Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 42 van de 329 [ 8218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 329  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

de eetbare tuin vervolg

 
Profiel   

Thanks. :o

Bieten val wel mee met diep moet ze regelmatig aan aarden, omdat anders de bovenkant bloot kom te liggen. Uien, aardappelen, kolen, prei, wortelen en andijvie moet wel goed diep kunnen wortelen.

Wat zouden jullie trouwens liever gebruiken onder de aardbeien (is voor volgend jaar). Stro of zaagsel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 15:07 



 
Profiel   

Waar ik werk zijn er grote aardbeienvelden en die liggen allemaal op stro :) Ik had vorig jaar houtkrullen uit de paardenvrachtwagen maar die vlogen toch heel simpel weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 15:08 



 
Profiel   

Dan word het volgend jaar gewoon stro dus anders vlieg het zaagsel er vandoor. := Moet alleen even kijken hoe ik dit ga doe aangezien ik geen stro voor de muizen wil kopen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 15:13 



 
Profiel   

Hier in de buurt verkopen ze kleine baaltjes stro, zo'n 15kg voor 4 euro ofzo. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 15:17 



 
Profiel   

Reken hier maar minimaal het dubbel voor stro is namelijk in de randstand. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 15:32 



 
Profiel   

Mijn bakken zijn zon 18 cm diep. Bietjes ect gaat allemaal prima. Zelf een keer wortels gehad zo lang als de bak diep is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 17:16 



 
Profiel   

Gister avond terug gekomen van vakantie en net ff mijn moestuin ingedoken. Geloof dat mijn augurken groeispurt hebben gehad in minder dan 2 weken van 1cm groot naar dit :=
[ img ]

Kan ik hier nog wat mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 10:44 



 
Profiel   

Of ze nog bruikbaar zijn zou ik niet weten, maar ze zijn flink geworden. :=

[ img ]
Incl. 2 mini slachtoffers van de prei mot helaas.
[ img ]
Paar bieten. _O-
[ img ]
Rode kooltje, tomaatjes en mijn maaltje bonen gisteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 11:05 



 
Profiel   

Vraag mij ook af of ze nog bruikbaar zijn vandaar dat ik het ff hier neer gooi, wist niet dat die dingen zo snel groeide in 12 dagen

Ook flinke bak tomaten geplukt en hangt nog eel flinke bak aan maar nog niet rijp.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 11:08 



 
Profiel   

Heb al 1 tomaten plant eruit getrokken was een dor steeltje. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 11:11 



 
Profiel   

Ik moet van de week eigenlijk ook een aantal tomatenplanten verwijderen. Maar geen energie voor... Ook niet voor alle andere dingen die nog moeten gebeuren :'). Mn moestuin staat dus vol met tomatenplanten zonder tomaten, heeeel veeeeel onkruid, doorgeschoten radijsjes, ernorm lange boontjes, aardbeienplantjes die nog geplant moeten worden, heleboel pepers die nog geplukt moeten worden en nog wat kleine dingetjes.... Totaal geen puf voor om te doen maar stiekem kijk ik wel uit naar volgend jaar om wat dingen te veranderen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 11:36 



 
Profiel   

Ik ben al wat dingen aan het veranderen zoals voorkant compostbak eruit zagen met handzaag. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 11:41 



 
Profiel   

gisteren voor het eerst van de gele boontjes gegeten , zijn lekker , maar die paarse bonen vond ik de allerlekkerste :9

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 11:46 



 
Profiel   

Jeetje Marcella jij blijft ook altijd druk met zo'n grote tuin haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 11:50 



 
Profiel   

Ach je moet wat over hebben voor je eigen gemak. Maar is wel makkelijker als ik de voorkant zo eruit kan tillen. Dan is het gewoon met vullen kruiwagen leeg gooien en als je wat eruit wil hebben kan je het zo weer eruit scheppen. En moet nog even kijken want een deel moet ook bergruimte worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 11:55 



 
Profiel   

Wil proberen mijn augurken in te maken maar vind door de bomen het bos niet meer kwa recepten bij ene moet je alles mee koken bij de andere alleen azijn en water koken soms met suiker. Iemand nog tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 15:19 



 
Profiel   

Sorry geen tips.

Heb nog meer mini preitjes eruit kunnen en daarstraks met uitzoeken zelfs 2 helemaal weg kunnen gooien wegens larven van de prei mot die helemaal tot het hart waren gekomen. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 21:13 



 
Profiel   

Inmiddels een recept gevonden en uitgeprobeerd ben benieuwd moeten nog 3 weken staan. Maar wat een drama overal zijn de potjes uitverkocht met moeite nog 3 kunnen vinden.[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 21:23 



 
Profiel   

Potjes overal uitverkocht? Hier zie ik ze juist overal!

Gister de kas leeg gehaald. Ziet er wel heel zielig uit nu. Volgend weekend de mix uit de potten wisselen met mix uit de moestuinbakken als zijnde 'wisselteelt'.
[ img ]

Verder zit ik nog te twijfelen om de bakken te verplaatsen. Een van de twee staat een stuk minder in de zon. Alles groeit minder hard en steeds zit er mos op de mix. Alleen durf ik de bakken niet goed naast elkaar te zetten omdat het gewicht dan meer op een plek van het dakterras komt :n .

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 13:46 



 
Profiel   

Gaan jullie in de winter verder met wintergroenten? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 13:49 



 
Profiel   

Ik was het wel van plan maar weet niet echt hoe. Ik heb wel een palmkool staan dus die blijft lekker in de winter. Ook had ik laatst 2 boerenkool plantjes gekocht. Maar aan het formaat te zien zijn ze te laat geplant. Ik twijfel om ze naar de kas te doen maar misschien is dat wel te warm voor wintergroente.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 13:54 



 
Profiel   

Heb nog mijn tuin vol staan met heel veel andijvie, boerenkool, winterbloemkolen, koolraap, prei (helaas veel slachtoffers van de preimot), rode kool, spitskool, bonen en bieten laat ik voor nu nog even staan en kijk ik aan. Denk dat het donderdag tomatenplanten verwijderen word en afbreken.

Gisteren laatste wortelen eruit gehaald.

Ben wel benieuwd of de koolraap wat gaat worden is geen beginnersplant schijnt het.....hopen dat mijn beginners geluk hierbij ook werkt. := :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 13:59 



 
Profiel   

Jammer dat ik niet bij jou in de buurt woon dan weissje hier echt niks te krijgen aan potjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 14:02 



 
Profiel   

Oh wat jammer zeg. Hier bij onder andere blokker, xenos, welkoop, intratuin en volgens mij zelfs bij de AH(wel een XL).

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 14:05 



 
Profiel   

Blokker hier zit blijkbaar opeens in verhuizing na mijn vakantie. Welkoop zit hier niet helaas dichtsbijzijnde is half uur met de auto. Xenos uitverkocht enkel nog paar van de dure van rond de €4/5 per potje stonden er. Bigbazar niks, action leeg schap andere action zelfde verhaal.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 14:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 42 van de 329 [ 8218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 329  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen