Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Makkelijke lunch recepten voor op werk

 
Profiel   

De titel zegt het al, ik ben op zoek naar makkelijke maar wel goed vullende lunch recepten voor op werk

Volgendeweek begin ik met een nieuwe baan en ben elke dag dan weg vanaf 7:30 tot 19:30 (ivm volle werkdag + lange reistijd)

Nu ben ik de laatste tijd heel erg bezig met "gezond" eten om wat af te vallen, maar eigenlijk al die producten die ik nu eet worden vaak bewaard in de koeling.
Je raad het al, wij hebben geen koeling op werk waar ik eten in mag leggen..
Normaal eet ik magere kwark met cruesli tussen de middag, maar die lunch kan ik zonder koeling wel laten varen.
Brood lust ik echt gewoon niet, ik weet dat sommige dit raar zullen vinden, maar krijg het simpelweg niet naar binnen.
Nu blijf ik dus een beetje steken op wat ik dan wel mee kan nemen. Ik zag al van die ei muffins met groente, dit ga ik vandaag uitproberen, maar gezien ik na 19:30 als ik thuis kom nog avondeten moet maken en die avond naar mijn paard moet en nog moet studeren zie ik het niet zitten 12 uur 's nachts nog een uur te staan bakken :') Dus weet niet of dit haalbaar is.

Nu ben ik benieuwd wat jullie mee nemen naar werk? Het gaat mij niet om dat het allemaal super gezond en vers en calorie arm is, maar wel gewoon een normale lunch, geen dingen als ontbijtkoek of snoep etc. En dus makkelijk/snel klaar te maken
Kleine toevoeging om het nog wat makkelijker te maken, ben vegetarisch :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 14:35 



 
Profiel   

Er bestaan thermosflessen met brede mond voor het meenemen van warm/koud eten. Is dat een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 14:37 



 
Profiel   

Er bestaan ook bakjes met koelelement, kleine koeltasjes, etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 14:38 



 
Profiel   

Kan je geen koelblok gebruiken? En evt. je eten in een klein koeltasje meenemen?
Ik neem ook wel eens iets mee naar het werk wat ik graag koel wil houden. Ik gebruik daarvoor ook wel 3 of 4 van die herbruikbare ijsklontjes. Bakje in een (boterham)zakje, ijsblokjes in het zakje. Blijft ettelijke uren koel. Zoiets bedoel ik, die van mij heb ik bij de Action gekocht:
https://www.aliexpress.com/item/hot-sai ... 94946.html

Je zou ze ook in je bak met kwark kunnen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 14:44 



 
Profiel   

Oh wat komt mij dit bekend voor!
Hetzelfde als jij, dat ik niet van brood houd. Tenzij het supervers is.
Mijn oplossing is iedere pauze heen en weer naar de supermarkt.
En hier moet ik echt mee stoppen, want het kost te veel tijd en geld.
Het enige wat ik wel eens mee neem is een kant en klare salade in een koeltas.
Wat ik laatst ook tegen kwam was een lunchbox met een koel-element erin.
Zit nog altijd te twijfelen deze te kopen, maar ben bang dat dat niet koud genoeg blijft om yoghurt of kwark voor een paar uur in te bewaren.

Deze had ik gezien:
https://www.hema.nl/winkel/koken-tafele ... -(80630085)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 14:44 



 
Profiel   

Een klein koeltasje met koelelementen? Blijft normaal wel een uur of 4-5 uur koel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 14:45 



 
Profiel   

Ik neem wel kwark en yoghurt mee en heb ook geen koelkast. Gaat echt niet stuk van een halve dag in je tas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 14:47 



 
Profiel   

Wat ideeën:
- Mix van div. ingeblikte bonen / andere groente (bv bruine bonen, kikkererwten, doperwten met wortels). Als je dat wel eet zou je ook een blik vis erdoor kunnen doen, of anders misschien iets van salade of vegetarische frutsels als alleen bonen/groente niet vullend genoeg voor je is
- Spruitjes, sperziebonen of andere groente met vegetarische balletjes of ander vega-ding erbij
- Salade (wel lekkerder om hem dan op werk te maken zodat 'ie niet verlept raakt, waardoor ik dit zelf eigenlijk nooit maak :+)
- Wat meer avondeten maken de avond ervoor en daar een lunch-portie van meenemen (als ik elke avond thuis zou eten zou ik dit elke dag wel doen, lekker makkelijk ook)
- Quiche (bij mij meestal ook alleen als overblijfsel van avondeten)

Je kan eea ook combineren door het op een wrap te stoppen, als je dat wel lekker vindt. Edit: En anders met rijst of pasta als je behoefte hebt aan meer vulling.

En e.e.a. aan koelkastdingen kan ook wel even buiten de koelkast, zoals voorgangers al aangeven.


Laatst bijgewerkt door Mews op 07-09-17 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 14:49 



 
Profiel   

Hier ook geen broodeter... tenminste... geen boterhammen... Ik bak de avond van te voren broodjes af in de oven, de volgende dag beleg ik ze dan en eet ze die middag op. Ik beleg het zelf vaak met carpaccio, truffelmayonaise en pijnboompitjes. Misschien is het een idee om het te beleggen met pesto, tomaat en mozzarella? En als je helemaal niet van brood houd is het misschien een idee om yoghurt met fruit oid. mee te nemen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 14:49 



 
Profiel   

Couscous! Kun je warm en koud eten. makkelijk klaar te maken en je kan toevoegen wat je wilt.
Meestal als ik moet werken maak ik een couscoussalade. Vaak maak ik Griek geïnspireerde couscous met paprika, feta, olijfjes, tomaat. Soms stop ik er nog vlees tussen maar vaak hou ik het zonder vlees. Lekker kruiden met koriander, peterselie enzovoorts en je hebt wat om te eten wat ook nog eens vult.

Je zou ook een lunchsalade kunnen maken met pasta en groentes die je lekker vind. (ik laat me altijd inspireren door de AH :o Gewoon ff kijken wat voor lunchsalades zij aanbieden en dan lekker zelf aan de slag gaan :Y) )

Ik snap je aversie voor brood, ben ook geen broodliefhebber :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 14:50 



 
Profiel   

Ik neem vanilleyoghurt, kwark enz mee en doe daar bevroren fruit onder. Dus eerst de bessen in een bakje en daarop de yoghurt. Apart zakje mee met muesli en dan net voor het eten door elkaar. Gaat prima!

Je zou muffins, pannenkoekjes van banaan, quiche en dat soort dingen in het weekend kunnen bakken en invriezen. Dat kan je allemaal koud eten, prima invriezen en vult goed. Eventueel combineren met vers fruit.

Sla kan je wel in zo'n Systema bak meenemen, tomaat, komkommer, gekookt ei, pasta, erwtjes oid er door. Italiaanse slamix en dressing er apart bij. Als je ijsberg neemt wordt het niet snel slap.
Alleen moet je dan niet perse ijskoude sla willen eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 14:52 



 
Profiel   

Imre schreef
Ik neem wel kwark en yoghurt mee en heb ook geen koelkast. Gaat echt niet stuk van een halve dag in je tas.


Preciet dit. Ik doe al een paar jaar het zelfde, nooit ziek er van geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 14:55 



 
Profiel   

Ik neem inderdaad ook gewoon mijn yoghurt/kwark mee in een beker, cruseli apart in een zakje of bakje, eventueel bevroren fruit onder de yoghurt of kwark. Is echt nog prima te eten in de pauze, en ik ben vaak ook al lang weg (heb 2 uur reistijd minimaal). Brood krijg ik ook echt niet weg, dat blijft rustig in mijn tas en ik eet vervolgens liever niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 15:19 



 
Profiel   

Misschien een soepje? Als je een magnetron hebt, of sochtends snel even opwarmen en dan in een thermosbeker doen.

Salade...

Omelet met groente

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 15:22 



 
Profiel   

Mijn moeder kwam inderdaad ook al met het idee van een koeltasje, lauwe kwark vind ik echt niet lekker, maar stel het zou werken met een koeltasje, in wat voor een bakje vervoeren jullie de kwark dan? Zonder dat het een klieder boel word. Heb nu eigenlijk altijd van die 500ml of 1 liter emmers, en daar haal ik steeds een beetje uit, maar dat is natuurlijk veel te veel voor een lunch, of kopen jullie het al in een soort van kant en klare kleine bakjes? Ken dat wel van die yoghurtjes, maar weet eigenlijk niet of dat ook bestaat in magere kwark

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 15:42 



 
Profiel   

Booooo schreef
Misschien een soepje? Als je een magnetron hebt, of sochtends snel even opwarmen en dan in een thermosbeker doen.

Salade...

Omelet met groente


Magnetron is er ook niet, maar ze kunnen als het goed is wel thee zetten, misschien een idee om cup a soep mee te nemen dan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 15:43 



 
Profiel   

Fabj3 schreef
Oh wat komt mij dit bekend voor!
Hetzelfde als jij, dat ik niet van brood houd. Tenzij het supervers is.
Mijn oplossing is iedere pauze heen en weer naar de supermarkt.
En hier moet ik echt mee stoppen, want het kost te veel tijd en geld.
Het enige wat ik wel eens mee neem is een kant en klare salade in een koeltas.
Wat ik laatst ook tegen kwam was een lunchbox met een koel-element erin.
Zit nog altijd te twijfelen deze te kopen, maar ben bang dat dat niet koud genoeg blijft om yoghurt of kwark voor een paar uur in te bewaren.

Deze had ik gezien:
https://www.hema.nl/winkel/koken-tafele ... -(80630085)


Je linkje doet het niet :D
Maar snap je idee! Heen en weer naar de supermarkt zal geen optie zijn, bedrijf ligt in the middel of nowhere op t boerenland :') . Krijg ook niet betaald voor wat ik ga doen, noem het heel leuk werk omdat ik gewoon mee ga draaien in het bedrijf, maar eigenlijk is het stage dus onbetaald. De luxe dingetjes als lekkere supermarkt broodjes zal ik dus even moeten laten liggen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 15:50 



 
Profiel   

tamary schreef
Er bestaan thermosflessen met brede mond voor het meenemen van warm/koud eten. Is dat een optie?


Heb je misschien een linkje van wat je bedoeld? of hoe het heet dan kan ik het google'n. T' klinkt wel handig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 15:51 



 
Profiel   

Dani199764 schreef
Mijn moeder kwam inderdaad ook al met het idee van een koeltasje, lauwe kwark vind ik echt niet lekker, maar stel het zou werken met een koeltasje, in wat voor een bakje vervoeren jullie de kwark dan? Zonder dat het een klieder boel word. Heb nu eigenlijk altijd van die 500ml of 1 liter emmers, en daar haal ik steeds een beetje uit, maar dat is natuurlijk veel te veel voor een lunch, of kopen jullie het al in een soort van kant en klare kleine bakjes? Ken dat wel van die yoghurtjes, maar weet eigenlijk niet of dat ook bestaat in magere kwark


Mijn moeder neemt/nam haar yoghurt of kwark mee in zo'n 'reis' beker. Gewoon met schroefdop, die je vroeger bijpassend bij lunchtrommel had. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 15:55 



 

Lunchwraps! Tortillas met vanalles beleggen wat je lekker en gezond vindt, oprollen en in stukjes hakken. :j Erg lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 16:05 



 
Profiel   

Yoghurt en kwark kan bijvoorbeeld in bakjes van Sistema. Bij de blokker of ah hebben ze die.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 16:07 



 
Profiel   

Ik eet vrijwel elke dag een salade die ik de avond van tevoren klaarmaak en gewoon in m'n tas bewaar tot het lunchtijd is.

Spinazie/rucola, kerstomaten, radijsjes, komkommer, olijven, feta, soms avocado... Lekker :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 16:09 



 
Profiel   

http://www.blokker.nl/nl/blknl/koken-en ... 0-25-liter
Zulke bakjes zijn ideaal voor de kwark.
Ik neem ook vaak kwark mee met vruchtjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 16:11 



 
Profiel   

Volkoren wrap met humus, een hele berg groente, sla en bijv zwarte bonen erbij is super lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 16:24 



 
Profiel   

Anders koop je een elektrische koelbox en sluit je aan op het stopcontact binnen. Dan kun je alles koelen en je eigen ding eten
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 20:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen