Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Broodbeleg wat ongekoeld naar school kan.

 
Profiel   

Bij de actuin hadden ze kleine koeltasjes. Deze passen prima in een kleuterschooltasje. In het koeltasje kan je een los koel- element doen, brood en 1-2 bekers drinken. Mn dochtertje liep ook te miepen dat brood klef werd en de melk wat lauw werd. Zeker met warme dagen. Weet nog dat ik daar vroeger echt van gruwelde...
Nu is ze helemaal blij met dr tasje. Ze heeft nu koud drinken. Tasje met koelding was iets van 3 euro..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 18:15 



 
Profiel   

Hoe doe je het zelf als je een dagje weggaat? Dierentuin of pretpark oid?

Je hebt "Tupperware" bakjes met een dubbele wand, er zit dan dezelfde vloeistof tussen als in een koelelement. Bakje in de vriezer zetten, ' morgens eruit halen en vullen en klaar is Kees.

Als je hagelslag mee geeft, het broodje in een zakje in de trommel doen en je dochter uitleggen dat ze het broodje in het zakje moet laten als ze het op eet. Dan blijven de handjes schoon en vallen de hagelslagjes in het zakje in plaats van op de tafel of op de grond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 18:25 



 
Profiel   

Wat een moeilijk gedoe. Volgens mij gaan kinderen al generaties lang met broodtrommeltjes naar school. En er zijn er maar bijzonder weinig aan overleden. Op een warme dag gaat je kaas een beetje zweten, so be it. Om je kind nou met een koeltas naar school te sturen, vind ik echt een beetje overdreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 18:33 



 
Profiel   

Anoeska schreef
Wat een moeilijk gedoe. Volgens mij gaan kinderen al generaties lang met broodtrommeltjes naar school. En er zijn er maar bijzonder weinig aan overleden. Op een warme dag gaat je kaas een beetje zweten, so be it. Om je kind nou met een koeltas naar school te sturen, vind ik echt een beetje overdreven.


Dat dacht ik ook, tot ze vertelde dat haar kind een moeilijke eter is en elke calorie kan gebruiken. Snap dat ze in dat opzicht toch zoekt naar alternatieven.

Brood uit de diepvries met kaas/vlees lijkt me toch de beste tip. Doen we hier ook :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 18:39 



 
Profiel   

Nou inderdaad Anoeska, dat dacht ik ook.
Hoe hebben de generaties hier voor het gered zonder koelkastjes op school?

Beleg bederft echt niet in een paar uurtjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 18:42 



 
Profiel   

Sterker nog, ook op werk waar een koelkast stond deed ik mijn brood er nooit in. Vind brood uit een koelkast niet lekker. En ik ben toch echt al mijn hele leven van de kaas en vleesbeleg, maar nog nooit aan gedacht dat dat per se koel moet liggen :? Die paar uurtjes kunnen toch wel? Die kinderen eten toch al 'vroeg' op school... En we gaan richting winter, de 35 graden sauna dagen hebben we achter de rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 18:47 



 
Profiel   

Snap ts wel. Zelf ben ik eigenlijk echt geen moeilijke eter ik lust en probeer bijna alles. Maar vanaf kinds af aan kan ik echt over mijn nek gaan van brood wat gesmeerd is en bv zweterige kaas. Ik at dan gerust de hele dag niet. De broodtrommels met koelelement lijken mijn ideaal.
Nu altijd los brood beleg mee en dat in de koelkast of ik koop het op mijn werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 18:54 



 
Profiel   

Anoeska schreef
Wat een moeilijk gedoe. Volgens mij gaan kinderen al generaties lang met broodtrommeltjes naar school. En er zijn er maar bijzonder weinig aan overleden. Op een warme dag gaat je kaas een beetje zweten, so be it. Om je kind nou met een koeltas naar school te sturen, vind ik echt een beetje overdreven.


Precies

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 20:18 



 
Profiel   

Ik snap het wel. Warme kaas en worst vind ik zelf ook niks aan :n

Jammer dat Pindakaas afvalt, dat is ideaal en lekker. Een koeltas dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 20:23 



 
Profiel   

https://www.kookpunt.nl/frozzypack-broo ... duct/6190/

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 20:24 



 

Ik heb in onze koelbox een plat koelelementje gevonden die precies in haar trommeltje past, die gaat morgen dus mee!
Dan kan ik morgenmiddag in het winkelcentrum even kijken wat ze nog meer hebben. Het beleg veranderen is een stuk lastiger dan zelf voor koeling zorgen merk ik al wel.

De andere ouders zijn er ook niet zo blij mee, ik heb al heel veel suggesties voor school gehoord en ben benieuwd of daar wat mee gebeurd.

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 21:01 



 
Profiel   

Een eerder gegeven tip werkt echt goed naar mijn ervaring
Brood beleggen en invriezen
Smorgens dan het bevroren brood de trommel in
Tegen de tijd dat het etenstijd is is het brood ontdooit en nog koel genoeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 07:40 



 
Profiel   

Sonja_vR schreef
Een eerder gegeven tip werkt echt goed naar mijn ervaring
Brood beleggen en invriezen
Smorgens dan het bevroren brood de trommel in
Tegen de tijd dat het etenstijd is is het brood ontdooit en nog koel genoeg

Precies, zo doe ik het altijd. Smaakt verser dan wanneer je het zonder in te vriezen meeneemt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 07:49 



 
Profiel   

Anoeska schreef
Wat een moeilijk gedoe. Volgens mij gaan kinderen al generaties lang met broodtrommeltjes naar school. En er zijn er maar bijzonder weinig aan overleden. Op een warme dag gaat je kaas een beetje zweten, so be it. Om je kind nou met een koeltas naar school te sturen, vind ik echt een beetje overdreven.

Nou inderdaad zeg, vandaar dat alle kinderen tegenwoordig een weerstand van 0.0 hebben.

Als de school zo warm en benauwd is dat je kaas gaat zweten kun je toch beter daar over gaan klagen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 07:52 



 
Profiel   

Ik zou alleen het brood niet oo het koelelement legge want dat condenseert en word haar brood zompig.

Het is zo warm nu niet meer misschien eerst proberen of dochterlief het gewoob eet? En anders idd op bevroren brood doen.

Mjjn zoon ook moeilijke eter zit al jaren op volcontinu (speciaal ondereijs) en heb hem er nog nooitnover gehoord. En nee gebouw ks niet gekoeld geen koelkasten etc. Schiol word zepfs gesloten met warm weer ivm te warme klassen.

Ik begrijp het niet zo goed zou van de zotte zijn om scholen te gaan verplichten koelkasten aan te schaffen.
Legio scholen doen het zo en ik ken geen enkele ouder die hier een probleem mee heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 08:27 



 
Profiel   

LadyMadonna schreef
Laurievc schreef
Ik neem al zo'n 9 jaar ongekoeld vlees tussen mijn brood mee naar school. Kaas ook :+ Nooit problemen mee gehad :)

Hier ook, gewoon in een boterhamzakje die je dicht knoopt (scheelt ontzettend ten opzichte van een broodtrommel is mijn ervaring.)
Pas boven de 25 gr neem ik geen kaas meer mee, want die is dan idd niet lekker meer.
Wat je ook kan doen zijn bevroren boterhammen smeren. Tegen de tijd dat ze aan eten toe is zijn ze ontdooit en houden ondertussen het beleg koel


Ik zou me niet zo druk maken. Mijn dochter heeft altijd gewoon kaas of worst naar school meegekregen en dat ging prima. Bevroren boterhammen smeren is een leuk idee.
Koelelementje in de tas mee kan ook altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 08:33 



 
Profiel   

Shanna schreef
De andere ouders zijn er ook niet zo blij mee, ik heb al heel veel suggesties voor school gehoord en ben benieuwd of daar wat mee gebeurd.


Ben benieuwd wat er straks van de middelbare school verwacht wordt dan, elke klas een eigen koelkast ofzo? Het moet echt niet gekker worden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 08:39 



 

Op de middelbare school haalden wij zelf altijd een broodje op school of bij de supermarkt, ze zit nu net in groep 3 dus over de middelbare school maak ik me nu verder nog niet druk :Y)

Ik heb haar brood in een zakje op het koelelement gelegd, ik neem aan dat het dan niet zompig wordt toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 08:53 



 
Profiel   

Ik vind gekoeld brood (in koelkast, niet in vriezer) vaak zo droog worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 09:25 



 
Profiel   

Welk vlees verkleurt er zo snel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 09:28 



 
Profiel   

Vroeger kreeg ik gewoon een broodje kaas mee naar school en dat was geen enkel probleem. Bij de wat warmere dagen had ik dan wel eens een broodje 'zweetkaas', maar het was nog steeds goed te eten. Je kunt tegenwoordig van die mooie, kleine koelelementjes kopen.

Als het je gaat om dat ze veel niet lusten: maak het aantrekkelijk. Vroeger moesten we gewoon eten wat je meekreeg en anders had je pech (dus at je het uiteindelijk toch wel). Tegenwoordig moet alles maar afgestemd worden op de wens van de kinderen, dus als je daarin meegaat dan kun je net zo goed alles uit de kast trekken en er bijvoorbeeld poppetjes of beertjes van maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 09:28 



 

O.a. leverworst, smeerworst, boterhamworst worden snel grijs/ grauw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 09:29 



 
Profiel   

Nog nooit meegemaakt dat vlees verkleurt. Gaat prima 4 uurtjes in een tas. :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 09:32 



 
Profiel   

Ik heb het wel gehad hoor.... ging verkleuren en stinken en dan hoef ik het ook niet meer.
Kan mij voorstellen dat de TS elke hap die ze erin kan krijgen bij haar dochter erin probeert te krijgen....
Hopelijk werkt het koelelementje voldoende

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 09:33 



 
Profiel   

Idd met zakje eromheen voorkom je zompig worden. Ik heb bij de hema bakjes gehaald met los klein koelelementje. Voor salades maar pas ook brood in
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 13:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen