Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Broodbeleg wat ongekoeld naar school kan.

 
Profiel   

Laurievc schreef
Ik neem al zo'n 9 jaar ongekoeld vlees tussen mijn brood mee naar school. Kaas ook :+ Nooit problemen mee gehad :)

Hier ook, gewoon in een boterhamzakje die je dicht knoopt (scheelt ontzettend ten opzichte van een broodtrommel is mijn ervaring.)
Pas boven de 25 gr neem ik geen kaas meer mee, want die is dan idd niet lekker meer.
Wat je ook kan doen zijn bevroren boterhammen smeren. Tegen de tijd dat ze aan eten toe is zijn ze ontdooit en houden ondertussen het beleg koel
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 15:52 



 
Profiel   

Ik geef al meer dan 15 jaar les op de basisschool en al een behoorlijk aantal jaren met continurooster. Niemand doet hier wat in de koeling, ik zelf ook niet. En nooit problemen gehad. Kinderen hebben van alles op brood, ook dingen die knoeien. Doekje erover en klaar.

Van sistema bij de albert heijn hebben ze wel speciale trommeltjes met ruimte voor koelelementjes als het echt een probleem is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 15:58 



 
Profiel   

Keet schreef
Je hebt kleine platte elementjes die je in de trommel kan stoppen. Hoeft er geen koeltasje omheen :)


Klopt ik dacht dat het mepal is die speciale broodtrommels heeft met een koelelementje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 15:59 



 
Profiel   

Ik lees even mee voor inspiratie. Mijn dochter is vandaag voor het eerst naar school geweest, en gaat op de donderdagen en vrijdagen overblijven. Geen koelkasten op school, maar voor zover ik gehoord heb van andere ouders wordt er gewoon kaas etc meegegeven, alleen niet als het echt heel heet is. Nou is mijn dochter een miep wat betreft eten, dus ik moet nog zien of ze het opeet als het warm/klef is. Koelelementje is wel een goed idee! Een ander trommeltje ga ik haar echt niet aan haar verstand kunnen brengen :+
Vooralsnog is pindakaas mijn veiligste gok, als er geen kindjes met pinda allergie zijn. Verder eet ze kipfilet, grillworst en soms kaas. En hagelslag, maar dat geeft zo'n bende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 16:01 



 
Profiel   

Ook ik neem al flink wat jaren ongekoeld vlees en kaas mee. Wel beleg ik meestal mijn boterhammen als ze nog bevroren zijn, zo blijven ze nog vrij lang gekoeld! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 16:02 



 
Profiel   

Ik doe altijd n folietje om boterhammen met hagelslag. Knoeit evengoed, maar niet je hele trommel zit onder :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 16:03 



 
Profiel   

WowAmigo schreef
Ik doe altijd n folietje om boterhammen met hagelslag. Knoeit evengoed, maar niet je hele trommel zit onder :)


Goeie tip :D

Was ook al zo blij met iemands tip om ijsblokjes bij de beker water van mn dochter te doen, die wil alleen ijskoud water namelijk. Was er zelf gewoon niet op gekomen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 16:04 



 
Profiel   

Salami, boterhamworst, snijworst, grillworst, palingworst, gelderse worst, leverpastei, saks (zo'n bolletje worst), smeerkaas.

Bovenstaand wat ik al jaren op m'n brood eet. Ongekoeld en ik leef nog hoor! kan echt niet veel kwaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 16:06 



 
Profiel   

Laura82, dit kan je met bijna elk soort drinken doen, door bijv. Fristi in te vriezen en in een beker doen en dan 1-2 fristiklontjes erbij doen, word die ook niet waterig van :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 16:06 



 
Profiel   

Als ik brood meeneem naar mijn werk dan haal ik dat 's ochtends pas uit de vriezer, dan smeer ik het en is het tegen de tijd dat ik ga lunchen ontdooit. Op die manier blijven je vleeswaren ook nog een tijdje koel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 16:08 



 
Profiel   

Hier ook al 20 jaar brood en beleg ongekoeld in de tas. Vroeger al op aircoloze scholen, op ongekoelde evenementen, nu in het warme kantoor op werk en ook vaak zat de trommel vergeten in de auto om deze er tegen de middag pas uit te halen als ik broodje wilde eten. Nooit geen problemen gehad of ziek geworden. Hooguit eens een keer een wat kleffere boterham.

Beleg brood soms ook al bevroren. Doe het met beleg en al bevroren in de trommel en s middags wel ontdooit. Had trouwens nooit te maken met het koelen van vleeswaren oid, meer met mismanagent in het huishouden waardoor ik er in de ochtend achter kwam/kom dat er geen brood uitgelegd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 16:12 



 
Profiel   

Echt oude kaas gaat prima in een wat warme brooddoos. Verder kun je wat plakjes komkommer op het vleesbeleg leggen, dan blijft het fris.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 16:14 



 
Profiel   

Ik heb altijd ongekoeld vlees en kaas mee gehad. Ik at ook met een gerust hard om 16.00 nog een broodje met vlees weg. Tuurlijk is het 1 dan lekkerder als het ander. maar om 12 uur is alles prima nog te eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 16:15 



 
Profiel   

Bevroren brood beleggen of brood met beleg uit de vriezer halen is inderdaad ideaal! :j

Verder kan ik er zo gauw geen vinden op de site maar ik heb van de week bij de Blokker gestaan en daar verkopen ze broodtrommels met koelelement. Die leg je er dan gewoon in. Wel niet vergeten om 's avonds in te vriezen :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 16:20 



 
Profiel   

lissisanne schreef
Wat lastig dat het niet meer in de koelkast mag.. kan de juf het dan niet uit de koelkast halen voor de pauze? Gezonde opties zijn inderdaad beperkt zonder koeling.

Hoe doen andere ouders het?


Valt mee met de beperking. Het bederf gaat echt niet zo snel :) Ik heb m'n halve schoolcarrière ongekoeld brood gegeten, en leef nog.
Op de meeste middelbare scholen en hbo's/universiteiten kan het ook niet hoor :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 17:16 



 
Profiel   

Kiki1995 schreef
Altijd kaas en worst gewoon op brood gehad, ongekoeld mee naar school en nooit ziek geworden! :)


Nou echt wel , en dan de veel te warme worst die stonk....en dan verplicht zijn dat te moeten eten. Ik heb wat buikpijn gehad!

antwoord op je vraag Jam, pasta, appelstroop dingen die je ongekoeld kunt goedhouden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 17:29 



 

sla en kipfilet :P nu ik dat ontdekt heb wil ik nooit meer anders. In de koelkast laten staan tot je het meeneemt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 17:30 



 
Profiel   

Kiki1995 schreef
Altijd kaas en worst gewoon op brood gehad, ongekoeld mee naar school en nooit ziek geworden! :)

Hier het zelfde :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 17:30 



 
Profiel   

Kaas kan prima hoor! Verder kan kipfilet ook.
En al het zoet gaat ook prima. Knoeien valt eigenlijk best mee wat dat alles betreft. Voor zo'n jong kindje hoeft toch niet alles persé altijd gezond? Gewoon één boterham hartig en één boterham zoet leerde ik vroeger altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 17:34 



 
Profiel   

Ik krijg al sinds mijn basisschool tijd brood met vleeswaren of kaas mee naar school/werk. Vaak zat dat het niet gekoeld kan worden. School is ook niet echt koud en op de warme dagen zit het ook gewoon in m'n tas in een trommel. Zodra het stinkt gaat het wel weg, maar dat is maar heel soms. Brood gaat om 7 uur m'n tas in en ik lunch pas rond half 1. Smaakt nog heel prima :D

Ik krijg vaak de boterhammen met hagelslag/speculaas of ander knoei spul in een folie, zodat het niet aan de rest van de boterhammen zit. Zo ook smeersalades zoals eiersalade, garnalensalade etc. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 17:39 



 
Profiel   

Ik heb werkelijk nog nooit gehoord van koelkasten voor de lunch. Zie het al voor me, van die scholen met rond de duizend kinderen, hele gang vol koelkasten.

Zowel mijn man als ik nemen al ruim 40 jaar ongekoelde lunches mee, mijn dochter inmiddels ook al 10 jaar en wij hebben hier nooit iets van gehad hoor.
En ja, gewoon kaas en vleeswaren.... (of smeerworst, filet american, enz)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 17:41 



 
Profiel   

Op de middelbare school staat ook geen koelkast om het eten in te bewaren. Dan heeft de jeugd ook allemaal een broodtrommel met eten mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 17:44 



 
Profiel   

Ik ben lui met smeren. Dus de laatste tijd koop ik eens per week een vers brood, beleg dat en doe het in zakjes en gooi het dan meteen de vriezer in.
toevallig deze week met 2 broden gedaan. In de morgen het brood eruit halen en als ik het om 7 uur pak is het om 9.30 net ontdooit (nog tegen bevroren aan). Dus als je het dan in een koeltasje zonder element doet is het om 12 uur zeker nog koel.
Ik heb er meestal kaas, ham of kipfilet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 17:46 



 
Profiel   

Vers brood wordt in de koelkast juist hardstikke droog :r

Dan kun je idd beter bevroren brood beleggen en meegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 18:00 



 
Profiel   

In de ochtend brood uit de diepvries halen, dan blijft dat meestal koud genoeg tot de lunchpauze. Hier ook altijd kaas en had meegenomen naar school.
Enkel in de zomer ging de kaas flink zweten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 18:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen