de broodtrommel doen. Dat is ook prima te eten hoor. Of bij de action hebben ze mini diepvrieselementen. Er zijn zelfs broodtrommels waar zo'n element in kan/bij zit.

Nu hebben ze een gloednieuwe school sinds 2 weken en in iedere klas een koelkast. Toch wel fijn, al vond ik het zonder koelkast ook best te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 10:00 



 

Het zijn inderdaad ook klassen van 30/ 35 kinderen dus ik geloof best dat dat niet allemaal in een koelkastje past. Maar vorig schooljaar bleven er ook onwijs veel kinderen over, ging dat van meerdere klassen in dezelfde 2 kleine koelkasten en dat paste ook. School heeft dus wel een inzicht van hoeveel er in 1 koelkast past. Dus dan lijkt de oplossing mij inderdaad een aantal koelkastjes erbij dan zou het moeten passen toch?

Ik ga daar echter niet van uit, dus dan wordt het maar beleg mee wat ongekoeld kan blijven of inderdaad een koeltasje..

Advocado en hummus eet mn dochter ook niet overigens.

Ze heeft nu altijd kaas/ smeerkaas/ smeerworst/ leverworst/ boterhamworst of kipfilet mee.
Ham en salami vind ze ook niet lekker haha :+

Probleem is ook dat ze als ze iets niet lekker vind het ook niet eet, ze eet sowieso al te weinig, is dan ook te licht en te klein voor haar leeftijd, dus een kwestie van doorzetten en anders niet dat is het mij niet waard. Ik ben blij met elke calorie die ze er in krijgt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 10:00 



 
Profiel   

Je hebt kleine platte elementjes die je in de trommel kan stoppen. Hoeft er geen koeltasje omheen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 10:01 



 
Profiel   

Koelelement, desnoods 2 met een plastic zakje erom, brood ertussen en in de rugzak. Blijft prima koel tot de lunch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 10:07 



 
Profiel   

Is het een idee om bijvoorbeeld het broodbeleg vegetarisch te halen? Er zijn hele lekkere alternatieven voor bijvoorbeeld salami of smeerworst die plantaardig zijn en dus gewoon goed blijven.

Als je dat wat lijkt wil ik je best wat opties sturen. Kan ze nu niet sturen omdat ik het niet bij de hand heb helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 15:41 



 
Profiel   

Ik heb de vegetarische spreads van de Aldi mee gehad op de camping zonder koeling, bleef lekker :j
Maar zo heb je ook de sandwich spreads en dergelijke.

Ben sinds kort vegan gaan eten voor mijn gezondheid, noodgedwongen word je er toch wat vindingrijk van :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 15:45 



 
Profiel   

Wat lastig dat het niet meer in de koelkast mag.. kan de juf het dan niet uit de koelkast halen voor de pauze? Gezonde opties zijn inderdaad beperkt zonder koeling.

Hoe doen andere ouders het?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 15:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen